Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:59

Ehm..... is inmiddels niet meer op 2 handen te tellen _O-
Nu moet ik wel zeggen dat bijna alle keren uit mijn ' jeugdige' tijd stammen, dus toen ik een jaar of 13/14 was en nogal... wild.... :o
Ik reed toen een engelse volbloed die nooit zin had in een ontspannen ritje, maar het meestal voor elkaar kreeg om vanuit de galop de meeste belachelijke sprongen/manouvres uit te halen die ik echt niet uit kon zitten! Nu was ik zelf ook natuurlijk ook niet zo van de ' ontspannen ritjes' (ik kon nooit om een waterplas heen stappen, dat moest altijd vanuit een harde galop gesprongen worden..) En vaak ging mevrouw er als ik er naast lag keihard vandoor richting stal.. dit gebeurde gelukkig wel altijd vrij dicht bij stal, dat besef had ik dan nog wel, dat ik niet ver weg ging :D

Ik ben inmiddels 32 en moet zeggen (afkloppen :D ) dat ik er sinds mijn 18e ofzo nooit meer naast gelegen heb, 3 jaar geleden niet mee geteld..
Ik reed met een erg ondeugende haflinger smorgens vroeg in de duinen en nam een heuveltje op in de galop. Echter stond er ineens na die heuvel een ree pontificaal op het ruiterpad... waar paardlief erg van schrok en op zijn hakken omdraaide om er vervolgens in galop vandoor te gaan terwijl ik naast het zadel hing. Ben nog een tijdje blijven hangen, maar kon hem niet afremmen dus hem me toen in de berm laten vallen. Gelukkig stond ie even verderop lekker te grazen dus kon ik er gewoon weer op :)

Lillian__

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:20

ik ook, maar nooit gevallen.

bij een oud verzorgpony, ik ging voor het eerst naar buiten met haar en met het baasje.
even lekker op een weitje rondhobbelen, hand galopje ect ect.
opeens ging ze keihard dat weitje uit in volle galop over de dijk, 500 meter vederop was de autoweg en het fietspad, nou ik dacht echt wat moet ik doen?!?! nou op een gegeven moment op de kleine volte gesleurd toen ik een plekje zag waar het kon, snel eraf gesprongen, ik keek even hoever het nog was naar de weg [ zo'n 20 meter] en iedereen stond buiten de auto mij aan te gapen, ik trok een wenkbrauw op, benen gecontroleerd en terug gegereden, baasje in paniek haha
ik heb er niks aan over gehouden, paardje was door oud prikkeldraad wat op de grond lag gegaan, paar schrammetje op haar benen, maar omdat het metaal was wat bijna was door geroest, toch even de DA gebelt, we moesten het alleen maar even goed ontsmetten, en als ze de volgende dag dikke benen had of kreupel zou zijn, moesten we nog een keertje bellen en dan zou hij langs komen

ik was als kersvers manege ruitertje me KAPOET geschrokken haha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:39

Sodeletuut schreef:
kim345 schreef:
haha dan wordt het denk ik teveel :') Van't weekend 22 km gereden, zondag gewoon in de paddock gisteren in de bak en vandaag weer, Haha ze is altijd hyper wat ik ook doe :')

Wow okee, das wel veel! Gewoon een hyperdepyperpaardje :))

Haha idd daarna nog los gezet in de bak gelijk bokken rennen en gek doen met haar vriendin haha :p

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:46

Sjors493 schreef:
nee zover ik weet ben ik er nog nooit afgevallen, ik doe op straat ook nooit de galop. tijdens een buitenrit draag ik ook altijd een cap en bodyprotector (hoe je het dan ook schrijft??) heb op straat dan ook wel Stang & Trens hoofdstel in (vind ik veiliger :j )

aanvulling: stang gebruik ik nagenoeg nooit, alleen als het echt nodig is. nooit dus.

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:21

Hahaha, wel bijna, paard werd ieeets te enthousiast en begon als een gek te rennen en te springen.. Ging net goed :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:24

Wel mét paard gevallen, dat was niet leuk... Moest ook terug naar huis lopen, met paard aan de hand en ik had een zware hersenschudding (Thank God voor de cap die ik op had). Paard had enkel wat wondjes.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:26

Ik ben 1 keer gevallen zo'n 3 jaar geleden, waren aan het draven en we kwamen langs een stel boomstammen die langs het pad lagen..
En die zijn eng, dus meneer sprong opzij naar rechts en ik er links vanaf.
Had een cap op en had ook de teugels nog in mijn hand, hij trok zich los.

Dus ik dacht nooo hij gaat rennen! Maar hij ging in de bosjes staan :)
Gelukkig, braaf paard :=

Dat paard rijdt ik nu niet meer.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:10

Ik ben in al die tijd (4,5jaar) dat ik mijn pony heb er één keer vanaf gevallen en dat was dus ook op buitenrit... :+

Ik was samen met een vriendin, we stonden allebei stil in het water en waren aan het overleggen welke kant we op gingen
Ik was aan het wijzen naar een padje waar we wel heen konden gaan en toen schrok mijn pony ineens ergens van
Hij draaide zich ineens om en ging in volle galop er tussen uit
en PLONS daar lag ik dan in het water :')

Hij ging er gelukkig niet van door maar ging netjes aan de kant van het water staan
Het was ook nog super koud die dag en moest dus met mijn natte kleren nog een halfuur terug naar de manege stappen

Uiteindelijk kan ik er wel om lachen :D

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:14

Ik ook van een shetlander :D
Ik was er nog niet klaar voor en toen gingen we in galop, toen ik viel had
zen teugels nog wel vast gelukkig, alleen we reden wel bitloos dus dat deed hem geen zeer.
Gelukkig reden we met zen 2en. Maar die shet zou ook al zou ik vallen er niet snel van door gaan.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:25

Ik meld me ook! Ben er eens af gevallen met een jachtrit, dus in witte rijbroek. In galop. Paard gooide hoog op, ik raakte m'n stijgbeugel kwijt, was even uit balans, en precies op dat moment draait hij iets waardoor ik eraf viel. Op een modderig zandpad, dus had inmiddels een bruine rijbroek. Paard had niets door en rende vrolijk door naar de groep die iets verderop stilstond, krijgt in de gaten dat ie wat mist en stopt, draait zich om en loopt heel voorzichtig, met zijn hoofd op mijn ooghoogte naar me toe alsof ie wilde zeggen:' oooops, heb ik dat gedaan? Sorry hoor...'. Ik had gelukkig verder niets en ben weer opgestapt. Vies en wel :') .

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 01:23

Ik ben n keer samen met mijn paard of ja toen der tijd verzorgpaard gevallen. Hij schrok wilde zo snel als mogelijk omdraaien en struikelde en BAM daar lagen we.. Gelukkig is alles wel goed afgelopen.. Maar in mn pubertijd ben ik vaker van mijn verzorgpaard afgevallen tijdens buitenritten.. Nu gelukkig niet meer..
Ik wordt nu 25 en toen dat gebeurde was ik 14-15jaar
Maar niet te hard roepen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 02:18

Ongeveer driekwart jaar geleden toen ik een buitenrit maakte op mijn fjord en toevallig mijn vriend met me mee fietste wilde ik heel stoer even over het sportveld galopperen. Dom want dat was niet zo ver meer van de wei en de fjord had toen nog geen martingaal. Ik ging van stap naar draf want ik wilde het rustig opbouwen maar meneer fjord trok zijn kont in en spoot bijna onder me weg, zo hard ging hij er vandoor. Van schrik trok ik de teugels aan (ook dom) en hij gooide toen zijn hoofd in de lucht. Eén schaar van het dubbel gebroken liverpoolbit klapte om naar boven en toen kon ik niks meer. Hij begon met kop in de lucht te zigzaggen en ik verloor een beugel en begon zijwaards van hem af te glijden. Omdat het zo hard ging heb ik mezelf weer half op hem weten te hijsen.... ik lag eigenlijk meer over hem heen met mijn benen naar achter wat heel strategisch was want hij rende op een voetbaldoel af, vloog daar doorheen (goddank is hij niet zo groot en zat er geen net in het doel).

Toen stormde hij op de bomenrij af die erachter stond richting de wei. Ik was alleen nog maar druk bezig niet van hem af te vallen en hoopte dat hij niet een boom ging rammen met een lichaamsdeel van mij. De bomenrij gepasseerd rende hij door het bospadje naar het zijpad wat naar het kanaal gaat ... en langs het kanaal gaat het naar de wei... en ik zag alleen nog maar voor me hoe hij de bocht met zo'n snelheid nooit zou halen en wij dus zo het diepe kanaal in zouden storten :oo
Ik heb toen uit alle macht aan 1 teugel getrokken en hem zo de dichte bosjes ingestuurd. Vlak voor die bossen ging meneer natuurlijk vol op de rem en zo maakte ik heel sierlijk een enorme salto voorover van hem af maar natuurlijk wel met de teugels strak in mijn handen geklemd.
Ik viel bovenop een boomstronk maar voelde daar gelukkig niets van door mijn hit-air vest. Tijdens de val hoopte ik trouwens wel heel erg dat het vest het ook zou doen, halverwege de salto was hij gelukkig al vol.
Paard bleef hijgend staan en keek me aan alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld was O:)
Vriend kwam eraan fietsen, helemaal in de stress... en er kwam nog een mevrouw aan die me steeds "Kevin niet doen" had horen gillen :=
De volgende dag had ik een zere hand en de fjord een martingaal.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:37

Ik was een keer op een buitenrit met een groepje vriendinnen en bij ons eerste galopje bleek dat we een camicaze paardje mee hadden gekregen, het begon goed maar na een 1 minuutje stopte hij opeens helemaal schuin en deed zijn hoofd helemaal naar beneden waardoor mijn vriendin in het zand belandde. na 4 of 5 keer proberen te hebben bleef hij het maar doen en na de 5de keer zandhappen zijn we maar terug gegaan naar stal. :P

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:08

na het lezen van alle verhalen weet ik het zeker: ik MOET echt een bodyprotector hebben voor mijn allereerste buitenrit met mijn 7 maanden rijervaring eind deze maand... Ben nog niet gevallen en hoop dat zo te houden maar je weet maar nooit

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:18

2 jaar geleden....

Het was een droge dag en een lekkere temperatuur om buiten te rijden...
Lekker rustig in stap... gleed ze uit om het 'natte/gladde' fietspad...
BAM.... Daar lagen we! (niet hard hoor)

Voor dat ik op stond was Browny al in de benen... Oohhh noo!!
BROWNY KOM HIER STOP STOP... Wou der nog aan der staart pakken maar helaas...
Dat mocht niet baten... Ik volle galop naar huis... Ik er achter aan rennen... :+ (geen gezicht natuurlijk, haha)
~~}> BROWNY!!! KOM HIEEEEEEEEEERRRRRRR ~~}> 'Ja, doeiii!!!

'Al rennend'.... Kwam ik een leeg kinderfietsje tegen O MY GOD dit ga je niet menen.... ;(
Gelukkig was dat kind van de fiets gesprongen omdat die zich de lazerus geschrokken was....
Het zal je maar gebeuren, paard over/op kind dat wil je niet op je geweten hebben

Het was langs de weg (niet heel ver van de manege)...
Toen Browny op de manege aan kwam iedereen vet geschrokken :Y)

Na een goede exercise #) , kwam ik aan hahahhaa :o

Maar verder niets aan de hand gelukkig... stond wel mooi voor paal!! }:0
Laatst bijgewerkt door Il00n__ op 11-03-11 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:22

Vroeger toen ik nog jong en onbezonnen was, vaak!

De keren die ik mij herinner...

Een keertje midden in de winter in rengalop door de grote plassen die we vroeger bij Ruigoord hadden. Paard doet een stapje links, ik zeil er rechts van af. Ijskoud! In het water :D

Zomers zonder zadel. Langs een bijenkorf. Paard wordt geprikt, steigert en kleine Frank mocht weer kilometers naar huis lopen.

Of gek doen op de vlaktes! In galop naast je paard hangen en dat soort dingen. Ging ook nog wel eens fout...

Ja, ik heb vaak lopend naar huis moeten gaan!

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:26

ik een half jaartje geleden nog...
We gingen met de les naar buiten en ik mocht met een tinker voorop. alleen de hoeven van die tinker moesten nodig bekapt worden...
wij gingen dus in galop, struikelt mun pony :(
ik er voorover afgevlogen, pony stond gelukkig snel weer op. bleef wel stil staan, anders was ze over me heen gelopen. iedereen heel erg geschrokken, maar ik en ceara hadden nergens last van..
besef wel dat het anders had kunnen aflopen...

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:58

Nog niet afgevallen op buitenrit aangezien ik vorige week voor het eerst op buitenrit ging met mijn verzorgpaardje, eigenaar ging op de fiets mee.
Nou ik zat daar als een parment dametje in het zadel want ik vond het heerlijk voor het eerst op buitenrit, even weg van die suffe buitenbak.
Tot dat we op een landweggetje kwamen waar mevrouw weet dat ze daar van haar eigenaar altijd even in gallop mag, dit wist ik dus niet en ja hoor daar gingen we met 50 a 60 km per uur vliegend over het landweggetje. Ik kreeg haar helaas niet meer terug en mevrouw ging harder en harder. Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik haar omgetrokken heb het land op in een volte en toen kwam ze tot bedaren.
Ik afgestapt met knikkende knietjes maar kon er uiteidelijk wel om lachen, en daar kwam in de verte hijgend en puffend de eigenaar van mijn paardje aangefiets, die moest ook lachen.
Ik weet nu wel dat ik pas weer op buitenrit ga als ik nog meer ervaring opgedaan heb.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:10

Ik ben ook wel een keer gevallen tijdens het springen, maar dat was ook heel erg dus ik zet het hier gewoon neer. :P

Oke, ik ging dus springen op mijn verzorgtinker. Hij heeft een super techniek hoor, maar soms gaat hij 4 passen voor een sprong als een gek racen , en er dan 2 sprongen van maken en dan finaal door de hindernis springen.
Nou, oke. Ik sprong toen dus nog met een dressuurzadel.
Mijn hoogtesprong zou komen, (85 cm :o :o :o ) en ik zou die nemen en dan weer afbouwen.
4 passen voor de sprong begint dat beest als een bezetene te rennen en springt een halve meter HOGER dan de hindernis. En super geweldig had ik een dressuurzadel.
Nou, ik werd serieus gelanceerd door die lepel van het zadel! Na de sprong ( ja ik had zijn nek vast ) knalde ik dus met mijn buik op die lepel. 4 weken een blauwpaarsgroengele streep gehad :=
Ogod wat ben ik blij dat mijn camera toen leeg was. Ik zie het al voor me :=

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:13

Jep, me *\o/*
Ik reed een strandrit- duin en bos rit op een manege, ik vroeg daar om een paard dat niet bokte en dat niet snel schrok.
3x raden..
We reden langs een stel langlaufers ofzoiets, van die wandelaars met die stokken :+ , mijn paard deed helemaal niks, totdat er een man die stok uitstak. Toen gaf dat paard mij een rodeo die ik niet uit kon zitten en toen was het boem haha.
Nog voor het strand trouwens.
Het was trouwens best grappig, want een vriendin die ook mee was vroeg om het braafste paard dat ze hadden en een andere vriendin zei dat het haar niks uitmaakte. Die vriendin met het braafste paard is er ook afgevallen haha. Dat andere meisje volgens de begeleidster op het moeilijkste paard dat ze hadden, dat beest was echt superbraaf :Y)
Die vriendin van mij had niks behalve wat flinke rode plekken en ik had erg pijn in mijn rug, wat trouwens nog steeds niet weg is en alleen maar verergerd is door een val mét een paard

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:27

jaa,
mijn vriendin en ik gingen eventjes op buitenrit zonder zadel een wedstrijdje doen, zodat we de rest uit konden stappen even in ren galop wouden
maarja zo leuk als het paard was minderde vaart, (reden nog steeds hard) echt volle galop nog, trekt zijn hoofd naar beneden en gaat bokken, en neemt een noodstop, ik heel langzaam van zijn rug gegleden, ving mezelf op met mijn handen, viel nog niet eens op mijn hoofd, maar had wel mooi mijn hand gebroken en een hersenschudding was blij dat ik met cap reed!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:32

Ben er buiten twee keer afgevallen.
1x met een vriendin toen we een stapritje maakten zonder zadel met onze verzorgpony's, zoals wel vaker. We kwamen iemand tegen die haar shet altijd los meehad terwijl ze zelf op haar paard reed. Die van ons schrokken en draaiden zich om, samen met haar shet gingen ze enorm aan de kletter. Toen ze opzij sprongen voor een sloot vlogen we eraf. Elk een andere kant langs en terug naar de wei gerend. Daar waren ze al opgevangen, door de brug omhoog te doen en met een vrachtwagen de weg te blokkeren. Helemaal over hun toeren en kletsnat van het zweet, maar wonder boven wonder zonder kleerscheuren! (en dat terwijl ze langs/over een 80km-weg terugrenden).

Verder nog een keer van mijn pony toen hij zich idioot gedroeg omdat hij veel op stal stond. Eraf gevallen, teugels geprobeerd vast te houden en toen mn vinger gebroken daardoor. Pony draafde weg, ik eerst erachter aan hollen om in de buurt te blijven, toen stil gaan staan en hem geroepen en gefloten/ Toen keerde hij zich om en kwam terugdraven :P Weer opgestapt, met een pijnlijke vinger. De hele verdere weg was hij retedruk en iedere keer als ik af wilde stappen ging hij drentelen en gek doen dus ik kon er niet afkomen. Halverwege mijn vader maar opgebeld en die heeft de rest van de week naast ons meegefietst...

Heb trouwens altijd een label met mijn nummer erop aan mijn zadels gehad, voor het geval dat je eraf valt en de pony wegrent en gevonden wordt dan kunnen ze je bellen.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:45

Buiten nog niet echt erg gelukkig. Wel een keer op ponykamp met mijn weekpony van toen. We gingen tikkertje doen op een zandvlakte, de tikker ging met haar nogal hypere paardje achter mijn drukke pony aan, die echt van racen houd. die ging vol door de bosjes. ( kleine welsh, en die dacht er niet bij na dat ik er ook nog op zat en bijna niets kon ontwijken aan takken ).
toen raakte ik een buigel kwijt. Kon ik hem echt niet meer houden, lag er ergens een tak voor ons op de grond, en ik dacht; daar springt ze overheen, dus ik berijd me voor, gaat ze vlak voor de tak toch nog opzij, en maakt kort daarna een vet scherpe bocht naar de kant waar ik geen beugel had en ZJOEF. ik vloog zo door de lucht, met een salto, en kwam vol op mn rug terecht. Was even alles kwijt, en mn cap was kapot, heb best wel geluk gehad toen ! Had wel heel erg pijn, waar ik nu ( een jaar later ) nog last van heb.

Maar wat een verhalen komen hier voorbij zeg !

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:53

Ja hoor en niet zo zachtjes ook 8-)

Niet van mijn eigen paard maar een vriendin en ik hadden behoefte aan een penny week _/-\o_ dus wij als 23 jarige een trektocht weekje in Duitsland geboekt, lachen gieren brullen natuurlijk.
In die groep reed een man mee die volgens zeggen fantastisch kon paardrijden maar zodra hij erop zat bakte hij er helemaal niks van :Y)
Er werd gezegd niet de schimmel inhalen (daar zat ik dus op) tijdens de gallop want dat gaat dan niet goed, dus iedereen braaf knikken van nee we halen de schimmel niet in en ook die man knikte braaf mee :(:)
Dus wij heerlijk door de bossen galloperen zie ik vanuit mijn ooghoek een paard naar voren denderen met daarop een man die alle kanten opvloog en dus totaal niet het paard in controle had :+ , mijn gedachten waren oliebol oliebol oliebol en voordat ik er erg in had gaf mijn heerlijk zittende galopperende schimmel een rotbok terwijl ik in de verlichte zit zat en toen kaboem daar lag ik op een hele harde ondergrond, conclusie heel mijn onderrug bond en blauw, echt fantastisch zo'n penny week, als ik er weer aan terug denk doet het gewoon pijn :')

Lyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:08

Ik ben een keer gevallen in mn les voor t ruiterbewijs ;(
Dat paard was de hele tijd hartstikke braaf, en toen we een stukje hadden gedraaft gaf ie ineens een behoorlijke bok :Y)
Nou kan ik best een bok uitzitten, maar op deze was ik dus totaal niet voorbereidt }:0