Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_121

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:40

Ik ging vorrig jaar met mijn verzorgpaardjes wandelen, aan de rand van het bos is een heuvel met een bankje en mooi uitzicht. Ik wilde daar graag even heen maar toen ik in de buurt van het bankje kwam hoorde ik het al.. er was al een stel gezellig bezig met dingen die ik niet hoefde te zien dus ben snel omgedraait. Hun hondhad ons echter al wel door en die kwam blaffend achter mn verzorgpony aan.. sindsdien ben ik nooit meer naar dat bankje gegaan.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:56

ik ging een keer met me les het bos in en toen naar een klein strandje maar daar zijn ook vaak vissers, eentje werd boos joh.
hij schold ons uit en zei dat hij de volgende x glas en stenen in het water zou doen.
hij had ook soort van rotjes ofzo bij en stak die aan.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:03

Oooh nee wat een verschrikkelijk verhaal in de OP! en al die verhalen hier....

toevallig kom ik ook net van een buitenrit af,
er lag iets ''engs'' op het pad en mijn paard stond al een heeel stuk van te voren stil, ze wilde echt niet meer vooruit bleef gewoon stil staan heel bang kijken maar steeds weer iets dichterbij

hoor ik ineens uit de bosjes, ik zou omrijden als ik jou was hoor. (ik zag niemand staan dus ik dacht het zal wel)
ik gewoon verder proberen kwam er een heel oud grijs vrouwtje bij het hek daarnaast staan die daar woonde, ik dacht eerst ze probeert me te helpen nee ze zei ja dat paard gaat daar nooit langs, dat ruikt dat paard al van een kilometer afstand dat daar iets engs ligt.
Meisje je moet omdraaien dit gaat tegen het natuur van je paard in dat hij daar langs moet lopen, respecteer je paard nou gewoon en draai om je gaat hier nooit langs komen. Ik zei er maar niet te veel op terug ik dacht laat dat oude mens maar in d'r waan maar ze bleef maar doorgaan en zich ermee bemoeien op een negatieve maner, mens ga een leven zoeken ofzo

echt WTF mijn paard schrok alleen maar en wilde er niet langs, uiteindelijk moet ie er toch gewoon langs gaan??? ze deed alsof ik mijn paard mishandelde ofzo door daar langs te rijden hahaha (btw het was een vuilniszak met daaronder takjes en wol van schapen oid)

ik dacht echt waar bemoeit ze zich mee, ik was heel rustig mijn paard aan het kalmeren toen kwamen er van de andere kant 2 ruiters die mij hielpen en mijn paard ging er langs.

sommige mensen he pfff

''ja ik mishandel mijn paard omdat ik haar langs een vuilniszak wilde sturen waar ze bang van was'' zonder benen of zweep oid te gebruiken dat was de conclusie haha

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:27

ergens heeft ze wel een punt vind ik. ze wilt je alleen maar advies geven en dat vind ik juist goed van haar, of je er wat er doet is je eigen keuze.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:31

Dus als ze dan voortaan doen alsof ze ergens niet langs durven mogen ze naar stal? Lekker makkelijk :+

Hier zijn de laatste tijd niet zoveel gekke dingen gebeurd gelukkig :P Alleen de eerste keer dat ze van een toeter schrok is gelukt := Ik rij naast een snelweg en heel veel vrachtwagen chaffeurs vinden het nodig om te toeteren, normaal geen probleem maar deze had een heel hoog fluitje dus toen stond ze ineens op 2 benen :=

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:35

dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik het goed vind dat ze je wilt helpen/advies geeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:47

Verschrikkelijk heb ik gelachen om een aantal verhalen. Zoals KIm die dacht dat mevrouw zich ging verhangen. Het hertje dat tegen een boom aan knalde. En moeders die tegen haar paard zei: "pas op dat je niet uitglijdt over het condoom" en nog vele anderen hele leuke verhalen. Ontzettend leuk topic. Dank dames, de tranen van het lachen lopen nog steeds over mijn wangen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:50

Wippende mensen, die zo schrokken dat ze vast niet weer de bosjes in duiken :')
De zin was accuut weg hahaha

Vogelspotters zijn ook hilarisch: liggen ze in hun camouflage kleding op de grond, kom jij er langs gestampt met paard en is het :evaw: vogeltje!
(Door zijn kleding zag ik hem ook echt niet liggen, anders had ik wel even omgereden :') )

Hele kudde schapen die werd verweidt was niet zo'n succes, ze kwamen namelijk over de weg naar mij en mijn paard toe gehuppeld :') (dus ik ben niet geheel vrijwillig omgekeerd haha)

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:56

haha geweldig topic :D

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:23

hartje_tibo schreef:
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik het goed vind dat ze je wilt helpen/advies geeft.

ja ik dacht ook dat ze advies gaf in het begin, maar vervolgens gaat zeggen dat ik mn paard mishandel omdat ik har langs een enge vuilniszak wil sturen zonder sporen of zweep of wat dan ook kan je geen advies noemen haha

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:35

Ben ik de enige die het ronduit belachelijk vind achter andere weggebruikers aan te galloperen als ze iets doen wat niet altijd netjes is of je even niet aanstaat? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:42

prugelpiet schreef:
Ben ik de enige die het ronduit belachelijk vind achter andere weggebruikers aan te galloperen als ze iets doen wat niet altijd netjes is of je even niet aanstaat? :=

Nee, ik denk dat men ook wel eens overdrijft. Helemaal als het gaat om bv een groep racefietsers, die zijn vaak al voorbij voordat je doorhad wat er nou schreeuwde en 'zoef' deed.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:06

prugelpiet schreef:

Nee, je bent niet de enige. Vind het raar en toen ik het voor het eerst las dacht ik zo van, hu? Waarom zou je dat doen?

Gisteren was ik ook weer heel boos geweest.
Ik reed dus over een pad waar fietsers, wandelaars en ruiters mogen komen. Stond daar een hele groep met motoren en andere dingen.
Ik vraag vriendelijk of ze die dingen even uit kunnen zetten.
Ja, tuurlijk zeggen ze. Ik rij er langs (Is een vrij dun paadje en ze stonden er vrij breed op)
Ik ben nog niet eens langs ze, of ze zetten die dingen met lawaai aan. Paard schrikt zich dood en galoppeert een stukje weg. Ik kalmeer haar en de motoren rijden dan nog eens keihard langs over dat smalle paadje waar ze eigenlijk helemaal niet mogen komen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:32

1: In canada op een ranch. In rengalop over een breed pad vliegen met z'n tweeen tot ik een stuk voor ons een mamabeer een babybeer in een boom zie jagen. Paarden accuut de sliding stop aangeleerd bij wijze van en heel langzaam en rustig omgedraaid. Ging goed, babybeer kwam weer uit de boom en liep met mama weg van ons. Maar dat was wel even een spannend momentje.

2. Op buitenrit komt een jonge hond van zijn erf af gerend omdat mijn paard wel een heel interessant speelmaatje lijkt. Hij loopt blaffend om mij en m'n paard heen. Paard is niet bang voor honden en blijft rustig staan. Eigenaar probeert hond terug te roepen, maar dat lukt niet. Hond wil meer actie en begint paard in z'n achterbenen te bijten. Paard reageert door een trap achteruit te geven. Hond heeft zijn lesje wel geleerd.... Ging goed, hij heeft er niks aan over gehouden. Had ook anders kunnen zijn met zo'n dikke belgenpoot. Eigenaar was niet boos, "eigen schuld" van hond. Ik ben daar regelmatig nog weer langs gereden, hondje bleef braaf op zijn eigen erf.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:21

Aangezien ik hier vooral negatieve verhalen over medeweggebruikers lees, zal ik mijn positieve verhaal hier even neer zetten. Omdat mijn paard nog jong en groen is maak ik nog geen buitenritten, maar wandel ik wel regelmatig met haar langs de weg. Een tijdje terug kwam ik 2 jonge jongens op crossmotoren tegen. Die dingen maken vaak een hels kabaal en de bestuurders houden vaak geen rekening met de eventuele vluchtreactie van een paard. Ik was me dus al aan het voorbereiden op de schrikreactie van mijn paard toen ik zag dat de jongens met de motoren een eindje verderop bleven wachten. Ik dacht eerst dat ze aan het praten waren dus ik maakte van de gelegenheid gebruik om in een inham van een weiland te gaan staan. Toen ik daar stond reden de jongens rustig langs mij, bleek dus dat ze aan het wachten waren tot ik voorbij was! Toppie van die jongens, daar kunnen veel weggebruikers een voorbeeld aan nemen! :)

Mirjam1311

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:34

Bij de oversteekplaats hierzo stoppen vaak poolse vrachtwagens of auto's omdat er een bord staat van: pas op, ruiters! Hihi :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:53

vuurneon schreef:
Wippende mensen, die zo schrokken dat ze vast niet weer de bosjes in duiken :')
De zin was accuut weg hahaha

O gut, heb ik ook gehad. En natuurlijk net met een paard die dat vreselijk interessant vindt en uitgebreid wil kijken :') .

En niet eens op buitenrit maar gewoon in de bak. Die grenst aan een fietspad dus komt er nogal eens volk langs fietsen. Zo ook toen ik eens lekker wat aan het rond hobbelen was. Man met fiets aan het hek, druk gebarend. Of ik wel heel voorzichtig wilde doen want al dat wilde geren was levensgevaarlijk, ik zou er zomaar af kunnen vallen en in een cactus terecht kunnen komen. Vond 't best aardig hoor, die bezorgdheid, maar die cactussen... _O- Geloof zomaar dat die hier in de polder niet zo heel veel voorkomen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:56

BlondCowgirl schreef:
Aangezien ik hier vooral negatieve verhalen over medeweggebruikers lees, zal ik mijn positieve verhaal hier even neer zetten. Omdat mijn paard nog jong en groen is maak ik nog geen buitenritten, maar wandel ik wel regelmatig met haar langs de weg. Een tijdje terug kwam ik 2 jonge jongens op crossmotoren tegen. Die dingen maken vaak een hels kabaal en de bestuurders houden vaak geen rekening met de eventuele vluchtreactie van een paard. Ik was me dus al aan het voorbereiden op de schrikreactie van mijn paard toen ik zag dat de jongens met de motoren een eindje verderop bleven wachten. Ik dacht eerst dat ze aan het praten waren dus ik maakte van de gelegenheid gebruik om in een inham van een weiland te gaan staan. Toen ik daar stond reden de jongens rustig langs mij, bleek dus dat ze aan het wachten waren tot ik voorbij was! Toppie van die jongens, daar kunnen veel weggebruikers een voorbeeld aan nemen! :)

Bijna elke zondag kom ik hier als ik buiten rij ook een groepje crossers tegen, zijn vaak met een stuk of 9 man, en ze houden super rekening met paarden, die van mij geeft er niet om en ik geef ze altijd een seintje van rij maar door, laatst zag ik stalgenootjes aan de overkant van het kanaal, haar paard bleek dus echt panisch te kunnen worden, maar op een handbeweging van haar stonden ze stil met motors af en pas toen ze ver weg was gingen ze verder, ik zag ze want ik reed aan de overkant, ze zwaaiden zelfs naar me toen ik waarderend mijn duim opstak, met hun zal ik nooit last hebben. Dat is wel eens anders met andere weggebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:13

Een scooter die ons tegemoet kwam rijden op een smal fietspad en behoorlijk hard reed, ik maakte met m'n hand een beweging om hem af te laten remmen, jongen denkt stoer te zijn en klapt nog geen 30 sec later op een auto.. Karma..
Automobilist had niks gelukkig, de jongen op de scooter echter had last van z'n voet (geen medelijden sorry..) we zijn afgestapt, er heen gelopen en hebben hem de waarheid verteld..
Toen gewacht op de politie, de jongen mocht daar niet met zijn scooter rijden, was dus niet verzekerd en heeft nog een mooie tijd moeten fietsen.
Het ergste vond ik nog dat zijn moeder kwam en hem o zo zielig vond.. Die hebben we ook maar even verteld dat we hem nog gewaarschuwd hadden omdat ik een pony mee had waar ik normaal gesproken niet (meer) op reed en ik niet wist of hij zou schrikken als die scooter zo hard langs zou rijden, hij gaf met opzet extra gas, had hij dat niet gedaan dan was hij waarschijnlijk ook niet over de motorkap gevlogen.. Die jongen had echt mazzel dat de meneer in de auto zo langzaam reed..
Dit hebben we ook aangegeven toen de politie er was, jongen reed dus op een plek waar hij niet mocht komen, reed veel te hard en negeerde onze waarschuwingen, ik heb af en toe wel even gelachen als ik hem zag fietsen tegen de wind in op z'n oude fiets..

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:35

Ben net terug van buitenritje en ik verbaas me steeds wat ik weer tegen kom.
Vandaag zag ik mensen met allemaal poezen. Ik reed met paard en met onze hond.
Mensen beginnen snel alle poezen in een fietskar te doen en toen ik voorbij was, gingen ze er weer allemaal uit.
Of ik zie een mens met een papegaai, een hamster en een rat of zo.
Je komt de raarste dingen tegen op buitenrit. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:05

M_nouska hahahaha.
Hier in Frankrijk ook alleen maar positieve verhalen. Tractoren die stoppen zodat wij kunnen passeren of wachten totdat we in een weiland staan. Idem vuilniswagen.
Auto's die stoppen. De eerste keer waren de paarden daar zo van over de mik, want wij hebben jaren met ze in NL gereden waar auto's met 80KM rakelings langs ons reden. Dus die paarden dachten dat er vast een heel eng auto spook uit die wachtende auto zou komen. Vond ik dan weer erg grappig.
Hier schrikken ze meer van koeien die opeens hun kop over een hek stoppen, of als het hard waait takken die plotseling er af vallen, of reeën die opeens met krakend geweld weg springen, vogels die opvaldderen. Maar het schrikken stelt niet veel voor, is even een rillinkje of gelijk stil staan en dan gaan ze weer verder.

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:20

Geweldig al die verhalen in dit topic _O-
Al een hele tijd geleden samen met mijn vader koetsritje gemaakt met mijn haflinger. We kwamen bij een smal bospaadje, zijn daar 2 mensen met een poedeltje, een wat ouder stel. Wij komen dus vlakbij die mensen, en de man gaat netjes aan de kant, de vrouw niet, die staat gebukt iets te doen. Mijn vader roept zo: ''Mevrouw, wilt u even aan de kant gaan?'' Geen reactie. Roept hij nog een keer. Nog steeds geen reactie. De vrouw ging wel wat aan de kant, dus mijn vader dacht we kunnen er wel langs. Rijden we langs die vrouw, begint ze opeens te roepen, ''Doe eens niet zo asociaal! U kunt toch ook best wel even wachten?!'' Wij helemaal verbaasd. Ze wou ons zelfs aangeven bij de politie.. >;)
Wat bleek nou, was dat ze bezig was met haar hondje, die had net gepoept dus moest ze het kontje afvegen :')

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:54

ArgonHaf schreef:
Geweldig al die verhalen in dit topic _O-
Al een hele tijd geleden samen met mijn vader koetsritje gemaakt met mijn haflinger. We kwamen bij een smal bospaadje, zijn daar 2 mensen met een poedeltje, een wat ouder stel. Wij komen dus vlakbij die mensen, en de man gaat netjes aan de kant, de vrouw niet, die staat gebukt iets te doen. Mijn vader roept zo: ''Mevrouw, wilt u even aan de kant gaan?'' Geen reactie. Roept hij nog een keer. Nog steeds geen reactie. De vrouw ging wel wat aan de kant, dus mijn vader dacht we kunnen er wel langs. Rijden we langs die vrouw, begint ze opeens te roepen, ''Doe eens niet zo asociaal! U kunt toch ook best wel even wachten?!'' Wij helemaal verbaasd. Ze wou ons zelfs aangeven bij de politie.. >;)
Wat bleek nou, was dat ze bezig was met haar hondje, die had net gepoept dus moest ze het kontje afvegen :')

_O- _O-

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:09

Mijne heeft een paar wielrenners van de dijk afgetrapt _/-\o_
Ik reed netjes in de berm, gaan ze al van 20 meter afstand lopen schelden en tieren dat ik op moet rotten met die k*t knol (Pardon? :wow: )
En dan willen ze me ook nog is gaan inhalen met ze vieren ter gelijk, op een dijkje ...
Pony lief haalt uit, wat ze normaal echt nooit doet en ze raakte er 1, vallen ze zo als een domino rijtje van de dijk af _O-
Liggen ze me daar onderaan de dijk in de berm natuurlijk helemaal te schelden,
ben maar weg gegaloppeerd :')
Was op dat moment te boos om m'n excuses aan te bieden. Misschien niet netjes maarja.
Vond t eigenlijk net goed, word echt ziek van die egoïstische wielrenners altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:15

lovecappie, haha! wat goed van je pony :P

heb het zelf niet meegemaakt, maar een paar vriendinnen van me wel: paintballers die op de paarden begonnen te schieten :n