[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:13

Kuggur schreef:
ikke schreef:
Hier niet gereden. Er staat hier een vieze, noordenwind die overal doorheen gaat. Dan is zo'n loofbos weer een nadeel, daar waait het gewoon doorheen.

Haha, als inwoner van ijsland moet hier een beetje om glimlachen. Maar ik had vandaag een fijne bijna windstille rit moet ik toegeven ;)

Het heeft een reden waarom IJsland niet zo hoog op de to-do-list staat.........

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:51

Je weet niet wat je mist, koukleum :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:00

Ijsland staat hier wel op het verlanglijstje :j

Kuggur: vind je het niet jammer van de (nog niet getoonde) tölt? Lijkt me toch het meest comfortabel voor lange afstands ritten :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:00

Kuggur schreef:
Je weet niet wat je mist, koukleum :D

Dat kan niet. Als ik het niet weet, mis ik het ook niet :)*

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:04

Brrrrrrrr, ik vond het echt berekoud vandaag.
niet gereden.
Pony hoor ik niet meer hoesten maar zie hem nog wel wat knijpen bij de flanken...
Vind dat wel beetje 'eng'...hij krijgt nu sinds dinsdag ventipulmin.

zijn deken was bevroren aan de randjes,haha.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:07

Solleke_Noah schreef:

Kuggur: vind je het niet jammer van de (nog niet getoonde) tölt? Lijkt me toch het meest comfortabel voor lange afstands ritten :)

Weet je juist op de lange ritten mis je de tölt niet zo, het is voor het paard een relatief inspannende gang, en het best geschikt voor vlakke harde ondergrond. Lange afstandsritten zijn hier meestal "off-road", en dan draaf je sowieso het grootste deel van de tijd. Máni is nog niet zo oud, dus niet onmogelijk dat we hem nog aan het tölten krijgen (als je je best doet hangt hij er tegenaan).
Daarbij we hebben in totaal acht paarden, dus als ik wil tölten of telgangen, geen probleem.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:10

Kuggur schreef:
Solleke_Noah schreef:

Weet je juist op de lange ritten mis je de tölt niet zo, het is voor het paard een relatief inspannende gang, en het best geschikt voor vlakke harde ondergrond. Lange afstandsritten zijn hier meestal "off-road", en dan draaf je sowieso het grootste deel van de tijd. Máni is nog niet zo oud, dus niet onmogelijk dat we hem nog aan het tölten krijgen (als je je best doet hangt hij er tegenaan).
Daarbij we hebben in totaal acht paarden, dus als ik wil tölten of telgangen, geen probleem.

Ah, dat wist ik niet dat draf dan de voorkeur had. Ik heb een tijdje een natuurtölter gereden (zo zeggen ze dat toch he?) en ze ging het liefst in tölt de baan door, heerlijke ritten van urenlang op haar rug gemaakt. Lijkt me geweldig om 8 van zo'n leuke paarden te hebben :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:16

Solleke_Noah schreef:
Ah, dat wist ik niet dat draf dan de voorkeur had. Ik heb een tijdje een natuurtölter gereden (zo zeggen ze dat toch he?) en ze ging het liefst in tölt de baan door, heerlijke ritten van urenlang op haar rug gemaakt. Lijkt me geweldig om 8 van zo'n leuke paarden te hebben :)

Oh ik zal niet ontkennen dat natuurtölters geweldig zijn.
Hier echter slaat de zaak nogal door; een paard als Máni is niet veel waard omdat hij niet over de extra gangen beschikt (er is óók een hele discussie gaande in verband met vier- en vijfgangers, gaat wat te ver hier), maar zoals gezegd, momenteel voor mij persoonlijk het bruikbaarste paard op stal.
En ja kijk nog geregeld wat verbaast in de stal dat we werkelijk zoveel paarden hebben staan :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:21

Heb je niet een paar foto's van je ijslanderkudde? O:)

edit: dit was 'mijn' knappe ijslander, Elding, wel met een ietsie pietsie overgewicht :')

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:40

ikke schreef:
Josien_ schreef:
Ik heb een soort jaaroverzichtje gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch vaker een fotograaf moet optrommelen :D. Maar toch wel enkele leuke foto's : [EJL-ITP] Genieten van een mooie Welsh Cob dame!

Haha, die bospaadjes kan ik nog steeds uittekenen :D valt me niet tegen.
Als je plek hebt voor gastpaarden, kunnen we wel een keer wat afspreken, maar om "zomaar" een keer foto's te komen maken, zit je toch net te ver weg, helaas.

Hier niet gereden. Er staat hier een vieze, noordenwind die overal doorheen gaat. Dan is zo'n loofbos weer een nadeel, daar waait het gewoon doorheen.

Doe je goed! Ik zou niet eens zo in een keer naar sommige plekken terug kunnen rijden haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:04

Miracle_ sterkte.

Hier voorlopig geen bosritjes weg naar het bos is een ijsbaan. -O-

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:07

Ach jeetje wat vervelend. Sterkte Miracle..
Hoorde dat het morgen weer gaat sneeuwen :\

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:10

Josien_ schreef:
ikke schreef:
Haha, die bospaadjes kan ik nog steeds uittekenen :D valt me niet tegen.
Als je plek hebt voor gastpaarden, kunnen we wel een keer wat afspreken, maar om "zomaar" een keer foto's te komen maken, zit je toch net te ver weg, helaas.

Doe je goed! Ik zou niet eens zo in een keer naar sommige plekken terug kunnen rijden haha!

Nou, ik denk niet dat nu nog 100% de weg weet daaro maar de foto's die je laat zien, herken ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:15

leuk,ijslanders...stalgenote heeft er ook eentje

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:17

IJsland staat ook nog op mijn planning ;) ooit...

We willen met Pasen nog een paar dagen weg, maar helaas was zit Boszicht al vol. Even kijken waar we nu heen gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:23

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:29

Die ben ik inderdaad al aan het doorspitten :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:31

Ijsland lijkt me ook heel gaaf om eens te bezoeken!
Maargoed ik vind het ook moeilijker om te bedenken naar welk land ik niet wil dan naar welk land ik wel zou willen gaan _O- .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:22

Henkje, kom gezellig hier in de buurt rijden ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:44

Miracle, wat een rotnieuws! Succes met het herstel, en ik hoop dat er op den duur toch meer mogelijk gaat blijken! De foto van je exmoor is erg leuk, die lijkt wel in zijn element zo!

Kuggur, paardrijden in IJsland lijkt me machtig gaaf! Al dat natuurgeweld en lekker weinig bebouwde kom :) Heerlijk! Misschien krijg ik mijn vriend daarvoor ooit nog wel zo gek, want IJslanders zijn natuurlijk niet zo achterlijk groot en hoog als mijn KWPN'er :)

Brrr.. gisteren was ik de kou toch ook wel even beu. De afgelopen dagen vond ik heerlijk, lekker windstil en die fijne vrieskou in combinatie met een zonnetje. Maar gisteren maakte het niet uit hoe warm je was aangekleed, die koude wind ging overal doorheen! Vandaag schijnt dat weer het geval te zijn. Een bosritje zit er hier ook even niet in: mijn rijmaatje had andere plannen vandaag, en de weg naar het bos is op bepaalde plekken behoorlijk glad geworden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:04

Nee, ik vrees dat ook hier niet de bovenkant van een paard bekeken gaat worden. Kou is een ding, maar met wind erbij, nee, laat maar.

Vanmiddag even kijken naar een voortent. We zochten iets als tijdelijke werkplaats/onderdak voor Caab en we hebben een leuke bustent gevonden die zowel als werkplaatsje geschikt is als om aan de caravan te knopen. Lekker groot (5x3m), handig ingedeeld en acceptabel geprijsd.
Deze: http://www.dewitschijndel.nl/pegasus-bustent

Onze caravan (Eriba Pan familia) is niet de gemakkelijkste om een voortent bij te vinden en de originele piramidetent die erbij hoort (en erbij is) is niet echt groot (2,5x2,5) en ook niet echt handig van constructie. Voor twee personen voldoet ie prima, maar als je met meer bent, is ie wat krap. Bovendien geven de extra slaapcabines wat privacy aan onze gasten, als ze dat willen en anders is zo'n cabine ook bruikbaar voor de opsteling van de porta-potti :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:08

Hee, dat is een handige tent!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:17

Vanmiddag er na een week weer lekker op uit..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:18

Heb je goed winddichte kleding? :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:21

Ja t gaat sneeuwen :x
Nouja mn pony vind t altijd erger als dat ik het vind