Van Nederland naar Mongolie per paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Van Nederland naar Mongolie per paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:18

Sommige gaan wel ver in hun reacties hoor....
Vragen hoe ts aan veld komt, of ze tonnen op bank heeft... Dat gaat niemand iets aan. Ze heeft al aangegeven het te kunnen , klaar....

Dan over wat als er een koliek krijgt, of een hoefzweer... Hoe ze het doen met dekens, biks/granen, hooi, wilde dieren en weet ik veel....
Het mongolese volk doet dit al eeuwen, en overleefd al eeuwen, zonder dekens, scheren, etc...

Beetje jammer dat ts belachelijk gemaakt wordt...

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:20

dereizger schreef:
Denk dat het grootste probleem ook de grensen worden, als ik zo van alle informatie alles uitzoek is het niet de grens in europa maar vooral deze naar Rusland en Mongolie. Nu is dat het belangrijkste en als dit niet gaat dan zal ik zeker geen paard kopen en een poging doen tot. De reden dat ik zoveel informatie is dat ik niet wil dat dit een poging word maar ook daadwerkelijk haalbaar word als dit haalbaar is. Ook als dit niet haalbaar is ga ik zeker paardrijden en misschien een paard in Mongolie kopen en daar de landen die haalbaar zijn door kruisen.

Ik denk dat dit een veel beter idee is. Afreizen naar Mongolie zelf. Daar een paard kopen/huren en dan gaan trekken.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:24

Zonder ts belachelijk te willen maken.. Het mongoolse volk is opgegroeid met paarden, ts niet. Verder: of het haalbaar is weet ik niet, ik zou na een half jaar goeie paardrijlessen een trektocht te paard doen als vakantie, dan heb je een beetje een idee.
Zonder verder iemand anders belachelijk te willen maken, dit is echt niet neerbuigend bedoeld, maar ik ken niemand die op latere leeftijd heeft leren paardrijden die het echte ruitergevoel heeft, en ik denk dat dat voor zo'n tocht wel nodig is.
Maar uitzonderingen bevestigen de regel, dus succes met de voorbereidingen !

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:31

Even de omgeving daargelaten (vind het daar wat verlaten en iedereen heeft het over als het paard ziek wordt, maar je kan zelf ook ziek worden), maar mijn paarden zouden 20 km per dag (zover is dat ook weer niet en voldoende rustdagen etc.) mits netjes te eten krijgend en water krijgend geen probleem vinden, denk eerlijk gezegd dat ze daar blijer van worden dan dagelijks dressuur lopen.
TS wil 2 paarden meenemen, dus heeft paard ook al vriendje voor onderweg. (zou er wel 2 nemen die elkaar ook daadwerkelijk aardig vinden)

Aan de pin kan prima, diegene waar ik mijn fjord van heb, reed vroeger met de huifkar door Belgie en Nederland, was maar 3 wkn, maar die reden verder dan 20 km, hadden wel van te voren alles uitgestippeld incl. overnachtings adresjes. En bij geen weitje beschikbaar ging paard aan de pin en ja die zal je dan wel keertje moeten verzetten.

En als ze 2 jaar uittrekken om serieus te leren, heb je best kans dat TS en vriend meer weten dan menig paardeneigenaar die ik ken die al jaren paarden hebben.
Ken er die sneller handigere zijn dan die het al jaren doen, ligt aan het gevoel en de intresses, geen idee hoe die bij jou zitten TS en je vriend.
En een getraind paard hoeft niet perse op ijzers als je de afstanden niet overdrijft en het dier goede voeten heeft. Cursus bekappen kan je in 2 jaar ook nog volgen, handig voor tussendoor.
Dus nodig, paard met hele goede voeten en ja, dan vallen er veel paarden af. Andere optie zouden hoefschoenen kunnen zijn, aangezien ijzers allicht een probleem kunnen geven.

Voor heel veel zaken, zeker als je genoeg tijd neemt voor de tocht zijn oplossingen te bedenken, papierwerk is dan weer vak apart...
Route... ook nog 2 jaar om over na te denken en in ieder geval te zorgen dat er gegarandeerd water onderweg is.

En het zal veel voorbereiding vergen en eerlijk.. ik zou het te ver vinden en het land om te beginnen te moeilijk. Zou het eerst eens in mini versie uitproberen.

Lijkt me wel heerlijk avontuur bijna jaloers! Op die vrijheid, ik zou dan wel ook weer mijn hond mee willen hebben. (nog een probleem erbij zullen velen zeggen).

dereiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:02

Iedereen super bedankt voor alle informatie tips positief , kritiek maar ook negatief
Het zijn er te veel om te reageren en zal morgen alles opschrijven plus en min punten.
Het aantal negatief en aantal positieve reacties.
Wat goed is voor paard en wat niet goed is.

Helaas nog geen informatie over de grens naar Rusland, mocht daar nog informatie over zijn graag.

Ik ben nu heel blij en donderdag begint mijn avontuur en word het steeds meer werkelijkheid, super bedankt voor de uitnodiging (weet niet of ik je naam mag vernoemen).

Meer informatie is zeker welkom

ps1 wij zijn 33 en 38 jaar
ps2 Beide boeken vermeld zijn net besteld

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:18

Ik vraag mij af hoe egoïstisch je bent om zo iets te bedenken.
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht.
Uit al jou berichten straalt naïviteit. Soms moet je dromen dromen laten.
Prima dat je alles wil doen om het waar te maken maar het is niet mogelijk. Je kan geen hooi mee nemen en genoeg water om het paard goed te houden. En niet overal is gras of water dit zal je mee moeten nemen.
Laat deze droom gewoon los het bespaart je een hoop ellende.
Het komt een beetje over alsof je alleen het positieve wil lezen en niet serieus ingaat op alle in jou ogen "afkeurende" reacties. En ik denk dat je hun juist serieus moet nemen.
En ik bedoel dit echt niet rot maar je brengt niet alleen jezelf in gevaar. Maar ook een onschuldig paard die niet om deze reis geeft gevraagd.
Dat jij kan overleven op een halve liter water en wat noedelssoepjes prima. Maar een paard kan dat niet.
Dus wees niet egosentrisch en ga lekker wandelen of fietsen. En laat dit los...
Laatst bijgewerkt door Lau op 15-08-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:21

Ayasha schreef:
Ik vrees dat het ide van TS nog wel wat meer gaat kosten, alleen de aanschaf van de paarden al. Dan reken je nog niet de tijd dat er niks binnen komt. Tis niet echt iets wat te combineren valt met een dagjob.
Dat was ook niet boodschap van mijn post. Ik vroeg mij alleen af of mensen die dat zo gemakkelijk riepen ook beseften wat voor prijskaartje eraan hangt. En ik zou dat geld dat inderdaad in mijn eigenlijke doel stoppen.
Maar eigenlijk is het gewoon off-topic, want het hele financiele gedeelte is ons pakkie aan niet :Y)

En ik denk ook dat het hele plan gewoon doorgaat en het einddoel is volgens mij niet het belangrijkste. Heerlijk toch als je zo wilt en ook kunt leven :z Geen tijdsdruk, gewoon gaan en genieten. Met de kanttekening van mijn eerste post dat je voor jezelf kunt kiezen voor ontberingen en risico's, maar niet voor de paarden, dus je draagt een andere verantwoordelijkheid en daarmee moet je rekening houden met je plannen.

TS, ik hoop ook dat er op een gegeven moment een volgtopic komt, waarin we jullie vorderingen kunnen volgen :j .

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:41

eerlijk hoe langer ik het volg hoe erger ik het vind. Het zou verboden moeten zijn dat "nu " onkundige mensen over 5 jaar stel meer kundigere ( je gaat mij niet wijsmaken hoefsmid, wonden kunnen hechten etc..) mensen paarden kunnen aankopen en stel zelfs legaal zo een tocht zouden kunnen maken.

Dit is net zoiets als waarvan we vaak vertellen sommige mensen zouden absoluut geen honden mogen houden.

En eerst een examen van welzijn en dierenverzorging zouden moeten afleggen.
Het is niet persoonlijk he. Echt niet . Dat je dit gekke plan in europa zou willen uitvoeren achja europa is het einde van de wereld niet. Maar rusland , mongolie en de vaak armere landen van europa .
Buiten dat heel bokt beseft waaraan je wil beginnen .

Ik hoop dat je zo daadkrachtig je huiswerk blijft maken en dan ook met daadkracht je plannen inkort.
Durf je mening bij te stellen . Dat is pas wijsheid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:43

Lau schreef:
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht. .

Wat is er egoïstisch aan uitpuzzelen of iets haalbaar is?
"Je kan niet voldoende hooi en water mee nemen".... Hoe doen anderen dat dan? Cowboys, nomaden, zigeuners, etc....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:54

Ik wil nogmaals de vorige moderatoropmerking herhalen, hier staat netjes uitgelegd wat wel en niet de bedoeling is in dit topic.
Heb je een 'negatieve' mening hierover, probeer die dan wel op een nette en fatsoenlijke manier te brengen, daar bereik je veel meer mee dan het 'afkraken'.

pien_2010 schreef:
Moderatoropmerking:
Het topic heeft zich alweer wat gereguleerd waarvoor complimenten! Graag vriendelijk en respectvol door blijven discussiëren.
Sommige posts al eventjes terug, vind ik echt te denigrerend opgesteld en dat is gewoon niet nodig. Als je niets hebt met dit onderwerp dan laat het topic links liggen.Graag met argumenten onderbouwd vertellen als je van mening bent waarom iets geen haalbare kaart is. TS vraagt daar zelfs om want zoals ze zegt, daar kan ik van leren en het ombuigen naar wel realiseerbaar maken.
Graag ook ingaan op de vraag van TS en komen met tips waardoor het eventueel wel haalbaar zou kunnen zijn voor haar, te denken bijvoorbeeld aan: met welk pony ras zou dit kunnen, wat voor problemen kan TS tegen komen etc. Dit topic blijf ik mee lezen en toetsen op de Regels

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:58

Lau schreef:
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht.
Prima dat je alles wil doen om het waar te maken maar het is niet mogelijk. Je kan geen hooi mee nemen en genoeg water om het paard goed te houden. En niet overal is gras of water dit zal je mee moeten nemen.
Het komt een beetje over alsof je alleen het positieve wil lezen en niet serieus ingaat op alle in jou ogen "afkeurende" reacties. En ik denk dat je hun juist serieus moet nemen.
En ik bedoel dit echt niet rot maar je brengt niet alleen jezelf in gevaar. Maar ook een onschuldig paard die niet om deze reis geeft gevraagd.
Dat jij kan overleven op een halve liter water en wat noedelssoepjes prima. Maar een paard kan dat niet.

Ik vind uitzoeken of iets haalbaar is juist niet naïef.

Naïef zou TS zijn als ze twee paarden had gekocht en morgen onderweg zou gaan :Y) maar ze nemen er ruim de tijd voor en onderzoeken de mogelijkheden en onmogelijkheden.

Ik zou er zelf nooit aan beginnen maar snap wel dat mensen dit een mooie uitdaging vinden. Ik denk alleen niet dat een gemiddeld Nederlands gefokt paard dit trekt. Je zou beter een paard in Mongolië kunnen kopen en daarmee terugrijden m.i.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:02

Lau schreef:

Amen

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:07

Ts: kijk eens goed naar dat visum in Rusland. De ambassade zou je daar verder mee moeten kunnen helpen, maar reisbureaus weten ook veel.

In de USA is her erg moeilijk binnen komen als je niet (inclusief de namen van de hotels) kunt vertellen waar je precies naartoe gaat. Ook wil men meestal exact weten hoe lang je blijft. Hoe goed jullie de route ook plannen, je weet niet hoe lang je precies blijft, een maandje vertraging is zo gemaakt.

Ik zou dus even navragen of het überhaupt mogelijk is om een visum te krijgen met alle onzekerheden in jullie reis.

Succes met alle voorbereidingen. Ik zou het ook niet gaan doen, maar zie wel dat jullie dit niet snel los zullen laten.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:09

Laatst bijgewerkt door FCSA op 15-08-16 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

dereiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 23:10

Lau schreef:

Als je tips hebt dan hoor ik dit graag daar kan ik namelijk van leren.
Fietsen nee absoluut niet dan was ik al op mijn fiets vertrokken want een band plakken ken ik wel, wandelen dit zal ik combineren met op het paardrijden inderdaad. Ik zal dus geen hele dag op het paard zitten. Op deze manier ontlast ik het paard ook weer zodat er geen extra paarden nodig zijn om te wisselen.

We zullen een duidelijke map mee nemen waar waterbronnen/rivieren/meren etc zijn, we hebben een goede filter en paard en wij kunnen hier van drinken. Zijn deze niet in de buurt dan nemen we voldoende water mee tot de volgende plek en iets exta. Hoeveel liter drinkt een paard bijvoorbeeld? Dit zou handige informatie zijn. Ook zullen we kijken of er voldoende gras is zo niet dan zal er inderdaad wat hooi meegenomen kunnen worden. Wij zelf hebben slecht een 10 kilo pp (incl 1 liter water en 2 dgn eten) aan bagage, de rest is allemaal beschikbaar voor het paard.

Beetje naief misschien maar als ik echt naief was geweest was ik zonder ook maar op dit forum te komen vertrokken met een paard. Dat was pas dom en naief maar nee dit wil ik niet. En wat is mooier om een droom waar te maken, misschien niet 2 jaar en misschien niet 5 jaar zoals sommige denken. Maar vind 5 jaar best een mooi aantal jaren om veel te leren.

Nee ik word geen paardendokter maar dat is bijna niemand op deze site en als er wel een paarden dokter is ik zou graag een paar dagen mee draaien als assistent of stagaire.

Ik neem iedereen serieus en iedereen krijgt respect zolang ik deze ook krijg, ik ben dit serieus aan het overwegen. En om eerlijk te zijn met veel reacties van nee, belachelijk etc krijg ik meer zin om jullie het tegendeel te bewijzen en laten zien dat wij dit wel degelijk voor elkaar kunnen krijgen op een goede manier natuurlijk.

Ik zal ten alle tijden zorg dragen voor de paarden en niets doen wat niet kan, alhoewel ze meer vrijheid zullen hebben dan de meeste paarden. En meer gezeldschap om zich heen.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:10

TS HET KAN.
Je hebt wel een extreem avontuur en maakt het je niet makkelijk.
Probeer hier zoveel mogelijk te leren !
En als je wat wil weten over paarden ben je welkom.
Jaren terug liepen paarden ook duizenden km, miss toch iets fout met de huidige fokkerij, en behandeling van paarden ?

Waarom passeer je grenzen niet lopend en vraag lokals om je paarden als hun paarden over de grens mee te nemen ?

En ik denk dat je halverwege paarden zal moeten achterlaten en op andere verder moet als ze ziek worden of het teveel wordt.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:14

Kendra schreef:
Grappig dat iedereen TS naïef noemt. Ik vind dat helemaal niet.
Ze gaat niet morgen weg, wil 2 tot 5 JAAR uittrekken voor de voorbereiding en haalt binnen een dag 100 zinvolle (en ook 100 zinloze :-)) tips op van ervaren Bokkers. Laten we over een jaar eens kijken hoe het er dan voorstaat.

Dit dus.

En Sizzle, een vrachtwagen biks op de steppe _/-\o_ You made my day...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:15

LadyMadonna schreef:
Lau schreef:
Accepteer gewoon dat het niet haal baar is. Ga gewoon fietsen of wandelen en ga dan een keer op een dag tocht. .

Wat is er egoïstisch aan uitpuzzelen of iets haalbaar is?
"Je kan niet voldoende hooi en water mee nemen".... Hoe doen anderen dat dan? Cowboys, nomaden, zigeuners, etc....

Het uitpuzzelen zelf is niet egoïstisch dat klopt. Maar een paard een dusdanige trip laten maken is dat wel. Dat ze het vroeger deden is prima.
Maar dat waren andere tijden en toen wist men niet beter. Tegenwoordig wel en de paarden zijn ook minder hard als toen.
Ik vind het echt gekkenwerk je begeeft je niet in het veilige Nederland met de fijne ruiterpaden en wat klein wild.
Je kan daar zo een moeder beer met haar jongen tegen komen. En die zijn niet lief als ze gevaar zien of denken te zien.
Want zoals ts zelf zegt gaat ze alles doen om dit te Latem gebeuren. En dat vind ik wel egoïstisch want het lijkt er bijna op dat dit meer om hun zelf gaat als om de paarden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:18

@TS,als het warm is,kan een paard makkelijke enkele volle emmers leegdringen.Dus neen,je kan echt niet drinken meenemen,net als hooi.
hoe ga je dat doen?ff baal hooi op zijn kont vastbinden voor als er geen gras is?
of ff een zak van 20 kg krachtvoer achterop gooien?

alles kan,maar hoe?
zonder jarenlange passie bij en tussen paarden red je zoiets gewoon niet

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:23

dereizger schreef:
Lau schreef:

Als je tips hebt dan hoor ik dit graag daar kan ik namelijk van leren.
Fietsen nee absoluut niet dan was ik al op mijn fiets vertrokken want een band plakken ken ik wel, wandelen dit zal ik combineren met op het paardrijden inderdaad. Ik zal dus geen hele dag op het paard zitten. Op deze manier ontlast ik het paard ook weer zodat er geen extra paarden nodig zijn om te wisselen.

We zullen een duidelijke map mee nemen waar waterbronnen/rivieren/meren etc zijn, we hebben een goede filter en paard en wij kunnen hier van drinken. Zijn deze niet in de buurt dan nemen we voldoende water mee tot de volgende plek en iets exta. Hoeveel liter drinkt een paard bijvoorbeeld? Dit zou handige informatie zijn. Ook zullen we kijken of er voldoende gras is zo niet dan zal er inderdaad wat hooi meegenomen kunnen worden. Wij zelf hebben slecht een 10 kilo pp (incl 1 liter water en 2 dgn eten) aan bagage, de rest is allemaal beschikbaar voor het paard.

Beetje naief misschien maar als ik echt naief was geweest was ik zonder ook maar op dit forum te komen vertrokken met een paard. Dat was pas dom en naief maar nee dit wil ik niet. En wat is mooier om een droom waar te maken, misschien niet 2 jaar en misschien niet 5 jaar zoals sommige denken. Maar vind 5 jaar best een mooi aantal jaren om veel te leren.

Nee ik word geen paardendokter maar dat is bijna niemand op deze site en als er wel een paarden dokter is ik zou graag een paar dagen mee draaien als assistent of stagaire.

Ik neem iedereen serieus en iedereen krijgt respect zolang ik deze ook krijg, ik ben dit serieus aan het overwegen. En om eerlijk te zijn met veel reacties van nee, belachelijk etc krijg ik meer zin om jullie het tegendeel te bewijzen en laten zien dat wij dit wel degelijk voor elkaar kunnen krijgen op een goede manier natuurlijk.

Ik zal ten alle tijden zorg dragen voor de paarden en niets doen wat niet kan, alhoewel ze meer vrijheid zullen hebben dan de meeste paarden. En meer gezeldschap om zich heen.

En hoeveel kilo denk je dat een paard op zo een trip kan dragen? Jou+10 kilo en +/- 20 kilo aan water en eten voor hun per dag. Dat is toch zeker een 30 kg extra. Dat is toch niet te doen. Even er vanuit gaande dat jullie een normaal gewicht hebben. Dan zou het paard 100 kg +/- 20 km per dag mee moeten zeulen over hobbelige wegen waar hij zelf ook moeite mee heeft.
Ik denk echt niet dat dit realistisch is en het lijk mij ook niet comfortabel. Ik denk dat je als je het al wil echt een 3e paard mee moet nemen voor het eten en water voor de paarden. En met zulke inspanning is 20 kg aan water en eten erg weinig. Met warm weer moet een paard die zo'n inspanning levert toch wel een liter of 8 t tot 10 drinken. En Een beetje gras wat ze s avonds of tijdens een stop binnen krijgen is echt niet genoeg.
Ik denk echt dat je veel te licht denkt hier over.

Even terug komen op de nomaden, cowboys en het mongoolse volk.
Die leven al hun hele leven tussen de wilde dieren en paarden. Die weten hoe ze op welk moment moeten reageren. Die zijn praktisch voorbereid op elke reactie van een dier. Dit leer je niet zomaar even dat vraagt jaren lange ervaring.
Laatst bijgewerkt door Lau op 15-08-16 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:30

Nogmaals, hoe doen volkeren die nog afhankelijk van hun paarden zijn dat dan qua voedsel en water?

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:32

En ga je dan 2 paarden kopen? En mogen die daarna weer weg?
Ik zou dit alleen maar als mishandeling zien.

Je moet zelf hoefijzers kunnen beslaan, hoefijzers ergens kopen, niet mee te nemen en zeker niet voor 10.0000 km wat met rust dus zoals iemand al zei 2 jaar duurt, wat nou als je op een dor stuk komt en er geen eten voor de paarden is?

Ik zou zeggen, neem een jaar les, maak dan een keer een buitenrit met de manege,
Al heb je 80jaar ervaring, paardwaardig is het niet.
Of was het de bedoeling dat je halverwege een ander paard koopt?

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:34

Als je bereid bent om je 2-5 jaar lang voor te bereiden voor zo'n avontuur is het best mogelijk. Heel ambitieus, wellicht moeilijk realiseerbaar, maar niet onmogelijk... Waarom reageert iedereen hier zo negatief? Tengeltje heeft gelijk dat meeslepen van water en hooi in een hoeveelheid waar paarden 2 dagen van kunnen rondkomen lastig is. Dat betekent dus dat je heel goed op je routes moet letten en daar geen risico mee moet willen lopen. Maar TS vraagt het niet voor niets, en hoe ingewikkeld is het om gewoon antwoord te geven? Ik heb absoluut niet het idee dat TS ondoordacht en lichtzinnig te werk gaat. Overigens wil ik TS, en alle lezers van dit topic, de film Ubranded aanraden. Deze film gaat over een aantal cowboys die met mustangs van de Mexicaanse naar de Canadese grens trekken. Het geeft een goed beeld van wat er bij een dergelijke onderneming komt kijken. TS, ik absoluut bereid om jullie te helpen met het opdoen van meer kennis over paarden. Ik vind het een geweldig plan!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:35

LadyMadonna schreef:
Nogmaals, hoe doen volkeren die nog afhankelijk van hun paarden zijn dat dan qua voedsel en water?

Die kennen de omgeving heel goed en weten waar wat te halen valt. En dit is generatie op generatie door gegeven. Om in een omgeving als dat te rijden zou ik een gids zoeken die er al jaren leeft en rondtrekt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:39

Leuke droom heb jij! ( jullie )

Mij zou het wel eng lijken om in Rusland zo te reizen zeker s'nachts.. kwa dieren maar ook kwa mensen.

Hoe zou je dat doen in de winter trouwens? ook kwa voeding voor de paarden in de winter? en kun je overal wel lopen met paarden?

Ik vrees voor je dat dit niet haalbaar gaat zijn kwa landen binnenkomen. + het denk ik lastig is om een geschikt type paard hiervoor te vinden is + als je zelf ook nog eens weinig rij ervaring hebt, in de natuur kunnen vele onverwachtse dingen gebeuren waarbij je vaak toch wel ervaring moet hebben wil je dat juist oplossen.

Maar goed wie weet lukt het je wel! ik zou wel alvast beginnen met hele lange ritten te gaan maken om te ervaren hoe het is om lange stukken op een paard te zitten. ( want dat kan ook behoorlijk tegen vallen )

Een paard drinkt zo'n 25 tot 30 liter water per dag dacht ik dus hoe wil je dat doen ? ( zag dat je dat vroeg ergens )