Marije_jiplover schreef:Ik moet zeggen, heb altijd paarden van anderen gereden op een manege (waar mijn pony dus ook vandaan komt, die heb ik gekregen om hem een goede oude dag te geven).
En daar hadden we 3 binnenbakken (en een postzegeltje wei, maar dat vond ik toen doodnormaal) en ik was niet anders gewend dat alleen de pensionpaarden een (paar) uur per dag de wei op konden, als de eigenaar erbij was, dat vond ik doodnormaal.
Sinds ik verhuisd ben en inmiddels wat bijgeleerd heb over de ideale situatie om paarden te houden, mis ik de binnenbak om in te rijden echt totaal niet en het aanklooien zo in de winter, modder, drek, vorst, met water slepen, etc, kan ik me helemaal niet meer voorstellen dat ik blij was met de luxe van een binnenbak (en dus niet gaan rijden als die alledrie bezet waren en het miezerde) en een kantine.
Ok, sommige dingen zijn bij ons wel erg karig, onze zadelkamer is nogal klein en het enige verwarmde plekje om even bij de komen na een sneeuwrit, maar we hebben er wél stromend water, een waterkoker en een toilet, dus aan de eerste levensbehoeften kunnen we voldoen
En als ik zie hoe ponylief is opgeknapt na zijn carriere als manegepony, nu niet staat te stoffen in de wei, maar weer op en top fit geworden is en geniet van het buiten zijn, heb ik die luxe voor mezelf redelijk overboord gegooid.
Ik bedoel de luxe voor mij zelf naast het ideale beeld voor het paard uiteraard!
Als je ziet hoe fijn je paard het heeft dan mis je de luxe niet inderdaad

Achja, we mogen dromen he

@Darkchrystal: ik snap wel dat je je zorgen maakt!