[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:21

Ik ga er ook niet op uit vandaag.
Het is 1 grote ijsplaat bij stal omdat daar niks gedaan wordt.
Dus als ik er zelf al kom is het vandaag wat tutten.
Mooie dag om verder alle spullen zoals het zadel eens onder handen te nemen.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:50

Ik ga ook niets doen,alleen ff wat longeren/werk aan de hand,denk ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:55

Ik ga nog niet eens naar mijn paard toe. Ze geven mij iets teveel sneeuw op en de weg naar stal is al een ijsbaan. Risico dat ik er wel kan komen, maar niet meer weg kom (heb achter zomer- en voor regenbanden onder de auto). En kan toch niet veel meer doen dan uitmesten en/of losgooien.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:55

Hier sneeuwt het terug :) Zou dolgraag een sneeuwrit gaan maken maar helaas geen tijd vanwege de examens. Misschien dat ik morgen toch nog even ga sleeën :D

edit: hier gaan we nu te voet tot bij de wei, we moeten wel want anders hebben ze geen eten ;) Maar de paarden vermaken zich wel zo in de sneeuw :)

Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:28

Leuk die IJslanders.
Ik ga vanmiddag lekker een ritje maken. Zin in.
Hoop voor de sneeuwval terug te zijn

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:33

Hier is het op dit moment behoorlijk aan het sneeuwen. De druk bereden weg hier achter is al bijna verdwenen onder de witte laag, en de rustigere straat zie ik al niet meer :')

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:55

Anoniem schreef:
Brrrrrrrr, ik vond het echt berekoud vandaag.
niet gereden.
Pony hoor ik niet meer hoesten maar zie hem nog wel wat knijpen bij de flanken...
Vind dat wel beetje 'eng'...hij krijgt nu sinds dinsdag ventipulmin.

zijn deken was bevroren aan de randjes,haha.

Krijgt jouw paard nu ventipulmin oraal of heeft hij injecties gehad?
Ik maak me ook wat zorgen om mijn hoester. Krijgt nu een aantal dagen bisolfon en nu klinkt zijn hoest niet meer " nat" maar juist droge kuchen :(

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:42

Ik ben er opuit geweest. Gewoon over de weg, dus netjes alle sneeuw weg daar. Maarja ziet ponylief achter de heuvel opeens een half mens erboven uit komen. En toen werd ie toch echt heel hyper, want als stoere nep-hengst moet je toch echt meedoen :):)

Bles de schaatser, ik zie het al voor me :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:01

Ik heb vanmorgen nog een rondje bos gedaan. Lang leve het winterbeslag met spikes. Jip liep op sommige ijsbaan-paden alsof het gewoon een mooi zandpad was (althans, dat wilde hij, hij was boos dat hij daar rustig moest stappen). Berder het bos in waren de paden gelukkig wel goed, dus meneer heeft zijn benen weer even flink kunnen strekken.
Koud was het wel, vooral de weg naar het bos en bovenop de heuvels, waar de wind vrij spel heeft.

xxcol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:04

Goh wat leuk dat jullie zo genieten van mekaar!! *\o/*

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:28

Ik.lees straks weer bij, maar heb ff n vraagje. Hoe heet day spul/methode tegen.bevriezen ook alweer? Daar hadden.jullie t laatst over toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:29

De mijne krijgt ventipulmin poeder.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:35

Nou,paardlief hoest zeker minder,maar dat kan dus door ventpulmin óf rapsodie komen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:41

Da's toch al een verbetering dan :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:41

@DC fijn dat 'ie al minder hoest!

Vriend en ik hebben besloten dat het of Maasduinen of Herperduin wordt aankomend Pasen. We hebben niet zo veel dagen vrij en gaan voor een klein gebied in de buurt. Maasduinen zijn we vorig jaar ook geweest en dat beviel goed, kennen zo'n beetje de weg en een leuke verblijfplek.
Dus nu nog even kijken wat er in de buurt van Herpen is en dan beslissen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:44

Zie leuke sneeuwfoto's voorbij komen zeg!

Ook van ons voorlopig geen buitenrij verhalen. Door een stom ongelukje (binnen nieuwe groep geïntroduceerd) staat poown nu bijna 2 weken met dik achterbeen. Dierenarts vermoed letsel van de strekpees, maar er zit nog te veel vocht in het been om een echo te maken. Hopelijk blijft de schade redelijk beperkt... Maar het is dus voor ons nog even afwachten wat de schade precies is.

Super frusterend, sta ik eindelijk zó dicht bij het bos, kom ik er voorlopig nog niet te paard. Gelukkig heeft het voor poown wel een positief effect, ze staat wel 6-8 uur per dag buiten nu(oude stal maar max 3 uur per dag), wel op een prive wei. Maar genoeg frisse lucht dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:54

vervelend MyrtheJ, hopenlijk knapt je pony snel op...
Welk bos sta je dichtbij??Zal niet in Utrecht zelf zijn dan toch? ;)

Fijn,meer weidegang...3 uur is,vind ik,ook wel erg weinig..
mijne komt 's winters ruim 7 uur buiten en ik hoop deze zomer voor elkaar te krijgen dat ie minstens 12 uur buiten kan.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:57

Anoniem schreef:
vervelend MyrtheJ, hopenlijk knapt je pony snel op...
Welk bos sta je dichtbij??Zal niet in Utrecht zelf zijn dan toch? ;)

Fijn,meer weidegang...3 uur is,vind ik,ook wel erg weinig..
mijne komt 's winters ruim 7 uur buiten en ik hoop deze zomer voor elkaar te krijgen dat ie minstens 12 uur buiten kan.

Ik vind 3 uur ook te weinig, maar dit was al het maximaal haalbare in die omgeving. Bij mijn zoektocht naar een nieuwe stal stonden aantal uren buiten dan ook héél hoog op het prioriteitenlijstje. Ik sta nu in de buurt van de Maartensdijkse bossen, Lage Vuursche, Soest, en Goois Natuur reservaat...

Ze gaat komend voorjaar 24/7 naar buiten, als dat goed bevalt misschien ook wel de hele winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:17

Ah 24/7 buiten,mijn ideaal....helaas nergens fatsoenlijk te vinden hier.

Volgens mij ook wel mooie omgeving voor ritten,daar bij Maartensdijk...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:40

Mijn Gouwe Ouwe is ook erg blij met 24/7 buiten, nadat hij eerst 18 jaar aaneengesloten nooit op de wei mocht...
Nu wil hij niet meer op stal :D
Als ik hem wel eens laat opdrogen na een fanatieke rit (of een regenrit) dan is hij 'not amused'.
Hij is echt op en top buitenpaard nu.
Hoewel die snijdende oostenwind hem wel een paar dagen amper de schuilstal uit heeft laten komen.
Gelukkig zag ik vandaag weer volop sporen door de hele wei heen en ook weer overal mest op de bekende plekken, dus vandaag is hij weer flink aan de wandel geweest.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:43

24/7 buiten is denk ik voor zo goed als ieder paard het ideaal!
Als ik mijn eigen luxewensen er bij zou tellen zou ik nog wel wat extra's daarbij willen hebben :D .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:47

Ik moet zeggen, heb altijd paarden van anderen gereden op een manege (waar mijn pony dus ook vandaan komt, die heb ik gekregen om hem een goede oude dag te geven).
En daar hadden we 3 binnenbakken (en een postzegeltje wei, maar dat vond ik toen doodnormaal) en ik was niet anders gewend dat alleen de pensionpaarden een (paar) uur per dag de wei op konden, als de eigenaar erbij was, dat vond ik doodnormaal.

Sinds ik verhuisd ben en inmiddels wat bijgeleerd heb over de ideale situatie om paarden te houden, mis ik de binnenbak om in te rijden echt totaal niet en het aanklooien zo in de winter, modder, drek, vorst, met water slepen, etc, kan ik me helemaal niet meer voorstellen dat ik blij was met de luxe van een binnenbak (en dus niet gaan rijden als die alledrie bezet waren en het miezerde) en een kantine.
Ok, sommige dingen zijn bij ons wel erg karig, onze zadelkamer is nogal klein en het enige verwarmde plekje om even bij de komen na een sneeuwrit, maar we hebben er wél stromend water, een waterkoker en een toilet, dus aan de eerste levensbehoeften kunnen we voldoen :D
En als ik zie hoe ponylief is opgeknapt na zijn carriere als manegepony, nu niet staat te stoffen in de wei, maar weer op en top fit geworden is en geniet van het buiten zijn, heb ik die luxe voor mezelf redelijk overboord gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:50

ik maak me wel zorgen over mijn pony,die nooit klachten had 24/7 buiten en nu dus wel hoesterig is...
En nu na een week ventipulmin nog met knijpende flanken staat...dat vind ik echt heel naar.

(sorry,ego post...)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:54

Heeft de dierenarts goed onderzocht, naar de longen geluisterd, DC, voor je ventipulmin kreeg?

Kan me voorstellen dat je dat naar vindt.
Sterkte.