[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:06

Jeetje wat heftig

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:59

Solleke_Noah schreef:
Paarden, het zijn zo'n grote dieren maar zo gevoelig...

Absoluut helemaal waar. Ik ben me er destijds noodgedwongen ook in gaan verdiepen, en naar mijn idee zijn paarden ook helemaal niet gemaakt om binnen te staan. Ik ben er sindsdien zo huiverig voor om schimmel in het voer te vinden of om mijn paard op stal te zetten. Voor een groot deel zit het natuurlijk ook tussen mijn oren, maar ik wil niet nog een paard weg moeten brengen omdat ik dacht dat ze in goede handen was. Goed dat die van jou buiten een stuk is opgeknapt! Het enige wat je met dit soort dingen kan doen is de conditie van je paard op een goede manier onderhouden en blijven kijken of je paard "nog paard kan zijn". Jij kent je dier het beste en weet wanneer je aan het eind bent gekomen.

Pfff... ik blijf het er onwijs moeilijk mee hebben merk ik. Het is inmiddels 8 maanden geleden maar ze zit me nog erg hoog.

Vanmiddag weer even lekker naar stal. Mijn rijmaatje kan helaas niet vandaag, en het kriebelt toch wel om een stukje de sneeuw in te gaan... Gisteravond was het behoorlijk glad op het stuk weg tussen de stal en de wei, Alanda heeft een paar ijs-scènes uit Bambi nagespeeld :') Door de berm was het wel goed te doen, maar soms ontkom je niet aan het asfalt. Nog even goed over nadenken dus wat leuk is en wat veilig en verstandig is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:02

Hier wordt het een rondje asfalt. Sneeuwbeslag slaat in mijn omgeving nergens op en levert alleen maar een lege portemonnee op, dus doe ik het zo. De wegen zijn ook goed gestrooid én geschoven, dus ik kan mijn rondje wel maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:56

Ik heb gisteren heerlijk 17 km door het bos en over de heide gereden, echt genoten!

Toevallige ontmoeting in de sneeuw:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0966_n.jpg

Het wás een pad met ongerepte sneeuw.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 9445_n.jpg

Vandaag wel weer kilometers gemaakt, maar dan wandelend.
Moest naar de haptotherapie en vriendlief moest met zijn moeder naar het crematorium om de as van zijn vader op te halen.
Ik heb hem de auto meegegeven en ben zelf gaan wandelen. Heen de kortste weg, 4,6 km, terug de mooiere route, 6,5 km. In totaal dus zo'n 11 km gewandeld, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:13

ikke schreef:
Anoniem schreef:
Dankje Snadrem.
Ik vind hoest ook eng hoor.
Hij staat gelukkig wel overdag op de weide, en zoals gisteren hoeste hij alleen toen hij binnen stond.
ik mest elke dag zelf uit en ga vanmiddag over op Rapsodie.
Zodra de vorst weg is gaan de luiken weer open.
Anders bevriest de waterleiding...ik krijg het niet voor elkaar dat ze open gaan,helaas.

Wel heel sneu verhaal van je vorige paard....

Wellicht je stalbaas eens wijzen op het bestaan van tracing?
Ik ken een stal hier in de buurt waar de stalhouder tracing heeft aangebracht en sindsdien heeft ie geen enkel probleem meer met bevroren leidingen, al is het -20°C terwijl de luiken en ramen gewoon open zijn.

tsja, ik kan hoog en laag springen,maar ik denk niet dat hij dat gaat doen.
nogal lastig te overtuigen van zaken...zelfs over rapsodie ipv stro moet ik echt met argumenten komen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:22

Op zich vind ik het logisch dat je met argumenten moet komen, anders heb je als stalbaas geen leven 8-)
Maar je hebt toch goede argumenten voor zowel tracing (ook gemak voor de stalbaas) als voor gebruik van rapsodie? Overigens is onze stalbaas ook overtuigd dat voor 1 paard rapsodie goed is en die krijgt dat nu dus gewoon als ondergrond. Andere paarden staan weer gewoon op stro, maar voor die ene koopt hij ook wat pakken rapsodie omdat de hoeven daar beter op blijven (paard heeft vrij slechte kwaliteit hoeven/stralen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:23

ik pb je even.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:17

Anoniem schreef:
ikke schreef:
Wellicht je stalbaas eens wijzen op het bestaan van tracing?
Ik ken een stal hier in de buurt waar de stalhouder tracing heeft aangebracht en sindsdien heeft ie geen enkel probleem meer met bevroren leidingen, al is het -20°C terwijl de luiken en ramen gewoon open zijn.

tsja, ik kan hoog en laag springen,maar ik denk niet dat hij dat gaat doen.
nogal lastig te overtuigen van zaken...zelfs over rapsodie ipv stro moet ik echt met argumenten komen.

Als hij gewoon open staat voor rationele argumenten, dan heb ik 5 min nodig en is ie overtuigd.
Punt is dat ik niet alleen van het bestaan weet, ik kan 'm tot in detail uittekenen welke systemen er zijn en hoe het aangesloten moet worden.

Hier nog gezellig door het bos geslenterd. Zelfs een drafje was, met beleid, geen enkel punt. Paard vond het wel apart.
Laatst bijgewerkt door ikke op 16-01-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:21

Mn pony had een weekje stil gestaan omdat ik niet zo lekker was. Heerlijk sneeuwritje gemaakt vandaag. Fijn paardje is t.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:24

Vanmiddag stukje gewandeld. :D
Afbeelding
Afbeelding

Morgen weer naar bollie toe en dan maar eens kijken wat we kunnen doen. *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:26

Mooie foto's Marcella!!

ik heb zelf niets gedaan,alleen stal opnieuw voorzien van bedekking(rapsodie)en de 'verzorgmeiden'hebben op de ene pony gestapt en de mijne wandelend meegenomen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:29

Snadrem schreef:
Solleke_Noah schreef:
Paarden, het zijn zo'n grote dieren maar zo gevoelig...

Absoluut helemaal waar. Ik ben me er destijds noodgedwongen ook in gaan verdiepen, en naar mijn idee zijn paarden ook helemaal niet gemaakt om binnen te staan. Ik ben er sindsdien zo huiverig voor om schimmel in het voer te vinden of om mijn paard op stal te zetten. Voor een groot deel zit het natuurlijk ook tussen mijn oren, maar ik wil niet nog een paard weg moeten brengen omdat ik dacht dat ze in goede handen was. Goed dat die van jou buiten een stuk is opgeknapt! Het enige wat je met dit soort dingen kan doen is de conditie van je paard op een goede manier onderhouden en blijven kijken of je paard "nog paard kan zijn". Jij kent je dier het beste en weet wanneer je aan het eind bent gekomen.

Pfff... ik blijf het er onwijs moeilijk mee hebben merk ik. Het is inmiddels 8 maanden geleden maar ze zit me nog erg hoog.

Vanmiddag weer even lekker naar stal. Mijn rijmaatje kan helaas niet vandaag, en het kriebelt toch wel om een stukje de sneeuw in te gaan... Gisteravond was het behoorlijk glad op het stuk weg tussen de stal en de wei, Alanda heeft een paar ijs-scènes uit Bambi nagespeeld :') Door de berm was het wel goed te doen, maar soms ontkom je niet aan het asfalt. Nog even goed over nadenken dus wat leuk is en wat veilig en verstandig is.

Dat kan ik goed geloven, zo je paard moeten afgeven is toch vreselijk, uiterlijk lijkt er niks mis te zijn, maar vanbinnen gaat het fout.. ik kijk wel op tegen de dag dat het niet meer zal gaan, hopelijk blijft die nog lang weg :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:39

Lekker Hollands plaatje met de molens :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:40

Zeker mooie foto's Marcella.
Weer even wat bijgelezen, kan helaas niet echt uitgebreid reageren zit midden in mn toetsweek :)
Veel plezier nog allemaal met de ritjes deze week!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:17

Vandaag een heerlijke sneeuwrit kunnen maken tegen het einde van de dag!

Zie hier het eerste filmpje :') Ik heb me kapot gelachen! Als je je geluid hard aan zet dan kan je mijn stalgenootje nog horen schelden :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:20

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:02

Leuke foto's Josien!

Zo, het tweede filmpje is er ook. Alanda en ik in een lawine :')

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:24

Mooie foto's Marcella! Typisch Hollands landschap :)

Snadrem, wat een heftig verhaal! Vreselijk zeg...
Heb me wel rotgelachen om jou eerste filmpje en je stalgenootje, hihi!

Bailey en ik hebben vandaag ook een fijn sneeuwritje gemaakt.
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:29

hebben gisteren ontzettend veel lol met de shet en de slee gehad. in volle galop door de sneeuw. met een foto op de voorpagina van de krant tot gevolg. leuke herinnering.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:33

Haha dat eerste filmpje Snadrem :=
Baal dat ik er niet op uit kan in de sneeuw! Als het maar tot zaterdag/zondag blijft liggen :D Daarna mag het weer weg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:32

*\%/* al weken lang zit ik elke avond op vakantieveilingen te bieden op een dagcursus BE rijbewijs zodat ik zelf met Jimmy op pad kan. Kan zo'n cursus zo helaas niet 1,2,3 betalen dus hoopte dat het zo zou lukken
En elke keer liep ik hem net mis.

Maar daarnet was ik precies op tijd en had ik hem *\%/*

En nog voor zo'n idioot bedrag dat ik me afvraag of ze me daar ooit voor laten slagen....of ik überhaupt wel mag komen en niet straks een mailtje krijg dat het voor die prijs echt niet kan :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 07:44

Ook al zo heerlijk gereden, Raya!

Kinel, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar die foto :)

Silence, vet!! De brutale vraag dan: hoeveel heb je bespaard als het hele feest door gaat? :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 07:56

Heel erg veel :j echt honderden euro's :j
De veiling liep af voor ruim €250 maar die miste ik dus.
Maar meteen daarna stond ie er weer op en liep ie maar een minuut.
En dat heeft dus blijkbaar niemand gezien behalve ik.
Dus had hem voor €25 haha :D
Dus als ik dan niet slaag heb ik ook niks verloren haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:29

Silence schreef:
Heel erg veel :j echt honderden euro's :j
De veiling liep af voor ruim €250 maar die miste ik dus.
Maar meteen daarna stond ie er weer op en liep ie maar een minuut.
En dat heeft dus blijkbaar niemand gezien behalve ik.
Dus had hem voor €25 haha :D
Dus als ik dan niet slaag heb ik ook niks verloren haha.

Sterker nog, je hebt voor dat bedrag wel een bult ervaring opgedaan die je alleen maar zal helpen, dus ongeacht de uitkomst, is het koopje!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:34

Precies :j

Als ik hem niet haal heb ik inderdaad al die uren ervaring.
Ga ik op de punten waar het mis ging oefenen en bied ik gewoon opnieuw en doen we het opnieuw maar dan met ervaring.