manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:09

hallo allemaal,
ik maak me nergens druk om en ga me hierna ook hier niet meer mee bezig houden,
alleen wil ik een paar kleine puntjes kwijt.
ik ben die rit zelf mee geweest en er zijn een paar dingen die jullie nu proberen te beweren die niet kloppen.
die mevrouw op het strand in een rokje??? zonder cap??? in galop er van door???
nu de waarheid die mevrouw was de moeder van het meisje dat er op reed en niet meer verder durfde, omdat de pony toch terug moest,
heeft haar moeder die zelf ook paardrijd,
ervoor gekozen de pony terug te brengen, zei is na het strand er opgestapt en heeft de cap van haar dochter gedragen,
en heeft de hele terugweg achter mij aangestapt en hebben hooguit 2 minuten in draf gereden verder niets.
heen en weer galloperen op het strand en de rest stil staan?????
nu weer de waarheid ik reed achteraan op een super brave fries en ben de enige van wie het paard er niet vandoor ging en heb dus gezien wat er gebeurde,
die twee ponys kregen zin om te gaan en gingen in galop ervan door en nelly er achteraan, die meiden zijn opgevangen door een mevrouw omdat de ponys niet meer te stoppen waren en zijn rustig terug gestapt naar ons dus heen er weer galloperen en ons misdragen??? prima als jullie het denken
en dan het laatste puntje ACHT MAN DIE TEKEER GAAN EN JE UITSCHELDEN?????
ook hier nog even de waarheid over het spijt me meis maar das niet waar je wilt graag het slachtoffer zijn maar dat ben je nu helaas niet wil niet zeggen dat ik wel een slachtoffer ben maar jij al zeker niet.
ik kom terug op de manege mat de andere 3 pony's en sta af te zadelen en dan word er gelijk geroepen dat we onverandwoordelijk zijn en weet ik veel wat nog meer.
er word beweerd dat er tegen ons is gezegt dat we het strand niet op mochten, nou sorry er is alleen gezegt daar dat we niet helemaal door moesten rijden tot castricum dus ik vraag we kunnen dus wel een stukje toen werd er geantwoord ja hoor alleen niet ver en ga ff lekker iets het water in is lekker voor de pony's dus weer iets wat niet helemaal klopt.
dan word je door de dochter van die mevrouw die daar op die manege was uitgebekt en uitgeblaft nou sorry maar dat laat ook ik niet over me heen komen en heb op een rustige manier hier op gereageerd zoals er ook tegen mij werd gedaan,
en een klant afbekken met JIJ???? ik heb geleerd dat klanten U heten en je beleeft bent tegen je klanten in welk opzicht dan ook.
en over die gids ik heb meerdere malen gevraagt waar deze voor nodig was en er werd mij verteld alleen voor de weg
er was ook een plattegrond en stonden overal paaltjes. de weg was heel makkelijk te vinden
en dat iedereen dan blijft beweren dat je het niet vind??? zijn geen een keer verkeerd gereden geloof ik dus volgens mij ging dat alleen maar om het geld.
en als je nou zou zeggen van de paarden zijn soms erg pittig en het is veiliger met begeleiding geen probleem dan hadden we het gedaan,
maar alleen maar om de reden dat het niet vindbaar is niet we kregen een plattegrond dus vandaar.
nou dit was wat ik kwijt wou

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:57

oh en der is zeker ook niet door jullie gezegt dat je 't paard maar moet loslaten,
en dat prommes een verkeerd bit in heeft waardoor die een wond heb?

sorry maar dat paard heb dit bit al jaren in, dus mischien iets te hard handig geweest?
het maakte me erg kwaad dat jullie zo over de paarden begonnen, en naar ons werd gezegt
van laat 't paard maar los 't zyn tog niet onse paarden, en dan hebben wij geen verstand van paarden?
nou meis , schiet mij maar lek . En ja ik noemde je geen U je bent mijn leeftijdsgenoot kom op zeg.

En dat ik heb gezegt dat jullie bij heemskerk er weer af moesten in plaats van castricum
dat h ebben jullie niet opgevolgd want jullie reden mooi door naar de familie die in castricum stonden te wachten.
ik ga me er veder niet meer over uitlaten , Maar jullie zijn idd met ze 8e te x gegaan
tegen ons .

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:20

ok gaan we weer

we waren niet met zijn 8en maar jij als jij denkt van wel prima,(ga hier niet over in discussie)
dan nog eens dat we lekker doorreden naar castricum,
die ponnys sloegen op hol en zijn daar heen gelopen ernaast om daar er weer vanaf te kunnen dus zijn we niet lekker doorgereden maar als jullie dat denken so be it
en dat bit we hebben niet gezegt dat het geen goed bit is alleen aangegeven dat er een hele haal aanzit en hij daardoor een snee heeft (heeft dus niets met hardhandig zijn of wel of niet goed bit te maken maar met dat ie kapot is maar als je dat als kritiek ziet prima dan rijden jullie door met een kapot bit)
en dan nog iets so what dat ik rond de zelfde leeftijd ben ik ben op dat moment een klant van jullie

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:21

en wel degelijk 5 jaar ouder en mensen die ouder zijn spreek je zeker netjes aan maar dat is maar hoe je bent opgevoed

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:36

Nee 't is gezond dat jullie
ons uitmaken als tokkie's.

je ziet dr zelf uit als een tok meid ;) .

EN IK DENK DAT 'T VRY LOGISCH IS
DAT IEMAND BOOS KAN WORDEN ,
ALS ER ALLEMAAL DINGEN OVER
DE PAARDEN WORD GEZEGT WAT
GEWOON ONREDELIJK IS EN ECHT NIET
EERLIJK , WANT WIJ GEVEN OM ONSE DIEREN.

labyrinth

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:43

Jeetje, dit is het ene woord tegen de andere, als er inderdaad een film is, uploaden, en maak de download beschikbaar, dan is er teminste bewijs, tot dan hou het netjes en let alsjeblieft op despelling! een foutje oké maar het wordt bijna vervelend om te lezen.

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:11

Nou het ene woord, tegen het andere?
Er staan hier meer negatieve dan positieve dingen.
De meeste postieve dingen die hier staan beschreven, zijn van mensen die daar zelf rijden en volledig de verdediging ingaan.
Zoals ik al zei, heb ook privéberichten van mensen gehad met dezelfde ervaringen. Zij plaatsen hun berichten niet eens meer op het forum, omdat de mensen van de manege continu een weerwoord hebben en het verhaal verdraaien in het eigen straatje.

Ik heb nu genoeg geplaatst op de site over de situatie! Gelukkig weet ik zelf wat er precies is gebeurd. Ik ben blij dat er met mij niets is gebeurd, want het had anders kunnen aflopen. Ik heb er alles aan gedaan om het paard in veiligheid te brengen. Het paard steigerde nogmaals en is toen het bos ingegaan! En van de groep af galopperen, is de grootste onzin. Ik begrijp zelf ook dat het kuddedieren zijn, en dus achter elkaar aangaan. Daarom zei ik al: Er worden nu maar dingen verzonnen, zodat het verhaal een positievere wending krijgt naar de manege toe. Wat er op het strand is gebeurd, kan de manege niet over oordelen. Daar zijn wij zelf bijgeweest. Waarom zou ik mezelf en de paarden in een onveilige situatie wringen?!

Gelukkig ben ik nu een beetje bijgekomen van de situatie, dus kijk ik niet meer zo serieus naar die 'onzin' berichten! Misschien had de manege verstandig moeten zijn en hun excuses aan moeten bieden, omdat ze ons niet/ verkeerd hebben geholpen. Dan had er ook geen ruzie hoeven ontstaan op dit forum hadden en hadden wij alles nog een keer uit kunnen leggen. Wat wij hebben verteld, is daadwerkelijk zo gebeurd. Ik heb er niets aan om dit soort dingen te verzinnen. Ik ben een eerlijk persoon, en vind dat ik met de waarheid het meest bereik. Alles wat op deze site staat wat ik heb geplaatst, is daadwerkelijk zo gebeurd. Lees ook de berichten van hierboven van het meisje die er ook bij was. Niet alleen mijn verhaal wordt omgedraaid, maar ook haar verhaal.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:25

Ik zeg ook niet dat ik je niet geloof, ik ben er zelf ook geweest en dus heb ik meer de neiging om jou te geloven, maar, als je echt daadwerkelijk je punt wilt maken zal je met bewijs moeten komen tegen de manegen. Tenslotte kent niemand jou hier (op een paar uitzonderingen na) persoonlijk, iedereen kan op een forum wel zeggen dat ze de waarheid spreken, dat zeggen zij namelijk ook.
Snap je wat ik bedoel?

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:27

weet je ik ben er klaar mee
de dingen die ik neer heb gezet over dat kapotte bit en klantvriendelijkheid hoop ik dat je er wat mee kan doen is alleen maar beter voor je zaakjes
en dan gaan zeggen dat ik eruit zie als een tokkie weet je best joh ken er geen minuut wakker van liggen
ik weet dat het niet zo is en ik jou geen tokkie heb genoemt oid

suc6 met de ritten en de groeten

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:55

ik heb even terug gelezen,
en 't was idd iemand anders
die er bij zette dat we tokkie's
waren .

myn exusses.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:11

O dear daar gaan we weer..

Ik ben ergens vorig jaar toch nog maar eens wezen rijden.. Zo van ''laat ik t nog eens proberen''. Achteraf had ik er niet op moeten stappen en na t zien van de stallen hard weg moeten lopen mja, je bent overdonderd. Paard waar ik op ging had een KOFFIEBROODJE in zn voerbak liggen... Lekker, met veel suiker... Paard waar vriendin op ging was een en al wonden. Gelukkig geen heel gekke dingen meegemaakt dan alleen dat ze idd ergens halverwege het ineens vertikten verder te gaan en wij uiteindelijk ivm veiligheid hebben besloten dan maar terug te gaan naar de manege. Nee echt, mij zal je daar nooit meer zien. Paarden staan er maar sneu bij, paard waar ik op ging stond onder een schuin dak waar ík met mn 1,68m op een groot stuk niet eens rechtop kon staan. Gek zeg, dat t beest kopschuw is.

Tsja, t is eigenlijk elke keer t zelfde liedje. Anders dan van de mensen die daar zelf rijden heb ik nog nooit een echt positief bericht gehoord of gelezen over deze manege. Twijfel ook eerlijk gezegd geen seconde aan t verhaal over dat paard op t strand dat omhoog komt zonder directe aanleiding.
Zal me niks verbazen als de tent daar vandaag of morgen eindelijk eens gesloten wordt, die manegepaarden verdienen heel wat beter dan hoe ze er nu bij staan.

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 06:04

kijk en dat probeerde ik te laten zien jullie gaan zo in de verdediging dat jullie alles door elkaar gooien en wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben maar kijk voortaan wel ff wie wat typt voor je begint ok

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 06:09

kijk dat bedoel ik
iedereen is negatief dan kunnen ze zich blijven verdedigen
maar zal mij niets verbazen als die meid zelf alles onder andere namen typt
want heb gezien wat ze daar les noemen op een shet rond hobbelen weet je prima ieder zijn ding
maar 2 pony's samen in een pony stal en een stuk of 6 shets zo dicht op elkaar dat ze samen moeten bewegen anders komen ze nergens
en dan kapotte spullen weet je als je dan nog wilt beweren dat alles er goed is en iedereen ongelijk heeft prima
denk dan echt die hebben geen plank voor de kop maar verdomme een hele platen fabriek

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:28

Prima je geeft dus toe dat je naar castricum bent doorgereden
En we hebben getuigen die prommes hebben weg zien galopperen

Geeft niet jullie hebben mensen uitgescholden!
En zal nog wat duidelijk maken dat was de dochter niet en jullie hebben mijn moeder
Aangevallen uitgescholden..
Wat jullie ook zeggen jullie hebben dat gedaan en jullie bij gekomen van de situatie
En me moeder dan die wordt aan gevallen door iedereen praat dan een op een!
Nou ik had er niet bij moeten zijn dat zeg ik
En jullie hebben ook nog een uur langer gereden is daar over geklaagt?

Enne heel leuk waarom kwam ze dan aan zonder cap hahahahhaha
Wie spreek zich zo tegen
En dan nog het gedrijg dat jullie gingen slaan tegen dat meisje!
Weet je er zijn bewijsen en jullie hebben jullie eigen verhaal.
Maar niet de echte

En beter bied je gewoon je excuse aan
Dat iemand een tokkie is

Ga toch ook niet zeggen dik zak

Jullie zijn te hard in de mond geweest, en de manege gebeld en niet die mannen die er bij
Waren?

Nogmaals vertel het echte verhaal en geen onzin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:45

Iedereen in de omgeving van de manege weet dat het er niet al te best is, ik verbaas me erover dat er nog nooit een aid is geweest ofzo. Ik zag dat er nu nog meer containerboxen staan, jammer want ik vertrouw de zorg er daar ook niet zo. En ook over de lessen en begeleiding twijfel ik hard, mensen zonder diploma's of te jong.

Toch wel vreemd dat de meeste mensen uit die omgeving niet te spreken zijn over de manege, ik raad mensen ook af om er dan heen te gaan om er rijles te nemen want ik ken mensen die daar hebben leren paardrijden en het niveau is er zeer zwaar onder de maat.

Over het rijden van buitenritten, tja dat is altijd het eigen risico, ook al zijn het paarden van een ander, het blijven paarden op dat moment. Een paard kan heel braaf zijn maar door een verkeerde reactie van de ruiter in paniek raken, dus dat zegt niks..

En jammer van je spelfouten MloesBlondy, daardoor kan ik je niet echt serieus nemen...

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:20

het maakt mij allemaal niets uit
-ze had een cap op
-ze heeft niet gegalopeerd
-ik heb je moeder of een ander meisje niet bedreigd met slaan
-ik heb je niet uitgescholden
en ik vin het knap dat als je er niet was dat je dat allemaal beweerd
-we hebben niet vrijwilleg een uur langer gereden dat kwam door de omstandigheden dat we in stap zijn terug gekomen en met een wildere pony zaten
-die mannen die mee waren hebben inderdaad gebeld ja maar niet gescholden ze waren boos je door dat er door de "'manege'" niet werd gereageerd
jammer genoeg waren er zat mensen die kwamen kijken of alles wel goed ging gelijk zeiden heemskerk zeker zooitje daar

en wie gaat er nou dreigen hier jij tog met ik had er beter maar niet bij kunnen zijn en jij gaat schelden toch das pas kinderachtig meid wat had je willen doen dan
en zijn niet doorgereden maar gelopen omdat we het strand af moesten dus valt niets toe tegeven of wel dan en ik mijn excuses aanbieden waarvoor???? en ik spreek me zelf niet tegen lees alles maar terug hoor
Laatst bijgewerkt door roxytinker op 15-04-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:40

Ik heb inderdaad ook niet al te beste verhalen gehoord en ik woon in de buurt. Vriendin van mij heeft zelfs foto's gemaakt om op te sturen naar de dierenbescherming mij benieuwen of ze er uberhaupt iets mee gaan doen!

En verder @roxytinker, ik zou me er niet eens druk om maken wat kitkattokkie zegt. Ik bedoel iemand die zulke teksten neerzet en niet weet dat je dreigen met ei schrijft vind ik nou ook niet echt een aanwinst voor je bedrijf. Zegt al genoeg natuurlijk :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:46

Zozo de mensen van de manege gaan hier aardig tekeer, ik vind dat geen reclame voor het bedrijf als jullie hier zo tekeer gaan tegen iemand die geen goede verhalen over jullie verteld.
Sta er dan boven en reageer er gewoon normaal op dat siert meer!

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:48

kijk ingeborg en orienta dat is nou ook wat ik bedoel
en ik maak me er zeker niet druk om alleen vind dat als ik iets heb te vertellen en tips heb er ook normaal op gereageerd mag worden
en dat is dan inderdaad geen aanwinst voor je bedrijf

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:11

Jeej wat een disscusie. Jammer voor de meiden die mee waren dat jullie z'n vervelende rit achter de rug hebben. Negatieve reclame is er inmiddels wel gemaakt en dat wordt mede veroorzaakt door de vreemde reacties die worden gegeven door meiden die er (werken?) Het is voor mij duidelijk geen rit bij manege Heemskerk. Wees als manege eigenaar dan zo slim om toe te geven dat je fout zit klant is immers koning en niet mensen te beschuldige in de vorm van wij hebben getuigen enz.

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:55

ow ja het ligt natuurlijk aan je taalfouten wat je presteert op de manege
haha ..
en dit gaat niet om een manege kwestie mij gaat het er om dat mijn moeder gewoon is uitgemaakt
voor een tokkie stal knecht weet ik veel wat
en negatieve reclame staat alleen hier op helaas hebben de mensen die prima ervaringen hebben met de manege geen benul van deze site ...

had het tegen jullie moeder moeten zeggen ?
kijken hoe je dan had gereageerd.

en ik blijf er bij jullie verhaal klopt niet 100%

we wachten op dat flimpje

Nagoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:50

Ik ga me niet bemoeien met de discussie over de strandrit maar wil toch even een paar dingen in het algemeen uit de wereld helpen.

@Jolieen
Je zal mij vast wel kennen naamgenootje ik heet ook Joline.
Over de AID, ik durf niet met zekerheid te zeggen of deze al eens is langsgeweest. Maar deze kunnen niks doen aangezien de dieren onderdak hebben, over voer en water beschikken en elke dag buiten komen.
Over het niveau van het lesgeven daar. Dit word wel degelijk gedaan door mensen met een diploma. Tevens zijn ze niet te jong.
Mijn moeder geeft hier les en heeft duswerkelijk een diploma en de andere mensen ook.
Dus ik weet niet hoe je hierbij komt, dat zou ik dan graag willen weten.
Over de containerboxen. Dit zijn gewone normale veilige boxen, de meeste stands zijn daardoor verdwenen :) lijkt mij dusdanig een pluspunt.

In de loop der jaren is het bedrijf veranderd en dat zal het natuurlijk nog steeds doen om toch positiever te worden.
Na aanleiding van het accident over de strandrit zal hier ook wel wat op aangepast worden zoals verplichte begeleiding bij onbekende mensen bijv.

Natuurlijk zijn er positieve ervaringen en negatieve ervaringen, maar vergeet niet dit is met elke manege!

Over de huisvesting van de dieren; de binnenboxen zijn niet ideaal, dat vind ik ook maar er word toch een hoop gedaan om het stapje voor stapje op te knappen.

En over de paarden het blijven onvoorspelbare dieren, dit met elk paard eigen paard of manege paard.

Over de mensen daar, net zoals op elk bedrijf lopen er mindere mensen rond. Maar toch hebben bijna allemaal het beste met de paarden voor.

Ik kan dit vertellen doordat ik een aantal jaar op deze stal heb gewerkt en mijn moeder er nog werkzaam is. Tevens kom ik er nog regelmatig.

Ik ben hier niet om herrie te schoppen maar om een paar dingen recht te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:19

Hoi Joline, ik ken je idd ;)

Dan is het lesgeven veranderdwant ik weet dat nog geen paar jaar terug daar mensen stonden zonder diploma. Maar goed, ik ben er zo'n 3 jaar terug voor het laatst geweest dus uiteraard kan dat veranderd zijn. Maar doordat het vroeger zo slecht was houden ze gewoon een slechte naam ben ik bang...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:33

Nagoya schreef:
Natuurlijk zijn er positieve ervaringen en negatieve ervaringen, maar vergeet niet dit is met elke manege!

Het punt is alleen dat ik eigenlijk niemand hoor die een positief bericht heeft zonder een grote maar..

Ik denk ook niet dat deze mensen het slecht voor hebben met de paarden, tenslotte zijn er maar weinig mensen die een manege hebben die niks met te paarden willen, zoveel leverd het namelijk niet op in geld.
Maar met een goede wil en te weinig of verkeerde kennis kom je er niet.

Nagoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:43

Dat kan best, zal wel toevallig iemand geweest zijn die voor 1 dag les gaf oid. Want naar mijn weten hebben de mensen die er nu lesgeven al jaren hun diploma en ze werken er ook al een hele tijd.
Er is inderdaad een hoop veranderd ik werk er al 2 jaar niet meer maar zie als buitenstaander toch een hoop veranderen omdat k er af en toe nog wel eens kom.
Ja daar heb je gelijk in maar in de loop der tijd zal dat wel een beetje bijtrekken.

@labyrinth
Niet heel nederland zit op bokt, en op fora vind je meestal slechte recensies aangezien mensen meestal lid worden en een topic maken als ze een slechte ervaring hebben gehad oid. Dit is met elke manege.
En evengoed probeer k het niet goed te praten want als het mijn stal was had ik het anders gedaan. Maar vergeet niet als manege eigenaar heb je het ook niet makkelijk en moet je roeien met de riemen die je hebt.