Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eve_lief

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:06

Dat is me bij mijn pony heel vaak overkomen, dan liet ik ze wel aaien. het was trouwens ook een super lieve pony en ik was ook niet bang dat ze zou bijten of zo. maar nu ik een paard heb laat ik ze niet meer aaien.

gatsby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:24

LilianR schreef:
Je kent het vast wel, kinderen die uitermate enthousiast tijdens je buitenrit/wandelritje 'Paardje, paardje!', 'Paardje! Ik wil paardje aaien!', 'Paard, paard! Mag ik hem aaien?!' roepen.
Wat doe jij? Stop je en laat je ze aaien of rijd je door?

Bij mezelf verschilt het erg, als ze dicht bij zijn laat ik ze wel even aaien, zijn ze verder weg rijd ik door.

Gr. Lilian

Als ik toch al aan het stappen ben dan stop ik wel anders niet.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:29

Ligt eraan hoeveel en met ouders of zonder ouders enz... Een hele horde hoeft van mij niet maar een paar vind ik geen probleem, ik stap even af en ze mogen het paardje van mij aaien is toch ook reclame voor de sport denk ik maar zo (en nee niet voor shetlanders in de achtertuin). Mensen vinden ruiters toch al snel arrogant enz. dus bewijs liever het tegendeel dan dat ik het bevestig. Idem dito met de hond.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:34

gatsby schreef:
Als ik toch al aan het stappen ben dan stop ik wel anders niet.

Nou, ik neem aan dat je toch de mensen die je tegenkomt of het nou voetgangers,ruiters of mensen op vervoersmiddelen zijn in stap passeert en niet in draf of galop Nors opkijken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:30

Ligt eraan in wat voor bui ze is. Als dat een goede is vind ik het prima. Ik zeg er wel altijd bij: 'Alleen de voorkant he!'
Laatst had ik namelijk een kindje die naast Bella ging staan, en gewoon een achterbeen ging aaien! Nou schrikt Bella niet zo snel, maar stel je voor.... Alleen de voorkant dus! Haha!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:33

Ja hoor van mij mag het.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:36

Het ligt eraan hoe op dat moment mn paard is,
met welk paard ik buiten rij.. of hoe mijn eigen bui is!

Vaak kom ik met buitenrijden dezelfde kindjes tegen,
waarvan ik weet als ik 1x laat aaien.. dat ik elke keer
kan gaan stoppen, en rond de wei van mn paard
gaan rondhangen! En daar heb ik dan geen zin in.. Lachen

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:39

bij mij vragen ze het niet zo vaak, ze zien vaak al dat het ''een gevaarlijke hengst'' is Duivel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:40

Mijn paard word niet geaait.

Kindertjes aaien altijd over de neus, waar ze happerig van word.
Daarbij pakt die muts van mij alles vast, ook kinder kleertjes.
Ik vind 500 kg bij kinderteentjes veel en veel te veel.
En als ik aan het rijden ben wil ik rijden, k ben geen kindervermaak clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:43

Ik denk dat de kinderen hier uitgestorven zijn Nagelbijten / Gniffelen
Heb het hier in de omgeving tenminste nooit gehad.

Vroeger toen ik nog met manegepaarden naar het bos ging, hoorde ik alleen "mag ik....". Dan was ik nl al voorbijgescheurd. Duivel

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:44

Mijn paard heeft er het geduld niet voor, en die kindjes gaan er altijd voor staan, en dan op de neus aaien, en mijn paard loopt er dan gewoon overheen Clown Soms probeer ik het wel, wel al iets ''oudere'' kinderen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:44

Met m'n vorige vzpony af en toe, alleen als ze in een goeie bui was (tsjaaa merrie Tong uitsteken ) welsh X arabier dus soms errug druk, tsja dan durf ik t nie altijd aan

met m'n eerst vzpony eigenlijk ook praktisch niet, die hield niet zo van kleine meisjes Schijnheilig ook niet van kleine jongetjes trouwens

met deze vzpony, een shetlandermerrie van 19, die vindt het hélemaal geweldig, kindjes enzo.. Dus dan mag het wel, tenzij ik er geen zin in heb, maar t liefst knuffelt ze alles wat ze tegenkomt Tong uitsteken ze steekt ook zo d'r neus in een kinderwagen ofzo *LOL*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:56

Overgends, ik kwam laatst terug van een buitenrit, stond daar een stalgenootje met haar zus, en 3 kleine kinderen (meisje van 3, meisje van 1,5 (?) en een baby). En toen k naar binnen reed hoorde ik haar al (meisje van 3) 'ohhhh die is groot! (een fjord van 1.50). Dus m'n stalgenootje komt naar me toe of haar nichtje even een rondje mag. Ja hoor, tuurlijk, klim er maar op. En daarna mogen ze ook best nog een appeltje in haar voerbak gooien (die van mij mag niet uit de hand eten, wegens hap-weg-vingers). Dolgelukkig...

Maar op straat, ik stop niet met haar, ik rij echt altijd door. Ze is nog niet zo lang verkeersmak, en ik vertrouw het niet.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 07:19

Aan mij vragen ze best vaak mag ik het paardje aaien.
of hoe die heet wat voor ras het is enz.
een keertje was zo erg dat een hele groep van 20 kinderen om heen stond het paard te aaien,

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:40

Altijd stoppen en aaien hier Lachen Mijn paarden zijn allebei erg voorzichtig met kinderen, en ik stap af en blijf er bij staan. Gewoonlijk heb ik wel wat brokken of wortelstukjes ergens in mijn zakken, en dan is het helemaal feest.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:42

happyhorse schreef:
Aan mij vragen ze best vaak mag ik het paardje aaien.
of hoe die heet wat voor ras het is enz.
een keertje was zo erg dat een hele groep van 20 kinderen om heen stond het paard te aaien,

hahaha ja dat is zó herkenbaar Haha! wel schattig altijd

is ook zoiets. die van mij (shet) gaat weleens mee naar paardenevenementen.. en daar zijn vééééééél kindertjes.. haha.. dus dan heb je een hele zwerm kindjes achter je aan Schijnheilig

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:49

Hangt er vanaf, als het een rustige weg is en je hebt een rustig paard kan je wel even gaan stilstaan maar als je op een drukke weg rijd zou ik gewoon doorrijden

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:36

ik rij door. Ik weet niet hoe mijn paard zal reageren en als ik elke keer moet stoppen als iemand mijn paard wil aaien, blijf ik bezig.
laat ze maar paardjes aaien als ze in de wei staan, of bij een kinderboerderij..

Jolijnn_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:39

Ik was eens op een lange buitenrit, waarbij we bij een cafe stopte om even wat te drinken.
Ik moest na de wc en liet mijn paard agter bij mijn moeder. Toen ik terug kwam was ze al
aan het rondsjouwen met hem en hij had al een kindje op zn rug haha.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:48

Als ze dichtbij zijn stop ik en laat ik ze haar wel aaien. Trana vind dat helemaal geweldig, al die aandacht.

Een tijdje geleden waren er wat mensen aan het 'rusten' van de fietstocht. Al die kindjes stonden met een gróte bigsmile te kijken hoe ik eraan kwam.. Ik ben gestopt, en daar begon het knuffelen en de complimentjes ect ect. Uiteindelijk maakte één van hun een grapje over dat ze er wel op wou en toen ben ik afgestapt en gevraagd of ze er op wilden Vork . Nou, dat wilden ze wel.. Cap op, beugels korter en ik ernaast lopend heb ik ze er alle 5 op gehad. De ouders stonden erbij foto's te maken en dankbaar te zijn.
Ik kreeg zelfs zomaar 5 euro in mijn handen gedrukt omdat ik zo leuk met de kinderen bezig was geweest Bloos! . Wou het niet aannemen maar ze stonden erop. Trana heeft als bedankje ook nog een heerlijke appel gekregen van die mensen.
Kinderen blij, Trana blij, ouders blij Haha! .
Oja, een paar dagen later heb ik nog een kaartje gekregen (ik moest ze mijn adres geven hihi) en daarop hadden ze allemaal hun naam geschreven en Trana 100x 'na getekend'.
Dat was wel een leuke ervaring moet ik zeggen Haha! .

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:53

Mag alleen als ik naast mn paardje loop en dan nog ligt het eraan, maar dat ligt aan mijn paardjes hoor, want die zijn niet altijd even rustig. Wel heel lief, maar onrustig met stilstaan.

Maar vroeger met mijn pony's mocht het altijd.. Is toch leuk

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:27

traan_beauty schreef:
Oja, een paar dagen later heb ik nog een kaartje gekregen (ik moest ze mijn adres geven hihi) en daarop hadden ze allemaal hun naam geschreven en Trana 100x 'na getekend'.
Dat was wel een leuke ervaring moet ik zeggen Haha! .

Tof verhaal TB! OK dan! Doet me denken aan dit topic: viewtopic.php?f=163&t=744541&hilit=&start=100

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:47

Ik laat het alleen toe wanneer we ergens pauzeren en ze dus vaststaat. En dan nog: niet te lang want ook zij mag uitrusten en grazen.
Tijdens het rijden laat ik het niet gauw toe

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:52

als het alleen kinderen zijn (zonde rouders) doe ik het meestal niet, want dat zitten ze heel de tijd te zeuren met erop zitten enz. met ouders laat ik ze mijn pony wel aaien. verder zeg ik niet dat mn pony bijt ofzo dan krijgt ie een slechte naam en dan hoor ik denk ik tijdens buitenritten elke keer kijk dat is het bijtpaardje weer. vind ik sneu voor mijn pony Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:09

Als ik erop zit rij ik altijd door en zeg ik zoiets als; nee vandaag niet. En dat ze niet zo moeten rennen en gillen, odmat paarden daar van kunnen schreeuwen. Ook doe ik soms of ze lucht zijn. Ik hou niet echt van zulke kinderen Bloos