Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
blondiev schreef:. Een paard is een vluchtdier en het liefste paard kan wel eens een keer ergens van schrikken en ervandoor gaan.
Citaat:CITAAT: Even fluiten/roepen dat je voorbij wil, rij ruiters gaat links, rij rechts en door. De ene houdt in, de rest geeft wat ruimte.
Niets mis mee. Wel als dit niet kan.
En daar sla je de spijker op zijn kop, want je begint namelijk met het roepen dat je eraan komt en er voorbij wilt!!! Daar sloegen deze ruiters de plank al mis, hadden ze dat wel gedaan, dan had de TS kunnen zorgen dat ze uit de weg was gegaan, zodat de ruiters netjes in draf hadden kunnen passeren.
Dat is nu precies het punt van weerstand, niet het feit dat het niet zou moeten kunnen, maar het feit dat het gedaan werd zonder enige vorm van communicatie. Achteropkomend verkeer moet op de voorganger letten en in dit geval dus even aangeven dat hij erlangs wil in draf. Als de ruiters dit nu netjes hadden gedaan, dan had de TS zich erop kunne voorbereiden en was er misschien wel helemaal niets gebeurd. Als er dan wel iets was misgegaan, dan kun je spreken over gebrek aan controle.
hyppolyte schreef:ik zal mezelf nog even quoten, dan kun je misschien ook reageren op datgene waar het om draait i.v.p. blijven mierenneuken over incapabele ruiters en passeren in stap:0.[/b]

.
.
Brainless schreef:HC
Maar jij trekt je nergens wat van aan, jij vindt dat andere zich maar aan moeten passen, want wettelijk sta jij in je recht en hadden hun maar niet de weg op moeten gaan.
hyppolyte schreef:Wat is er trouwens mis met emotie, waarom zou je niet geëmotioneerd mogen raken als er zich een bepaalde situatie voordoet? Dat zijn hele menselijke dingen, die kun je ook niet uitschakelen.
Citaat:Ik heb het opgegeven me aan onvaardigheden aan te passen omdat dit niet kán.
hyppolyte schreef:Citaat:Ik heb het opgegeven me aan onvaardigheden aan te passen omdat dit niet kán.
Nee, omdat je het niet wíl, dat is wat anders, jij hebt geen zin om je aan te passen, dus vertoon je ontwijkend gedrag. Maar dat houdt toch niet in dat iedereen die geen zin heeft om zich aan te passen dat dan ook niet hoeft te doen? Dat is nu juist het probleem. De wereld zit zodanig in elkaar dat je minderheid zich aan de meerderheid dient aan te passen, dus dat men rekening moet houden met anderen, aanpassen dus!
Munnie schreef:HC heb je inmiddels al een antwoord bedacht op mijn tekst? Of hoefde dat met jou paard allemaal niet?
Munnie schreef:Gewoon nooit proberen?
Citaat:Ok, zo kan je het ook zien.
Ik heb inderdaad geen zin om óf af te stappen en te wachten tot het probleem verdwijnt óf risico te lopen met onvoorspelbare paarden. Ik ben daar gelukkig niet toe verplicht door de meerderheid onvaardige ruiters op dat moment.
Ik kies ervoor om de hele situatie te voorkomen. Ik pas mijn gedrag aan zodat deze niet ontstaat.
Citaat:Wel een interessant punt wat je opbrengt; de meerderheid in niet voldoende op de hoogte/-vaardig. Is dat dan de norm?
Mág een vaardig persoon iets niet omdat de meerderheid zich dat niet kan voorstellen/bang van is? Dat is de dictatuuur van grijs. Succes ermee.
Ík geniet van de léuke ervaringen
. hyppolyte schreef:Nog even wat het emotionele betreft, voor mij is mijn paard pure ontspanning (en inspanning) en als ik van streek of boos ben, dan ga ik vaak juist paardrijden, omdat ik dan kalmeer en dingen weer in perspectief kan zetten.
).