Muildier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:01

Wanneer was je van plan om te verhuizen naar Nederland?
Zou zeker zorgen dat je zo'n mooie rit al gereden hebt voordat je vertrekt.

In Zuid Duitsland gebruiken de militairen muildieren om alle spullen de bergen over te leiden en die worden ook zwaar bepakt en moeten dan door de sneeuw bergkammen over.

alex66

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:08

Ik heb die YT filmpjes gezien, maar van het kijken naar die filmpjes krijg ik al hoogtevrees :D
Bishop mule day's lijkt me gaaf om te gaan kijken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:18

alex lijkt mij ook gaaf, is volgens mij de grootste show met muildieren.

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 16:56

En is een geweldige bakkerij in dit gehucht waar ze Nederlandse krentebollen en kokosmacronen verkopen
Ik geloof dat de oude baas al is overleden, gelukkig is het recept in de familie is gebleven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:02

Ik lees tot nu toe alleen maar mee in dit topic, omdat ik - dacht ik - niets met muildieren/muilpaarden heb. Ik begin ze stiekem echter wel heel leuk te vinden. Vooral die oren ...

Muilpaard eens opzoeken in Colorado en/of een een tocht door Bryce of de Grand Canyon klinkt ook wel heel aantrekkelijk. Daarbij verbleekt mijn brave paardrijtocht door Monument Valley waarschijnijk geheel tot niets ...

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:08

Ons huis staat momenteel te koop. Zodra het verkoopt dan gaan met twee equines, 5 honden, papagaai nog een paar maanden in Santa Fe New Mexico huren om de verhuizing voor te bereiden. Spullen verkopen, shoppen voor een internationale verhuizer etc.
Er komt nog heel wat bij kijken om zo iets te gaan ondernemen.
We waren jong en hadden niet veel te verhuizen naar america maar na bijna 23 hier te zitten hebben we aardig wat stuff verzameld.
We willen weer terug met heel weinig omdat het heel veel $$$$ kost.

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:13

Maflinger_S schreef:
Ik lees tot nu toe alleen maar mee in dit topic, omdat ik - dacht ik - niets met muildieren/muilpaarden heb. Ik begin ze stiekem echter wel heel leuk te vinden. Vooral die oren ...

Muilpaard eens opzoeken in Colorado en/of een een tocht door Bryce of de Grand Canyon klinkt ook wel heel aantrekkelijk. Daarbij verbleekt mijn brave paardrijtocht door Monument Valley waarschijnijk geheel tot niets ...

Oh ja monument valley is ook heel erg mooi, maar 4 uurtjes rijden van ons

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:22

Ik heb in Ede (op de Veluwe) bij the Mill Ranch op hun muilen gereden! Ik vind ze geweldig :D Daar hebben ze 3 of 4 muilen zelfs en ook pensionstalling geloof ik, misschien daar eens een balletje opgooien of je jouw muilen daar kwijt kunt? Degene waar ik op heb gereden was een kruising met een Boulonnais (schrijf je dat zo?) dus echt enorm, maar zo lief! Heb ik er ooit ruimte en geld voor, komt er ook een muildier. Eigenwijs of niet, ik vind ze echt heel leuk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:28

Santa Fe ... ook zo'n mooie plek.

Overigens, Muilpaard, weet je dat je je posts nog binnen het uur kunt editen/aanpassen? Hoef je niet steeds een nieuwe te openen ... :-).

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:29

Oh, mijn zus woont in Ede. Absolutely dat in de mill ranch ga bezoeken.
Wij hebben niet een mule die eigenwijs is maar wijs.
Super slim.
Geen problemen mee, maar gewoon haar voor zijn met het denken.

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:32

Zou er ook nog wel zo eentje wel willen meenemen.
Een Clydesdale. Geweldig!Afbeelding

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:36

Maflinger_S schreef:
Santa Fe ... ook zo'n mooie plek.

Overigens, Muilpaard, weet je dat je je posts nog binnen het uur kunt editen/aanpassen? Hoef je niet steeds een nieuwe te openen ... :-).

Ok, thx

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 17:43

Ik moet al mijn berichten over sataliet versturen en het geeft ook een soort vertraging. Ben daarom niet altijd zeker of het bericht nu verstuurd was.
Wij leven compleet "off the grid"

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 18:00

Hier nog even een foto van Reba genietende van de Colorado zon. (300 dagen per jaar)Afbeelding

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:10

whauw!!! (ik mis nu echt de "like" knop van facebook)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:13

Ik had gister trouwens na een tip van vrienden toch geinformeerd bij een muildier die in België te koop stond.
Dat was ook nog een tinker kruizing en dat is en bijft toch ook een voorliefde.
Maar helaas was die, zoals al zeer waarschijnlijk was, een kleine maat en te klein voor wat ik er mee wil.

Eerdaags maar een gesprek aan gaan met TREC bekenden in Spanje, Portugal en zuid Frankrijk.
Kijken wat daar uit komt.

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 18:27

Gilbey schreef:
Ik had gister trouwens na een tip van vrienden toch geinformeerd bij een muildier die in België te koop stond.
Dat was ook nog een tinker kruizing en dat is en bijft toch ook een voorliefde.
Maar helaas was die, zoals al zeer waarschijnlijk was, een kleine maat en te klein voor wat ik er mee wil.

Eerdaags maar een gesprek aan gaan met TREC bekenden in Spanje, Portugal en zuid Frankrijk.
Kijken wat daar uit komt.

Ik zou graag met je de weg op willen en al die ongekende kruisingen van Mules te zien.
Tripje naar Spanje zou ook niet gek zijn.
Mijn man leest ook af een toe de antwoorden op het forum en denkt ook dat in Europa heel leuke Mules te koop zijn .
Misschien een beetje harder zoekwerk maar wel leuk.
Gisteren avond was hij de historie van de Amerikaanse mammoth mule op wikepedia te lezen en we waren verbaasd te zien dat die uit allemaal Europese bloedlijnen schijnt te komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:39

Ja, die ezels komen uit Spanje en Frankrijk , daarom dat daar ook meer muildieren zijn.
Hier hebben we nauwelijks grote ezels dus kruizingen vallen meestal te klein uit.

Tika is nu 1.30 met 2 jaar en gemeten via haar benen zou ze uiteindelijk 1.35/1.38 moeten worden.
Dat is maatje ijslander, dus zou ze nog uit zwaren is ze berijdbaar voor een niet te zwaar persoon.
Ik heb nog 3 jaar om genoeg af te vallen :D

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 19:05

Ja is ook mijn probleem hier.
Hoop in nl weer " slank" te worden ahum .....
Dit weekend weer even massaal pepernoten, gevuld speculaas, boter letters, chocolade letters en drop in slaan. Even naar Denver rijden naar de nl import store 1 1/2 ritje maar toch wel echt de moeite waard!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:12

Klopt, dat haalde ik op de eerste pagina ook al even aan (die historie). Uiteindelijk komen bijna alle paarden in de VS natuurlijk ook uit Europese bloedlijnen.

Ik ben altijd wel gecharmeerd van de gaited mules, die zijn wat populairder in Zuid-Amerikaanse landen (en in de VS zie je ze ook). Met name die gefokt uit de wat meer barokke gaited paardenrassen (denk aan Paso's bijv.) vind ik vaak wel leuk. Een muildier en comfortabele gangen, wat wil je nou nog meer?

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:17

muildieren lijken mij echt zo leuk <3

ik heb zelf grote ezels, zijn nog in de groei, mijn grijze is nu 3 jaar en nu ongeveer 145 cm schoft
benieuwd of die te berijden valt binnen een paar jaar :-)

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:18

Wat een prachtige dieren, die gaat vast nog wel een stukje groeien :j

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:21

Fenrir schreef:
Wat een prachtige dieren, die gaat vast nog wel een stukje groeien :j

dank je, denk ook wel dat ze nog gaan groeien, de grijze is toch zeker 10 cm gegroeid dit jaar. is in elk geval groot genoeg om mij te dragen, ben maar een lichtgewichtje :)
Hem goed trainen zal eerder het probleem zijn er zijn ook geen trainers te vinden met ezelervaring.

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 19:27

Muilpaard schreef:
Ik moet al mijn berichten over sataliet versturen en het geeft ook een soort vertraging. Ben daarom niet altijd zeker of het bericht nu verstuurd was.
Wij leven compleet "off the grid"

Ok nu was ik te laat om nog iets toe te voegen maar ik denk niet dat iemand in nederland het begrip kent "Van de grid af zijn" omdat ik denk dat het mogelijk niet eens bestaat in NL.

Omdat wij midden in een National Forest leven hebben wij geen telefoon of elektriciteitsnet kabel die van een stadje/dorpje naar het huis kan lopen.
Wij maken onze eigen energie ( Zonnenpanelen) en hebben een back up generator, water verkrijgen we uit een wel en communicatie ( telefoon en internet) over sataliet. We kappen ons eigen hout op ons land voor het branden van de woodstove en hebben ook vloer verwarming dat op propaan loopt.
Alles gaat over sataliet (soms vertraging) met een data plan.
Dus ik heb beperkte data die ik kan gebruiken.
Foto's en filmpjes vreten de meeste data
Ook wordt hier geen post bezorgt of afval opgehaald
Dit is heel uniek wonen en we zijn zeker een ervaring rijker en we leiden een gewoon leven als iedereen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:29

Zijn het merries of hengsten Waaslander?