@ taverno Citaat:
Mijn paard staat in Stompwijk, ik kan via onze dijk (is een weg voor bestemmingsverkeer en verder fietspad) naar recreatiegebied de Vlietland inLeidschendam of naar het Buytenpark en het Westerpark en iets verder het Balijbos in Zoetermeer.
Hoef maar een paar keer een weg over te steken.Als je wilt kan je er een dagtochtvan maken naar de Dobbeplas inNootdorp en zelfs naar de Delftse Hout.
De meeste paarden geven er niet om om de koeien tegen te komen.Soms liggen ze wel eens op het ruiterpad, dan is het wel eens lastig ha ha.
De pony's doen ook niets, zelfs de hengst niet.Alleen zijn de veulentjes wel eens nieuwsgierig en dan lopen ze wel eens mee, incl de moeders.
Lijkt me ook een mooi park waar je doorheen rijdt.
Heerlijk als je zo lekker zonder trailer op pad kunt. Dat geluk hebben we hier ook. Hoef thuis maar achterom de poort uit te rijden en dan zitten we binnen ca 10/15 minuten stappen/draven van de beide heides vandaan. Voor beide heides (zowel de Nederlandse als de Duitse) hoeven we maar een weg over te steken. (voor de Nederlandse eerst nog door tunneltje onder Provinciale weg door)
Voel me dan ook echt bevoorrecht met deze luxe.
Fijn dat het zo goed samengaat met zowel de runderen als de pony's. Hier tot nu toe alleen reeen en schapen /geiten tegen gekomen. De eerste keer ontmoeting met schapen peerde ze er met me tussen uit, maar daarna al een keer rustig midden door kudde heen gestapt en paar keer aan de rand gepasseerd. Ze heeft ze nu blijkbaar geaccepteerd als "medeweggebruikers"