Op buitenrit in rengalop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:00

JerInTho schreef:
Als de ruiters binnen de groep het aandurven gaan wij ook in een heerlijke rengalop.
Er is een bergrug niet ver van ons vandaan waar je over een soort hoogvlakte rijdt.

Wind door de manen en racen maar! Heeeeerlijk!Afbeelding

De paarden weten die plekken ook precies. Probeer ze maar eens tegen te houden :D

Gaaf bij jullie zeg!!!!!

horzlover

Re: Op buitenrit in rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:49

jaloers

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:57

Vroeger wel, altijd wedstrijdjes en zo hard mogelijk.. Pff met schaamrood op m'n kaken hoor, als ik erop terugkijk!
Met m'n vorige pony liet ik d'r af en toe wel helemaal gaan, maar die had amper een rem dus deed ik vaak op het strand, dan kon ik haar nog op de volte zetten en zie je alles vroeg aankomen (bij laag water). Blijft toch prachtig!

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:39

Het is lekker als ze zo hard gaan, maar ik vind het toch wel belangrijk dat er een rem op zit }:0

Al kan het bij ons niet zo'n kwaad :D Je komt zelden iemand tegen.

Ellen14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:35

Haha , moest direct aan mijn paardje denken (;
inderdaad het wordt weer goed weer en gisteren (16.O3.12) heb ik
voor het eerst weer s'avonds na school kunnen rijden
die wandelingetjes zijn altijd de beste..
springen en dressuur zijn leuk maar toch niets vergeleken met in de bossen crossen
de zon die ondergaat over de velden
God wat hou ik van die momenten ;O

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:02

rengalop is bij ons, eigenlijk standaard :)

gelukkig hebben we in de bossen rond de manege er ook alle ruimte voor :D

zalig, kan niet wachten tot het licht genoeg is avonds :D

blauwemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:44

ohh jaloers!

duifje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:54

jep ik ook, alle remmen los ! Hoe harder hoe mooier ! En ben je met meer paarden wordt het vanzelf een race. heerlijk !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:09

Helaas wordt onze ruin te enthousiast en gaat enorm bokken als we in rengalop gaan met beiden paarden. Helaas. Mijn man kan dat nog niet rijden dus met hem erbij doe ik alleen een gecontroleerd handgalopje. Veiligheid voor alles. Maar met de jongste (de benjamin) als ik alleen ben, heerlijk hoor af en toe voluit laten gaan. Hier kun je in Frankrijk net als bij Jerintho onbeperkt rijden en heuvels uitzoeken. Ik ben wel van de controle freak hoor dus ik kies iedere keer een ander plekje om vol te laten gaan en altijd berg op waarts. Anders benne ik bang (haha). Hier hebben we ook niet van die zachte ruiterpaden zoals in NL dus het zand en grind vliegen om je oren, maar de paarden zitten daar helemaal niet mee. Die genieten net als ik zelf. En als ik een goede ruiter bij me heb dan gaan beiden paarden en wordt de ruin er even goed doorheen gereden en dan is het ook snel over. (Anders kan hij de benjamin niet bijhouden en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling). *\o/*

_Horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:12

Ja ik vind het heerlijk.. moet dan wel op een pony/paard zitten waarvan ik weet dat ik hem ook terug kan krijgen. Heel belangrijk natuurlijk dat ik andere mensen er niet mee lastig val dus het moet wel echt een stuk zijn waar het kan!

Powny word er overigens vaak wel een beetje heet van maar ze blijft te handelen. :)

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:15

jaa geweldig! voor mijn pony en voor mij:P we hebben hier wel veel open velden en bospaden om lekker over te crossen. ik laat haar gewoon gaan en dan gaat ze echt hard. meestal gaan er nog een paar bokjes achteraan haha. racen met andere paarden doe ik ook wel regelmatis. dan heb ik een pony van 1.45 de rent net zo hard mee met de 'grote' paarden!

Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:09

Dat vind ik echt het heerlijkste gevoel wat er is. Het gevoel dat je vliegt!

Preludia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:38

In rengalop gaan, da's voor mij echt het I'm king of the world gevoel! :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:49

Vroeger heel vaak, als er maar een stukje was waar ze even lekker los konden voelde je ze al trippelen om te gaan!

de adrenaline door je paard zijn lijf voelen gaan! en maar inhouden! en ze wisten het precies, op welk punt. JAA! en weg zijn! in het zadel staan en de tranen over je wangen van de wind! Puur genieten!

tegenwoordig ben ik toch wat voorzichtiger, het wel gecontroleerde ruiterpad langs het bos is toch wel het punt waar ik haar zorgeloos durf te laten gaan! even het gevoel van vrijheid in deze vast geketende maatschappij! :D

Het is ook fantastisch om achter iemand te rijden! en dan een paard die alles geeft, er klopt niks meer van waar hij zijn benen neer zet! prachtig gezicht :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:37

ik vind het zo geweldig, in argentinië moesten we de paarden in de corral zetten. dan ging je dus een mega groot weiland in, ergens tussen de koeien stonden wat groepjes paarden, die moest je verzamelen, en vervolgens richting de corral bregen. ze gingen àltijd galloperen, tja, dan ga je er ook in galop achteraan. en HARD dat dat ging, over vanalles en nog wat springen, midden door het veld zat een opgedroogd riviertje, dan sprong je dus een halve meter naar beneden, en even verder weer omhoog. en voor je een groep paarden, echt geweldig.

in de zomer mag ik altijd met mijn verzorgpony op de wei, dan rijd ik helemaal tot achteraan, en dan gallopeer ik terug. dan is het toch wel moeilijk om de rem te vinden:P.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:44

PocoGaucha schreef:
ik vind het zo geweldig, in argentinië moesten we de paarden in de corral zetten. dan ging je dus een mega groot weiland in, ergens tussen de koeien stonden wat groepjes paarden, die moest je verzamelen, en vervolgens richting de corral bregen. ze gingen àltijd galloperen, tja, dan ga je er ook in galop achteraan. en HARD dat dat ging, over vanalles en nog wat springen, midden door het veld zat een opgedroogd riviertje, dan sprong je dus een halve meter naar beneden, en even verder weer omhoog. en voor je een groep paarden, echt geweldig.

in de zomer mag ik altijd met mijn verzorgpony op de wei, dan rijd ik helemaal tot achteraan, en dan gallopeer ik terug. dan is het toch wel moeilijk om de rem te vinden:P.

Is dit Rianne? :p

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:14

Sababber schreef:
PocoGaucha schreef:

Is dit Rianne? :p

ja haha

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:32

Met mijn paard nooit, maar met mijn bijrijdpaard ga ik regelmatig gallopperen op een lang recht baantje. Eigenlijk heeft het een doel. Ze gaat er met springen regelmatig vandoor, daarom ga ik schakelen op een lang stuk. In de bak moet je na een aantal passen toch draaien en ik wil haar helemaal op mijn zit kunnen terugrijden. Ik ben nu 4 keer gaan oefenen en het gaat al beter. Maar dat is absoluut geen rengalop. Meer een uitgestrekte galop. (Ik moet wel toegeven dat ik haar 1 keer even heb laten gaan, uit nieuwsgierigheid. Ze schoot als uit de startblokken, maar kwam toch relatief snel terug naar een handgalopje)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:38

Ah heerlijk, ik laat mijn paard geregeld helemaal volluit gaan, racend tegen een stalgenoot, waarbij ik haar alleen maar aan het aanmoedigen ben! Heerlijke totale ontspanning, en ik bezit het snelste paard van stal JIPPIE! *\o/*

Ellen14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:41

xalm schreef:
Ah heerlijk, ik laat mijn paard geregeld helemaal volluit gaan, racend tegen een stalgenoot, waarbij ik haar alleen maar aan het aanmoedigen ben! Heerlijke totale ontspanning, en ik bezit het snelste paard van stal JIPPIE! *\o/*

Haha ik bezit het traagste paard -- but still love her c;

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:43

Ja, zeker wel :) Maar alleen als meneer goed op mij let, hij mooi in het midden van het pad blijft en ook makkelijk terug te nemen is (Nu heb ik een paard dat heel fijn een ho-geluid=hardopderem ingebouwd heeft). Moet zeggen dat Thom alleen helemaal niet hard gaat met z'n korte pootjes en z'n dikke lijf :')
hoogstens 35/38 km per uur..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:49

Racen doe ik niet meer.. Nouja, racen heb ik nog nooit echt gedaan, maar ik reed vaak met een meisje dat wel heeeeeeel graag wilde racen. Op het strand (als het daar niet te druk is) vind ik een rengalopje heerlijk, maar ik probeer ponylief toch altijd wel wat in de hand te houden als we niet op het strand galopperen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:55

Daar ben ik nou wel es benieuwd naar hoe hard mijn paard gaat! (Niet dat ze zo hard gaat hoor, tis een Fries) Kun je dat meten? Zou niet weten hoe. Want ze zal een 50 meter een pieksnelheid hebben maar daarna is het denk ik al aardig minder. :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:13

Ik heb geracet met een wielrenner met kilometertellerding :) Die racete op een betonpad naast mij mee en schreeuwde me zo nu en dan de snelheid toe (28..! 30! 32!! 34!!). Dat was anderhalf jaar geleden en Thom is nu een flink stuk sneller geworden doordat hij al ruim 60 kilo vet kwijt is dus ik gok dat hij nu wel rond de 35/38 zit. -maar hij blijft gewoon altijd een stevig wijnvat op worstepootjes-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:35

sommige gps systemen voor ruiters hebben ook een snelheidsmeter.