Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:37

Vorig jaar waren we een weekend weg met de paarden. Reden in het bos, en er was een meer waar we inkonden met de paarden. De mijne struikelde in het water en schrok. Ze maakte wat gekke sprongen. Ik viel eraf in het water, en ze ging ervandoor in het bos. Stalgenootje is erachteraan gegaan op haar paard, en ze is gelukkig gevangen!

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:39

Ik ben er buiten gelukkig nooit afgevallen!

Mijn vader echter wel toen ik hem eindelijk had overgehaald om nog een buitenritje te gaan maken in Frankrijk.
Mijn paard ging er vandoor en zijn paard vloog achter de mijne aan.
Op zich niet echt een probleem. Maar toen brak de stijgbeugel van mijn vader af!
Mijn vader belande op de weg en toen ik achterom keek zag ik alleen zijn paard achter me aan komen!
Kan je vertellen dat je hart dan even stil staat!

Ik ben van mijn paard afgesprongen, heb mijn vaders paard gepakt en terug gerend de weg af, gelukkig kwam mijn vader ons toen al te gemoet lopen :D
Hij had alleen wat schaafwonden en blauwe plekken!

Hij is daarna helaas nooit meer op een paard gestapt, maar dat kan ik wel begrijpen. :(:)
Zolang reed tie toen nog niet.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:55

Yep, i've done that :D

Een leuk lief klein konijntje verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We (pown + ik) waren lekker al 1,5 uur op weg. De begin-blije-bokken serenade allang achter de rug }:0 , 45 min. lekker dressuurmatig gereden en de rest met lange teugel ontspannen terug gestapt <3 .
Het was heerlijk :(:) !
Laatste pad naar stal toe dacht ik ; even lekker lange teugel draven en Gui dacht: is goed +:)+ maar dan doen we galopje. Nou ben ik niet een vd kwaadste dus, ok ;) !

Niets aan het handje, steekt er 50 meter verderop een klein konijntje over tussen het lage mais. Ik zie dat, nog niets aan de hand. Denkt konijntje ineens: oe, ik hoor iets, ik ga terug! Dus wil met van die snelle schijnbewegingen weer terug, net toen wij daar galoppeerden :+ . En Gui was zo sociaal, die ging in galop met die snelle schijnbewegingen meedoen en ja, ik zat relaxed en BOEM, daar lag ik :Y) !!!!!!!!!!!!!!!!!

Gui ging gewoon door met de rustige galop, het pad af ; die had volgens mij niet eens door dat er in de samenstelling iets veranderd was :o? .Ik had al gezien dat in de eerstkomende wei 2 mannen liepen dus ik begon meteen zijn naam te roepen waardoor zij opkeken en hem opvingen!
Dus ik ben er na toe gelopen, heb hem beloond, weer opgstapt en met lang teugeltje verder gereden!!!En ik moest zo lachen := !!

Wel een dikke week last van hoofdpijn, rugpijn en 2 blauwe ijzers op m'n benen staan %) maar ik ben er super vanaf gekomen _/-\o_ . !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:01

Ja, op het strand :') Hele groep was al in rengalop weg, maar mijn knolliebollie was zo erg met die 'enge' zee bezig dat 'ie nieteens doorhad dat de rest van de groep allaaang weg was. Toen hij het eindelijk doorkreeg raakte hij in paniek, ging bokken en stijgeren tot ik eraf lag, en ging vervolgens alsnog richting groep. Die hadden de schrik goed erin toen ze paard zonder ruiter aan zagen komen rennen. Uiteindelijk heeft een voorbijganger hem gevangen, en moest ik het hele eind lopen naar de groep :') Werd wel even raar aangekeken door voorbijgangers, echt zo van: 'mis jij niet iets?' :)) Paard was overigens nog een beetje een groentje wat het strand betrof, en überhaupt nog niet heel lang ohz, niet zo heel vreemd dus :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:08

Ik ook op het strand, beetje jammer dat ik alleen gelijk me arm op 3 plaatsen brak....
Paard vloog over de kop (kwam in een gleuf terecht).

Maargoed ik rijd al jaren op het strand zo ongeveer bijna 10 jaar dus ik mag niet klagen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:09

Aah dat is echt m'n grootste angst op het strand BertBaley.. en het kan dus blijkbaar echt gebeuren :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:10

Ik lees net het eerste bericht van de TS... Ik denk dat je net zo goed kunt vragen of het wel eens regent in Nederland...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:11

Ja het fijne was dat ik als eigenwijs portret het paard nog wel f naar huis wou rijden, WANT HET PAARD......... :)) jezelf maakt natuurlijk niet uit, maar oh oh het paard haha!

T' is maar goed dat ik knock out ging want anders zou ik het nog echt doen ook..
Was trouwens wel een heel tijd bang hoor daarna, nu ga ik ook echt niet meer volgas brr :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:16

Ja dat snap ik! Pff.. lijkt me echt doodeng..

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:26

ik met mijn vorige verzorgpony ( heb nu eigen paard )
crossen onder de zeedijk
hij zal een heel eng takje
en toen sprong hij op zij en toen poef op de weg.
dee geen pijn gelukkig alleen een buld en hoofdpijn aan over gehouden

mitje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:58

Oh! Dat Is Me nog niet Echt ooit overkomen!

Mijn Paard heeft wel eens Me der afgegooit in het Bos, En rende ervandoor.
Ik zoeken.....
Stond die Rustig te eten op een Grasveldje! gelukkig!

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:57

Evelienepien schreef:
Yep, i've done that :D

Een leuk lief klein konijntje verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We (pown + ik) waren lekker al 1,5 uur op weg. De begin-blije-bokken serenade allang achter de rug }:0 , 45 min. lekker dressuurmatig gereden en de rest met lange teugel ontspannen terug gestapt <3 .
Het was heerlijk :(:) !
Laatste pad naar stal toe dacht ik ; even lekker lange teugel draven en Gui dacht: is goed +:)+ maar dan doen we galopje. Nou ben ik niet een vd kwaadste dus, ok ;) !

Niets aan het handje, steekt er 50 meter verderop een klein konijntje over tussen het lage mais. Ik zie dat, nog niets aan de hand. Denkt konijntje ineens: oe, ik hoor iets, ik ga terug! Dus wil met van die snelle schijnbewegingen weer terug, net toen wij daar galoppeerden :+ . En Gui was zo sociaal, die ging in galop met die snelle schijnbewegingen meedoen en ja, ik zat relaxed en BOEM, daar lag ik :Y) !!!!!!!!!!!!!!!!!

Gui ging gewoon door met de rustige galop, het pad af ; die had volgens mij niet eens door dat er in de samenstelling iets veranderd was :o? .Ik had al gezien dat in de eerstkomende wei 2 mannen liepen dus ik begon meteen zijn naam te roepen waardoor zij opkeken en hem opvingen!
Dus ik ben er na toe gelopen, heb hem beloond, weer opgstapt en met lang teugeltje verder gereden!!!En ik moest zo lachen := !!

Wel een dikke week last van hoofdpijn, rugpijn en 2 blauwe ijzers op m'n benen staan %) maar ik ben er super vanaf gekomen _/-\o_ . !

Whaha, als ik over een veld galoppeer dan racet mijn verzorgpaard juist áchter het konijntje aan, in een racegalop :S:S

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:44

jep vandaag nog :')

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:01

Vertel!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:03

Tijdje geleden ja. En toen had ik mn voet zwaargekneusd. Paard ging er vandoor, zadel vloog onder de buik, baasje lag op de grond. :') Gelukkig bleef mn schatje wel bij me. :=

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:09

ze schrok draait om galoppeert weg, ik hing aan de zijkant maar toen ze weggalopeerde bleef ik niet meer zitten, had wel de teugel vast maar nouja ik lag al op de grond en ze rende weg :') dus ik kon niet meer vasthouden.. Smurf galoppeert weg dus ik erachteraan rennen, maar ze ging veel te snel, uiteindelijk zag ik haar weer staan ik blij, en toen kwam ze al naar me toe gelopen ze had niks en ik een kleine bult op me been terwijl ik op me rug viel? maar gelukkig niks ernstigs en smurf liep niks kreupel of zo

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:11

kim345 schreef:
ze schrok draait om galoppeert weg, ik hing aan de zijkant maar toen ze weggalopeerde bleef ik niet meer zitten, had wel de teugel vast maar nouja ik lag al op de grond en ze rende weg :') dus ik kon niet meer vasthouden.. Smurf galoppeert weg dus ik erachteraan rennen, maar ze ging veel te snel, uiteindelijk zag ik haar weer staan ik blij, en toen kwam ze al naar me toe gelopen ze had niks en ik een kleine bult op me been terwijl ik op me rug viel? maar gelukkig niks ernstigs en smurf liep niks kreupel of zo

Oh ik zie nu pas dat jij het bent. Ik heb vorige week nog een buitenrit gemaakt met jou bij het Fjordenpaard. Stoute Smurf! :oo

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:12

Ik ben er wel eens afgevallen tijdens een buitenrit, maar dan met instructrice en een hele groep erbij, ik rij namelijk op een manege.
De hele les was het al zo dat de eerste 3 pony´s telkens ergens van schrokken dus dan stonden we stil, letterlijk om de paar minuten.
Op een gegeven moment ging het een tijdje goed en gingen we aangalloperen in de berm naast een fietspad.
En toen stopten ze weer en vloog ik er voorover af, natuurlijk op het asfalt ipv in de berm. :7

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:12

Haha ja klopt dat was heel gezellig! haha was niet echt smurf der schuld, ik had gewoon beter moeten opletten, ze was de hele tijd al een beetje steeds om willen draaien en zo, en toen zat ik er dus op met los teugeltje even niet zo goed op aant letten.. ;p Nouja leer ik weer van !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:17

kim345 schreef:
Haha ja klopt dat was heel gezellig! haha was niet echt smurf der schuld, ik had gewoon beter moeten opletten, ze was de hele tijd al een beetje steeds om willen draaien en zo, en toen zat ik er dus op met los teugeltje even niet zo goed op aant letten.. ;p Nouja leer ik weer van !

Whaha idd. Hyper paardje. Moet je nog meer gaan rijden om dr rustig te krijgen! :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:18

nee zover ik weet ben ik er nog nooit afgevallen, ik doe op straat ook nooit de galop. tijdens een buitenrit draag ik ook altijd een cap en bodyprotector (hoe je het dan ook schrijft??) heb op straat dan ook wel Stang & Trens hoofdstel in (vind ik veiliger :j )
Laatst bijgewerkt door Sjors op 08-03-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

judith__

hier ook,

ik ging met een vriendin naar buiten met haar paarden.
1 draver en 1 tinker.
de draver was al verkeersmak en de tinker kende het buiten wel maar vond/vind alles nog wel spannend.
mijn vriendin vond het zelf allemaal nog wat eng.
dus vandaad dat zij op de draver ging en ik op de tinker.

het ging super goed. hadden lekker ingestapt en gedraaft. na een lekker galopje besloten we terug te gaan.
op de terug weg wouden we ook nog ff een galopje pakken.
maar dat duurde niet lang... de tinker schrok van een opvliegende vogel, en begon als een idioot te bokken en maf te doen. op het gras hij gleed uit terwijl die een bocht wou maken en bokte er gelijk achteraan, wanaar ik eraf lag,
de tinker bleef gelukkig rustig staan en ging van het gras genieten.

de rest van de terug weg ging goed.

kim345

haha dan wordt het denk ik teveel :') Van't weekend 22 km gereden, zondag gewoon in de paddock gisteren in de bak en vandaag weer, Haha ze is altijd hyper wat ik ook doe :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:19

kim345 schreef:
haha dan wordt het denk ik teveel :') Van't weekend 22 km gereden, zondag gewoon in de paddock gisteren in de bak en vandaag weer, Haha ze is altijd hyper wat ik ook doe :')

Wow okee, das wel veel! Gewoon een hyperdepyperpaardje :))

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:24

grappig dat ik dit topic nu tegenkom. Ben er gister namelijk voor het eerst afgevallen. Heb zelf een heel lief en braaf paard, wel nog een jong dier van bijna 5 jaar oud. We gingen een duinrit maken en mijn paard was erg vrolijk. Kwamen op een open stuk aan en wilden een galopje doen, maar hij was zo blij dat hij begon te bokken. Ik kon er met geen mogelijkheid op blijven zitten en ben er afgevallen. Was de eerste keer dat ik van hem afviel, want hij heeft nog nooit iets geks gedaan.
Gelukkig bleef hij wel naast me staan en rende hij niet weg. Had zelf op dat moment nergens last van, maar nu 1 dag later heb ik last van flinke spierpijn in mijn lijf.