Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:40

Ik rij met een rocking r custom made western zadel. Ben er super tevreden over. Heb deze vij Evelien van euro - horse gekocht.

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:12

Ik rijd met een barefoot atlanta. Zit goddelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:35

Ik met mijn dressuurzadel; kentaur Medea 2. Heerlijk, ook voor langere ritten!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:59

Ik rij op beide paarden met westernzadels, merken weet ik niet uit mn hoofd. Ik heb wel een tijdje met een barefoot arizona op mn draver gereden en dat vind ik voor de langere ritten ook wel erg prettig rijden!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:02

ik rij met een massimo dressuur ll
heerlijk zadel ook voor lange afstanden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:10

Zo weer 6 km erbij :+ We hadden geen zin om nat te worden :D
Morgen les, dus ook geen buitenrit. We zakken steeds wat verder in de lijst.

Ik heb altijd met mijn dressuurzadel buiten gereden, ging prima. Nu heb ik een westernzadel, zit als een huis :z , maar het heeft toch wel een half jaar geduurd voor ik mijn zitbeenknobbels niet meer voelde :Y).

Mijn vriend rijd met een Sommer endurance zadel, zit erg comfortabel.

Dais; Eurohorse heeft een mobiele zadelpasservice en geeft goede adviezen. Maar dat gaat dan over westernzadels, dus dat moet je maar net willen. Green distance komt ook aan huis met endurance-zadels.
Je moet bij beide wel rekening houden met een budget vanaf 1000 euro, tenzij ze toevallig een goedkoper 2handszadel hebben.

Op marktplaats staan vaak fijne 2e handszadels, maar dan moet je wel weer de kennis hebben om te weten of het past.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:24

Voor een zadel gaat het om wat voor ruiter en paard als comfortabel wordt ervaren. Ik heb een JC in een endurance-model wat niet meer gemaakt wordt.

Voor niet-westernzadels is men in Zuid-Holland ook enthousiast over Karin Boer. Ik ken haar zelf niet en weet ook niet waar ze woont en wat haar werkgebied is, maar wellicht is het wat.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:09

Hier een rondje samen met RavenIris gaan doen. De paden waren wel compleet kapot gereden door tractoren en erg modderig, dus we hebben het rustig aan moeten doen :)

edit: route weeral in link, raar, bokt zegt ineens dat ze te breed zijn, maar vorige keren geen problemen mee... achja :P

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1904_o.jpg

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:12

Lekker rondje!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:18

Somebitch, wintec is niet passend te maken op mijn paard helaas, qua prijs zijn die wel interessant maar het ligt helaas echt voor geen meter op mijn paard :(

Leuk om te lezen dat de meesten van jullie met westernzadels rijden! Jammer van de pijnlijke zitbeenknobbels, maar daar zijn weer speciale bontjes voor, toch? :)

Ik rijd nu met een onwijs fijn zittend anatomica (dressuur)zadel, maar ik stap veel en met dit zadel is dat echt killing. Langer dan een uur stappen en ik weet niet meer hoe ik moet zitten. Ik rijd ook alles open en dan heb ik er nog dagen last van :P Tegenwoordig draaf ik meer en gaat het beter, maar ik moet nu terug opnieuw beginnen opbouwen en ik voel het nu al bij wijze van :P Daarbij ligt het zadel ook niet fijn meer op mijn paard en zijn zweetafdrukken zijn ongelijk. Hij lijkt er nog geen last van te hebben, maar zo ver wil ik het ook niet laten komen. Voorlopig rijd ik ook niet tot het is nagekeken (en zijn bobbels weg zijn, want dat vlot ook niet echt).

Aangezien de meeste hier in de challenge veel en langere afstanden rijden was ik benieuwd of er een trend zit in de zadels die men gebruikt, en daar lijkt het tot nu toe wel op :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:22

Ik rij met veelzijdigheidszadel en westernzadel afwisselend, met het vzh-zadel is het wel beter als ik heel veel draaf, lang stappen doet idd pijn aan het achterwerk :P

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:31

Ik heb een erg fijn zadel, Prydi voor IJslanders.
Een smalle A-lijn met een niet te diepe zitting en normale wrongen. Je kan dus lekker zitten zonder het gevoel te hebben dat je benen open gesperd worden :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:34

Ik rijd ook nog wel eens met de barefoot London (met fenders)
Maar dat is dan omdat het andere zadel bezet is.
het liefst dus de atlanta! (western, maar zonder knop en engelse singelstoten)
Foto van zadel op paard staat wel in het topic

EDIT

hmm, volgens mij geen london maar een cherokee
Iig iets engels achtig, haha
Laatst bijgewerkt door Nessa op 07-12-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:37

Dais_ schreef:
Leuk om te lezen dat de meesten van jullie met westernzadels rijden! Jammer van de pijnlijke zitbeenknobbels, maar daar zijn weer speciale bontjes voor, toch? :)
Gewoon je bibs harden :j , went vanzelf. Ik voelde het ook vooral in stap. Ik heb een tijdje een gelpad gebruikt op langere ritten, maar nu gaat het gewoon goed. Ik hoor ook meer mensen die er helemaal geen last van hebben gehad, dus het verschilt per persoon.

Naar wat voor zadel gaat je voorkeur uit?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:52

Zo weer tien kilometer erbij. Ook hier waren de bermen kapot gereden door de trekkers. Maarja anders zijn ze ook nooit te rijden. :')

Voordroog ook weer uitgeladen dus paardje kan weer eten en ik ben moe. :+

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:24

Ik rij gewoon met mn veelzijdigheidszadel, veel stappen is idd niet erg fijn. Maar meestal rij ik toch redelijk up tempo dus dan heb ik er geen last van.

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:24

Ik rijd met een Wintec 2000 veelzijdigheid.. Zit heerlijk!!

Ojaaa trouwens haha nog een nieuwtje.. Ik ben sinds vorige week verhuisd van de Loons en drunense duinen naar de Stippelberg.. Daar moet ik nu mijn bosritjes voortgaan zetten haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:37

Maar ook erg mooi daar :)
In ieder geval leuke foto's gezien

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:55

Nessa schreef:
Maar ook erg mooi daar :)
In ieder geval leuke foto's gezien

Ja, dat zeker!! Maar mis jullie wel hoor haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:10

jilleke2 schreef:
Ik rijd met een Wintec 2000 veelzijdigheid.. Zit heerlijk!!

Ojaaa trouwens haha nog een nieuwtje.. Ik ben sinds vorige week verhuisd van de Loons en drunense duinen naar de Stippelberg.. Daar moet ik nu mijn bosritjes voortgaan zetten haha

-O-

Ik ben echt toe aan een buitenrit! Gelukkig maandag met Linda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:16

Ik ga morgen, maandag en woensdag weer een lekker eind rijden! En dan volgend weekend met paardlief bij vrienden in het natuurgebied rijden! Wordt weer lekker km's maken!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:31

Ik rijd ook met een wintec 2000 vzh, maar die had Loulou al toen ik op haar ging rijden, ben zelf meer van de dressuurzadels. Al een paar dagen niet gereden, weer zit niet erg mee maar wil toch nog wel rijden voordat het gaat sneeuwen en het voorlopig niet meer kan. Wel veel aan het wandelen op dit moment, maar dat natuurlijk niet met Endomondo aan :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:10

Ik rijd ook gewoon met een veelzijdigheidszadel. In het begin moest ik wennen aan het harde zadel, maar nu rijd ik er vlot 30 km mee.

Vanmiddag weer een lekker rustig rondje rijden waarschijnlijk :) .

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:13

Ik hoop morgen weer eindelijk een rondje te gaan doen. Heb er de hele week al geen tijd voor ivm werk.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:18

Ik heb ook weer eens een rondje gedaan. Weer een nieuw ruiterpad ontdekt waar ik wel wat kan draven en galopperen en niet alleen maar hoef te stappen :) Ook nu weer eerst een pad afgereden om te kijken waar ik uit kwam, en toen omgedraaid en een ruiterpad in gegaan :)
Afbeelding
Afbeelding
Edit: verkeerde foto gepost