[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:14

marcella beterschap.
heb vanmiddag die gekke ponies eens even laten lopen ondanks de nattere wei.
ging redelijk.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:06

Beterschap!

Ja hier zijn de bossen weer heerlijk. Gisteren even met de honden de ruiterpaden gecontroleerd, dus dat word snel dr weer op :-) !

Maar wat een regen he... Wei is weer een grote blub

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:26

Hier is de wei ook een en al blubber, bah! Hoop dat het morgen wat droger weer is.

Silence schreef:
Daar zou ik zeker voor open staan :j hartstikke leuk.
Ben al wel vaker een weekendje naar de Veluwe geweest met mensen die ik alleen ken via bokt.
Was altijd super gezellig, dus wil dat dit jaar gerust weer doen ;)

Gisteren trouwens vastgelegd, woensdag 3 april ga ik de dagcursus BE rijbewijs doen.
Ben benieuwd!

Wat leuk, lijkt me super. En erg handig dat jij de Veluwe volgens mij op je duimpje kent :D
Zullen we hier over pb'en?

Succes met je BE rijbewijs alvast!!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:27

adnariM schreef:
Mag ik mij ook voorstellen en mee babbelen? Hier ook een kilometervreter! Ik woon in Loenen, bij de Loenermark-Veluwezoom. Heerlijke uitrijmogelijkheden dus :-).

Hier zijn de paden weer goed te doen! Ik hoop dat ik binnenkort weer een ritje kan maken! Verlangen jullie ook zo naar de lange avonden?

Welkom! Dat klinkt als een heerlijk plekje. Ik ben jaloers! Heb alleen maar mooie plekjes hier waar je te paard niet mag komen en 0,0 ruiterpaden.

Oh en beterschap Marcella!

Ik stuur morgen mijn sollicitatiebrieven voor een stageplek bij De Hoefslag en bij Bit op. Duimen jullie voor me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:21

Ik ga duimen.
Wat voor stage ga je doen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:41

Ga voor je duimen dat je snel een stageplek heb.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:42

Redactiestage voor mijn opleiding Journalistiek, hopelijk dus bij Bit of De Hoefslag.

Thanks beide!! :D

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:49

Zijn er hier ruiters met een GPS op zak ? Ik ben aan het rondkijken voor een fijn apparaat maar weet nog niet welke het beste bij mij past . Ik hoor goede verhalen over de forerunner , iemand hier die hem gebruikt ? Of andere tips ?
Ik zoek een vrij simpel te bedienen apparaat waar ik ook kleinere routes op kan downloaden , kaart is geen noodzaak, als de routes maar duidelijk zijn. Verder wil ik graag afstand en snelheid meten. Mijn voorkeur gaat uit naar een pols model. Ook een "terug naar begin punt" knopje zou handig zijn :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:06

Bah wat een weertje vandaag, had een lange rit met een vriendin gepland.
Maar ik ga toch maar iets anders verzinnen, want ik kan wel tegen een beetje water maar ga niet voor mijn plezier uren in de regen rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:16

Nixxs schreef:
Zijn er hier ruiters met een GPS op zak ? Ik ben aan het rondkijken voor een fijn apparaat maar weet nog niet welke het beste bij mij past . Ik hoor goede verhalen over de forerunner , iemand hier die hem gebruikt ? Of andere tips ?
Ik zoek een vrij simpel te bedienen apparaat waar ik ook kleinere routes op kan downloaden , kaart is geen noodzaak, als de routes maar duidelijk zijn. Verder wil ik graag afstand en snelheid meten. Mijn voorkeur gaat uit naar een pols model. Ook een "terug naar begin punt" knopje zou handig zijn :)

Ik heb jaren met een forerunner gereden, met name om mijn snelheid e.d. te meten. Maar wel aangeschaft om zijn 'terug keer optie'. Links om of rechts op, ik heb die functie echt nooit voor elkaar gekregen op mijn garmin. :n Erg zonde. Met mijn wedstrijden stop heb ik ook mijn garmin verkocht. Mocht je tot aanschaf over willen gaan zou het wel heel ideaal zijn om hem eerst te kunnen testen. :j

Zijn er geen apps die voldoen aan je eisen of gaat je voorkeur echt uit naar een los systeem?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:20

Ik heb net de Garmin Forerunner 310XT HRM besteld en in Amerika de ombouwkit voor mijn V-Max hartslagmeter. Helemaal blij, flink voor gespaard en nu kan ik hem eindelijk kopen :+:
Deze versie heb je trouwens alleen nodig als je langer dan 8 uur van plan bent onderweg te zijn, anders kun je gewoon de 205/305 ed kopen (goedkoper)

Als je met kaartje oid wil hebben ivm route kun je denk ik beter een soort van handheld GPS nemen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:11

Ik wil graag een los systeem ivm berijkbaarheid . Kaarten hoeft niet, route downloaden is voldoende.
Hij moet vooral niet ingewikkeld zijn, ik ben niet zo handig met dat soort dingen. Zijn alle forerunners geschikt voor ruiterroutes of is dat een hele domme vraag :+

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:12

Djilna schreef:
Ik heb net de Garmin Forerunner 310XT HRM besteld en in Amerika de ombouwkit voor mijn V-Max hartslagmeter. Helemaal blij, flink voor gespaard en nu kan ik hem eindelijk kopen :+:
Deze versie heb je trouwens alleen nodig als je langer dan 8 uur van plan bent onderweg te zijn, anders kun je gewoon de 205/305 ed kopen (goedkoper)

Als je met kaartje oid wil hebben ivm route kun je denk ik beter een soort van handheld GPS nemen.

Nee ik zal geen 8 uren rijden . De garmin forerunner 205 / 305 zou dus geschikt zijn voor wat ik wil ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:45

Ik rij met de garmin forerunner 305 en ideaal die terugstuur functie. Ik ga dan ook gewoon op onbekend terrein gewoon het bos, maar zorg dan wel dat ik mijn gps bij me heb en beginpunt ingesteld staat.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:44

Glitch: Succes!!
Nixxs: Hier ervaring met Forerunner 101 zo uit mijn hoofd. Prima apparaatje, goed GPS, alleen heb ik nooit echt bekeken of ik iets op de computer ofzo kan zetten. Dus die is echt alleen voor de basis. Route bekijken, en de weg terug vinden naar de trailer als je op vreemd terrein bent ;-) . Route's downloaden etc. kan wel met een Garmin 305, die is héél fijn, maar wel weer stukje duurder. Maar persoonlijk zal ik daar wel voor gaan.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:02

Ik heb de 205, prima ding! Maar als je ooit overweegt om wedstrijden te gaan rijden, raad ik je toch aan de 305 te nemen. Ik heb achteraf spijt, want ik moet nu een aparte hartslagmeter aanschaffen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:25

Dus als ik het goed wil doen koop ik een Garmin 305, dan ga ik daar eens naar kijken.
Ik zie net al op 2 sites dat hij is uitverkocht , en het nieuwe model garmin310 XT bevelen ze dan aan.
Iemand hier ervaring mee, met dit model ??
Bedankt weer !

Ik heb kort geleden besloten dat ik langere afstanden wil gaan rijden, ik heb ook een heel gezellig maatje gevonden om dat mee samen te doen . Lees al regelmatig mee hier en kan nog een hoop van jullie leren !
Laatst bijgewerkt door Nixxs op 01-02-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:48

Hier de hele week nog niks gedaan met paardlief, constant regen

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:53

Als stille meelezer zal ik me dan ook maar eens voorstellen :D

Ik sta met mijn pony in Vogelenzang direct aan de duinen, echt mazzel dus! Vanuit stal kan ik tientallen kilometers rijden door de duinen en over het strand. Helaas zijn er bij mij op stal zeer weinig mensen die buiten willen rijden, dwz langer dan een uurtje, dus ik ga vaak alleen, of ik ga naar Alkmaar of de Veluwe om daar te rijden.

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met de Garmin 310 XT, heb er een paar keer mee gereden en dat beviel heel goed, heb er gisteren zelf 1 besteld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:55

XxLMMxX schreef:

Oh? Gisteravond hier droog in de buitenbak kunnen prutsen met paardlief. Hopelijk lukt dat morgen met de les ook........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:14

Ik ook niet veel gedaan,alleen wat longeren..
Pony herstellend van hoest(of het komt nu iig iets los...)en zo gek als een deur.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:29

Hier ook niks gedaan. Wil morgen een rustig ritje naar buiten proberen maar ben bang dat pony-lief daar anders over denkt. Hij is 'herstellende' van een ontstoken koker.....

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:08

ikke schreef:
XxLMMxX schreef:

Oh? Gisteravond hier droog in de buitenbak kunnen prutsen met paardlief. Hopelijk lukt dat morgen met de les ook........

Ik t gewoon verkeerd getroffen:). Er zijn echt wel wat droge momenten geweest hoor. Op een of andere manier wist ik alleen de buitjes uit te zoeken voor stal.
Morgen les, enne volgende week beter

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:29

Zo, ik heb ook eindelijk weer eens tijd om te reageren :) De hele week megadruk in de weer geweest en ik voel me dan ook redelijk gesloopt, het waren lange dagen. Gelukkig heb ik wel tijd gehad om nog wat met Alanda te doen :)

Ik heb wel zin in weer een keer een buitenritje... hopelijk zit dat er binnenkort weer in!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:34

Ik heb ook de garmin forerunner 205.
Maar ik gebruik hem enkel voor de ritgegevens op te slaan.

Jimmy en ik zijn trouwens ingeloot voor de eper 4 daagse.
Nu mijn verlofaanvraag nog akkoord.

Zit nu heerlijk op de Veluwe :D
En het sneeuwt!!