Wielrenners met een buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Wielrenners met een buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:33

Oh nee heb het niet over jou. Heb het erover dat mensen zeggen dat die schreeuwende wielrenners een bel MOETEN hebben. Prima, wie zegt dat ze die niet hebben? :)

"Ze schreeuwen DUS hebben geen bel", nee misschien hebben ze een bel én schreeuwen ze.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:36

Danique_G schreef:
Een bel hoor je nauwelijks en je verwachr een 'normale' fietser. Iedereen hoort en er 1 te hebben. Maar persoonlijk vind ik dat er geen reguliere bel op hoort maar een harder soort.

Maakt dat zoveel uit dat, in principe probeer je die toch allebei niet van de weg te rijden? Tenminste een enkeling lijkt er plezier in te hebben om wielrenners te pesten maar die kunnen dan maar beter niet meteen door hebben dat je een wielrenner bent :P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:40

Ahaa zo! Sorry, dan was ik zelf al te dromerig :')

Haha liedje, nee ik bedoel dat ze dan vaak net wat langzamer aan de kant gaan omdat ze niet een horde wielrenners verwachten of een voorbijsjezende fietser. (Mijn ervaring althans)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:45

Danique_G schreef:
Ahaa zo! Sorry, dan was ik zelf al te dromerig :')

Haha liedje, nee ik bedoel dat ze dan vaak net wat langzamer aan de kant gaan omdat ze niet een horde wielrenners verwachten of een voorbijsjezende fietser. (Mijn ervaring althans)

Te paard maakt dat denk niet zoveel uit, je bent (in stap) immers ook veel langzamer dan een gewone fietser als die al binnen gehoorsafstand is.

EDIT: en eerlijk gezegd laat ik mij nooit opjagen door mensen met haast, vind ik niet mijn probleem :Y)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:49

Maar dat is dan weer asociaal van jou liedje, de doorstroom vertragen omdat het 'niet jouw probleem is'. Als ik iemand hoor bellen of roepen dan zet ik direct wat wijkpasjes in en ga ik zo ver mogelijk rechts lopen, als het gaat zelfs even in de (misschien onhandige) berm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:22

Ik heb een paar keer meegetraind met de profs met wielrennen en ik moet toegeven die zoeken idd de rust op in de "buitenwereld" daarnaast trainen ze op een wielerbaan 1 a 2 x in de week, de rest van de trainingen gebeurd buiten om en er word ze heus wel verteld dat ze in hun eentje op het t fietspad moeten blijven, helm te dragen, ik als fietser/wielertoerist heb inmiddels geleerd dat als ik wil inhalen ik mijn bel dien te gebruiken of achter moet roepen, hoe moeten anderen anders weten dat ik er voorbij wil!?

Er zijn echt honderd en 1 regels en/of etiquette waar je je als wielertoerist of prof aan dient te houden!

Zo is het in de paardenwereld ook hoeveel regels zijn er wel niet in de rijbak!?! Of op het losrijterrein van de wedstrijden ook daar gaat het maar zelden vlekkeloos, het ene paard stijgerd van(ja van wat nou eigenlijk) het andere trapt achteruit(oranje lintje in de staart)

Ik wijs mijn collega wielertoeristen dan ook op hun foutieve gedrag en ik blijf correct en vriendelijk en heel soms wanneer ik weer eens goddelijk verrast word door een automobilist die vergeet aan te geven waar hij/zij heen wil en maar gewoon afslaat sta ik echt een potje te tieren van de schrik :')

Laten we gewoon hoffelijk zijn met zijn allen in t verkeer en in het bos dan wordt het plezier voor allen groter en neemt de ergernis af ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:30

jaaah heel vervelend had ik vroeger een hele leuke haflinger voor als ze irritant riepen of belden dan duwde hij ze van hun fiets of hij draaide ook meteen om zodat ze schrokken..... _/-\o_

het mooie was dat deden ze dan ook maar een keer bij ons..... :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:33

Narnia schreef:
Ik heb een paar keer meegetraind met de profs met wielrennen en ik moet toegeven die zoeken idd de rust op in de "buitenwereld" daarnaast trainen ze op een wielerbaan 1 a 2 x in de week, de rest van de trainingen gebeurd buiten om en er word ze heus wel verteld dat ze in hun eentje op het t fietspad moeten blijven, helm te dragen, ik als fietser/wielertoerist heb inmiddels geleerd dat als ik wil inhalen ik mijn bel dien te gebruiken of achter moet roepen, hoe moeten anderen anders weten dat ik er voorbij wil!?

Er zijn echt honderd en 1 regels en/of etiquette waar je je als wielertoerist of prof aan dient te houden!

Zo is het in de paardenwereld ook hoeveel regels zijn er wel niet in de rijbak!?! Of op het losrijterrein van de wedstrijden ook daar gaat het maar zelden vlekkeloos, het ene paard stijgerd van(ja van wat nou eigenlijk) het andere trapt achteruit(oranje lintje in de staart)

Ik wijs mijn collega wielertoeristen dan ook op hun foutieve gedrag en ik blijf correct en vriendelijk en heel soms wanneer ik weer eens goddelijk verrast word door een automobilist die vergeet aan te geven waar hij/zij heen wil en maar gewoon afslaat sta ik echt een potje te tieren van de schrik :')

Laten we gewoon hoffelijk zijn met zijn allen in t verkeer en in het bos dan wordt het plezier voor allen groter en neemt de ergernis af ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:34

kwita schreef:
jaaah heel vervelend had ik vroeger een hele leuke haflinger voor als ze irritant riepen of belden dan duwde hij ze van hun fiets of hij draaide ook meteen om zodat ze schrokken..... _/-\o_

het mooie was dat deden ze dan ook maar een keer bij ons..... :j

Dan zou ik jou de rotte appel van de ruitersport vinden. Ronduit aso dat je het goedkeurt dat je jouw paard niet onder controle hebt en dat je andere hiermee verwondingen kan toebrengen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:44

Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !

Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:50

Jansje, waarom denken wielrenners dat de weg van hun is? Ga zelf een keer wielrennen met een groep en je zult zien dat iedereen elkaar waarschuwt wanneer er een object in de weg is. De meeste teams en verenigingen hanteren dan gewoon de regel 'in één lijn' en passeren, afhankelijk van het object, in een rustiger tempo. Al helemaal de top van Nederland. Het zijn vaak enkel de oude bierbuiken die zich als rotte appels op de weg vertonen. Daar schamen andere wielrenners zich ook voor, asociaal gedrag is niet netjes.

Alleen een oogpunt hebben vanuit de ruitersport is geen goed inzicht. Bekijk het vanuit allebei de kanten.

Wat jij doet is nog erger dan die rotte appels uit de wielersport doen. Schaam je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:30

Quente dat klopt!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:37

Hier ook een wielrenner én ruiter. Zelf ben ik geen professionele wielrenner en ga dus ook niet zo hard, maar als ik iemand passeer dan laat ik dat áltijd weten (tenzij er echt heel veel ruimte is). Ik kom vaak genoeg paarden tegen en rem dan eerst af tot ik haast stil sta en laat weten dat ik er ben. Pas als de ruiter/menner mij heeft opgemerkt, ga ik er rustig langs als dat kan.

Eerlijk? Ik ben zelf met paard ook eens bijna omver gereden door een groep wielrenners. Toen heb ik ook even goed staan schelden. Paard deed gelukkig niks, maar het was echt een grote groep. En zoals Quente zegt, voornamelijk van die 'oude bierbuiken'. Ik ken genoeg wielrenners om mij heen en die zijn allemaal hartstikke vriendelijk, al moet ik toegeven dat de meeste niet goed weten hoe ze een paard moeten passeren (maar er wel gewoon langzaam met veel ruimte langs gaan).

Mocht een ruiter een zweep bewust naar mij (of mijn gezicht) uitsteken omdat ik een wielrenner ben, dan heb je aan mij echt een slechte. Dan draai ik om en kom ik die zweep echt doormidden breken :n Spijt me zeer, maar zoiets vind ik echt asociaal. Ik steek mijn been toch ook niet uit als een ruiter mij passeert?

NishwiKiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:02

Helaas hier in de omgeving heel veel last van WEL aso wielrenners. Afsnijden, schelden enzovoorts... Kan er alleen niks aan veranderen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:18

xSlvna schreef:
Maar dat is dan weer asociaal van jou liedje, de doorstroom vertragen omdat het 'niet jouw probleem is'. Als ik iemand hoor bellen of roepen dan zet ik direct wat wijkpasjes in en ga ik zo ver mogelijk rechts lopen, als het gaat zelfs even in de (misschien onhandige) berm.

Ik ga echt geen onnodige risico's nemen omdat een ander haast heeft, als ik mij met een normale snelheid (voor wat ik aan het doen ben) op het juiste wegvak bevindt dan ga ik gewoon op een normale manier aan de kant, ik ga echt geen overhaaste dingen doen, zeker niet te paard omdat de persoon achter mij hard wil. Ik probeer sowieso wel zo te rijden dat een ander me normaal kan passeren, als een wegvak daar te smal voor is dan is het niet mijn probleem dat een ander haast heeft :?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:42

Zo denk ik er eigenlijk ook over liedje. Is dan misschien asociaal, maar je hebt er recht op daar te rijden. Ik wil best zo ver en zo veilig mogelijk aan de kant maar de berm in zal ik niet. Te paard hangt het van de staat van de berm af.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:49

Mijn fout liedje, kwam bij mij over alsof je op het midden van de weg loopt en dan lekker traagjes aan de kant gaat, dat is gewoon asociaal.

Wat sommige mensen hier zeggen is ook asociaal, mensen met de zweep slaan "want de weg is niet alleen van hun", nee en ook niet alleen van jou dus gedraag je daar naar. Is toch te idioot voor worden dat je andere mensen een zweep voor het gezicht houd omdat jij VIND dat ze langzamer moeten rijden want "de weg is niet alleen van hun". :wow:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:56

jansje73 schreef:
Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !

Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !

Dus omdat jij je paard niet goed onder controle hebt, moet jij maar opzettelijk wielrenners pijnigen? Wat kunnen zij eraan doen dat jouw paard zo gevoelig is? Zij mogen ook de weg gebruiken... Het is niet alleen van jou.
Daaruit mag ik dus opmaken dat zij de volgende keer ook met een stokje langs jou en je paard mogen fietsen omdat jij ook in de weg zit? Want wat gij niet wilt dat u geschiedt...
Bizarre gedachtegang :n
Als je de weg niet wilt delen, blijf dan fijn op eigen erf.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:59

Je moet gewoon van een ander afblijven... Als iemand mij dat zou flikken. Was ik zeker wel even afgestapt..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:11

Volgens mij moet je ook wel belachelijk dicht langs fietsen om een rijzweep in je bakkes te krijgen :? . Tenminste als de ruiter geen hele rare toeren uithaald om hem in je snuffert te duwen :=

EDIT: ik had het woordje horizontaal gemist, dat is ook wel een rare toer. Maar dan nog, een rijzweep is ong een meter lang als die ruimte er is kan je die beter pakken als je een paard passeert imo

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:15

Klopt, maar bij een zweep van een meter, Fietspad en slechte berm dan heb je er al sneller last van.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:29

Na een witte lange dressuurzweep meet soms echt wel 1.50m. En dan uitstekend vanaf je paard die ook vaak al een halve meter tot een meter fietspad in beslag neemt. Oftewel dan kan je niet eens normaal passeren want zo breed is een fietspad niet. Echt schandalig.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:31

Mijn (voor mijn gevoel) gewone dressuurzweep is al 1,20 m lang. Kun je best makkelijk iemand mee voor zijn bakkes slaan, zeker als je je hand nog een paar cm naar buiten zet. Is toch te zot voor woorden...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:44

nou dan ben ik het ruiter uitschot maar ze vragen er zelf om, de wat vriendelijke wielrenner snijdt mijn paard niet de pas af en passeert een paard ruim en dan gebeurd er niets!

het is gekomen nadat er een wielrenner hem de pas afsneed, en zijn maat hem even op de neus sloeg want er kwam een auto aan waar ze net nog even tussen moesten....

DUS wie was er hier nu uitschot!!!!!

je gebruikt grote woorden voor een situatie die je niet hebt meegemaakt, en als ze echt zo kort voorbijkomen laat ik dat echt gewoon toe. die lui denken dat ze alles mogen!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:47

xSlvna schreef:
Mijn (voor mijn gevoel) gewone dressuurzweep is al 1,20 m lang. Kun je best makkelijk iemand mee voor zijn bakkes slaan, zeker als je je hand nog een paar cm naar buiten zet. Is toch te zot voor woorden...

Hangt wellicht ook van de grote van je paard af hoe makkelijk of moeilijk het is om je zweep dan ver uit te steken. het is eigenlijk nooit in me op gekomen dat iemand ooit een dressuurzweep langer dan 120 nodig zou hebben, wat doe je daar mee (behalve wielrenners meppen)?

Ik a er eigenlijk sowieso vanuit dat als je op een fietspad gaat rijden je wel zo redelijk bent om niet op te kijken dat daar fietsers fietsen, ik ging uit van de weg uiteraard.