[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:15

Vanavond weer een ritje gemaakt in het bos bij Driebergen, heerlijk rustig en weer een hert gespot ook, leuk!

Pien1989

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:45

Heel leuk allemaal. GO pro is best duur toch?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:26

Pien1989 schreef:

Ze zijn er in verschillende prijsklassen.
Ik heb zelf de Hero3 White, maar er is ook nog een goedkopere versie. Heb er wel nog de strappband voor de cap los bij gekocht (band kostte ca 25 euro) Maar ik vind de camera wel zijn geld waard. Had eerst zo'n goedkopere actioncam gekocht ( 70 euro) , maar dat ding deed het na 2 keer gebruiken al niet meer -:(- Beeldkwaliteit was ook een stuk minder. Aangezien ik elke buitenrit film, maakt de GoPro zijn prijs wel waard. :D

M'n GoPro heeft zelfs het noodweer van Pinkesteren vorig jaar overleefd (ik had niet het waterdichte omhulsel er om, maar die open gleuven had. Regenwater was helemaal in het omhulsel gelopen, was net een aquarium en camera is er op gegeven moment ook mee gestopt. Maar thuis accu eruit gehaald en alles goed laten drogen en gelukkig geen schade opgelopen. Sindsdien heb ik er wel altijd het waterdichte omhulsel om)

Hier kun je de verschillende uitvoeringen en prijzen vergelijken.
http://shop.gopro.com/EMEA/cameras/?gcl ... oCdijw_wcB

Citaat:
Vanavond weer een ritje gemaakt in het bos bij Driebergen, heerlijk rustig en weer een hert gespot ook, leuk!

Leuk, als kind logeerde ik wel eens in Driebergen, er woonde familie van mijn vader.
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 04-05-15 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:27

Ik heb ook een gopro Hero, ik ga hem maar weer eens gebruiken :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:30

Pien1989 schreef:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=186&t=1828445 In het topic van GoPro/actioncam is wel meer informatie te vinden!

En GoPro is wel redelijk duur in vergelijking met andere merken. Maar naar mijn mening wel de beste. Heb nu een simpele goedkope, maar zeer binnenkort (hopelijk deze maand geld bij elkaar gespaard) komt er toch een echte GoPro.

Merk dat ik het lastig vind dat niet met telefoon kan bedienen, dat er niet universele mounts te verkrijgen zijn. Ook hoor je later dat de camera steeds scherp stelt en snelle bewegingen kon hij niet aan, tölt was toch echt een probleem. Terwijl ik bij GoPro filmpjes dit probleem nog nooit gemerkt heb.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:10

Ohja gezien tof! Zijn er ook mensen met een action cam?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:09

Tweet begint weer wat op te knappen, en dus kan ik weer wat actiever mee doen hier *\o/*

Een go pro of action cam heb ik niet, dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen.

Wel wat plaatjes van vandaag :

Valkje is Tweet natuurlijk, de Cremello is Silas, leasepony van mijn rijmaat van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:51

Mooie kleurtjes! (de paarden) :P

Heeft het bij jullie ook zo geregend? Ik denk dat ik zo een zwembad-oortjesfoto ga maken. :P

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:13

Ja hier echt keihard geregend! Ga deze week weer het bos in, eindelijk. Word schijtziek van mijn gebroken arm :(

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:21

M_nouska schreef:
Ja hier echt keihard geregend! Ga deze week weer het bos in, eindelijk. Word schijtziek van mijn gebroken arm :(

Kan me voorstellen dat je dat zat word,straks weer genieten dus

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:33

Dan maar een zonnig plaatje van gisteren om de buien van vandaag snel te vergeten! Mini zandverstuiving vlakbij huis, Beer vindt dit zoooo leuk!

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:13

flappie28 schreef:
M_nouska schreef:

Kan me voorstellen dat je dat zat word,straks weer genieten dus

Ja, zeker genieten!

Wauw Kristelhans! Ik zeg het nog een keertje, Beer is echt leuk! Volgens mij heb jij echt een paradijs bij je stal!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:16

Hihi, dank! En idd, we hebben dit huis nu een jaar geleden gekocht en ik word iedere dag wakker met een vakantiegevoel (oh wacht, ik heb nu 2 weken vakantie..haha). Voor het ontbijt heb ik de eerste paardenknuffels al binnen, heerlijk!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:43

kristelhans schreef:
Hihi, dank! En idd, we hebben dit huis nu een jaar geleden gekocht en ik word iedere dag wakker met een vakantiegevoel (oh wacht, ik heb nu 2 weken vakantie..haha). Voor het ontbijt heb ik de eerste paardenknuffels al binnen, heerlijk!

Ze staan aan huis? Dat is echt heel fijn zeg.
Spoiler:
Heb je nog meer foto's van jullie buitenrijdgebied?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:13

:j Ja, Beer en Viola wonen samen met Jos de kat en 3 kipjes (Bep, Ria en Svetlana, don't even ask...) bij ons. <3

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:54

Aahh ik ben best wel jaloers op de mensen die zo naar het strand en bos kunnen rijden! :P
Ik moet het doen met het dorpje waar ik in woon met 3 parkjes.. het dichtstbijzijnde strandje is ongeveer 3 kwartier rijden, haha. Maarja de parkjes en een lang stuk naast een weiland waar je lekker hard kan galopperen is ook best leuk! Hier wat foto's:

Ik had een sprong gemaakt, maar m'n hoofd kwam iedere keer tegen die tak aan haha!
1. Afbeelding

2. Afbeelding

Gelukkig kunnen we ook afentoe naar het strand :)
3. Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:22

Leuke foto's voorbij zien komen.

Lijkt me heerlijk zo lekker aan zee rijden.

@ Kristelhans, ja dat is echt het Zwitserleven gevoel met de paarden aan huis. Kan er hier ook elke dag van genieten. Het heeft natuurlijk ook wel wat nadelen (dagje weg gaan kost wat geregel en plannen) maar deze wegen niet op tegen de voordelen. Zou niet anders willen.

Brunssummerheide ( zuid Limburg)
Heerlijke galop heuvelop. Goede training voor de achterhand :D

Op het filmpje begonnen de bomen en struiken langzamerhand al groener te worden. Woensdag jl weer de zelfde route genomen. Na flink wat regen en hogere temperaturen zijn de bomen en struiken weer een stuk meer in het blad gekomen (foto vanaf "the top of the hill")

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:35

Vandaag heb ik Nous 1 jaar en dat hebben we gevierd met een heerlijke buitenrit, met z'n tweetjes. Het was heerlijk weer {:}
Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:39

Ik heb vanmiddag m'n eerste 'solo' buitenrit gemaakt met m'n nieuwe bijrijdpony. Mevrouw kan best een hand-full zijn maar het was heerlijk om weer 'ns alleen op stap te gaan in de bossen waar ik ook altijd met m'n eigen pony reed! De foto is een beetje blurrig want ponylief kan niet stilstaan :+
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:49

Ik heb dit altijd al een super leuk topic gevonden, maar nooit echt gereageerd omdat ik zelf niets te delen had. Sinds een maand zijn zowel mijn paard als ik verhuisd. Mijn paard staat nu op een heerlijke plek, met uitrijmogelijkheden naar bos/duin/strand. Eergister was het dan zover, ik ben voor het eerst met hem naar het bos geweest! We hebben de kortste, maar tevens ook zwaarste, route gereden (zo'n 1,5 uur).

Wat is dat gaaf zeg, zo samen voor het eerst het bos in! :D Wel twijfelde ik op een gegeven moment of ik nog wel goed ging. Gelukkig bleek ik nog helemaal op de juiste route te zitten. Ook ben ik één keer afgestapt voor een ontzettend steil stuk zand naar beneden.

Ik hoop dat er nog vele ritten mogen volgen en dat ik hier ook mee kan doen met het posten van foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wie goed kijkt, ziet wat mijn paard ziet!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:54

Mooi gebied! Leuk dat je nu lekker kan rijden :D
Ga vanmiddag ook een nieuw stukje ontdekken van "mijn" bos.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:56

Leuk he naar buiten en de buurt verkennen. Hier een rondje Oaze,Pannenland gedaan.
Dacht dat het niet zo ver was maar uit eindlijk toch 2,5 uur gelopen met pony.

Dit wordt sowieso het pad voor een galopje als paard zo ver is.
Afbeelding

Afbeelding

Ben echt trots op hem. Traktor die vlak langs je moet gewoon stil blijven staan. Heli die laag over vloog. Een hond die blaffend uit de bosjes sprong. Helemaal geen schrik reactie.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:09

@RiannaB, wat heerlijk voor jullie dat jullie nu op pad kunnen en gefeliciteerd met jullie eerste echte rit, genieten hoor! :j

@Kosseh, wat een koddig hoofdje van je pony op de laatste foto, lekker galoppad inderdaad! :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:57

Leuke reacties, bedankt :D

Kosseh, dat lijkt me inderdaad een ideaal galoppaadje!
En zo te lezen heb je een toppony!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:52

Vanmorgen een ritje met m'n twee fjordies gemaakt. Even een klier/knuffel momentje onderweg in het bos!
Afbeelding