Autumn desert trail 2016

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:22

Ik heb het even overlegt,
Wat we nu eigenlijk bedoelen, is dat het er ons als organisatie om gaat dat wij de service ( de gratis foto) aa onze deelnemers willen aanbieden. Het lijkt mij da ook vrij logisch dat als er "overal" fotogaven staan, dit voor de deelnemers voor verwarring kan zorgen ( ongeacht datdeze herkenbaar worden gemaakt).

Dus het is toegestaan om Foto's te maken. Ook op de vlakte, MAAR de foto's die uiteindelijk gekozen kunnen worden zijn van Amanda en Magda, de foto's van anderen dienen dan apart besteld te worden.

Het zou dus jammer zijn dat hun werk in mindere word gesteld door andere fotograven met als gevolg dat sommige deelnemers geen mooie foto hebben...
Ik hoop dat het voor iedereen zo duidelijk is, wat ik net typte was ook een verzoek en geen verplichting stel dat even voorop.

En ik zou het fijn vinden als er rekening mee word gehouden dat ik slechts de boodschapper ben en niet alle touwtjes in handen heb...

Sure_lee, Dit is wat kort door de bocht gesteld, wij moeten alles doen in overleg met het staatsbos beheer en kunnen niet afwijken van die eisen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:25

Eerlijk gezegd vind ik de houding tegenover de fotografen die (al jaren) met veel enthousiasme willen komen fotograferen teleurstellend. De manier waarop jullie het alleenrecht op proberen te eisen tegenover fotografen die nota bene jullie evenement promoten vind ik niet netjes.

Het argument uit je pb: "reclame is mooi maar 3 dubbele foto's op 1 vierkante meter bij wijze van niet." is al helemaal triest. Het gaat om een gigantisch gebied, elke foto is anders en iedereen heeft zijn of haar eigen stijl. Overdrijven is ook een vak ;)

Ik wilde mensen blij maken met foto's, maar ik voel me op dit moment niet bepaald welkom aangezien jullie monopolie willen hebben op de foto's. Ik denk dan ook niet dat dit gewaardeerd zal worden door de deelnemers. Jammer want ik begin nu toch te twijfelen of ik volgend jaar wel weer wil gaan deelnemen met mijn paard.

Edit: ik zie nu je bericht.

Ik vind het vanzelfsprekend dat fotografen elkaar niet in de weg staan. Mijn ervaring is dan ook dat er altijd rekening met elkaar wordt gehouden. Dat er door de deelnemers gekozen mag worden uit foto's van de vaste fotografen is een organisatorisch ding, maar dat was ook niet waar het om ging.

Je bent inderdaad boodschapper, maar dat geldt net zo goed vanaf onze kant. Het lijkt mij dan ook dat andere meningen kenbaar gemaakt mogen worden :j

Volgens mij is wat Shirley schrijft niet kort door de bocht, ze geeft enkel aan dat ze de nieuwe vormgeving niets vindt.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:35

ik geloof dat wij voornamelijk verkeerd worden begrepen, van beide kanten. vergeet niet dat dit voor mij en veel van ons het eerste jaar is dat wij dit mogen organiseren :D
Iedereen is van harte welkom om te komen fotograferen, graag zelfs want diezelfde Sfeer willen wij voor iedereen behouden...
Wel willen wij de foto die uitgereikt word garanderen, vandaar onze voorzichtigheid.
deze discussie heeft in onze groep ook plaatsgevonden maar wij willen het voor iedereen leuk houden, na veel contact met Staatsbosbeheer hebben wij dezelfde conclusie getrokken alleen moeten jullie ook rekening houden met het organiseren van iets wat uit 2 organisaties moet komen dan is er meningsverschil, zo ontstaat dit misverstand.

Nogmaals graag niet op mij persoonlijk want voor mij is dit topic bijhouden een van mijn taken en ja dat vind ik super leuk om te doen maar het gaat hier om de organisatie en niet mij :D

EDIT:
Ik lees nu jou bericht, haha
Persoonlijk vind ik het niet kort door de bocht maar dit is puur uit de groep voortgekomen.
Verder Hebben wij dezelfde conclusie gesteld als jullie nu.
Meningen mogen uiteraard, maar zo voelt het wat persoonlijk aangevallen en dit is vervelend

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:51

Blij om de toelichting te horen over het verzoek, en dat het geen verplichting is :) stelt me toch wat gerust, ik was al even bang dat we er maar enkele momenten mochten zijn namelijk :)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:54

@tigress
Nee absoluut niet, begrijp ons niet verkeerd wij zijn super blij met iedereen die komt kijken/foto's maken. juist die mensen in combinatie met ruiters maken de Desert trail zo gezellig!

mensen verder hier nog onduidelijkheid over? juist over internet vind ik dingen heel duidelijk overbrengen nog best lastig :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:10

De foto bij één van de fotografen vanuit de organisatie zit bij de prijs in, dus het is niet dat andere fotografen als het ware de verdiensten van één van 'jullie' fotografen wegkaapt. Mooi dat het zo via het topic allemaal gecommuniceerd wordt om verwarring te voorkomen :D

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:23

Ik vind het juist heel logisch dat ze graag willen dat de "officiële" fotografen een goed plekje moeten krijgen. Door mijn deelname ben ik verplicht tot het afnemen van een foto (daar heb ik nu al voor betaald), dan heb ik er niets aan als al die andere fotografen mooie foto's hebben, maar de officiële niet. Die 25 euro is al niet mals, als je dan alsnog een leuke foto wilt, moet je nog meer betalen. Ik ben blij dat Amanda en Magda de foto's gaan maken. Ik heb bij beide dames wel eens een foto besteld, terwijl ik dat zelden doe.

Wat ik voor volgende keren heel erg hard hoop, is dat het buffet niet meer verplicht is. Ik heb er echt geen enkel belang bij. Ik zal nu wel wat halen, omdat ik ervoor betaald heb, maar anders neem ik ook altijd gewoon een broodje van huis mee en dat werkt prima.

Vraag over het buffet: Vanaf wanneer is dat open? Wij beginnen zondag tussen 9 en 10 en dan wil ik er graag van te voren langs, zodat ik het mee kan nemen. Ik heb geen zin om als ik halverwege trek krijg, helemaal terug te moeten.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:35

Voor de fotografen, parkeren bij het aeckingerzand doe je het beste bij het Canadameer. Genoeg ruimte en op loopafstand van het aeckingerzand.
Tip van flip ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:37

Santos_05 schreef:
martijn1998 schreef:
ik ga zaterdag tussen 11 en 12 en ik rij met de trekpaarden groep mee, nog meer mensen hier die met deze groep rijden?

ja met trekpaard!

zou leuk zijn als je je trekpaard voorstelt bij het [foto] trekpaardentopic ;)

Hey ik zit ook in dit groepje.. Weliswaar met een Fries. Maar toch :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:42

Nu het officieel bekend is gemaakt, voila. *-:)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:23

Ik ook Berdien! Wij gaan met een groepje friezen en ik als enige met KWPN :+

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:43

Els1984 schreef:
Vraag over het buffet: Vanaf wanneer is dat open? Wij beginnen zondag tussen 9 en 10 en dan wil ik er graag van te voren langs, zodat ik het mee kan nemen. Ik heb geen zin om als ik halverwege trek krijg, helemaal terug te moeten.

vanaf 11.00, daar melden dat je vegetarier bent en je kan 't gewoon meenemen

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:02

Amalarab schreef:
Els1984 schreef:

Dat schiet voor ons dus niet op. Want dan zitten wij al op het Aekingerzand. Moet ik dus alsnog m'n eigen brood smeren.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:43

Hey! Ik heb niet het hele toppic doorgelezen, maar ik wilde vragen of het de hele tocht zegmaar door mul zand is? Misschien weet iemand dat die al eens heeft meegedaan?
Mijn ijslander heeft een aantal jaar terug een keer een peesblesure gehad en ik vind een hele tocht in mul zand dan wel heftig.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:14

Els1984 schreef:
Amalarab schreef:

Dat schiet voor ons dus niet op. Want dan zitten wij al op het Aekingerzand. Moet ik dus alsnog m'n eigen brood smeren.

Nou ehm doe eens even normaal zeg.... Je gedraagt je als een verwend kind. Als jij tussen je ontbijt en lunch wilt eten, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je daar zelf voor zorgt!

Dat buffet hoeft voor mij volgende keer ook niet, maar voor nu is het zoals het is. Super dat er rekening gehouden wordt met vega!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:23

Ja ik vond het zand aardig mul, mijn tank had er wel moeite mee moet ik zeggen

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:24

Jaaa ik rij zaterdag zelf mee!! :D

En als het weer het toelaat ben ik er zondag bij als fotograaf! :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:25

Ik denk meer dat ze bedoeld dat het onhandig qua tijdstip van rijden, en zonde van het geld als ze er niks aan heeft... en daar moet ik haar wel gelijk in geven.

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:26

Jeffcha schreef:
Hey! Ik heb niet het hele toppic doorgelezen, maar ik wilde vragen of het de hele tocht zegmaar door mul zand is? Misschien weet iemand dat die al eens heeft meegedaan?
Mijn ijslander heeft een aantal jaar terug een keer een peesblesure gehad en ik vind een hele tocht in mul zand dan wel heftig.

Dan zou ik niet mee doen als ik jou was... het is aardig mul zand. Vooral als je op de zondag aan de beurt bent!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:21

Dan zou ik niet mee doen als ik jou was... het is aardig mul zand. Vooral als je op de zondag aan de beurt bent![/quote]

Oh oke jammer :( leek me super leuk maar sla het even over dan! Dankjewel!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:38

Je hoeft niet over de zandvlakte, dat is maar een klein stukje in het hele gebied. Je kan er ook omheen rijden door de heide. Ik bleef zelf ook niet lang op de vlakte, vond het rondzwerven over de heide veel leuker!

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:12

Waar komen uiteindelijk de te bestellen foto's te staan? Ik zag dat Amanda en Magda ze gingen maken, ik neem aan dat zij een site hebben waar ze alle foto's op plaatsen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:00

Oypo. :j Visitekaartjes krijgen jullie dan ook.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:27

Olympia96 schreef:
Els1984 schreef:

Nou ehm doe eens even normaal zeg.... Je gedraagt je als een verwend kind. Als jij tussen je ontbijt en lunch wilt eten, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je daar zelf voor zorgt!

Dat buffet hoeft voor mij volgende keer ook niet, maar voor nu is het zoals het is. Super dat er rekening gehouden wordt met vega!

Voor zo ver ik weet is dit een openbaar forum en mag ik hier dus MIJN mening geven. Dat doe ik dus ook. Net als dat jij je mening geeft. Het gaat mij juist om de lunch, als wij om 10 uur vertrekken en om 14.00 terug zijn, dan heb ik ondertussen al eten nodig. Fijn dat jij zolang zonder brandstof kunt, hartstikke mooi voor je! Helaas geldt dat niet voor iedereen.
Ik had het handiger gevonden als ze iets hadden verzonnen waardoor je in het gebied even wat kon eten. Want op deze manier zie ik er echt de meerwaarde niet van in. En ik vind het heel goed dat iedereen dat aangeeft, zodat ze het mee kunnen nemen voor volgende keren. Wat heeft het voor zin als iedereen het er onderling over heeft, maar het niet bij de organisatie terecht komt. Daarom:
Kionasuppie: bedankt voor al je antwoorden, fijn dat je je in dit topic mengt.

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:13

magda_90 schreef:
Oypo. :j Visitekaartjes krijgen jullie dan ook.

Voor mij geldt hetzelfde! Ik ben zondag aanwezig als fotograaf! :)