daffodil schreef:Gisteren een nieuwe telefoon besteld met GPS.....zou dat nog kunnen helpen tegen t verdwalen???? Ben heel benieuwd.
Naar wat ik ervan begrepen heb alleen als je het met een kompas ook zou redden. Wat dát betreft is de feedback dat je beter een kompas kan meenemen
De gps-functie kan voor paardrijden wel zinvol zijn om aan te geven waar je bent in geval van nood.
Wat een eerste kriterium is, is dat het ding van schokbeton is en spatwaterbestendig. Helaas zij de meest mobieltjes erg kwestbaar.
Ik heb me inmiddels door mijn thuisfront laten overtuigen om op lange terreinritten tóch zo´n ding mee te nemen. Zonder gps want ik weet toch wel waar ik ben. Helaas zijn er maar bar weinig ´ruggedised´ consumenten-GSMs.
Wordt waarschijnlijk een Nokia 5140i zonder simlock. Ik ga er toch niet mee bellen dus stop er waarschijnlijk een duplicaat van de sim van mijn lief in.
Die 5140 heeft een klokje, kompas en een lampje, maar voor alles heb je toch beter een écht horloge, écht kompas en een écht lampje (opzwengelbare knijpkat) bij je.
Van míj hoeft het er dus allemaal niet op te zitten. Ik wil ook geen complex menu en ga er misschien 5 nummers in zetten die ik kan bellen voor noodhulp. Ik wil dat het ding het dán, JUIST na een écht forse stuiter (want anders hoef ik niet te bellen!), ook echt doét en verder ..... STIL is
hc