Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:39

We wilden eigenlijk een ritje naar de duinen doen.
Maar het was (en is) vies miezer/regen weer. Dus maar besloten in het noorderbos te gaan.
Rustig ritje gemaakt. Wel een leuk rondje. Je kunt altijd aan het tempo zien of ik met een bepaald persoon rijd. Vandaag dus ook. Is een onzekere meid, paar keer mis gegaan met andere bijrijder. Dus ze moet echt weer vertrouwen winnen. Ze rijd het liefst ook met mij samen, omdat ik heel relaxed ben én mijn paard onder controle heb. Ik vind het prima, keer zo nu en dan rustig ritje vind ik ook wel eens leuk :)

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:43

Sneeuwbeslag is in elk geval fijn om de klompen te voorkomen :j, maar voor de gladheid moet je toch andere maatregelen nemen.

Een ronde hebben onze paarden vast sneeuwbeslag (foto van een paar jaar geleden, inmiddels gaan ze er wat meer op maat onder). De ring wordt tussen het ijzer en de hoef mee vast genageld.

Afbeelding

Voor de sneeuw die vroeg of laat valt gebruiken we losse sneeuwringen die je in het ijzer kunt klemmen. Fijn als noodoplossing, maar ze blijven niet in elk hoefijzer even goed zitten en ze werken net iets minder goed.

Afbeelding

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:53

bij ons staan de paarden blootvoets.
Ik rij bar weinig als er sneeuw ligt. Meestal ga ik dan grondwerken oid

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:09

Ik ben ook niet van plan om in de sneeuw te gaan rijden maar vind het ook geen prettig idee dat ze dadelijk met van die klompen in de wei staat als ik de hele dag niet kan komen.. Ze heeft wel een stal maar betwijfel of ze daar de hele dag in zal gaan staan

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:28

Wij hebben ze ook omdat ze 24/7 buiten lopen en dan is het toch wel heel fijn als ze niet met die klompen te lopen balanceren. Ze blijven bij ons echt niet in de loopstal, sneeuw vinden ze veel te leuk :D

Rijden in de sneeuw doen we eigenlijk niet, hooguit een beetje rond stappen.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:49

Mijn pony met ijzers ga ik dus niet mee weg als er sneeuw ligt. Ben veel te bang dat hij uitglijd. De andere staat op blote voeten en heb vorig jaar ook super veel plezier gehad met de slee in de sneeuw. Die krijgt bijna geen klompen eronder. Ik wil dit jaar als er sneeuw ligt toch een rondje aangespannen gaan proberen door het bos. En als het niet gaat hebben we dikke lol op de slee op een weiland achter stal.

Zo crossen we dan rond :brr: :D
Afbeelding

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:12

Mijne staan blootvoets, heb voor mn draver wel hoefschoenen omdat haar hoeven vrij kort worden anders maar ik hou niet van ijzers. Edit: zowel zonder als met hoefschoenen gaan prima in de sneeuw!
Hoe de haf zn hoeven blijven zal ik nog moeten ontdekken, hij is er immers pas sinds donderdag :D
Ik ben wel bezig met een enorme inhaalslag, ben helemaal happy dat mn nieuwe hoefschoenen er na 4 weken wachten eindelijk waren! Heb nou zondag, maandag, dinsdag en vandaag weer heerlijk buiten gereden! Zowel met mn draver als met de haf :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:50

Ik had ook de ringen die de hoefsmid erin deed bij het beslaan. :j

Nu heb ik duplo beslag en heb gehoord dat dit super is in de sneeuw dus ik ben benieuwd. :o Al wil ik het niet gaan uittesten want ik wil niet dat er sneeuw komt. :+

Ik kan van het weekend pas weer naar buiten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:49

Met sneeuw blijven we gewoon rijden (wel stap/draf, geen galop) maar mijn paard staat zonder ijzers. Of we gaan sleeën!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:01

Oef mijne krijgt de 23e pas sneeuwbeslag. Waren het paar weken geleden vergeten. Hoop dat het nog even sneeuwloos blijft!

Kan ik ook ergens zien hoeveel bokkers meerijden in de challenge?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:23

Ik sta nu op 112 :') Maar nu lijkt het ook alsof ik een stuk gefietst hebt omdat er 1 workout staat van 2 a 3 km en daarna had ik dus endomondo uitgezet omdat hij het niet goed bijhield. :o Dus sorry voor dat stukje ik heb die km's echt gereden en kan ik evt bewijzen met Map My Run mochten jullie mij niet vertrouwen. :o :=

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:38

Olympia96 schreef:
Oef mijne krijgt de 23e pas sneeuwbeslag. Waren het paar weken geleden vergeten. Hoop dat het nog even sneeuwloos blijft!

Ja, op de pagina van de challenge :) Op dit moment 162 deelnemers http://www.endomondo.com/challenges/11593103#_=_

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:09

Somebitch schreef:
Ik sta nu op 112 :') Maar nu lijkt het ook alsof ik een stuk gefietst hebt omdat er 1 workout staat van 2 a 3 km en daarna had ik dus endomondo uitgezet omdat hij het niet goed bijhield. :o Dus sorry voor dat stukje ik heb die km's echt gereden en kan ik evt bewijzen met Map My Run mochten jullie mij niet vertrouwen. :o :=

Kan je dat stukje dan niet verwijderen en de hele rit alsnog intekenen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:15

Nee want ik heb een Ipad en daar gaat dat niet mee. :( Heb het wel geprobeerd maar dan loopt mijn app vast en dan is hij ineens alles kwijt :(

Edit: m,aar zal er nog wel eens naar kijken van het weekend als ik tijd heb

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:09

Net weer een rondje gereden maar het was KOUD. Ik had bedacht dat het wel een goed idee was om 's ochtends te gaan rijden omdat de storm pas 's middags zou komen, maar ik had nog niet helemaal nagedacht over het feit dat een storm toch ook eventjes moet opwarmen en het dus 's ochtends ook al lekker hard aan het waaien was. Maar toch lekker een kort rondje gemaakt, en nu zit ik weer heerlijk warm en schoon thuis :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:32

Ohh ja Sneeuw :z Rijden met sneeuw vind ik echt zo Héérlijk *knisper knisper* :z ookal is het alleen stap :+
Mijn merrie kan lekker op blote voeten dus niet gauw last van plakken of echte gladheid :)
Rij wel niet als de sneeuw aan t dooien is, want dan plakt t zelfs zonder ijzers en kan t volgens mij akelig glad worden :o dus ik hoop altijd dat áls er dan sneeuw komt dat er een lekkere stevige verse laag is als tijd heb om rondje te doen 8-)

Het blijft dan idd vaak wel voornamelijk stappen met -als het niet hard vriest of gevroren heeft voor dat ging sneeuwen- op de Hei nog een drafje of galopje want dat mulle zand bevriest niet zo gauw :D =:)
Verder durf ik ook nog wel een drafje te doen op mooie strak paden met verse! sneeuw :)) maar dat is dus wel echt alleen op plekken waar ik de paden van binnen en buiten ken en dus weet dat het echt een mooi zandpad is en er geen plassen, ongelijkheden e.d. waren :)

Hier was er dag ervoor wel al wat gedooid, maar daarom ook alleen rondje hei gedaan :7
Afbeelding

Heerlijk vers laagje 8-)
Afbeelding

Fijn pad (mits het niet te erg aangetrapt is) :)
Afbeelding

Over "grasveld" terug naar huis :D
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:40

NienkeV1994 schreef:
Olympia96 schreef:

Ja, op de pagina van de challenge :) Op dit moment 162 deelnemers http://www.endomondo.com/challenges/11593103#_=_

:o Ik zit voornamelijk op mijn mobiel te neuzen, vandaar :-) Dan is plaats 56 nog helemaal niet zo gek :-D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 17:43

mellamoshan schreef:
Ik deed mee in de challenge maar kan nu niet meer erop inloggen... Ben ik er misschien uit gegooid...?

Ik heb je er niet bewust uitgegooid, maar je kan me even een pb sturen met je naam, dan kijk ik even voor je

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:59

Had nog even gekeken maar kon via de pc nu wel inloggen gelukkig. Plaats 44 nu. :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:02

Grid, wat supermooi met die sneeuw zeg! Wauw :D Wat dat betreft zit ik hier echt verkeerd! Voornamelijk polder, smalle bermen en diepe sloten en alle 'leukere' plekken zijn een behoorlijk eind rijden. Het bos is op 5km afstand, goed te doen normaal gezien, maar ik zou er met sneeuw nooit durven rijden ivm de vele gaten in het pad!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:04

Mensen die hun paarden blootvoets hebben staan, hoe doen jullie dat?
Want met grondwerk alleen al krijgt ze dikke klompen.
Soms zo erg dat ik het eruit moet hakken. En dan heb ik het echt over mega klompen, denk wel 10 cm ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:22

Hier heb ik nog geen last van gehad...
En ze staan gewoon de hele dag op de wei!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:23

Ehm ik doe er eigenlijk niks aan, gaat altijd goed!
Wat misschien helpt is een beetje vaseline op de hoef smeren van tevoren? Heb weleens gehoord dat dat bij ijzers ook word gedaan maar zelf geen ervaring mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:26

Nessa schreef:
Mensen die hun paarden blootvoets hebben staan, hoe doen jullie dat?
Want met grondwerk alleen al krijgt ze dikke klompen.
Soms zo erg dat ik het eruit moet hakken. En dan heb ik het echt over mega klompen, denk wel 10 cm ofzo

Mijn paarden (3 stuks ijzerloos) krijgen eigenlijk niet echt klompen. Af en toe wel een beetje, maar dat lopen ze er vanzelf uit. Misschien scheelt het dat ze altijd buiten staan dus gewend zijn om op de sneeuw te lopen? Ze galopperen er zelf ook gewoon door (hou soms wel mijn hart vast hoor)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:49

hier staan mijn paarden in de winter ook zonder ijzers
ze krijgen niet echt klompen dus geen problemen ermee