Hard galopperen op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Hard galopperen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:28

Galoppeer ook niet veel buiten> Meer omdat mijn paard dan de lolbroek uit hangt en tijdens het galopperen flinke bokken durft te geven. Zit ze wel uit maar leuk vind ik het niet. En als ik al galoppeer zoek ik meestal een pad uit waar het uiteindelijk smaller wordt aan het einde..dan remmen paarden automatisch meer af uitzichzelf als ze al wel harder willen gaan. Maar tegenwoordig geniet ik meer van een rustige rit dan een race rit wat ik vroeger met mijn pony wel regelmatig deed racen en dan jockeystijl erop zitten. Dat doe ik niet meer. Ook door meerdere bosgebruikers en mijn paard zijn karakter.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:36

Bij ons in de buurt is een best lang zandpad, waar ik een tijdje geleden ook echt hard ben gegaan. Mijn pony is 21, maar wat kan dat beestje hard zeg :D Had dat echt niet verwacht. Was alleen wat lastiger om haar weer te stoppen, hahah heb nog een halve kilometer doorgelopen voordat ze ook echt stapte! Wij rijden haar trouwens bitloos, maar met bit is ze al helemaal niet meer te stoppen :P

In het bos bij ons in de buurt galoppeer ik ook wel eens, maar dat is een rustig (nouja zo rustig mogelijk) handgalopje. Meestal ook niet zo heel lang, want ze gaat steeds harder!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:37

suuzepuus schreef:
Citaat:
Ze is bijna altijd goed in te houden, en ze weet wel wanneer het einde is en ze weer moet stappen/draven. Ik rijd altijd met een losse teugel.
Rijd nu altijd buiten met een stang, veiligheid boven alles.

Dit vindt ik een beetje dubbel. Ze is goed te houden zeg je maar je rijdt wel met een stang?!?! Ze is dus niet normaal bij je te houden lijkt mij. Anders kan het toch ook op een trensje??

Niet altijd dus! Maar ze heeft echt geen last van die stang, er hangt gewoon een boogje in de teugels. Ik moet 5 autowegen (waar ook nog hard gereden wordt) oversteken. Als ze één van haar buien heeft dan wil ik liever niet onder een auto terecht komen.

Ik zie het verschil niet tussen een trensje (die van mij is ook ongebroken) of een stang als er geen enkele druk op de teugels is. Maargoed, ieder z'n mening. Zoals ik al zei, ze heeft er geen last van.

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:18

Eerder ging ik wel KEIhard met mijn kleine b-pony door het bos niet wetend van de gevaren ik was toen 14
(ook heb ik daar wel van geleerd nadat hij ineens een weggetje insloeg terwijl ik rechtdoor wou, pony kwijt! Kwam even later gelukkig wel een fietser aan met mijn pony die zei dat ie bij haar in de achtertuin liep :(:) )
Maar nu trek ik soms een klein sprintje maar zo hard als met die b-pony ben ik nooit meer gegaan }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:16

Ik ga ook weleens hard op een buitenrit, maar alleen in een paadje waar ik geen andere mensen of dieren kan tegenkomen.
Ik krijg haar altijd wel weer terug, en rijd op een dubbelgebroken trensje.

Als je het eng vindt, kan je toch eerst een paar pasjes iets versnellen, en dat een beetje uitbouwen! :)

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:43

Ik vind echt niks leuker dan echt ff uitwaaien buiten. Er zijn bij mij in de buurt een paar brede paden, zonder zijpaden of zijpaden waar ik van veraf goed kan zien of er iemand aan komt. Wanda weet waar ze ze hard mag en weet ook waar ze moet stoppen. Als we bij zo'n pad komen en ik roep JA dan is ze echt meteen weg, heerlijk! Het laatste deel van het pad begint ze te vertragen en vlak voor het einde stapt ze. Ik denk wel dat je je paard moet kunnen vertrouwen om m echt te laten gaan. Wanda is echt geen brave pony, maar ze weet waar ze moet stoppen, en vooral bij verharde wegen is ho ook echt ho. Ik rijdt ook op een dubbel gebroke trensje, daarmee is ze prima te rijden.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:51

Sushilla88 schreef:
Niet altijd dus! Maar ze heeft echt geen last van die stang, er hangt gewoon een boogje in de teugels. Ik moet 5 autowegen (waar ook nog hard gereden wordt) oversteken. Als ze één van haar buien heeft dan wil ik liever niet onder een auto terecht komen.

Ik zie het verschil niet tussen een trensje (die van mij is ook ongebroken) of een stang als er geen enkele druk op de teugels is. Maargoed, ieder z'n mening. Zoals ik al zei, ze heeft er geen last van.

Klinkt herkenbaar. :j Ik rijd om die reden buiten met een kimblewick. Rijd met de teugels in boogjes, maar bij oversteekplaatsen kan ze enorm drammen van ongeduld. (Op bospaden staat ze wel gewoon stil maar oversteken ziet ze als een soort spelletje omdat ze de bedoeling er van weet.. :roll: ) Met dit bit sluiten we dit gevaar buiten. Normaal rijd ik ook gewoon met een ongebroken trensje, puur omdat mijn paard dit prettiger vindt. Het verschil is dus niet enorm groot. :D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:18

bij ons is het strand in de buurt dus kunnen we lekker voluit laten gaan :)

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:56

Mijn paard staat bekend om zijn kneitersnelle galop!! Maar hij mag alleen in rengalop als hij 'stabiel' is...
Het strand is wel een goede plek om het te doen, daar kan weinig mis gaan....

Je kan het oefenen met rengalop en handgalop afwisselen, lastig maar als je paard het kan is
het supercool als je ook op andere stukjes lekker hard kan met een rem... :D