Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LDRD schreef:JessAndHope schreef:En wat nu als ik met mijn berekenbare paard de weg op ga? Mag dat dan in hemelsnaam wel? En als ze dan toch schrikt als ze word aangetikt.... ook mijn schuld zeker?
Kom nou zeg! Een kind wat valt omdat je het aantikt krijgt toch ook niet te horen dat het dan maar niet op de weg mag. Of een kat die aangereden word omdat het oversteekt. 'Nou, meneer kat, wij vinden het onverantwoord dat u de weg op gaat. Voortaan binnen blijven!'
Pfff... ook wij zijn weggebruikers. Ongeacht of mensen weten hoe het paard reageert of niet, ze dienen rekening met ons te houden, net als ze rekening met kinderen, honden en andere weggebruikers houden.
Een beetje appels/peren verhaal vind ik dit.
Ik leg juist de vraag neer of het nou wel zo wenselijk is dat paarden weggebruikers zijn.
Even los van wat automobilisten allemaal fout doen, een paard langs de weg kan overal van schrikken. Besef je wel hoe ernstig je andere mensen in gevaar kan brengen, die part nog deel overal aan hebben?
Wat nou als jij eraf valt omdat jouw paard schrikt van een boterbloem, de weg oprent (met of zonder jou nog aan het stuur) en waarop een gezin met kinderen zich doodrijdt?
Ik denk dat er veeeeeel te veel 'mensen met paarden' langs de weg zitten die veel beter in de beslotenheid van de bak kunnen blijven.
KiWiKo schreef:Bewust een gevaar creeren is iets heel anders dan niet beter weten![]()
![]()
Een landbouwvoertuig dat uit onwetendheid achter het paard blijft hangen en niet inhaalt waardoor dat paard steeds grager weg wil van dat grote engen ding...... denkt het goed te doen, door niet in te halen, afstand te houden en geen gekke dingen te doen....... terwijl die feitelijk de situatie verergerd door het paard te blijfen confronteren met diens aanwezigheid. Dat kan je diegene niet kwalijk nemen. Hij kan niet weten dat het handiger is om gewoon in te halen en te zorgen dat hij snel uit het oog verdwijnt
KiWiKo schreef:de automobilisten die geen rekening houden met kinderen houden ook geen rekening met paarden, de automobilisten die rekening houden met kinderen houden ook rekening met paarden.......
dat een automobilist niet altijd even handig reageert uit onwetendheid kan je die niet aanrekenen.......
moeilijk he![]()
![]()

Waratje schreef:@Robin Hood wat doe je als er fietsers aankomen? Want je blokkeert met je aanspanning het fietspad grotendeels en er zijn genoeg fietsers die graag wat afstand houden van die "enge grote beesten".
KiWiKo schreef:http://www.paardensport.nl/News.asp?ID= ... atID=&men=
deze staat me nog heel goed bij![]()
![]()
@ miracle, maar zo simpel is het wel![]()
![]()