Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:45

Ik neem momenteel meestal niet op als ik aan het rijden ben, met het paard dat ik nu rijd is dat ook te gevaarlijk.
Ik heb een tijd lang een enorm gestresst paard gereden die er ontzettend rustig van werd als je hem praatte, ik zong vaak liedjes voor hem ( Clown ) maar op momenten dat ik niet verder kwam dan 'vader jacob' belde ik wel eens een vriendin op en hield een verhaal tegen haar, dat werkte net zo goed Haha!

ankJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:51

een mobieltje heb je meestal alleen nodig om te bellen als je eraf gevallen bent en wat mankeert
of als je paard iets mankeert en zo

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:31

als ik gebelt word en ik ben niet aan het lessen neem ik gewoon op

behalve als ik op pennie in het bos rij dan heb ik liever mn kop dr bij. met de andere paardjes in het bos kan het wel gewoon.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:20

Gisteren een nieuwe telefoon besteld met GPS.....zou dat nog kunnen helpen tegen t verdwalen???? Ben heel benieuwd.

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:54

Neem mijn telefoon altijd mee, maar op 'stil' en alleen voor noodgevallen. Ik vind het ook niet heel erg nodig om te gaan bellen als ik aan het rijden ben...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:53

daffodil schreef:
Gisteren een nieuwe telefoon besteld met GPS.....zou dat nog kunnen helpen tegen t verdwalen???? Ben heel benieuwd.

Naar wat ik ervan begrepen heb alleen als je het met een kompas ook zou redden. Wat dát betreft is de feedback dat je beter een kompas kan meenemen Knipoog
De gps-functie kan voor paardrijden wel zinvol zijn om aan te geven waar je bent in geval van nood.
Wat een eerste kriterium is, is dat het ding van schokbeton is en spatwaterbestendig. Helaas zij de meest mobieltjes erg kwestbaar.

Ik heb me inmiddels door mijn thuisfront laten overtuigen om op lange terreinritten tóch zo´n ding mee te nemen. Zonder gps want ik weet toch wel waar ik ben. Helaas zijn er maar bar weinig ´ruggedised´ consumenten-GSMs.
Wordt waarschijnlijk een Nokia 5140i zonder simlock. Ik ga er toch niet mee bellen dus stop er waarschijnlijk een duplicaat van de sim van mijn lief in.

Die 5140 heeft een klokje, kompas en een lampje, maar voor alles heb je toch beter een écht horloge, écht kompas en een écht lampje (opzwengelbare knijpkat) bij je.
Van míj hoeft het er dus allemaal niet op te zitten. Ik wil ook geen complex menu en ga er misschien 5 nummers in zetten die ik kan bellen voor noodhulp. Ik wil dat het ding het dán, JUIST na een écht forse stuiter (want anders hoef ik niet te bellen!), ook echt doét en verder ..... STIL is Haha!

hc

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:25

Daar was ik al bang voor, maar....aanstaande zondag organiseert de KNHS een "GPS te paard" dag en daar ben ik uiteraard bij! 's Morgens theorie en 's middags de bossen in met t peerd, dat is altijd erg leuk nu hopen dat ik wél een keer normaal terugkom!

En met kompas met ik zoooooo slecht, met duiken altijd een drama geweest dus ik verwacht aan land weinig beter!

Grappig HC, die Nokia 5140 heeft mijn man gehad en die zei van de week nog dat ie dat t allerbeste toestel vond tot nu toe (bij ons abonnement zoeken we dus elk jaar een andere uit, vandaar dat ie nu weer een nieuwe heeft) dus die was daar echt heel tevreden over. Niet dat hij er in terrein zoals dat van jullie mee rondreed maar toch, fijn toestel en best stevig (voor een gsm....).

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:59

Slimals je hem altijd bij je hebt hoor ! als er watgebeurd ? met jou ? Of met die gene die jou belt ? ik heb hem bij me !

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:10

Huertecilla schreef:
Naar wat ik ervan begrepen heb alleen als je het met een kompas ook zou redden. Wat dát betreft is de feedback dat je beter een kompas kan meenemen Knipoog

Waarom? Ik weet niks van een kompas, maar als ik in mijn tomtom (op mijn telefoon) het adres waar de vrachtwagen intik, dan brengt ie me toch echt daarheen... (schaam, heb het al twee keer nodigh gehad Nagelbijten / Gniffelen)

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:17

als ik een eigen paard zou hebben dan zou ik hem altijd bij me willen hebben maar wel op stil. als er dan wat gebeurd dan kan ik bellen.

ik ga met de manege het bos in. ik heb hem dan niet bij me.

_Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:38

Mijn telefoon moet altijd mee met rijden. Als er iets gebeurt kan ik tenminste bellen. Ik zal tijdens het rijden niet opnemen.
Die belt mij later maar terug. Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:38

Sim0ne schreef:
Huertecilla schreef:

Waarom? Ik weet niks van een kompas, maar als ik in mijn tomtom (op mijn telefoon) het adres waar de vrachtwagen intik, dan brengt ie me toch echt daarheen... (schaam, heb het al twee keer nodigh gehad Nagelbijten / Gniffelen)

Sleutelwoord = ´adres´....

Mijn eigen boerderij heeft niet eens een adres, alleen een naam Haha!

Vandaag daarvandaan naar een zoutlik gereden om natuurzout te winnen. Van dat spul wat in een reformzaak 5 euro voor een potje van 250 gram kost. Ruim 6 kilo geraapt Haha!
Heeft ook geen adres en, op twee buurtschappen waar ik doorheen kom na, de hele route ertusssen evenmin.

hc

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:04

Op buitenritten had ik hem altijd mee, stel dat er wat gebeurt.. (niet dat ik altijd bereik had, maargoed Clown ). Hij stond dan wel gewoon op stil.

Nu met het dressuren/springen in de bak heb ik hem meestal wel in mn zak zitten, maar dan ook gewoon op stil. Als het belangrijk is, bel ik ze later wel terug. Opnemen doe ik dus niet Knipoog Ik heb hem sowieso mee, omdat er onderweg misschien ook wel wat kan gebeuren als ik op de fiets/scooter zit.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:06

Ik heb hem altijd in mijn zak, zelfs met privéles of clubles. Als ik les heb en hij gaat, neem ik niet op en kijk ik niet. Als ik voor mezelf rijd wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 08:14

Huertecilla schreef:
Vandaag daarvandaan naar een zoutlik gereden om natuurzout te winnen. Van dat spul wat in een reformzaak 5 euro voor een potje van 250 gram kost. Ruim 6 kilo geraapt Haha!

Foutje Bloos

5 euro 20 voor 125 gram. Hebben we voor zowat 300 euro zout gehaald..... Gestoord Gestoord
Maarrrr, wel héél lekker en het historische ´paardenverhaal´ erbij is gewoon leuk.

Straks ´het spel met de haas´. Ik op pielemans achter mijn lief op de motorfiets aan. Naar een boom (van een vriendin) een kilometer of 6 verderop tegen de berg aan om een paar zakken verse vijgen (4 euro/kilo) te plukken. Uiteraard geen adres die boom en geen TomTom waar de route in te vinden is Knipoog

Heb net de 5140 gekocht. Zonder sim-code, dus kan elke´kaart´erin steken. Is het thuisfront ook blij OK dan!

hc

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:18

ja ja HC we weten nu dat je remote woont. Gelukkig zijn er in NL ook plekken waar een TOMTOM het laat afweten.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:37

ik neem hem wel mee vergeet hem nooit
soms vergeet ik hem wel eens op stil te zetten zodat hij dan alsnog afgaat
het ligt eraan wat ik doe op dat moment anders pak ik wel op hij heeft die deun van mij telefoon zo vaak gehoord dat hij als hij afgaat hij echt naar me zak gaat staan kijken leuk hoor nog ff en tsjillert neemt hem ophihihi

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:41

ik heb hem altijd mee, overal:P
maar ik heb hem ook altijd op vibracall staan Tong uitsteken school, paardrijden etc.
ik wordt best vaak gebelt of gesmst (door de manege, vrienden (ivm school dus ook best belangrijk Knipoog ) en andere dingen, dus ik wil altijd berijkbaar zijn Tong uitsteken
en als ik niet opneem is mijn voismail:
hoii, ik neem niet op, dus ik ben misschien op school, maar de kans is groot dati k op de manege ben doeeg
en dan spreken e maar in Tong uitsteken

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:42

Ruudjw schreef:
ja ja HC we weten nu dat je remote woont. Gelukkig zijn er in NL ook plekken waar een TOMTOM het laat afweten.

Een tomtom heeft overal ontvangst hoor, hij heeft contact met een sateliet. Misschien kent ie een paar nieuwe straten niet, maar dat is met een andere type GPS makkelijk op te lossen... Je kan in andere type GPS ook gewoon zelf landkaarten stoppen en dan zegt dat apparaat waar je bent en kun je in en uitzoomen. Maakt niet uit hoe afgelegen..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:46

heb hem ook altijd bij me om dezelfde redenen die eerder genoemd zijn. Maar het kan ook fout gaan hoor!

Gisteren nog tijdens het uitstappen zitten smsen Bloos . Todat er een duif opvloog en mn (bijrijd)paard naar de andere kant van de bak stoof Koe Telefoon snel in mn mond (ja waar laat je hem anders) en in reflex twee handen aan je teugels. Gelukkig is mijn reflex snel genoeg, zonder kleerscheuren vóór de middenlijn alweer onder controle. Maar als ik langer besluiteloos was geweest met dat ding in mn handen... zonde van de tijd en eigenlijk niet eerlijk t.o.v. het paard.

tijdens het werk in de bak neem ik niet op, tijdens in en uitstappen wel. Heb hem altijd bij me.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:58

Tja mobieltje in de bak gaat met te ver, dan blijft hij gewoon lekker in de auto.
Voor een buitenrit gaat hij dus wel mee

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:22

Sim0ne schreef:
Ruudjw schreef:

Een tomtom heeft overal ontvangst hoor, hij heeft contact met een sateliet. Misschien kent ie een paar nieuwe straten niet, maar dat is met een andere type GPS makkelijk op te lossen... Je kan in andere type GPS ook gewoon zelf landkaarten stoppen en dan zegt dat apparaat waar je bent en kun je in en uitzoomen. Maakt niet uit hoe afgelegen..

Ik heb al gps sinds de eerste Garmin2 en OziXplorer van toen het nog gratis was. Ook mijn boerderij kan ik als wp simple intikken.
Zo lang je over een wgennet rijdt gaat alles perfect, daarbuiten houdt het routesysteem op en wordt de gps een kompas naar het volgende wp.
Het grote probleem is dat het terreín bepaalt waar je rijdt, of je ergens wel/niet door kan.
Ik neem daarom de gps niet mee mee. Wel een kaart welke ik thuis goed bekijk en daarna zie ik het onderweg wel.Ik neem een kompas mee, dat is een oude gewoonte maar ik heb deze nog NOOIT nodig gehad. Er is altijd meer dan genoeg in het zicht op de kaart terug te vinden.

Het gps-navigeren deed ik op de terreinmotorfiets en ik ervaar het paardrijden als onvergelijkbaar. Je gaat veel langzamer en ziet meer dus kan je rijdend veel beter oriënter, waarbij een paard ook nog eens veel terreinvaardiger is dan een terreinwaardige motorfiets.

Maar goed, eerst maar eens een mobiel Haha!
De vijgen zijn geplukt. Nu experimenteren hoe die te drogen want dat is het ideale voer op lange tochten.

hc

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:24

Huertecilla schreef:
De vijgen zijn geplukt. Nu experimenteren hoe die te drogen want dat is het ideale voer op lange tochten.hc

Al zijn ze vers natuurlijk wel veel lekkerder...

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:40

Ik heb m'n mobiel altijd bij me en aan op trilstand.
Als ik gebeld word tijdens het rijden neem ik meestal niet op, als het heel belangrijk is zullen ze meteen daarna wel weer bellen en neem ik wel op Knipoog

ik rijd altijd in een bak wat hiervandaan 5 min lopen is, op een (bijna) ex-pension stal, waar nog maar 1 iemand staat dus ben ik meestal alleen...
en als ik dan val en iets breek of zoiets (je weet maar nooit) is het toch fijn als ik iemand kan bellen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 16:29

Sim0ne schreef:
Huertecilla schreef:
De vijgen zijn geplukt. Nu experimenteren hoe die te drogen want dat is het ideale voer op lange tochten.hc

Al zijn ze vers natuurlijk wel veel lekkerder...

Te paard alleen als je ze onderweg van de boom kan oppeuzelen. Ríjpe vijgen meenemen is echt een ongelooflijke kliederboel.

We drogen ook zelf abrikoos en dat is ook heerlijk om mee te nemen. Lekker licht, smakelijk en gezond voedingsrijk.

Te paard is het behoorlijk speciaal wat je wel en niet goed kan meenemen.

hc