Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:29

Die snelheid kan zeker kloppen! Ik heb gemeten 33 km per uur het snelste maar daar voelde ik duidelijk dat dat niet haar max was. De max gaat ze alleen als ze met een ander is die met haar gaat racen, zal kijken of ik zoiets komende zomer eens kan meten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:53

Mijn max snelheid in galop ligt rond de 45 km/u met mijn Haflinger inderdaad. Die kan absurd hard. Mijn Tinkers halen dat beide niet, die zitten rond de 20-25 en 30-35 km/u :+

Mijn max wandelsnelheid ligt op 627 km/u :Y) --> http://www.endomondo.com/workouts/154517324/5446904 maar toen werkte de pauze knop niet goed en heeft hij ook doorgeteld, we hadden werkelijk maar 5,5 km gelopen ofzo.

Chouchou : ik zie dat jij in buurt van Leersumse veld enzo rijdt. Zou dat een optie kunnen zijn voor een week vakantie te vieren, en weet je misschien ook goed verblijfmogelijkheden voor mens / paard daar in de buurt? Ben namelijk met m'n paardenvakantievriendinnengroep nog op zoek naar nieuwe locaties / gebieden / mogelijkheden. We hebben alleen nogal een redelijke eisenlijst, dus het is lastig :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:48

Maya schreef:
Chouchou : ik zie dat jij in buurt van Leersumse veld enzo rijdt. Zou dat een optie kunnen zijn voor een week vakantie te vieren, en weet je misschien ook goed verblijfmogelijkheden voor mens / paard daar in de buurt? Ben namelijk met m'n paardenvakantievriendinnengroep nog op zoek naar nieuwe locaties / gebieden / mogelijkheden. We hebben alleen nogal een redelijke eisenlijst, dus het is lastig :+

Ik weet maar één plek waar je paard en jijzelf samen kunnen overnachten, dat is bij de familie Boonzaaijer, zij hebben een hele boerderij met van alles voor de paarden. Ze hebben een kampeerboerderij en ook mogelijkheid tot bed&breakfast, en er zijn stallen en weides aanwezig voor de paarden. http://www.paardentram-leersumseveld.nl ... paginaid=1 is hun site, kijk dan o.a. even onder 'paardenvakantie' en 'bed&breakfast'. Ook hebben ze paarden die ze verhuren, dus er kunnen eventueel ook paardenvriendinnen mee die geen eigen paard hebben!

Verder weet ik ook nog camping Ginkelduin (http://www.molecaten.nl/landgoed-ginkelduin), dat is een grote camping met veel faciliteiten, maar je paard kan je er niet stallen, dus die zou je dan ergens op een boerderij in de buurt kwijt moeten. Ook familie Van Eem heeft kampeermogelijkheid (http://www.campinghetleersumseveld.nl/) en ze bieden ook pensionstalling, maar ik denk niet dat ze genoeg ruimte hebben om een hele groep paarden extra te huisvesten, zeker als jullie allemaal een stal willen. Vragen kan natuurlijk wel altijd!

Het Leersumse Veld als vakantiebestemming zelf zou ik wel heel erg aanraden, je kan zoveel kanten op! Je kan elke dag wel een andere route rijden als je zou willen, en de paden worden ook goed onderhouden. Willen jullie in de zomer gaan of in de winter nog?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:52

Ik heb ook weer een heel fijn ritje gemaakt vanmiddag, voor ons doen ook behoorlijk lang :) Het was zulk lekker weer :)) Wel weer een enigszins raar rondje, een keer omgedraaid omdat er een hek stond waar we niet langs konden, en een keer omdat ik merkte dat ik na een kwartier al weer bijna thuis was :') Let bij het filmpje niet op mijn gebrek aan een vaste hand :+
Afbeelding

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:18

Ik was van plan om heerlijk te relaxen vanmiddag in het bos. Me myself and my pony. Alleen dacht ponylief er anders over. Was niemand op stal dus ging alleen op pad net het erf af drukke weg overgestoken en dan moeten we een meter of 50 langs die drukke weg. Een stukje verder waren ze met metaaldetectors hrt maïsveld af aan het gaan, heel spannend. Komt die man met de detector over zn schouder naar de weg gelopen en op hetzelfde moment raast er een vrachtwagen langs waar meneer ook wel wat schrik voor heeft. Hij had het niet meer. Ging rechtsomkeert en in volle galop over het fietspad met meneer vrachtwagen naast me %) toch weer rustig gekregen. Weg weer overgestoken terug het erf op wat ook steigeren en protesteren opleverde maar alsnog een klein rondje rond Stal gereden met een hele hoop spanning. Thuis maar afgezadeld en m ff uit laten razen in de bak. Hoop de volgende keer iets relaxter te kunnen rijden, voorlopig ga ik iig niet meer alleen op pad.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:27

@jen: Als je je paard voor de rit losgooit of longeert, zou dat niet helpen? Dan is het hele frisse er even af ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:27

Ik zal in de toekomst wat minder ritjes gaan maken... Heb helaas de lease van mijn allerliefste maatje op moeten zeggen. Morgen laatste knuffelsessie en mèn, wat ga ik hem missen. Soms loopt alles niet zoals je wilt...

Er is gelukkig wel een hele lieve bokker die mij de mogelijkheid geeft alsnog wat ritjes te kunnen maken. :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:28

Wat vervelend dat je rit zo ging Jen!

Rianneuhh, wat jammer dat je je lease paardje op moet zeggen! :(

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:31

Ja ik baal er echt zo van... Een paardje verliezen breekt toch je hart. ;(

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:33

Wat jammer Rianneuh ..
Verhuist het paard ver of kun je hem nog eens opzoeken?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:34

Ik zal hem voor hij verkocht wordt nog wel op kunnen zoeken gelukkig. :) Wie weet kan ik hem over een paar jaar wel weer terugkopen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:44

Leuk filmpje Nienke! Ik had gister ook mijn eerste filmpje gemaakt en vond het eigenlijk zo leuk dat ik dat vaker ga doen :) Bewegend beeld geeft toch net een leuker beeld dan een foto!

Balen van je ritje Jen!

Jammer dat je niet meer verder kan met je lease paardje, Rianneuhh. Is het de Welsh Cob uit je profiel? Wat een knapperd! Hopelijk heb je snel je draai gevonden bij een volgend paardje!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:47

Chouchou schreef:
Leuk filmpje Nienke! Ik had gister ook mijn eerste filmpje gemaakt en vond het eigenlijk zo leuk dat ik dat vaker ga doen :) Bewegend beeld geeft toch net een leuker beeld dan een foto!

Ja, ik ga het denk ik ook vaker doen :) Moet alleen wel oppassen dat ik op tijd stop met filmen aangezien Loulou in galop steeds sneller gaat, zeker als ik de teugels maar met 1 hand vast heb, en moet haar nog wel op tijd kunnen remmen :+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:52

Chouchou, inderdaad de Welsh Cob.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:04

Sterkte Rianne!!

Mijn ritje van vandaag, klein lusje over de Edese hei gemaakt met een vriendin en nog iemand die met de trailer naar ons toe kwam. Brave paardjes :)

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:08

dankje :)

Mooi ritje heb je gemaakt!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:20

Ik kan eindelijk morgen weer sinds 10 november rijden.
Door school kon het niet en door een val van de trap waardoor mijn bekken scheef stonden, mocht ik niet rijden.

Maar morgen eindelijk weer! *\o/* *\o/*

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:21

Fijn Cchanny! Vervelend dat je zo lang niet hebt mogen rijden!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:27

NienkeV1994 schreef:
Fijn Cchanny! Vervelend dat je zo lang niet hebt mogen rijden!

We gaan morgen ook een rustig stapritje in lelystad doen. Even kijken hoe het aanvoelt.

Bij Manege Lelystad beginnen we geloof ik. :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:39

Balen van je leasepony rianneuhh

Hij komt geregeld los, normaal gesproken merk ik aan hem als hij energie teveel heeft. Staat overdag ook in een paddock waar hij zn ei kwijt kan. Vanavond poging twee gedaan samen met een stalgenootje en nou ging het wel goed op een paar enge koeien na.

Lekker ritje nicol!!

Fijn cchany na een tijdje weer lekker te kunnen rijden, geniet er maar van morgen!!

Ik durf echt niet te filmen als ik aan het rijden ben, op de kar nog wel maar onder het zadel echt niet.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:33

Nou, mn draver heeft plekjes op haar benen van de hoefschoenen dus die krijgt nu weeeeeeer buitenrij-rust. Denk dat ik er maar een bontrandje aan ga maken...
Gelukkig heb ik nu mn nieuwe pony ook nog, daar ben ik gister voor de tweede keer alleen mee naar buiten geweest. Waar hij de eerste keer alleen zo'n 20 keer gehinnikt heeft op het eerste stukje was dat nu nog maar 5 keer en tijdens de rit liep hij een stuk beter door en aarzelde veel minder :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:09

jen schreef:
Ik durf echt niet te filmen als ik aan het rijden ben, op de kar nog wel maar onder het zadel echt niet.

Hihi ik heb zelfs filmpjes in een rengalop gemaakt :')

Ik wil ook graag mee doen! rij eigenlijk meestal met sportstracker omdat endomondo het vaak niet zo goed doet.. maar ik kan ze natuurlijk ook gewoon tegelijk aanzetten :7

Djangotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:21

Ik krijg nog steeds access denied te zien als ik me wil aanmelden voor de challenge. Weet iemand wat ik daaraan kan doen?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:27

een pb sturen naar ts (mooney) en vragen of je erbij mag :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:00

Ik heb ook weer even een (raar) rondje gedaan :+ En onze maximale snelheid verbeterd :))
Loulou stond nu al op klompen -O- Modder was zo stevig vast gevroren in haar hoeven dat het echt een soort van zooltje was.. Haar ijzers raakten te grond in ieder geval niet meer :\
Afbeelding