Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 17:20

Ik heb de bruggen even nogmaals goed bekeken, de A50 bij heteren zou in principe wel moeten lukken... zou ik het 's ochtends heel vroeg plannen denk ik als het nog rustig is... want anders gaat het wel héél spannend worden voor hem denk ik. De brug om de waal over te komen bij Nijmegen zou kunnen, maar dat ligt heel erg ver uit mijn route. De brug bij Ewijk kan helaas niet volgens mij, want die eindigd na de brug en dan moet je met de trap naar beneden. De brug bij de Nederrijn vervolgens zou wel weer moeten lukken bij Nederasselt, maar niet bij Ravenstein.

Nadeel is gewoon dat ik daarin echt niet weet hoe hij zou reageren.. het zijn geen kleine (korte) bruggen natuurlijk..

zonnebloem18

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:50

Is er geen brug in de buurt waar je zou kunnen oefenen? IJssel is zeker alweer te ver.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:17

Ik heb niet alles gelezen alleen je begin en eind post. Erg mooi initiatief!
Maar de brug bij ewijk heeft ook een stuk voor fietsers en evt ander langzaam verkeer. Dan kom je in winssen/ewijk uit. Ik ben met een vorig paard van mij ook eens een eind die brug op gereden.

Misschien dat we je zelfs kunnen helpen aan een slaap plek als dat daar uit komt.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:31

Stom vraagje; ga je met halster of hoofdstel lopen?

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 20:41

Hmm IJssel zou ik nog wel eens kunnen gaan oefenen.. is wel stukje rijden alleen vanuit hier.

SmidjeJollie, weet je zeker dat je daar met paard af kan? Ik heb op google maps gekeken, maar daar eindigde hij met een trappetje naar beneden en ging er geen fietspad rechtdoor...

Ik ga met touwhalster lopen, lekker simpel :). Hij is niet anders gewend en is ook wel erg makkelijk met tussendoor even een hap grazen trouwens. Hoef niks te wisselen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:49

Hoe hoog is het trappetje? Trappen lopen is iets wat ze ook prima kunnen lopen, moet alleen niet te steil zijn.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:11

Er kunnen ook lanzaamrijdende voertuigen over. Dan kom je dus echt aan het einde van de brug weer beneden. Zag er pas nog een tractor over heen gaan bijvoorbeeld.

En de huidige situatie is niet op google maps te zien denk ik. Maar eerder kon je er zonder trapje ookal overheen.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:20

Ohhh... dat verklaard een hoop dan... Zit er een afscheiding tussen de A50 en waar de langzaamrijdende voertuigen overheen rijden?

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:28

Ja vanaf de snelweg zelf zie je bijna niet dat er een extra weg langs loopt. Ik kan eens kijken of ik er foto's van kan maken voor je als ik er in de buurt kom. Geloof trouwens dat er ook slagbomen staan om er voor te zorgen dat er niet 2 tractoren elkaar tegemoet komen.

Al kan ik evt ook wel regelen om jullie met trailer op te halen aan de andere kant.

En aanbieding tot logeerplek (all in voor beide natuurlijk) staat ook.
En evt daarna met de trailer de maas over kan ook nog.

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:02

bruggen zijn echt lastig. Ik ga zelf op trektocht en moet de IJssel over bij Zutphen. Ook zo'n lange brug met veel verkeer. Ik heb besloten om zondagochtend om 06.00 uur over te gaan, dan hoop ik dat er geen vrachtverkeer is. Als je kunt zou ik gebruik maken van het aanbod hierboven om je met de trailer even over de maas te laten zetten.

Ik heb niet alle pagina's goed gelezen dus sorry als ik iets dubbel benoem maar over de zadeltassen...ik kan je echt aanraden om een simpele unster (weegschaal met veer) te kopen. Degene die 10 25kg gaan kosten 7 euro. Dan kun je de tassen precies op gelijk gewicht inpakken. dit is zo belangrijk voor de rug van je pony.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:48

super leuk dit avontuur!! ik volg *\o/* *\o/*

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:24

Als je langs Naarden zou komen zou je vast wel bij mijn verzorgpony in de wei staan :D
Daar hebben ze nog 5 andere vriendjes voor je pony en is er ook een mooi stuk weiland zonder paardjes erin :) Maar ik denk niet dat je er langs komt.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:46

Oooh super lief je aanbod SmidjeJollie.. Ik had ook een aanbod van Tivara gehad dus dat moet helemaal goedkomen dan die drie bruggen... Ik ben toevallig afgelopen maandag over de drie bruggen gereden, ééntje zag ik opzich nog wel zitten, maar die andere twee waren echt smalle paden vlak langs de snelweg en denk dat ik het risico toch niet ga nemen. Kunnen beter lekker wandelen :D

Zilandra super bedankt voor je goede tip, dat is echt een goede! Zal eens op zoek gaan naar zo'n weegschaal mocht ik het voor elkaar krijgen met de zadeltassen. Het gaat nu in ieder geval al een stuk beter, we oefenen dan ook elke ochtend en avond haha :)). 7 uur 's ochtends.... :Z

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:47

Ga deze week overdag de zadeltassen ook langs de schoenmaker brengen.. die maakt aan de achterkant nog twee extra ringetjes zodat ik deze kan bevestigen en de tassen niet zo gaan klapperen op de pad mocht hij een keer verschieten... blijft het toch iets beter zitten hoop ik :).

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:21

Ik heb zo'n weegschaal gezien bij de Vd bij de reisafdeling

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:50

Z'n weegschaal is ook te koop bij kruidvat bij de reisafdeling is z'n €5. Succes!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:17

Super! Thanks voor de tips :D.

Morgen zijn de zadeltassen klaar :)). Ik heb ze vanochtend gedropt en net weer opgehaald, en morgen weer hetzelfde haha. Was een beetje een gedoe omdat hij eigenlijk drie dagen nodig had en ik élke ochtend voor ik naar college ga er mee speel en elke avond ook _O-. Maar morgen dus :D.

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:15

Zo'n veerweegschaal heet een unster en ze zijn ook bij de welkoop te koop, kost 5-7 euro.
Succes hoor. Vanaf zaterdag ben ik zelf onderweg, dan lees ik over 1,5 week wel bij. Heel veel plezier...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 07:16

Oh wat leuk zeg, super veel plezier gewenst! :D

Ik zit zelf nog een beetje na te denken over mijn tent... Momenteel neemt die de helft van mijn backpack in beslag en zoals het er nu naar uit ziet dénk ik dat Dyani geen zadeltassen gaat kunnen dragen dus hmm. Even nadenken over hoe ik daar een praktische invulling in ga geven... Hoef natuurlijk ook niet veel spullen mee gelukkig..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:42

Wat voor een tent heb je? Ik heb een lichtgewicht eenpersoonstent van volgens mij 1,2 kg (of misschien zelfs minder). Tent en slaapzak/matje moet je niet in je tas doen maar er handig aanknopen.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 16:30

Hmm, die ik nu heb is een all-weather 2 persoons tent van 3 kg.. echt wel redelijk zwaar dus en redelijk formaat... dus twijfel nog over een lichtgewicht tent voor 1 of 2 personen, die ook wat compacter is om mee te nemen... Nadeel is dat ze allemaal zo vreselijk duur zijn -O-.

Ik ga eens op internet rondneuzen...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:07

Heb een poos geleden een 1 persoons tentje gescoord bij Scapino voor weinig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:42

Let er wel op dat je je tent niet te klein neemt. Dan krijg je een probleem met condensvorming.
Wordt je van binnen nog natter dan wanneer je buiten in de regen zou slapen......

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:34

ikke schreef:
Let er wel op dat je je tent niet te klein neemt. Dan krijg je een probleem met condensvorming.
Wordt je van binnen nog natter dan wanneer je buiten in de regen zou slapen......

Ik heb een 1persoonstent (en ja dat is klein) maar echt nooit last van gehad. Denk dat je met de kwaliteit van tegenwoordig (gaat dan wel om de goede merken, even een investering maar dan heb je ook wat) daar geen last van hoort te hebben.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:24

Gekke vraag misschien, maar vind je het ergens niet ook een beetje eng, zo in je eentje in een tentje ....?