"Ze schreeuwen DUS hebben geen bel", nee misschien hebben ze een bel én schreeuwen ze.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Danique_G schreef:Een bel hoor je nauwelijks en je verwachr een 'normale' fietser. Iedereen hoort en er 1 te hebben. Maar persoonlijk vind ik dat er geen reguliere bel op hoort maar een harder soort.
Danique_G schreef:Ahaa zo! Sorry, dan was ik zelf al te dromerig
Haha liedje, nee ik bedoel dat ze dan vaak net wat langzamer aan de kant gaan omdat ze niet een horde wielrenners verwachten of een voorbijsjezende fietser. (Mijn ervaring althans)
Narnia schreef:Ik heb een paar keer meegetraind met de profs met wielrennen en ik moet toegeven die zoeken idd de rust op in de "buitenwereld" daarnaast trainen ze op een wielerbaan 1 a 2 x in de week, de rest van de trainingen gebeurd buiten om en er word ze heus wel verteld dat ze in hun eentje op het t fietspad moeten blijven, helm te dragen, ik als fietser/wielertoerist heb inmiddels geleerd dat als ik wil inhalen ik mijn bel dien te gebruiken of achter moet roepen, hoe moeten anderen anders weten dat ik er voorbij wil!?
Er zijn echt honderd en 1 regels en/of etiquette waar je je als wielertoerist of prof aan dient te houden!
Zo is het in de paardenwereld ook hoeveel regels zijn er wel niet in de rijbak!?! Of op het losrijterrein van de wedstrijden ook daar gaat het maar zelden vlekkeloos, het ene paard stijgerd van(ja van wat nou eigenlijk) het andere trapt achteruit(oranje lintje in de staart)
Ik wijs mijn collega wielertoeristen dan ook op hun foutieve gedrag en ik blijf correct en vriendelijk en heel soms wanneer ik weer eens goddelijk verrast word door een automobilist die vergeet aan te geven waar hij/zij heen wil en maar gewoon afslaat sta ik echt een potje te tieren van de schrik![]()
Laten we gewoon hoffelijk zijn met zijn allen in t verkeer en in het bos dan wordt het plezier voor allen groter en neemt de ergernis af
kwita schreef:jaaah heel vervelend had ik vroeger een hele leuke haflinger voor als ze irritant riepen of belden dan duwde hij ze van hun fiets of hij draaide ook meteen om zodat ze schrokken.....![]()
het mooie was dat deden ze dan ook maar een keer bij ons.....
xSlvna schreef:Maar dat is dan weer asociaal van jou liedje, de doorstroom vertragen omdat het 'niet jouw probleem is'. Als ik iemand hoor bellen of roepen dan zet ik direct wat wijkpasjes in en ga ik zo ver mogelijk rechts lopen, als het gaat zelfs even in de (misschien onhandige) berm.
jansje73 schreef:Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !
Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !
xSlvna schreef:Mijn (voor mijn gevoel) gewone dressuurzweep is al 1,20 m lang. Kun je best makkelijk iemand mee voor zijn bakkes slaan, zeker als je je hand nog een paar cm naar buiten zet. Is toch te zot voor woorden...