Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:00

Ik ben een keer een beetje raar gevallen tegen een boom aan en in de brandnetels.
want we waren met een hele groep en de pony die achter mij liep was vervelend aan het doen en bijt mijn paard in de kont.mijn paard schrikt en rent weg.
Doordat hij weg rende schrokken allemaal vogels en mijn paard begint te bokken en te doen en ik hou het niet lang vol.
Vraag me niet hoe maar oppeens lig ik tegen een boom aan in de brandnetels.
het paard konden ze snel weer pakken en ik had gelukkig niet afgezien van een paar blauwe plekken en allemaal builten van de brandnetels.

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:55

haha Bloos
1x, we waren gezellig aan het babbelen (vriendin van mij en ik)
we staken net een bedrijventerrein (zonder bedrijven alleen maar gras Scheve mond ), door. dus over dat gras... helaas voor mij zat er een greppeltje waar mijn peerdy met haar voorbenen wel overheen stapte (ik keek gewoon beetje om me heen, we waren druk in gesprek Tong uitsteken (het klinkt nu wel net heel onverantwoord maar dat was het niet hoor Knipoog was er al zo'n 100 keer langs geweest Schijnheilig ) ze stapte er dus met haar achterbenen in en hupte eruit,... aangezien ik niet oplette lag ik ernaast. ze heeft verder geen pas gezet (stond gelijk met haar hoofd aan de grond Nagelbijten / Gniffelen ) maarja ik lag ernaast.... Clown had de volgende dag wel last van mijn bovenarm (beetje zo'n verlammende pijn) maar heb er verder niets aan overgehouden Tong uitsteken
mijn vriendin:" ROFL "

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:59

De enige keer dat ik van mijn verzorgpony ben afgevallen in vier jaar, tijdens de buitenrit... Tong uitsteken Raar verhaal. We waren aan het racen, toen waren er ineen keer overal mensen met kinderen en aan het wandelen (echt heel raar dat we die eerst niet zagen...) en de pony waar mijn vriendin opzat ging naar rechts maar toen liepen daar mensen dus wou ik naar links een pad in. Mijn pony wou niet dezelfde kant als ik op..... Bloos In het midden was een boom... Recht op die boom af, pony draait er in volle rengalop net voor ik vlieg eraf...Langs die boom!! Haha! Tong uitsteken Maar wel keihard op mijn zij... Allemaal mensen kijken en pony kletterde keihard achter mijn vriendin aan Boos! Lag ik daar ff lekker voor l*l... Boos! En het deed nog pijn ook... Heb een week last van mijn rechter bovenbeen gehad.... Boos!
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 13-11-07 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:01

tijdens buitenritten val ik er vaak af even denken ik kom vaak bij een verhuurbedrijf en daar ben ik in totaal 4x gevallen
1xgleed het zadel
2dexschrok het paard
3de keer wou ik ene andere kant op dan het paard
4de keer verloor ik mijn beugel en toen gleed hetzadel in rengalop eraf dat voelde ik best goed

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:40

Ik ben er één keer tijdens een buitenrit vanaf gevallen.
Op ponykamp (10 jaar geleden Knipoog) moest ik op een hele kleine zwarte ondeugende pony. Op een gegeven reden we op een pad met aan beide kanten weilanden. Aan de ene kant stonden koeien en aan de andere kant stond een sproeier aan, maar dat had de begeleider niet gezien. Iig, meeste paarden schrokken en één van de paarden ging door de omheining het weiland van de koeien in! Mijn pony er natuurlijk achteraan en uiteindelijk lag ik dus in de wei tussen de koeien!! Clown De koeien vond ik nog het meest eng van het hele gebeuren.

XLientjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:05

hajj!
ik ben ongveer half jaarjte geleden in het bos gevallen.
ik heb een hele rustige pony en die doet niks Pling Ach gut Haha! Bloos kben nog al is van het 'uitproberen type' Tong uitsteken dus ik was daar een beetj aan het galoperen met Exelent en toen struikelde se over een boomstronk heen, ik sliep half omdat het zoo rustig beestjeis (d8 ik achteraf is het nu een duveltje Cool )
ik sliep daar dus Slapen niet weteend dat een paardje ok nkon struikelen
en daarlag ik Boem au!

hah reagreer maa! Lovers

XLientjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:05

XLientjeX schreef:
hajj!
ik ben ongveer half jaarjte geleden in het bos gevallen.
ik heb een hele rustige pony en die doet niks Pling Ach gut Haha! Bloos kben nog al is van het 'uitproberen type' Tong uitsteken dus ik was daar een beetj aan het galoperen met Exelent en toen struikelde se over een boomstronk heen, ik sliep half omdat het zoo rustig beestjeis (d8 ik achteraf is het nu een duveltje Cool )
ik sliep daar dus Slapen niet weteend dat een paardje ok nkon struikelen
en daarlag ik Boem au!

hah reagreer maa! Lovers

haha best wel lol he

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:04

hahah ik ben nooit echt hard gevallen maar wel gevallen met zadel en al Haha! Iemand anders had voor mij opgezadeld, was een belg en een western zadel kon k toen niet op zn rug zwaaien, Zaten we in galop ga k ineens helmaal naar links en k von het maar vaag, hoorde achter me wel ga naar rechts zitten maarjaah was al te laat en boem daar lang k met zadel en al Tong uitsteken
( ben een klein beetje scheef als k niet goed oplet zit altijd wat meer naar links probeer dr aan te werken Clown )
Von het achteraf wel grappig, was een grote maar hele lieve belg! Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:07

ik ben er gister afgevallen
voor het eerst in 8 jaar dat ik macho rij.....
was niet leuk, want hij ging er keihard vandoor
zat flink in de stress
hij struikelde in galop, viel half, schrok daardoor en begon keihard te bokken..
tsja dat verwacht je niet, en ik was al in onbalans door het struikelen
achter hem aan, en gelukkig kon een man hem stoppen in het bos..
pff ben nog nooit zo bang geweest want hij ging richting dorp = drukke weg Verdrietig
wat een stress!
hij is nu stijf, en mij rechterheup en arm doen pijn, en stijve nek en hoofdpijn..
ben ook op mijn hoofdgevallen, ik zweer echt bij mijn cap!

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:47

ik ben buiten nog nooit gevallen Knipoog ik rijd ook nog maar anderhalf jaar maar ben wel al vaak naar buiten geweest

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:41

Gelukkig (nog) niet! hooop het ook niet mee te maken!

Sus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:09

Mmmm, welke ervaring zal ik noemen ? Ik heb er helaas een paar.

Ik heb een keer een fjord verzorgd - jaren geleden - en daarmee ging ik naar buiten, een hele brede berm van een 80 km weg. Alles ging goed, totdat hij zonder pardon omkeerde en terugscheurde! En vervelendse was dat hij eenmaal in de buurt van de stal zeer zeker zonder te kijken zomaar de weg over zou steken, dat kun je op je klompen aanvoelen! Hij was echt niet te stoppen en na tientallen meters heb ik me eraf laten vallen en de teugel vastgehouden, en on-ge-lo-ve-lijk, hij rende nog een heel stuk door !! Dat bit moet ongeveer in zijn oor hebben gezeten, kan niet anders !!!! We zijn dus voor het oversteken gestopt, maar vraag niet hoe.... Niets aan overgehouden, behalve hartkloppingen. Was de eerste keer dat ik een paard/pony niet heb kunnen stoppen.

Een paar jaar geleden was ik buiten met een stalgenootje, op een fietspad naast een provinciale weg met een vangrail ertussen. Haar paard werd erg nerveus van het weerklinken van de hoeven in de naastgelegen kas. Op een gegeven moment werd mijn paard ook erg nerveus en wilde ik afstappen. Tijdens het afstappen gingen ze aan de kletter en hing ik er naast en zag letterlijk de hoeven op een centimeter naast m'n hoofd. Op een gegeven moment hield ik het niet meer en heb ik los moeten laten. Een achterop rijdende brommer kwam vragen of het ging, daar ben ik vervolgens achterop gesprongen en zijn we achter de paarden aan gegaan. Aan het einde van die enorm lange weg, was een hele grote drukke kruising en mijn stalgenoot heeft alle zeilen bijgezet om haar paard te stoppen voor de kruising. Dat is haar gelukt, maar mijn paard liep vrolijk op de kruising.....Doordat we er met de brommer vlak achter zaten, kon ik haar heel makkelijk pakken en ineens was het weer voorbij!! Nou werkt een kennis bij de politie en die hoorde dus een melding van een loslopend paard op die kruising...er waren gewoon al drie mensen die 112 hadden gebeld !!! Gelukkig weer met alleen wat blauwe plekken thuisgekomen. Heb de meldingen bij de politie uitgeprint en ingelijst cadeau gehad....het was de schrik van m'n leven !

En last but not least: op een nietsvermoedende zondagmorgen met paard en vriendin op de fiets naar buiten, staat er op de terugweg een megamaaimachine de berm te doen. De enige weg om thuis te komen. Vriendin fietst vooruit om te vragen of de machine heel even kan blijven staan zonder te maaien, dat kon dus niet (het was tenslotte ook zijn zondag, nietwaar), dus op hoop van zegen...helaas, schrikken, rennen en struikelen, paard viel niet, maar ik werd in het gras gelanceerd....wederom alleen blauwe plekken en wat spierpijn.

Ik denk dat mijn engeltjes onderhand wel op zijn en ik durf dus niet meer naar buiten !! De vriendin waar ik het paard samen mee heb, gaat regelmatig naar buiten zonder problemen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik zo gespannen ben, dat mijn paard alleen daardoor al te nerveus wordt !

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:37

ik ben een keer met fanny gevallen, ze struikelde en mijn voet was toen gekneust, zelf stond ze weer op en nam ze de gelegenheid om ff lekker gras te eten.Knipoog

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:43

Ik ben ook een keer flink hard van mijn shet afgevallen. Mijn moeder en ik waren samen op buitenrit. Pony van mijn moeder sloeg op hol toen ze net wou opstappen. Mijn pony rende keihard mee, maakte een scherpe bocht en ik lag op de grond. Pony's waren hard weggerend. De bereden politie had me zien vallen, en hebben voor ons de pony's na 20 minuten weer gevonden. Ben ze nog steeds eeuwig dankbaar Lovers Kon 2 weken niet meer rijden ivm gekneusde rug.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:26

Ik ben een paar keer flink gevallen.
Een jaar of 13 geleden ben ik gevallen van mijn verzorgfjord.
Hij stond samen met een leuk merrietje op het land. We moesten zo'n 500 meter over de weg voor we bij de bak kwamen, zijn vriendinnetje was daar al. Hij wilde naar haar toe, dus stond hij niet stil met opstijgen, rende hij in een wilde galop het erf af en over het fietspad, daarna stapte hij achteruit bijna een sloot in, ging in volle draf de bvak in en daar vloog hij weer in galop. En daar was iemand aan eht longeren: hij wilde de lijn ontwijken en ging linksaf, ik ging rechtdoor. En weg was hij weer, de bak uit, de straat op en weer naar huis. Ik heb daar een flink gekneusde schouder aan over gehouden, die zo beschadigt was dat ik nu nog fysiotherapie heb ervoor.

Ook ben ik een keer flink van Major gevallen, met een buitenrit. Ook daarbij heb ik een schouder gekneusd (de ander).
Verder ben ik, 18 jaar geleden, een keer een hersenschudding gevallen met springen. Mjin pony (manegepony) werd zo wild van de balkjes en de kleine hindernisjes, dat hij als een bezetene ervan door ging. Sprong 3 balken tegelijk, en stond daarna in een hoek ineens stil. Ik viel eraf, met mijn hoofd precies op het schot dat daar in de hoek stond (vlak onder mijn cap).

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:19

ja, op het strand. Ik werd aangevakllen door zo een groot bakbeest van een hond. Pony in de stress ervandoor. Ik verloor mijn evenwicht toen ze een gekke bocht maakte, hing even aan haar hals en floep, daar ging ik. Pony naar huis, ik in tranen erachteraan. Daar heb ik wel een knauw van overgehouden. Met mijn eigen paard durf ik nog niet naar buiten. Ik ga dat langzaam trainen met mijn instructrice. Na verloop van tijd zal ik wel naar buiten durven met gezelschap (deed ik met een verzorgpaard van me ook wel), maar alleen zal er niet echt inzitten de aankomende jaren. Wel jammer, maar al doende leert men..ik schaame me indertijd best wel, maar het kan de beste overkomen I guess..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:31

Ziva schreef:
maar het kan de beste overkomen I guess..

tuurlijk! een ongelukje zit in een klein hoekje. Helemaal die honden die vaak voor geen meter luisteren en de baasjes die er niet bij nadenken. Wel erg jammer dat door zo'n 'dom' en vooral te voorkomen ongeluk jou het plesier van buitenrijden is afgenomen..

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:41

Brrr, ik ben er buiten gelukkig nog maar 1 keer afgevallen. Dat was dan ook wel een nare ervaring, maar dat heb je soms he.

Ik was aan het rijden in het natuurgebied. Dit was tussen Ijsselmuiden en Zalk en het is af en toe geopend. Je hebt daar zo'n groot land met een klein dijkje, waar je dus lekker keihard overheen kunt galoperen. Het enige nadeel: aan het eind zit een 90 graden bocht... met een sloot en een boom enzo. Je moet dus echt een rem hebben. Nu had Senja (het paard) die wel een beetje, maar het duurde altijd even. Ze kon namelijk heeeel zachtjes galoperen, dus uiteindelijk gingen we in een heel heel zacht galopje door de bocht, best netjes. Helaas was ik mijn beugel kwijtgeraakt, dus ik plofte er zo naast. Bijna niets aan over gehouden, maar intussen draafde/galopeerde Senja dus terug naar huis... Nou dat is echt een heel eindje hoor. Eerst het natuurgebied uit (gelukkig kent ze precies de weg), waarna mensen haar alleen het natuurgebied uit zagen komen en iemand heeft haar gevolgd. Een aantal mensen zijn blijven wachten bij het natuurgebied en iemand is een stukje er in gelopen om mij te zoeken. Intussen liep Senja gewoon door en niemand kreeg haar te pakken, dus de hele dijk af, paadje naar beneden en richting de Zwolseweg (80 km weg)... Gelukkig was de man die haar volgde zo handig dat hij de auto's probeerde te stoppen, want Senja stak gewoon zo over... Griebels.. Maar goed, net aan de overkant was de stal en de stalhoudster/eigenaresse/mijn instructrice klom er meteen op en scheurde weg om mij te zoeken. Uiteindelijk ging ze de verkeerde kant op en heeft iemand mij gevonden in het natuurgebied en me teruggebracht. Ik was helemaal over mijn toeren, wist natuurlijk niet wat er met Senja intussen was gebeurd en ik was nog maar 15 ofzo. Maar goed, eind goed al goed, niemand geblesseerd, maar ik ben daarna niet meer in het natuurgebied geweest. Ook omdat ik altijd alleen rijd, dat wil ik niet meer op mijn geweten hebben!

Verder eigenlijk altijd naar in een bak gevallen ofzo. Vorige week nog zo'n domme duik er vanaf, maar ja, dat gebeurd he. Ik leer er nog iedere keer van (dat ik een dommie ben Knipoog).

_Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:58

ik ben 1x echt heel hard gevallen, kon 3 dagen niet lopen en niet normaal liggen. alles deed zeer !!
ik viel net naast bij stuitje, nou ik kan je 1ding vertellen,
dat doet gruwelijk zeer ! toen ik weer opstal kwam,
begonnen mijn handen te tintelen, en mijn handen,
en raar maar waar ook mijn tong.
nou ik heb het geweten hoor...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:02

Ik ben er nog nooit tijdens een buitenrit afgevallen. Vroeger vaak op manege gereden en daar altijd op die rotbeesten binnen blijven zitten. heb nu 2 eigen paarden en deze zijn niet zo abrupt in hun streken.
Maar goed, wat niet is, dat kan nog komen natuurlijk.

marjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:53

ja een keer met die van mij die opeens zich 180 graden omdraaide en toen waarschijnlijk bedacht dat dat tegen de regels was dus zich meteen weer 180graden terug omdraaide...dat ging te ver en toen viel ik redelijk hard op mn rug op de stoeptegels...
en ik ben een keer met het paard van een ander over de kop geslagen (zag er bijzonder spectaculair uit) paard gelukkig kleine oppervlakkige snee op de borst en ik heb toen wel even staan trillen op mn beentjes van de schrik....toen op het superbrave paardje van een vriendin terug gereden, want ik was er even klaar mee. verder nooit banger geworden, rij altijd buiten, dat scheelt wel denk ik.

Taarislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:34

gelukkig niet tijdens een buitenrit!! maar wel gewoon op het terrein

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:09

jep..
was buiten aan het galoperen,, paard schrikt
en glijd uit... toen lagen we op de grond.. Lachen
we hadden bijde gelukkig niets..Lachen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:45

Ja een jaar of 3 terug. We waren in het bos en het had een paar dagen geleden geregend. Dan is er echt van die slijk. We waren in een drafje en namen een bocht en het paard gleed onderuit. Dus met paard en al midden in het bos. Maar ik voelde dat het niet goed zat. Bleek dat mijn schouder op twee plaatsen gebroken was. Met het paard was gelukkig alles goed. Maar ik toch het paard vast blijven houden met mijn andere hand maar ze wou er als een speer van door maar ik heb vastgehouden. Anders moest ze alleen een drukke weg over. Maar ook erg was het dat ik net nieuwe leren rijlaarzen had van 2 maanden oud. Ik kon natuurlijk niet opstappen met mijn schouder dus ik moest met die laarzen 5 km terug lopen. aaauuuww blaren !!

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:01

Ik ooit toen ik op een stuk asfalt/betonweg op wilde stappen; paard begon alvast flink te draven, ik zat er dus nog niet eens op, keihard op mn rug teruggestuiterd, maar wel heel snel weer opgestaan( niet slim, ik weet het, maar is reflex) en achter paard aangerend, had m gelukkig:P