MyWishMax schreef:IHN schreef:Enfin.. met zo'n wildebras ben je aut schuld aan alles. Laatste incident:mijn hond liep los. Ik zag mensen met russrl komen. Ik roep de mijne en lijn haar aan (had alleen korte lijn). Echter vliegt, terwijl ik sta te wachten om hun te laten passeren, de russel op de mijne af (die was dus los). Russel vs herder is geen partij. Ik zie de frustratie bij mijn hond en laat haar los... volle vaart achter russel aan die piepend wegrent. Mijn hond doet niks als ie los is anders had ik dit niet zo opgelost natuurlijk... maar goed.. mensen beginnen te krijsen. Ik zeg: geen paniek, ze doet niks. Boos dat ze waren!! Jij moet hier niet gaan lopen met je hond als je hem niet onder controle hebt.
uhmmm pardon? Ik had haar aangelijnd, jullie hond stormt op de mijne af. Ik los het vervolgens op op de voor mij passende manier en ik heb geen controle???
enfin. om van dat soort gezeik af te zijn lange lijn gekocht. Kan ik gewoon laten vieren. En ik vind het ideaal.
Nee, jij had ook geen controle, want jouw hond vliegt achter die andere aan. Dus dat hij doet niks was ook een leugen, hij jaagt achter die ander aan. Zij horen hun hond bij zich te houden, maar jouw hond hoort er niet achteraan te vliegen. Beide fout dus.
Het hele verder rijden als het ergens druk is doe ik altijd al met de hond. En absoluut niet over iemand anders zijn terrein, tenzij toestemming. Zouden die mensen het ook goed vinden als er door hun tuin een hond komt crossen, hij rent alleen een rondje dus kan geen kwaad?
huh? Hun loslopende hond springt op mijn aangelijnde hond die ik aan een korte lijn heb. Mijn hond kon er niks tegen doen, andere hond dreigt verstrikt te raken in mijn lijn. Ik laat de mijne los in de wetenschap dat ze niks doet behalve willen spelen. En dan heb ik mijn hond niet onder controle???
er is bijna geen enkele hond die blijft zitten op commando als er een andere hond bovenop springt. Dat is juist het hele idee van aanlijnen.
Ik had mijn hond vast kunnen houden. Ik had niet durven garanderen dat het dan zonder gaatjes was opgelost. Ik heb dus hiervoor gekozen (en in mijn ogen:zodra je zelf je hond loshebt en die op een andere hond afvliegt leg je het probleem bij de ander neer en moet je niet zeiken als de oplossing je niet aanstaat)
Ik trek best makkelijk het boetekleed aan, maar in dit geval toch echt niet. Maar heb wel een oplossing bedacht om de fouten van niet zelfreflecterende baasjes op te kunnen vangen.Nl een lange lijn, zodat ik haar los kan laten en gelijk kan terughalen zodra andere hond weg is (iets wat ze overigens ook nog gelijk deed toen ik haar riep, maar de russel piepte zodra ie doorhad dat ze vrij was en de mensen begonnen acuut te gillen en vooral door dat gegil bevroor ik ook ff en reageerde ik eerst op hun en daarna op hond. da's het enige wat me te verwijten valt).