Neem jij legitimatie mee met buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:17

nee ik neem nooit zoiets mee, maar ik rij ook altijd een uurtje in de buurt.
als ik langer een buitenrit zou gaan maken of ergens waar ik niet zo vaak kom zou ik er wel een meenemen. :o

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:05

Ik vind het een goed idee om eingelijk een zakmes mee te nemen.. :j

Junia

Re: Neem jij legitimatie mee met buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:28

Ik neem met rijden nooit mijn ID mee. Ik heb alleen een paspoort en dat zit niet lekker in de zak van m'n rijbroek...

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:32

Oei oei oei, ik kom pas op dit idee door dit topic! Wat ben ik goed bezig zeg! Gelukkig ga ik zo goed als nooit alleen op wandel.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:33

Ik deed het eerst wel, ID kaart in m'n zak bij m'n telefoon.
Totdat ik zag dat er allemaal barsten in zaten...
Daardoor gekomen, sindsdien doe ik het niet meer, want ik wil geen kapotte ID kaart en hij kan nergens anders.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:56

Nog nooit gedaan eigenlijk, maar misschien wel een goed idee voor de volgende keer :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:00

eigenlijk neem ik m nooit mee...
Alleen in de zomer geen idee waar ik m in moet doen..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:03

dat neem ik nooit mee
maar ik ga ook nooit alleen buitenrijden

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:46

dancer_ schreef:

In je portemonee en die stop je, samen met je telefoon, in een buiktasje. Portemonee is handig als je een ijscoboer tegenkomt op de hei, erg sneu als je dan geen ijsje kunt kopen :9

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:26

Waratje schreef:
dancer_ schreef:

In je portemonee en die stop je, samen met je telefoon, in een buiktasje. Portemonee is handig als je een ijscoboer tegenkomt op de hei, erg sneu als je dan geen ijsje kunt kopen :9

haha ja das idd handig...

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:59

Goh, daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht... Ik neem nooit wat mee, zelfs geen mobiel. Maar ik rijd altijd wel met twee anderen, dus keuze om mobiel niet mee te nemen is bewust, maar misschien niet al te snugger. Neem eigenlijk sowieso nooit meer mee naar de paarden dan huissleutel en mobiel! Goed idee, zal er volgende keer aan denken, best wel slim idd vooral als je valt. :j (En het moet sowieso altijd geloof ik)

Zenarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:03

Ik ben echt slecht... In de winter heb ik mijn mobiel bij (grote zakken), in de zomer heb ik niets waar ze aan af kunnen leiden wie ik ben... Misschien toch eens over nadenken hoe ze me kunnen plaatsten zonder een hoop rommel mee te hoeven nemen.

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:15

ik neem hem ook nooit mee alleen mijn mobiel :O past niet meer in mijn rijbroek haha best wel slecht eigelijk, stel dat je wat overkomt!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:13

ik heb altijd een tasje met mijn ID geld zorgverzekering kaart, bloedgroep kaart etc bij me.
vind het super dat zoveel mensen door het lezen toch zijn na gaan denken en meer meenemen +:)+

heb igg alleen water in een zadeltas, stel dat je je paard kwijtraakt dan heb je er niks aan hahaha

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:37

Ik rijd altijd met anderen maar neem altijd mijn mobiel en ID-kaart mee, met op de achterkant van mijn ID een postit geplakt met het telefoonnr van wie te waarschuwen bij ongeval. Je zou maar wegens op hol slaan elkaar kwijt raken oid, dan,ben je toch blij je eigen mobiel bij te hebben en het geeft me een gerust gevoel dat ik identificeerbaar ben en dat ik op papier een telefoonnr. bij me heb. Mijn mobiel is namelijk beveiligd met een wachtwoord, dus daarin kunnen ze niet gaan zoeken naar een nummer. Ik heb een hoesje om mijn mobiel en daar schuif ik ook mijn ID in, dan beschadigt die ook niet. In de zomer doe ik dit in de zak van mijn rijbroek, en indien aanwezig in mijn jas of bodywarmer.
Daarnaast heb ik aan de zijkant van het hoofdstel (aan een gespje) zo'n kokertje wat eigenlijk voor aan een katten- of hondenhalsband is. Mocht ik mijn paard kwijtraken als hij er zonder mij vandoor zou gaan, dan kan degene die hem vindt van het opgerolde papiertje in dat kokertje aflezen waar mijn paard gestald is en wat mijn telefoonnummer is. Ik ben erg bang om buiten te vallen en mijn paard kwijt te raken, dus deze voorzorgsmaatregelen stellen me wat gerust. En ik vind het eigenlijk ook wel mn verantwoordelijkheid.

Ik heb eens moeten lachen om wat een oud-stalgenoot me vertelde; die had haar mobiel in de zadeltas gedaan en besefte zich pas op het moment dat haar paard moeilijk ging doen dat ze daar in geval van nood dus helemaal niks aan zou hebben (weg paard = dan ook weg telefoon).

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:01

Nee, neem alleen mijn mobiel mee eigenlijk.
Maar ik ga ook eigenlijk nooit naar buiten, meestal alleen om even uit te stappen!