manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:03

Zo en nou gaat ineens de halve manege zich aanmelden in de hoop toch nog meer positieve berichten te krijgen? :+ En was jij er bij dan, dat je zegt dat ze zich misdragen hebben.

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:14

Ik ben er niet bij geweest op het strand.
maar we zijn ingeligt door aardige mensen
en toen viel 't kwartje bij ons
waarom nelly zo uit ze stekker is gegaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:16

Ik wacht het filmpje wel af voor ik er een mening over ga vormen, maar ik ben eerder geneigd een verhaal uit de eerste hand te geloven dan iets dat via via is gegaan (en al helemaal als de manege al slecht bekend staat) ;)

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:21

we wachten inderdaad 't filmpje af , zal me benieuwen of de hele 3 uur strand rit erop staat !!!! ik ga der iig voor zitte als 't zo is .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:23

Ben wel benieuwd waarom jij denkt dat Nelly zo flipte trouwens?
En nee, ik denk ook niet dat de hele rit erop staat :+

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:23

ik ben ook erg benieuwt naar het filmpje, hoe het gekomen is en of er een oorzaak aan heeft gezeten.

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:26

Je kan op 't strand een ander persoon niet op je paard laten en weg crosse
bij de groep vandaan, nou is er niet met nelly gewisseld.
maar 't paard is daar gewoon opgefock van geraakt ,
en ja dat steigeren , ze heb waarschijnlijk ook te veel druk gepakt.
want ze heb bij ons zelden / nooit gesteigerd.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:27

wat wij hebben gehoord is dat ze met 1 van de ponys heen en weer zijn gaan galoperen en de rest hebben laten wachten (of ook zijn mee gegaan dat weet ik niet meer percies) en dan is het logies dat een paard flipt lijkt mij omdat het een kudde dier is en bij elkaar wilt blijven maar ik trek ook nog geen oordeel en wacht het filmpje in spanning af. en hoop dat het hele stuk er op staat en dat we kunne zien hoe het gekomen is en dat we het kunne afsluiten.

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:28

.
Laatst bijgewerkt door Mloesblondy op 13-04-11 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:29

Dan vind ik het idd niet heel gek dat een paard daar niet zo blij van wordt, nog een reden dat ik me afvraag waarom er dan niet gewoon verplicht begeleiding mee gaat om dit soort dingen te voorkomen ;)

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:37

daar heb je best wel een punt ja, dan was dit voorkomen. het zal mij dan ook niks verbazen als het in de toekomst verplicht gaat worden op manege heemskerk met begeleiding, maar omdat de manege bijna nooit ongelukken mee maakt, en we de mensen de vrijheid gunnen om lekker zelf door de bossen te kunnen rijden hebben wij die mogelijk heid. maar ik geef je wel gelijk in dat opzicht.

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:43

Haha nou mij lijken mensen slim genoeg om het stuk dat ze weg zijn gegalopeerd
Van de groep der niet op te zetten dus denk dat die hele film ook niet klopt
Het moet in hun voordeel dus dan zetten ze dat stukje er vast niet op!

Maja ik heb ook me verhaal gedaan w8 ook met spanning op dat (waarschijnlijk) neppe
Filmpje

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:44

ja dat zeg ik , hoop dat 't de volle 3 uur is !
anders valt er natuurlijk ook weinig te bewijsen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:48

greetgibo13 schreef:
daar heb je best wel een punt ja, dan was dit voorkomen. het zal mij dan ook niks verbazen als het in de toekomst verplicht gaat worden op manege heemskerk met begeleiding, maar omdat de manege bijna nooit ongelukken mee maakt, en we de mensen de vrijheid gunnen om lekker zelf door de bossen te kunnen rijden hebben wij die mogelijk heid. maar ik geef je wel gelijk in dat opzicht.

Snap niet dat ze dat niet eerder al hebben gedaan. Die schimmel die daardoor overleden is, da's toch alweer wat jaartjes geleden... zoiets lijkt me erg zat om direct een achter je oren te krabben over je huidige beleid. :n

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:52

dat klopt dat is al 5 jaar terug ongeveer, maarja dat had ook wel kunne gebeuren als er een begeleiding bij was geweest, want die kuil kan er altijd zitten maar ik geef je echt 100 % gelijk dat het verstandiger is

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:54

En ik blijf er bij dat ik het niet redelijk vind om een vrouw die alleen staat
Met 8 man aan te vallen en dat ze een tokkie is
Sorry dat gaat te ver ..
Met je slechte verhalen, je bent zelf niet redelijk dat je dat doet
Hoe zou jij je voelen als 8 man tegen je over je staat?
Zou je dat ook zo rustig blijven als die vrouw ??
Je heb nu al zoon mond terwijl je niet eens de waarheid verteld
Niet iedereen hoeft de manege goed te vinden
Maar als je niet eerlijk kan zijn moeit je de manege ook niet zwart maken
Of ben je bereid nu toe tegeven dat het niet redelijk was
Om een vrouw/meisje in een rokje zonder cap op een paard van de groep weg te
Laten galoperen?

Dat is gewoon de reden waarom het paard gek werd daar hoef ik geen stom flimpje
Voor te zien waar je alles in kan knippen en plakken

Bah ik walg er van

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:55

Ik was d'r toen maar het kwam uiteindelijk doordat er eigenlijk helemaal niet gegaloppeerd kon worden op het strand ivm heel hoog water. Dat was te riskant, ivm heel zwaar zand (en dus kuilen) op het stuk strand wat over was. Die mensen waren dus zonder begeleiding weg, ze testen dan (soms) wel of je een beetje kunt rijden of niet maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen verstand hebt van strand en duin, zo bleek wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:56

Ik vind het ook niet netjes om iemand een 'tokkie' te noemen. :n

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:02

Ach manage Heemskerk :n . Staat inderdaad niet zo goed bekend in de omgeving en dan druk ik me echt zacht uit. En er worden wel degelijk zomaar paarden meegegeven aan een ieder die beweert te kunnen rijden. Mijn vriend rijdt dagelijks over de drukke weg waaraan deze manege staat en heeft meerdere malen bijna een paard op zijn motorkap gehad. Echt levensgevaarlijk.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:04

ow nouja dat is dan ook niet verstandig geweest, we merken nu wel steeds meer dat mensen die voor het eerst komen met begeleiding gaan en al kennen ze de wegen en de paarde, dat ze dan vaker zonder gaan maar ik ben het wel met jou eens over het stukje begeleiding maarja, ik vind het ook zeker niet netjes om mensen zo uit te maken daar voor maar gelukkig kunne wij hier als op een volwassen manier over praten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:05

Ik ging toen ook met begeleiding, was m'n eerste strandrit. Heb overigens een hele leuke rit gehad, daar niet van. :) Maar er waren gewoon een aantal punten die imo niet goed zitten (of zaten), en dit is er één van. Ik zou er om die redenen nu niet nog een keer heen gaan.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:07

Even meegelezen, maar goed.. Ik ben het er deels mee eens dat het geen goede manege is.
Deels ja, want je bent er zelf ook bij. Wij hebben er ook gereden en konden ook zonder begeleiding. Wij hebben toen aangegeven wel begeleiding te willen hebben.

De stallen vind ik ook niet top, dus ik zou er niet zo weer heen gaan.. Maar de manier waar op het hier (en ik zag het in een ander topic ook voorbij komen) wordt neergezet is ook niet heel netjes.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:11

Tja, ik heb geen hele gebeurtenissen gehad bij manege heemskerk, maar ik kom er niet meer.
Het meest vreemde vond ik nog wel dat er totaal geen rangorde was bij die paarden, het ene moment blokkeerden ze en kon ik als enige nog vooruit komen waardoor de groep mee kon en het andere moment was het weer een ander.
Bij het strand hadden we twee paardjes, Rosa en Jola die absoluut weigerde het strand op te gaan. Na een kwartier lukte het omdat we twee paarden hadden die het voortouw namen en ik vanachter ze probeerde op te jutten.
Op het strand wilde we eigenlijk eerst even een stukje draven, galopje en dan een drafje om even te kijken hoe het strand was.
We hebben even kunnen draven maar dat was met bloed zweet en tranen en uiteindelijk hebben we het maar opgegeven omdat die paarden alleen maar hard harder hardst wilden en wij in een ritje dat er uit niet uit gingen krijgen.
Al met al geen verschrikkelijke gebeurtenis, maar die paarden zijn wel verpest op het strand, ze kunnen alleen maar crossen.

Over Nelly, die was ook met ons mee, was gewoon een rustig paardje, bij de strandopgang was er niets aan de hand, maar terwijl de rest uiteindelijk in galop gewoon zijn gangetje ging, fokte zij zich enorm op. We zijn het hele stuk terug gestapt omdat we er geen zin meer in hadden na die vermoeiende strandervaring, maar zij heeft nog een flink stuk staan blazen, alsof ze hiervoor nog nooit gegaloppeerd had.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:46

nelly heeft een lichte vorm van cornace (of hoe je dat ook schrijft) en heeft er verder geen last van maar met galoperen gaat ze daardoor wat meer heigen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:08

Ik heb ook 2 keer een strandrit bij manege Heemskerk gemaakt. Waren opzich prima ritjes, geen rare dingen gebeurd. Wel vindt ik het, zoals al veel vaker genoemd is, erg onveilig om mensen zomaar weg te laten gaan op je paarden. Ik heb gebeld, gezegd dat ik rij-ervaring had en kon ter plekke zo opstappen en wegrijden met vriendin. Ook werd het destijds niet duidelijk uitgelegd hoe je op het strand kon komen (ook geen kaartjes o.i.d.) dus ben beide keren verdwaald (uiteindelijk wel op het strand terrechtgekomen). Verder is het gebouw en het tuig een oude zooi, misschien is het inmiddels beter?