[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:07

Schattige foto!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:46

Ik zie weer leuke paardjes op leuke paadjes voorbij komen. Nederland is best OK...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:37

Afbeelding
Oh dit is genieten <3

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:43

Wauw, gave foto! Wapperende blonde manen en ondergaande zon <3

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:55

Ja, dat was echt onwijs genieten! Prachtig <3

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:28

In plaats van een foto, heb ik weer eens een helmcamera filmpje om te laten zien! Gister 34 km gereden, van Leersum naar Rhenen en weer terug. Dit was mijn rondje:

Afbeelding

En het filmpje :D (Voor het beste beeld moet je even een hoogste kwaliteit selecteren!)

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:06

@ chouchou, welke camera heb je? Ik ben van plan om er een te kopen en vind het beeld wel erg goed :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:29

Ik heb een Denver AC 5000W! Ik vind het beeld voor de frequentie dat ik de camera gebruik (misschien 10 keer per jaar) goed genoeg, valt me niet tegen voor hoeveel hij kostte :j Misschien dat ik over een tijd wel een echte GoPro overweeg, al vind ik die nu nog te duur, maar je ziet wel verschil in kwaliteit.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:07

@ Sodeletuut: prachtige foto zeg, kan me voorstellen dat dat genieten is.
@ Chouchou: Aardige rit gemaakt zeg, leuk om te zien en mooi beeld inderdaad van je camera.

Wat baalde ik gisteren dat ik er nog geen heb zeg. Er bleef echt een tijd een ree staan kijken naar ons op het ruiterpad, maar durfde mijn telefoon niet te pakken om hem te filmen. Was bang dat mijn paard er eventueel vandoor zou vliegen als hij zich weer in beweging zette, maar blijkbaar vind hij het al normaal worden :D Zo leuk om s avonds door het bos te rijden, heb ook weer genoten dus. Geen spectaculaire foto's dus, maar 2 "saaie" stapfilmpjes van ons. Hebben een ritje van 12 kilometer gemaakt in het Grote Bos in Driebergen/Doorn.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:47

Ook mooi daar! En helemaal niet zo ver voor mij ook, heb het even globaal ingetekend en dat zou een mooie 33 km zijn ongeveer om daarheen te rijden, een rondje te maken tussen Doorn en Driebergen en dan weer terug. Ik ben vanuit Leersum nu wel 3 keer door het tunneltje geweest van de N226, maar dan steeds maar een klein stukje Doorn en dan weer terug. Misschien toch eens concretere plannen om ook daar eens helemaal heen te gaan, het laatste rondje naar Rhenen was ook nieuw, zo ontdek je nog eens wat in je eigen vertrouwde rij-omgeving :D Het stuk tussen Leersum en Driebergen is geen penninggebied toch? Daar kom je pas bij het gebied boven de A12? Moet dan volgens mij alleen wel een stukje door Maarn dorp heen en door een dorp ben ik dan weer nog nooit geweest met mijn paard (hebben bos zat natuurlijk)! Maar moet best kunnen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:03

Het stuk waar ik rij hoort bij den Treek en is dus wel penning gebied. Zal even mijn route er bij zetten van gisteren. Hoop dat het nog een beetje leesbaar is :o Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:11

Ooooh dus toch :( Jammer, daar gaat m'n plan. Van ruiterenenmennen.nl kreeg ik de indruk dat het pas boven de A12 penninggebied was. En als ik aan de rechterkant van de Amersfoortseweg blijf, dan zit ik wel goed zonder penning toch? Daar kan ik dan vast ook mooie rondjes rijden!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:29

Volgens mij zit je dan wel goed zonder penning inderdaad. Anders even in het profiel spieken van bokker Smotz, die heeft een uitgebreide omschrijving van alle gebieden in de buurt staan. Heel handig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:41

Gisteren weer een lekker ritje gemaakt, voor de tweede keer alleen op m'n 'nieuwe' bijrijdpaardje!
Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:26

Geen oortjes foto vandaag, maar gisteren heeerlijk gezwommen met de pony's!
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:31

Wat is dit toch een geweldig topic <3

Afbeelding

Afbeelding

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:51

Gave foto s en wat een leuke frontriem

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:36

Fijn lang pad!

Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:28

Wij zaten (per ongeluk) juist op smalle wandelpaden gister. Heeft ook wel iets!

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:33

Oooooh, wat een brede manenkam! *zere handen en botte scharen met knippen?*

Weer ontopic! Mooi pad, lekker groen overal.

@chouchou, galopje gedaan? :j

En wat een feestelijke frontriem en een mooi watertje, kun je daar in met je paard?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:36

Met m'n fjordies op pad geweest. Uitzicht over de rivier de Vechte zoals die hier heet. Ergens tussen Dalfsen en Ommen in.

Afbeelding

Edit: de frontriem en keelriem bij het paars hoofdstel zijn er inmiddels af, vond het teveel tuig op dat koppie. Dus nu alleen achter de oren langs en een losse neusriem. Die kan er niet af zoals bij het blauwe hoofdstel want daar zitten de bithangers aan.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:34

Normaal doe ik daar inderdaad een galopje, maar we hadden vandaag de 1,5 km ervoor al lekker gegaloppeerd dus nu een braaf drafje :D Zijn allemaal van zulke fijne paden hier, maar ik ga ze toch maar niet allemaal galopperen haha.

Lieve foto van je Fjordjes! Het is zo inderdaad best een hoofd vol ja. Ik vind je kleuren wel heel mooi matchen!

Smalle wandelpaadjes zijn als afwisseling ook wel eens leuk ja! Vooral met zulke mooie zonnestraaltjes die ik spot op jouw foto!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:44

Weer mooie foto´s en filmpjess voorbij zien komen. Mooie zonsondergang!!

vanmorgen ook weer genoten van het weer en buitenrit. Hier kijken we over de zandvlakte uit naar de Rode Beek @ Brunssummerheide (dankt zijn naam aan de rode bodem en rode water door hoog ijzergehalte in de bodem/water )

Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:51

Word helemaal vrolijk van al die leuke oortjes foto's.
Steeds meer het idee van snel een be rijbewijs en een trailer. Wil al die plekken zien. Ziet er echt mooi uit.

Helaas hier nog aan het wachten tot de hoefjes goed zijn. Hoeven zijn ondertussen niet meer gebrokkeld en gescheurd maar zijn iets te kort... daardoor gevoelig op het harde :(. Hoop dat het snel over is

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:23

kosseh schreef:
Word helemaal vrolijk van al die leuke oortjes foto's.
Steeds meer het idee van snel een be rijbewijs en een trailer. Wil al die plekken zien. Ziet er echt mooi uit.

Helaas hier nog aan het wachten tot de hoefjes goed zijn. Hoeven zijn ondertussen niet meer gebrokkeld en gescheurd maar zijn iets te kort... daardoor gevoelig op het harde :(. Hoop dat het snel over is

Hoop dat je snel je wensen kunt waarmaken en alle leuke plekken te paard op kunt gaan zoeken.
(mijn vorige paard had last van hoeven die snel brokkelden, via de hoefsmid kocht ik Keralit hoofhardener. Echt super spul (wordt ook in dierentuinen gebruikt bij schildpadden met een te zacht schild en bij neushoorns met te zachte hoorn) Ook goed om de hoeven mee te onderhouden en brokkelen te voorkomen.