[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:54

Geweldige foto's in dit topic!!! Echt genieten, daarom ook mijn input.

Afbeelding
Afgelopen zondag op het strand van Rockanje

Afbeelding
En in het gemeentelijk duin, een kort maar leuk pad.

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:04

Afbeelding

En hetzelfde strand afgelopen zomer.

Fearn

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:15

^Vendel wat ziet dat er heerlijk uit (op die eerste foto)! De grote vlakte voor jou alleen en jouw paard :D

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:45

jazeker, het was super laag water toen en dat is fijn rijden. Op de laatste foto is het bijna hoog water. Dan is het strand duidelijk een stuk kleiner.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:24

Vendel, noem het maar weinig strand bij hoog water, bij ons is het strand een stuk smaller. Bij laag water hebben wij nog minder strand dan jullie bij hoog water :D .

Mooie foto's weer van iedereen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:41

Ahh ik krijg ook zin in een strand of bosrit van jullie foto's :P

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:56

Somebitch schreef:
    Ahh ik krijg ook zin in een strand of bosrit van jullie foto's :P

Kan ik me goed voorstellen.. Ik ben gister geweest en zou het liefst vanmiddag weer gaan <3
    Zo lang niet fatsoenlijk buiten kunnen rijden met natheid, sneeuw en bevroren grond.. Deze week voor het eerst weer lekker buiten uitgebreid kunnen galopperen. Echt gemist haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:24

Filmpje van vandaag, ze waren aan het snoeien hier aan de weg. Het boeit haar ook allemaal helemaal niks.

Helaas op moment alleen dit rondje, maar bos komt van het zomer wel weer!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:21

@lonoleum, leuk rondje en wat een heerlijk relax paard heb je. :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:41

Leuk ritje met Juul. Echt te grappig, een wit en een zwart oor ...

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:52

Wat zijn die GoPro filmpjes toch leuk!
    Super relaxed paardje hoor, ik zag al wat 'beren' voor ons op de weg langskomen. Toppie!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:11

Ze is zo heerlijk makkelijk, ze was drukker met dat er verderop een fietser was, dan met de grote machines 20 cm naast haar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:16

Mooie strandfotos en braaf paardje op het filmpje :) Lekker genieten :)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:16

Woensdag weer een ritje Brunssummerheide. De Andalusische merrie gaat op gegeven moment voorbij in turboboost :D ( net voordat we heuvelopwaarts gaan)

Lijkt me heerlijk zo'n strandrit. Helaas ligt de zee wat ver vandaan bij ons. ;(

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:59

Aaaaah nou ik zou dat zaaie koude strand hier zo met he willen ruilen hoor imala204.
    Vind het bos 100 X leuker.

1e X met britt op het strand was dit het resultaat. Ik tot mijn knieën in het water en paardje nog op het droge ;(

Afbeelding

Nu zijn we tot hier met allebei onze paarden, kiero gaat ook echt niet verder als britt niet verder gaat |o

Afbeelding

Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:24

Voor mij is strand echt speciaal haha, kom er maar een paar x per jaar omdat het 1,5u rijden is... Bos hebben we hier in overvloed... Als ik jou een stukje bos stuur, stuur je mij dan een stukje strand? :o

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:26

Gaaf filmpje trouwens imala! Die witte dame zet er op 45sec idd echt even de sokken in

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:19

Ritje van afgelopen donderdag, voor het eerst met een chestmount gefilmd :) Ben er nog niet helemaal over uit of ik dit nou beter vind dan met mijn helmcamera. Zet hem wel sowieso op HD!

Oh en als jullie je afvragen wat er gebeurt rond 3 minuten, dat kan je niet helemaal duidelijk zien: er kwam ineens een hond achter ons aan dus we moesten even stoppen.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:33

Wow, word een beetje duizelig van het filmpje Niet van je paardje, maar vooral van de omgeving. Ook lijkt het een beetje in slowmotion te zijn. Gaaf gebied waar je in rijdt zeg!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:28

Citaat:
    Aaaaah nou ik zou dat zaaie koude strand hier zo met he willen ruilen hoor imala204.
    Vind het bos 100 X leuker.

1e X met britt op het strand was dit het resultaat. Ik tot mijn knieën in het water en paardje nog op het droge

@ Plientjedres, dan krijg jij wat van onze heide en krijgen wij wat van jouw strand :D

:= Had paardje je er naast gezet, of zelf afgestapt om naar het water in te leiden?

Gave foto's!!!

Citaat:
    Voor mij is strand echt speciaal haha, kom er maar een paar x per jaar omdat het 1,5u rijden is... Bos hebben we hier in overvloed... Als ik jou een stukje bos stuur, stuur je mij dan een stukje strand
    @ Renee_S
    dan gaan we gewoon de boel eerlijk verdelen ;)

(Vanuit ons minimaal 3 á 4 uur van het strand af schat ik zo. Dus onze paarden zien nooit het strand).

Citaat:
    Gaaf filmpje trouwens imala! Die witte dame zet er op 45sec idd echt even de sokken in
    Ja, de Andalusier had er even zin in. Ze loopt normaal meestal voorop, dus die dacht ook, nu alles of niets om voorop te komen _O-

Citaat:
    Ritje van afgelopen donderdag, voor het eerst met een chestmount gefilmd :) Ben er nog niet helemaal over uit of ik dit nou beter vind dan met mijn helmcamera. Zet hem wel sowieso op HD!

Oh en als jullie je afvragen wat er gebeurt rond 3 minuten, dat kan je niet helemaal duidelijk zien: er kwam ineens een hond achter ons aan dus we moesten even stoppen.
    Mooie omgeving, maar het lijkt een beetje alsof het onder water gefilmpd is doordat de omgeving de hele tijd mee deint.
    Maakt het geheel, zoals M_nouska ook al zegt, een beetje duizelig.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:55

Ik kan zonder trailer alleen maar langs de weg, maar goed, als ik naar strand, bos of heide wil, dan maar met trailer op pad :D .

Vandaag voor het eerst sinds een half jaar weer eens een rondje buiten gestapt, heerlijk en dat nog wel op mijn verjaardag!

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:29

Ja, de chest mount zit natuurlijk op je borst en beweegt de hele tijd, dus het originele beeld is dat de omgeving wel normaal is, maar mijn paard heel erg beweegt. Dus ik heb het youtube laten stabiliseren, maar nu is de omgeving inderdaad draaierig. Toch nog even goed onderzoeken hoe ik vanaf de chest mount een goed beeld krijg.

Snadrem, als je dit leest (anders stuur ik je wel een keer een PB): hoe doe jij dit? Is het beeld bij jou niet super beweeglijk in het origineel? Ik vind jouw beeld wel heel mooi namelijk, heb je daar nog wat aan bewerkt?

Lekker, Jet! En gefeliciteerd :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:15

@ Renee; oh zo'n mooie hei lijkt me ook wel wat :D Leuke fjordenborstel als uitzicht, had ik vroeger ook.
    @ Vendel, apart zo, dat strand. Lekker hé ff uitwaaien en pootjebaden.
    @ Linoleum, heerlijk hé zo'n braaf paard. Leuk filmpje!
    @ Imala204; ziet er weer heerlijk uit zeg. Mijn merrie vindt dat ook geweldig, heuveltjes op crossen :D
    @ plientjedres; haha ach ze moest even wennen. Leuke foto's levert het op. Zo diep vind ik sowieso al erg knap hoor :j De 1e keer wilde mijn pony niet eens zo ver. (maar wij zijn altijd alleen, scheelt misschien).
    @ Chouchou; Ziet er ook goed uit hoor met chestmount. Ik heb hem altijd op mijn hoofd, maar soms is dat
    wel een tikkie zwaar.
    @ Jet; alsnog gefeliciteerd ! *\o/* Lekker ritje gemaakt, genieten met je jonge paard. (toch?)

Ik ben vandaag naar de Schoorlse duinen geweest met mijn vader en groepje van de manege.
    Mijn vader rijdt sinds 2 maandjes en ik had voor zijn verjaardag (09-02) een rustige bosrit voor hem
    geregeld. Hij lest bij een western manege op Quarters en nu moest hij op een grote Fries haha echt heel
    wat anders. Maar hij deed het onwijs goed. We hebben alleen gestapt en gedraafd. Simra (mijn pony) was
    zoals altijd weer super braaf, ze vond het een tikkie te sloom af en toe maar gedroeg zich voorbeeldig. Het was veel klimmen en dalen in de duinen en dat vond ze erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn lieve, super brave moppie weer terug in de trailer <3

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:36

@imala wat een gaaf filmpje weer op de Brunsumerheide. Zo'n paadje wil ik ook wel! Hoewel het strand niet echt verveelt is het wel vaak een ritje heen en terug.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:05

Nieuwe poging met mijn chestmount :) Vorige was in draf veel te beweeglijk, nu een heel stuk in galop gefilmd en dat gaat al veel beter!

Rij mee met een galopje over de Utrechtse Heuvelrug (al is dit wel een minder mooi stuk met een fietspad ernaast, maar zo'n lang pad leent zich uitstekend voor een galopje!) :)
    (Vergeet hem niet op HD te zetten.)