Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lusitana schreef:Ik weet niet waarop het gebaseerd is dat neckropers een gevaar op de weg zijn.
Er is niet dat er op wijst behalve de aaname dat er maar wat gebeuren moet en je ze dan niet zo makkelijk weer onder controle hebt.
Neckropers gaan niet op pad met paarden waarbij het risico groot is dat er wat gebeurt. Ze denken er langer en dieper over na voordat ze de stap nemen om zo het verkeer in te gaan. Dus ze zijn feitelijk verantwoordelijker bezig dan iemand die het "gewoon maar doet".
En er is, tot nu toe, geen enkel bewijs dat een paard van een nesckroper ook maar enig ongemak heeft bezorgd bij wie dan ook en er is een lange lijst van ongevallen sinds paarden bereden worden, van ongelukken met ruiters die wel een hoofdstel om hun paard hangen...
Wellicht, als we verder zijn er er zijn duizenden neckropers, zien we daar verschuivingen, maar ik denk toch dat ze over het algemeen een stuk voorzichtiger zijn.
Je ziet ze hier ook zeggen van "met dit paard wel en met dat paard niet" of "thuis wel maar buiten niet". Ze schatten het prima in wanneer het kan.
Ayasha schreef:joelledsr schreef:voor de verzekering niet hoor!
Als jij van je paard valt zonder cap is het je eigen risico, levenlang gehandicapt, jammer joh...
onzin, onzin, onzin en nog eens onzin..........
Wat is het toch met bokkers dat ze zo enthousiast onwaarheden verkondigen?
Qimm schreef:in zekere gevallen denk ik dat het wel kan. Er was laatst ook ene topic van een meisje die met een halsriem en zonderzadel een cross uit gereden heeft. Ja dan heb je je paard goed bij je.
Het gevaar echter, schuilt erin dat er ook mensen zijn die dénken dat ze het wel kunnen terwijl dat paard onvoldoende aan de hulpen staat om zo verantwoord op pad te kunnen gaan. Dát bezorgt me meer de kriebels dan mensen die serieus bezig zijn en ook een goed afgericht paard onder hun billen hebben.
Ayasha schreef:Lusitana: een paard is een dier en dieren zíjn niet 100% betrouwbaar, dat jij niets kan bedenken waarvan ze kunnen schrikken Ik vind het angstaanjagend dat ik veel mensen zie die er van uit gaan dat hun schatje noohooiitt wat zal mis doen omdat ie goed opgeleid is.... Tot ie het een keer wel doet.Het hoeft niet eens ongein van het paard te zijn. Ongein van de dichtsbijzijnde boer, wielrenner, quad, motorrijder is genoeg...
Rust in de ruiter is ook niet genoeg, jep het bepaalt veel maar dat stukje dat het niet bepaalt zit je mee.
Joscaa schreef:Niks is 100% betrouwbaar.![]()
Als een auto ineens de remmen stuk gaan, kan je het ook weinig betrouwbaar noemen.
& inderdaad gebeurd dat niet zo vaak, maargoed, als je stang en trens in zijn mond hangt bijv.
en hij wilt echt weg, gaat hij ook wel weg.
Heino schreef:Maar waarom het lot tarten? Dan kan je net zo goed gordels eigen keuze maken, en caps, motorhelmen, sloten op de deur etc.
Huertecilla schreef:- Met teugels aan een hoofdstel heb je als ruiter meer signalen en meer variatiemogelijkheid tot je beschikking. Met een halsring missen de signalen aan de voorzijde een dimensie en het vraagt een ándere set afspraken met het paard.
Qimm schreef:wanneer jouw paard je niet goed kan verstaan ontstaan er onveilige sitiaties, terug redenerend is de kans en de mogelijkheid tot een onveilige situatie dus groter zonder teugels dan met.
Desondanks blijf ik lekker met fatsoenlijk hoofdstel rijden, better safe than sorry. Citaat:Dit maakt het een vele malen veiliger voertuig dan een motorvoertuig.
randalinpony schreef:misschien een idee om het paard te veranderen.
Huertecilla schreef:Qimm schreef:wanneer jouw paard je niet goed kan verstaan ontstaan er onveilige sitiaties, terug redenerend is de kans en de mogelijkheid tot een onveilige situatie dus groter zonder teugels dan met.
Nee, dat staat er níet.
Citaat:Met teugels aan een hoofdstel heb je als ruiter meer signalen en meer variatiemogelijkheid tot je beschikking.
joelledsr schreef:of de familie van de bestuurder van de auto, die helaas overleden is in het ongeluk dat volgde op jouw rennende paard...
persoonlijk vind ik dat nog erger dan de materiele schade...
want denk maar niet dat een paard op de motorkap van een auto voor de omgeving zonder gevolgen blijft...
joelledsr schreef:ja, je kunt het in het absurde trekken, echter is wat ik zeg niet zo heel onwaarschijnlijk als je deel neemt aan het verkeer. Net als dat je met gemak een fietser omver kunt lopen of wat dan ook...
Maar blijf lekker in je eigen bekrompen wereldje leven en trek je vooral niets aan van schade die je anderen kunt aandoen...
Het belangrijkste is dat de verzekering de schade dekt, toch?