Pauline schreef:Vlgs mij wordt er niet gezegd dat de ene groep wel en de ander geen controle heeft. Dat is erg zwartwit. Maar er zijn wel gradaties te bedenken en vlgs mij is samengevat het idee: heb je geen controle over je paard kun je beter een verkeersarme locatie uitzoeken. Neckrope of bit, slof, zweep sporen enz.
Dat ben ik zeker met je eens.
Hoewel ik groot voorstander ben van de neckrope zal ik zeker niet zeggen dat het net zo veilig is al met teugels (al dan niet bitloos).
Ik denk echter wel dat er door sommigen erg zwart wit wordt gekeken als zij hier in dit topic direct stellen dat het 'levensgevaarlijk' is. Tegen hen zeg ik dan ook "don't knock it till you try it". Dat kan ook gewoon in de bak.
Het werkt bij mij gewoon redelijk op mijn irritatie knobbel als er direct wordt gereageerd dat wij paardenfluisterende penny's zijn...
Ik ben niet zonder nadenken naar buiten gegaan, heb er juist heel bewust voor getraind.
Daartegenover staat dat mijn eerste buitenritje op mijn paard, met bit, ik wel gewoon op de bonnefoi naar buiten ben gegaan.
Ik denk wel dat ik kan stellen dat de meeste neckropers heel bewust zijn over wat ze aan het doen zijn. Misschien nog wel meer dan anders.