Nee, die gaat nog niet mee.. Dat is de opvolger van Katinka, een dochter van Ciara x Falcon. Ze is wordt dit jaar 6, dus lijkt me wel eens tijd te worden dat ze wat gaat doen haha
Gisteren is de zadelpasser langs geweest, en beide zadels lagen gelukkig nog goed (Ciara`s zadel twijfelde ik een beetje aan, vandaar de passer). Wel voor Katinka een wat dikkere pad gekocht, omdat ze, door haar leeftijd, een beetje rugspieren aan het inleveren is.. snif.. Maar met een dikkere pad zou het zadel weer helemaal goed moeten liggen..
Nu nog de hoefsmid volgende week zaterdag, en dan zijn de dames er weer helemaal klaar voor.. Nu de kar en wij nog
Nou, bekapper is geweest, en de dames staan weer netjes op ijzers..
En.......
We hebben de kar uit de stalling gehaald!!
Lijst van dingen die we moeten doen aan de kar: - Rempedaal verplaatsen - keukendeurtjes opnieuw afhangen - Opslagruimte onder de kar proberen te creëren - Gasfles vervangen met volle - Accu`s opladen Volgens mij heb ik het zo wel.... denk ik....
Wat gaaf! Heb jullie vorig jaar okk half gevolgd. Succes
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-15 20:22
Lijst van dingen die we moeten doen aan de kar: - Rempedaal verplaatsen CHECK - keukendeurtjes opnieuw afhangen - Opslagruimte onder de kar proberen te creëren - Gasfles vervangen met volle CHECK - Accu`s opladen AAN HET OPLADEN Volgens mij heb ik het zo wel.... denk ik.... ----------- We zijn goed bezig geweest al.. Vrees dat ik morgen spierpijn heb van de tientalle keren dat ik op en van de kar ben gestapt vandaag haha.
Jaaa gaat snel nu. En net als voorgaande jaren begint het nu toch wel langzaam op te bouwen; de stress van niets willen vergeten te regelen/kopen/doen. Dus al begonnen aan een boodschappenlijst, en een niet-vergeten-lijst
Ik heb in ieder geval al 1 vooruitgang t.o.v. vorig jaar... De 'nep crocks met gaatjes aan de zijkant' zijn vervangen door 'plastic klompjes zonder gaatjes'.. jaja..
Mond houden jij! We gaan helemaal geen modder tegenkomen dit jaar..
Net de nieuwe sportschoenen van de paarden uitgeprobeerd met een menritje van ongeveer 8 km. Dit resulteerde in: Natte paardjes:
Natte hondjes:
Een niet zo hele vrolijke natte "ik hou niet van regen" Gerard:
En en "ik ben aan het mennen dus vrolijk, al regent het pijpenstelen" Mariska :
Wel weer een zinvol ritje, mijn jas bleek niet waterdicht meer, dus voor de vakantie nog een ander halen. En Gerard had een plasprobleem.. Niet dat hij moest plassen, maar er bleef een plasje regenwater staan op zijn menschort, tussen zijn benen. Ik zal het maar niet hebben over de oplossing die we er voor bedacht hadden
Ik geniet nu alweer van je topic! En laat me raden de oplossing was een tentstok
boyca
Geplaatst: 03-05-15 18:28
Vorig jaar ook mee gelezen en ga ook dit jaar zeker weer volgen. Nog even en dan gaan jullie weer...
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-15 20:36
Wat ik nog niet verteld heb.. Vanmorgen, toen het nog wel mooi weer was, hebben we nog wat puntjes van de to-do-list afgewerkt. Ondertussen liepen de honden te spelen rond de wagen, en op een gegeven moment kwamen ze ook op de wagen kijken wat ik aan het doen was.. Ik leg hun matras op de kist, waarop ze vorig jaar ook gelegen hebben, en Garuda (de bruine) sprint er meteen op en gaat lekker liggen.. Abby (de witte) volgde haar voorbeeld. Even later ben ik weer in huis bezig, Gerard in de schuur... en waar zijn de honden.... idd, nog gewoon op de kar haha Stelletje mutsen
Hier zijn de voorbereiding ook gaande... Afgelopen zaterdag bij de zadelpasser geweest, en gelukkig past mijn zadel goed! Ik kan dus met gerust gevoel het zadel de 2 weken lang in gebruik hebben En woensdag komt de hoefsmid bij Hope om ijzers onder der hoeven te gooien. Nu maar beginnen met grote spullen klaar pakken en bij elkaar rapen.
Aan de ene kant lijkt het nog zo ver weg omdat ik nog moet werken in de tussen tijd. Maar aan de andere kant komt het nu ook wel weer heel dichtbij!!