Als dit idd zo is dan doe ik het namelijk al die tijd al fout.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NoGo schreef:Ik hoorde laatst dat je onder het zadel ook met je paard op de weg moet rijden weet iemand of dit klopt???misschien beetje domme vraag en staat het antwoord al in topic maar heb nog niet alles gelezen
Als dit idd zo is dan doe ik het namelijk al die tijd al fout.
Artikel 1, lid ap:Citaat:bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers
In dit artikel staan de begripsbepalingen, dus o.a. wie er tot de weggebruikers behoren en wie er uit die groep dan weer bij de bestuurders horen. Volgens dit artikel behoren "ruiters, geleiders van rij- of trekdieren en bestuurders van een bespannen wagen" dus allen tot de bestuurders.Citaat:weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen
Citaat:1. Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2. Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
Citaat:1. Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Zij mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.
2. Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.
oomens schreef:Nu is het dus allemaal duidelijk.
nickyu schreef:nee jij verwoord je voor de gemiddelde mens makkelijk ..
Huertecilla schreef:oomens schreef:Nu is het dus allemaal duidelijk.
![]()
![]()
![]()
Het is wel veel tekst Oomens en ook erg ingewikkeld verwoord, bovendien, veiligheid voor alles dus dat maak je toch zelf uit!!!
hc
Huertecilla schreef:Met een 'onvoorspelbaar vluchtdier' hoor je niet op de weg en de verantwoordlijkheid voor dit risico ligt uitsluitend en alleen bij..... de ruiterij![]()
Het spijt me het te moeten schrijven, maar..... Er zijn zóveel ruiters die geen idee van de verkeersregels, noch fatsoenregels, noch van paardengedrag hebben dat de ruiterij op de openbare weg eigenlijk een gevaar voor de samenleving is. Het is geen recht anderen in gevaar te brengen.
Er is een minderheid aan ruiters welke nooit problemen in hetzélfde verkeer hebben, rara...
Er hoeft maar één ding te veranderen: de ruiterij
hc
Kelly_ann schreef:Maar de aso's... Dat is een onvoorziene omstandigheid, .
oomens schreef:In het eerste deel van je post heb je inderdaad wel een beetje gelijk en het tweede deel is natuurlijk sarcastisch bedoeld.
Cowgirl schreef:Jammer dat jij van de week niet bij mij op de bok zat
Echwel schreef:Een rem is op authentieke wagens niet altijd te realiseren, echter mensen die met zo een aanspanning in het kader.
holly schreef:Dus stel even dat jij je netjes gedraagd, niemand tot last bent en toch iemand tegenkomt die een paard maar een stom dier vind en vind dat jij niet in het verkeer thuis hoort (ondanks dat je er mag zijn). Wat in hemelsnaam doe jij dan op zo'n moment?
Jezelf de schuld geven?
woeliej schreef:holly ik ben het volledig met je eens!
Alleen zie ik niet in waarom alleen de ruiters zich zouden moeten aanpassen aan het andere verkeer. Is het dat zo teveel gevraagd dat het andere verkeer ook rekening houd met ruiters? Er dan even van uit gaande dat de ruiter zich fatsoenlijk gedraagt.
woeliej schreef:Alleen zie ik niet in waarom alleen de ruiters zich zouden moeten aanpassen aan het andere verkeer. Is het dat zo teveel gevraagd dat het andere verkeer ook rekening houd met ruiters? Er dan even van uit gaande dat de ruiter zich vatsoenlijk gedraagt.