Werkvakantie ranch amerika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emlynn

Re: Werkvakantie ranch amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:50

Ik wil het liefst in de zomer weer een werkvakantie doen ( heb ik deze zomer ook gedaan) Amerika lijkt mij erg gaaf, maar als je niet betaald word, en wel je ticket moet betalen is het erg duur. Al snap ik wel dat het voor je werkgever ook erg duur is als die de ticket moet betalen.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:52

Pff lastig hoor..
Lijkt me heel frustrerend en ik maak me er eerlijk gezegd ook een beetje zorgen over in de toekomst.
Kan je geen open sollicitatie's doen bij design bureau's ?
Misschien krijg je dan geen job maar wie weet komen ze er nog een keer op terug als ze iemand nodig hebben..

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:09

Ik zit ook al een 2 tal jaar na te denken om ook eens een werkvakantie in Amerika te doen.
Ik wil het echt zo graag maar ik heb ook wat schrik :D . Ik zou zowieso niet alleen durven gaan, er moet zeker iemand mee waarmee ik goed overeenkom want 3 maand lang niet eens deftig nederlands kunnen praten kan ik niet aan. := Ik heb ook wat schrik dat ik alles hier ga missen en dan zeker mijn paardjes.

Ik wou graag dit jaar een schrikkeljaar nemen aangezien ik dit jaar afgestudeerd ben aan de middelbare school om dan samen met een vriendin ook iets te doen maar mijn ouders hadden liever dat ik eerst verder studeer.
Nu zat ik dan te denken om achter mijn studies zoiets te doen maar dan worden mijn eerste veulentjes geboren en dat wil ik ook niet missen. _O-
Maar ik hoop echt dat ik het in de komende jaren zeker nog kan doen en ik iemand vind om mee te gaan.

Wat er ook nog op mijn lijstje staat is een werkstage in een miniatuurpaardenstal in Amerika.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:11

lifaya schreef:
ik heb nergens ook maar parttime of fulltime hoeven aan te geven, maar ik wil 4 dagen werken. dacht er idd over om 2 baantjes te nemen maar ik vind er helemaal geen :+

Misschien kan je solliciteren bij een Tankstation? En ik zou sws twee baantjes nemen, is niet alleen leuker (meer afwisseling) maar je hebt kans dat je dan ook af en toe eens 6 dagen kan werken. Ik heb ook twee baantjes en het bevalt me super!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 10:20

@Zetta tegen de tijd dát je wilt gaan kan je altijd een topic openen.
Mij is het via deze weg ook gelukt, en nog wat anderen zelfs ook!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:26

@Lifaya: Ik weet niet of je het wat vind, maar volgens mij zoeken ze bij de post meestal ook wel wat mensen.

Ik ben nu bijna overtuigd dat ik het volgend jaar wil gaan doen. Wil dan vanaf september ongeveer gaan.
Weet nog niet precies waarheen. Canada trekt me heel erg aan omdat het zo'n mooi land is en je met een toeristen visum 6 maanden kunt blijven. Australië zou mooi zijn omdat je daar makkelijk een werkvisum kunt krijgen voor een langere tijd, maar Canada heeft toch mijn voorkeur. De VS wordt hem heel waarschijnlijk niet omdat je daar maximaal 90 dagen kunt blijven en ik toch echt langer weg wil als ik een tussenjaar neem.

Hoeveel geld willen jullie ongeveer meenemen en over een periode van hoe lang?

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:37

sarahbalou schreef:
Als ik afgestudeerd was zou ik zo met je meegaan! Grote kans dat ik over 4 jaar een topic open dat heel erg op deze lijkt :p . Ga dan ook een reismaatje zoeken want ik ga niet graag alleen. Nu is het helaas nog te vroeg voor mij.
Veel succes!

Haha, hier ook een!

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:21

NewYork schreef:
@Zetta tegen de tijd dát je wilt gaan kan je altijd een topic openen.
Mij is het via deze weg ook gelukt, en nog wat anderen zelfs ook!

Ja dat zal ik zeker doen. Ik hoop dat ik er ooit ga geraken. :P

Ik wens je veel succes daar, en zeker achteraf veel foto's plaatsen he!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:27

Hoe gaat het nu bij jou NewYork, je reisgenootje kon misschien niet meer mee?

Nanna, ik neem niet heel veel geld mee, je leeft tenslotte daar tegen kost en inwoning. Voor de zekerheid wel wat natuurlijk, ik reis nooit zonder back-up mocht er iets vervelends gebeuren, maar ik hoop het niet uit te hoeven geven, dus dan ben je alleen vliegticket+kleine uitgaven kwijt :)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:54

Ik wil hier even reageren vanwege veel vragen die via via (Elcid)naar ons toe komen
Ticket word niet vergoed !
maar je krijgt hier alle kans het echte cowboy/girl leven op te snuiven in alle facetten.
van showen van paarden tot helpen bij de geboorte van veulens maar dus ook kalveren.
Daarvoor krijg je dus kost en inwoning (en wij eten hier graag lekker )
verder ga je naar Auctions van koeien en paarden als die er zijn (hangt dus af van de periode die je komt)
en daar is het volgende ; de meesten willen allemaal in de zelfde periode (vanwege school denk ik)
maar wij werken het hele jaar door dus kunnen het hele jaar liefhebbers voor dit plaatsen, maar dus niet 10 in Mei en in October 0.
Dus als je dit wil gaan doen laat ons weten welke periode je beschikbaar zou kunnen zijn.
Dan krijg je van ons bericht of het mogelijk is .
En beantwoorden we meer specifieke vragen.
Jullie kunnen dit doen naar dit Bokt adres , maar beter is om als je echt serieus bent het rechtsteeks vis de website http://www.hfguestranch.com te doen
kan in Nederlands en Engels!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:14

Bedankt WillieB ;) !
Via mijn webiste is ook info te vinden, o.a. verslagen van mensen die al geweest zijn. Ik ben zelf afgelopen zomer ook geweest en heb een hele leuke tijd gehad; voor herhaling vatbaar!

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:22

Thanks to you Elcid!
voor hen die maar twee of drie weken vakantie hebben zijn wij natuurlijk de plek bij uitstek om tegen betaling dat cowboy/girl leven op te snuiven.
per slot zijn wij een working cattle/guest ranch!!
en niet duurder dan een ruiter vakantie in Europa !

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:38

Ik ben al van plan om naar Australië te gaan maar mocht ik ooit nog een tussenjaar hebben dan zal ik contact met je opnemen Willie :)
Ben jij ook de eigenaar van de ranch ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:47

Marloessjee schreef:
lifaya schreef:
ik heb nergens ook maar parttime of fulltime hoeven aan te geven, maar ik wil 4 dagen werken. dacht er idd over om 2 baantjes te nemen maar ik vind er helemaal geen :+

Misschien kan je solliciteren bij een Tankstation? En ik zou sws twee baantjes nemen, is niet alleen leuker (meer afwisseling) maar je hebt kans dat je dan ook af en toe eens 6 dagen kan werken. Ik heb ook twee baantjes en het bevalt me super!

Tankstation had ik aan gedacht maar vind het toch teveel van het goede om alleen in zo'n tankstation te zitten als meisje van 1,60 :+ Gezien ze wel eens overvallen worden.... 6 dagen gaat sowieso niet, niet als het volle dagen zijn, gezien ik nog 3 paarden te doen heb :P waarvan 2 op zondag en 1 op maandag. en daarbij wil ik de zaterdag altijd vrij houden voor fotografie, anders kan ik helemaal geen shoots meer aanbieden :') vandaar dus 4 dagen in de week dat ik kan werken :D

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:49

Ik kan je zelf geen tips of ervaringen geven , maar ikwou even zeggen dat ikhet eensupergaaf idee vind en je veel plezier wens *\o/*

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:45

Ik wil echt precies hetzelfde als jij TS! alleen ik kan pas ik 2013...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:01

kimdegroot schreef:

Kans is heel groot dat ze dan in Kansas ( bij WillieB) nog steeds mensen nodig hebben! Waarschijnlijk nog wel meer dan dit jaar of vorig jaar :D .

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:02

ElCid schreef:
kimdegroot schreef:

Kans is heel groot dat ze dan in Kansas ( bij WillieB) nog steeds mensen nodig hebben! Waarschijnlijk nog wel meer dan dit jaar of vorig jaar :D .

Oh, dan ga ik dat eens even goed bestuderen!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:41

Iemand interesse in de periode begin mei tot half of eind juni?
Ik heb al een paar adresjes gevonden die me erg leuk lijken, hoewel Kansas me ook erg aanspreekt :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:42

wát voor adresjes? :P

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:44

HAHAA! Alleen voor de mensen die met me mee willen.. ~~}>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:45

Nou laat maar dan :') kan ik ook niet zeggen of ik mee wil of niet :+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:47

Laatst bijgewerkt door Monchou op 04-01-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:50

oh voor die periode heb ik interesse :)) maar Nicole wil ook graag dus als ze 3 mensen kunnen gebruiken? :') daarom vroeg ik ook welke, want we willen niet naar een dressuur stal

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:54

Zie boven :)