en laten we het gezellighouden ladies

maaar wat ik wel een intressante waarneming vindt, is dat er allemaal mensen zijn die dingen voor logisch aanzien.
net zoals ik, sommige dingen vinden wij heel simpelweg logisch.
maar, vind een bestuurder van een auto dit ook?
vind een man op een bizar veel lawaaimakende motor dit ook?
vinden jongens van net 16 die stoer willen doen bij de mooie meiden op de paard dat ook?
zo zijn er nog 1000 miljoen voorbeelden, ik merk zelf dat we door verschil in ' logisch zien' vaak misverstanden hebben.
het hoeven geen regels te zijn perse in ons als ruiterzijnde voor of nadeel, maar ook voor andereweg gebruikers geven regels, zekerheid.
na mijn ongeluk, vond ik het niet logisch dat er een man met een pickup auto waarin los gereedschap lag met 60 kmph voorbij kwam op een smalle straat met kleine keien wat heerlijk trilt...
de bestuurder daarentegen vond dit absoluut doodgewoon, dit zijn allemaal kleinigheden die wel voor een heftig ongeluk hebben gezorgt waar ik, mijn paard, mijn bijrijder en de automobilist enorm van geschrokken waren en we het allemaal nog op onze netvliezen hebben staan als de dag van gister.
en ja, tuurlijk kunnen dit soort ongelukken gebeuren, maar zowel ik als de bestuurder waren het er absoluut over eens dat dit had kunnen voorkomen als hij wist dat hij niet zo hard voorbij moest rijden.
gelukkig gaf deze bestuurder zijn fout toe, en gaf ook toe dat hij inderdaad 60 kmph reed, en gaf ook toe dat hij zich niet bewust was van de reactie van mijn paard.
ik had ook een vooral buiten makkelijk te rijden paard, maar het blijven vluchtdieren..!
Ik ben mij na mijn ongeluk eigenlijk heel erg gaan storten op het buitenrijden, ik heb het een half jaar niet gekund, door het ongeluk. het was me te heftig.
en nee tuurlijk overkomt dit niet iedereen.
maar moeten we allemaal niet een klein beetje toegeven dat de regels scheef staan als we vergelijkingen maken..?
meiden van 6 mogen bijwijze van spreken met een shire van 1000 kilo deelnemen aan het verkeer...
dit is een extreem voorbeeld, maar ik heb het ook gedaan als 10 jarige...
ik vind dat we best eens mogen kijken hoe we de soms kantjeboord, en lompe acties waarbij paarden die deelnemen aan het verkeer betrokken zijn, fijn en goed dat we hier zo open en mooi over kunnen discussieren!
(hoezo is paardrijden geen sport