Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dereizger schreef:Denk dat het grootste probleem ook de grensen worden, als ik zo van alle informatie alles uitzoek is het niet de grens in europa maar vooral deze naar Rusland en Mongolie. Nu is dat het belangrijkste en als dit niet gaat dan zal ik zeker geen paard kopen en een poging doen tot. De reden dat ik zoveel informatie is dat ik niet wil dat dit een poging word maar ook daadwerkelijk haalbaar word als dit haalbaar is. Ook als dit niet haalbaar is ga ik zeker paardrijden en misschien een paard in Mongolie kopen en daar de landen die haalbaar zijn door kruisen.
Ayasha schreef:Dat was ook niet boodschap van mijn post. Ik vroeg mij alleen af of mensen die dat zo gemakkelijk riepen ook beseften wat voor prijskaartje eraan hangt. En ik zou dat geld dat inderdaad in mijn eigenlijke doel stoppen.Ik vrees dat het ide van TS nog wel wat meer gaat kosten, alleen de aanschaf van de paarden al. Dan reken je nog niet de tijd dat er niks binnen komt. Tis niet echt iets wat te combineren valt met een dagjob.
Geen tijdsdruk, gewoon gaan en genieten. Met de kanttekening van mijn eerste post dat je voor jezelf kunt kiezen voor ontberingen en risico's, maar niet voor de paarden, dus je draagt een andere verantwoordelijkheid en daarmee moet je rekening houden met je plannen.
. Lau schreef:Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht. .
pien_2010 schreef:Moderatoropmerking:Het topic heeft zich alweer wat gereguleerd waarvoor complimenten! Graag vriendelijk en respectvol door blijven discussiëren.
Sommige posts al eventjes terug, vind ik echt te denigrerend opgesteld en dat is gewoon niet nodig. Als je niets hebt met dit onderwerp dan laat het topic links liggen.Graag met argumenten onderbouwd vertellen als je van mening bent waarom iets geen haalbare kaart is. TS vraagt daar zelfs om want zoals ze zegt, daar kan ik van leren en het ombuigen naar wel realiseerbaar maken.
Graag ook ingaan op de vraag van TS en komen met tips waardoor het eventueel wel haalbaar zou kunnen zijn voor haar, te denken bijvoorbeeld aan: met welk pony ras zou dit kunnen, wat voor problemen kan TS tegen komen etc. Dit topic blijf ik mee lezen en toetsen op de Regels
Lau schreef:Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht.
Uit al jou berichten straalt naïviteit. Soms moet je dromen dromen laten.
Prima dat je alles wil doen om het waar te maken maar het is niet mogelijk. Je kan geen hooi mee nemen en genoeg water om het paard goed te houden. En niet overal is gras of water dit zal je mee moeten nemen.
Laat deze droom gewoon los het bespaart je een hoop ellende.
Het komt een beetje over alsof je alleen het positieve wil lezen en niet serieus ingaat op alle in jou ogen "afkeurende" reacties. En ik denk dat je hun juist serieus moet nemen.
En ik bedoel dit echt niet rot maar je brengt niet alleen jezelf in gevaar. Maar ook een onschuldig paard die niet om deze reis geeft gevraagd.
Dat jij kan overleven op een halve liter water en wat noedelssoepjes prima. Maar een paard kan dat niet.
Dus wees niet egosentrisch en ga lekker wandelen of fietsen. En laat dit los...
maar ze nemen er ruim de tijd voor en onderzoeken de mogelijkheden en onmogelijkheden. Lau schreef:Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht.
Prima dat je alles wil doen om het waar te maken maar het is niet mogelijk. Je kan geen hooi mee nemen en genoeg water om het paard goed te houden. En niet overal is gras of water dit zal je mee moeten nemen.
Het komt een beetje over alsof je alleen het positieve wil lezen en niet serieus ingaat op alle in jou ogen "afkeurende" reacties. En ik denk dat je hun juist serieus moet nemen.
En ik bedoel dit echt niet rot maar je brengt niet alleen jezelf in gevaar. Maar ook een onschuldig paard die niet om deze reis geeft gevraagd.
Dat jij kan overleven op een halve liter water en wat noedelssoepjes prima. Maar een paard kan dat niet.

Lau schreef:Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Kendra schreef:Grappig dat iedereen TS naïef noemt. Ik vind dat helemaal niet.
Ze gaat niet morgen weg, wil 2 tot 5 JAAR uittrekken voor de voorbereiding en haalt binnen een dag 100 zinvolle (en ook 100 zinloze) tips op van ervaren Bokkers. Laten we over een jaar eens kijken hoe het er dan voorstaat.
You made my day... LadyMadonna schreef:Lau schreef:Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht. .
Wat is er egoïstisch aan uitpuzzelen of iets haalbaar is?
"Je kan niet voldoende hooi en water mee nemen".... Hoe doen anderen dat dan? Cowboys, nomaden, zigeuners, etc....
dereizger schreef:Lau schreef:Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Als je tips hebt dan hoor ik dit graag daar kan ik namelijk van leren.
Fietsen nee absoluut niet dan was ik al op mijn fiets vertrokken want een band plakken ken ik wel, wandelen dit zal ik combineren met op het paardrijden inderdaad. Ik zal dus geen hele dag op het paard zitten. Op deze manier ontlast ik het paard ook weer zodat er geen extra paarden nodig zijn om te wisselen.
We zullen een duidelijke map mee nemen waar waterbronnen/rivieren/meren etc zijn, we hebben een goede filter en paard en wij kunnen hier van drinken. Zijn deze niet in de buurt dan nemen we voldoende water mee tot de volgende plek en iets exta. Hoeveel liter drinkt een paard bijvoorbeeld? Dit zou handige informatie zijn. Ook zullen we kijken of er voldoende gras is zo niet dan zal er inderdaad wat hooi meegenomen kunnen worden. Wij zelf hebben slecht een 10 kilo pp (incl 1 liter water en 2 dgn eten) aan bagage, de rest is allemaal beschikbaar voor het paard.
Beetje naief misschien maar als ik echt naief was geweest was ik zonder ook maar op dit forum te komen vertrokken met een paard. Dat was pas dom en naief maar nee dit wil ik niet. En wat is mooier om een droom waar te maken, misschien niet 2 jaar en misschien niet 5 jaar zoals sommige denken. Maar vind 5 jaar best een mooi aantal jaren om veel te leren.
Nee ik word geen paardendokter maar dat is bijna niemand op deze site en als er wel een paarden dokter is ik zou graag een paar dagen mee draaien als assistent of stagaire.
Ik neem iedereen serieus en iedereen krijgt respect zolang ik deze ook krijg, ik ben dit serieus aan het overwegen. En om eerlijk te zijn met veel reacties van nee, belachelijk etc krijg ik meer zin om jullie het tegendeel te bewijzen en laten zien dat wij dit wel degelijk voor elkaar kunnen krijgen op een goede manier natuurlijk.
Ik zal ten alle tijden zorg dragen voor de paarden en niets doen wat niet kan, alhoewel ze meer vrijheid zullen hebben dan de meeste paarden. En meer gezeldschap om zich heen.
LadyMadonna schreef:Nogmaals, hoe doen volkeren die nog afhankelijk van hun paarden zijn dat dan qua voedsel en water?