Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Paarden, het zijn zo'n grote dieren maar zo gevoelig...
ikke schreef:Anoniem schreef:Dankje Snadrem.
Ik vind hoest ook eng hoor.
Hij staat gelukkig wel overdag op de weide, en zoals gisteren hoeste hij alleen toen hij binnen stond.
ik mest elke dag zelf uit en ga vanmiddag over op Rapsodie.
Zodra de vorst weg is gaan de luiken weer open.
Anders bevriest de waterleiding...ik krijg het niet voor elkaar dat ze open gaan,helaas.
Wel heel sneu verhaal van je vorige paard....
Wellicht je stalbaas eens wijzen op het bestaan van tracing?
Ik ken een stal hier in de buurt waar de stalhouder tracing heeft aangebracht en sindsdien heeft ie geen enkel probleem meer met bevroren leidingen, al is het -20°C terwijl de luiken en ramen gewoon open zijn.
Anoniem schreef:ikke schreef:Wellicht je stalbaas eens wijzen op het bestaan van tracing?
Ik ken een stal hier in de buurt waar de stalhouder tracing heeft aangebracht en sindsdien heeft ie geen enkel probleem meer met bevroren leidingen, al is het -20°C terwijl de luiken en ramen gewoon open zijn.
tsja, ik kan hoog en laag springen,maar ik denk niet dat hij dat gaat doen.
nogal lastig te overtuigen van zaken...zelfs over rapsodie ipv stro moet ik echt met argumenten komen.
Snadrem schreef:Solleke_Noah schreef:Paarden, het zijn zo'n grote dieren maar zo gevoelig...
Absoluut helemaal waar. Ik ben me er destijds noodgedwongen ook in gaan verdiepen, en naar mijn idee zijn paarden ook helemaal niet gemaakt om binnen te staan. Ik ben er sindsdien zo huiverig voor om schimmel in het voer te vinden of om mijn paard op stal te zetten. Voor een groot deel zit het natuurlijk ook tussen mijn oren, maar ik wil niet nog een paard weg moeten brengen omdat ik dacht dat ze in goede handen was. Goed dat die van jou buiten een stuk is opgeknapt! Het enige wat je met dit soort dingen kan doen is de conditie van je paard op een goede manier onderhouden en blijven kijken of je paard "nog paard kan zijn". Jij kent je dier het beste en weet wanneer je aan het eind bent gekomen.
Pfff... ik blijf het er onwijs moeilijk mee hebben merk ik. Het is inmiddels 8 maanden geleden maar ze zit me nog erg hoog.
Vanmiddag weer even lekker naar stal. Mijn rijmaatje kan helaas niet vandaag, en het kriebelt toch wel om een stukje de sneeuw in te gaan... Gisteravond was het behoorlijk glad op het stuk weg tussen de stal en de wei, Alanda heeft een paar ijs-scènes uit Bambi nagespeeldDoor de berm was het wel goed te doen, maar soms ontkom je niet aan het asfalt. Nog even goed over nadenken dus wat leuk is en wat veilig en verstandig is.
Silence schreef:Heel erg veelecht honderden euro's
De veiling liep af voor ruim €250 maar die miste ik dus.
Maar meteen daarna stond ie er weer op en liep ie maar een minuut.
En dat heeft dus blijkbaar niemand gezien behalve ik.
Dus had hem voor €25 haha
Dus als ik dan niet slaag heb ik ook niks verloren haha.