Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:29

[***] schreef:
Welkom Story!
En veel fijne buitenkilometers gewenst!
En aan iedereen nog een Gelukkig Nieuwjaar en een super fijn buiten-2018! **\O/**

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen ... Ik heb altijd gezegd dat ik rijden & wandelen apart wil houden, zelfs per paard (waardoor ik dus 4 verschillende type workouts heb) en dat ik alleen de rijdende kilometers met de ene pony meetel als challenge.

Maar nu ik, alweer, in een dipje zit en mijn eigen gezondheid er ook niet beter op wordt heb ik het gevoel dat ik wel eens meer zou kunnen gaan wandelen dan echt rijden. Ben nu dan ook begonnen met dit actief te doen en wil elke keer dat ik ga minstens een wandeling doen, rijden zit er voorlopig niet in.

Ergens vind ik het zonde dat er nu dus niks meegeteld wordt, terwijl ik wel kilometers maak, alleen niet te paard zoals ik in mijn hoofd ideaal vind. Zou ik niet toch gewoon alles onder 1 noemer gaan zetten? Maar dat gaat zo tegen mijn "principe" in :+

Je hebt ook een fit te paard challenge. Daar tellen alle sporten mee behalve paardrijden. Dan worden je wandelkilometers in die challenge meegerekend :j

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:33

Dat is waar, maar heb tegelijk ook weer niet zoveel zin in x aantal verschillende challenges voor verschillende dingen. Ben een beetje moeilijk mens :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:35

Ik doe alle buitenkilometers onder paardrijden, juist omdat ik wel benieuwd ben hoeveel ik er maak. Dus ook wandelen en fietsen met pony.
Maar ik heb een sporthorloge waarmee ik dat los kan tellen, dus zo kan ik het toch uitlezen uiteindelijk wat ik heb gelopen, gefietst of gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:37

Dat is inderdaad wel een idee :j
Heb ik ook .. dus dan kan ik in Endomondo alles onder 1 noemer en dan in het programma van mijn horloge gewoon alles apart houden .. Nog niet eens aan gedacht :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 10:46

Ik zet alles onder rijden. Bij de dingen binnen omheining de afstand op 0 zodat ze niet meetellen. En dan gebruik ik de titel om te specificeren wat er is gedaan en met wie (al is dat nu een beetje overbodig met 1 actieve pony). Kan je in de statistieken geen verschil zien, maar dat maakt me niet zoveel uit. In het overzicht en de lijst (geschiedenis oid ?) Zie je de titel wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:58

Dat is ook een optie, maar dan moet je steeds elk dingetje af gaan om te zien wat je met welke pony gedaan hebt, terwijl ik ook graag eens statistiekjes bekijk. Ben nu aan het zien om in mijn horloge-programma de dingen gesplitst te houden, normaal kan je daar ook wel statistieken bekijken maar moet ik nog even uitvogelen. En dan kan in Endomondo alles onder 1 noemer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:34

Zit nu wat met alles te spelen maar zie net dat ik met het rijden 1.5 km verschil heb bij het jaaroverzicht van Garmin tov Endomondo (deze is minder). Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb niet meteen een idee, volgens mij staat elke activiteit de juiste benaming .. Nu is het maar 1.5 km maar toch :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:09

Jij rijdt met je garmin en zet de uitslag dan door naar Endomondo?
Dan zou het nl hetzelfde moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:19

Ja, klopt (endomondo neemt het automatisch trouwens, staat dan alleen onder lopen). Daarom dat ik het zo raar vind. Nuja, heb net ook ontdekt dat ik blijkbaar handmatig dingen in Endomondo heb gezet of Endomondo op mobiel heb gebruikt (horloge vergeten aan doen) dus 100% komt het toch niet overeen. Mijn voornemen voor dit jaar is altijd mijn horloge aan doen/bij de hand hebben :Y)

Heb nu alles omgezet naar Riding in Endomondo en het totaal aantal kilometers klopt wel ongeveer, die paar kilometer ga ik nu niet naar zoeken, dat komt ergens door bovenstaande gok ik. Vanaf 2018 gaan we alles netjes bijhouden.

Ben nu wel meteen 5 plaatsen gestegen in de challenge 8-) :')

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:40

Mag ik vragen welk horloge je hebt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:45

Daar zal idd het verschil zitten, [***].
Bij mij kloppen alle gegevens die ik in garmin als trailrunning heb in endomondo met paardrijden.
Zet ze idd in endomondo ook handmatig om naar paardrijden (of polo als ik met de senior op pad ben).
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 22-02-18 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam veranderd

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:49

Marije waarom gebruik jij trailrunning? Daar heb je paardrijden ook als optie :) Wel pas na opslaan dan..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:54

Ik gebruik m'n garminapp verder niet.
In m'n horloge staat die op trailrunning en ik heb garmin en endomondo automatisch gekoppeld.
Op de app van garmin nooit gezocht of ik de sport om kon zetten, omdat ik de statistieken voor alsnog uit endomondo haal.
Ook omdat ik pas halverwege afgelopen jaar m'n horloge heb gekocht en alles in endomondo al stond, inclusief alle leuke challenges.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:55

@ Dayanaera : ik heb een Garmin Forerunner 210. Beetje oud al maar doet braaf wat die moet doen ;)

@ Marije_jiplover : zo doe ik het in principe ook :j Buiten dan die paar keer blijkbaar, haha. Blijft wel raar van die eerdere 1.5 km want die had ik dus meer bij Garmin dan bij Endomondo. Naja, maakt ook niet uit.

Hier inderdaad ook Garmin alles automatisch onder lopen, denk niet dat je daar paardrijden meteen kan instellen? Ik vond het toch niet. Achteraf gaat het wel gewoon :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:59

Ik heb een app voor m'n garmin gevonden die paardrijden heet.
Alleen kan ik daar de schermen op het horloge niet zo fijn instellen als bij hardlopen.
Dus die paardrijd-app gebruik ik niet, de gegevens die ik op m'n scherm zie bij hardlopen heb ik helemaal naar wens ingesteld.
Dus het kan op zich wel, maar er was tot nog toe geen fijne paardrijd-app voor mijn garmin beschikbaar.
Dus dan maar trailrunning.
Hardlopen in het bos, zoals garmin dat zo mooi vertaalt, komt toch aardig in de buurt van wat Elmo doet :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:01

Dat moet je inderdaad achteraf doen.
Laten staan was voor mij niet handig met ook hardlopen/trailrunnen als hobby :)) En mijn geschiedenis in Garmin gaat alweer wat jaren terug. Dus ik pas het altijd aan.

Ik heb de Garmin Forerunner 310XT

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:49

Bij overzetten van Polar naar Endomondo heb ik ook weleens een 10-30meter verschil bijv. Heel apart, maar daar maken we ons niet druk over. Alleen zou dat op jaarbasis best 1,5km bijv. kunnen zijn.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:52

:wave: Ik heb vandaag ook mijn eerste ritje van 2018 gemaakt. Rondje van 6 km, niet heel veel maar pony was heel erg braaf en dat vind ik het belangrijkste, want het kan een enorme draak zijn. :=

Ik zet overigens alleen paardrijden aan als ik ook echt in het zadel een rondje maak. Als ik met mijn pony ga fietsen, zet ik Endomondo aan op fietsen en met wandelen dus op wandelen. Dit doe ik o.a om later terug te kunnen zien hoe ver ik daadwerkelijk gewandeld, gefietst en gereden heb. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:53

@ Dyonne : Dat is waar :j Misschien dat het zoiets is inderdaad, zal het eind 2018 weten te zeggen, haha.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:24

Ntlie_ schreef:
Ik zet overigens alleen paardrijden aan als ik ook echt in het zadel een rondje maak. Als ik met mijn pony ga fietsen, zet ik Endomondo aan op fietsen en met wandelen dus op wandelen. Dit doe ik o.a om later terug te kunnen zien hoe ver ik daadwerkelijk gewandeld, gefietst en gereden heb. :D

Zo doe ik het ook, al fiets ik niet met mijn paarden. Wil ook wel graag overzicht houden in wat ik nou wanneer heb gedaan.

Is het een idee om buiten paardrijden ook bijvoorbeeld polo in de challenge op te nemen? Dat je daar alles wat niet onder zadel is weg kan schrijven, maar het wel meetelt? Of is dat nu ook al, en heb ik dat gewoon nog niet ontdekt? :Y)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:26

Veel schrijven bakwerk weg onder polo. Dus dat is niet zo handig denk.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:33

Oh ja dat is dan niet handig. Bakwerk tel ik nooit mee :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:55

Bakwerk tel ik ook niet mee, maar twijfel wel om die nieuwe app daarvoor te gaan gebruiken. Al klinkt het in dat topic nogal alsof hij het niet goed kan registreren op een samsung, da's wel jammer.

Mijn eerste ritje wordt weer wachten ^) Zaterdag is het in huis alle hens aan dek want een feestje met vrienden 's avonds. Zondag solden shoppen met mams, want nieuwe truien en wandelschoenen nodig. Tijdens de week is het nog te snel donker en volgend weekend zit ik in Londen. Zondag is de laatste dag dat vriend thuis is (vertrekt nadien weer voor 6 weken naar het buitenland voor werk), dus kan het dan ook niet maken...

Ga zoooooo blij zijn dat ik nadien de draad weer ga kunnen oppikken!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:02

Oh Londen, leuk! Te lang niet geweest :)

En na afgelopen maanden héééééél weinig gereden te hebben (2 tot 4x pmnd ofzo :o ) ben ik gisteren het jaar begonnen met een fijn ritje op een heel blij paard. Hopelijk heb ik dit jaar weer de zin en energie terug om een stuk regelmatiger op pad te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:06

Wij gaan jaarlijks naar Londen in januari. Mijn vriend speelt basketbal en telkens het 2e weekend van deze maand komen er 2 NBA-ploegen naar de O2 voor een officiële wedstrijd. We maken er dan altijd een korte citytrip van :j

Ik heb de afgelopen maanden, sedert eind november, hoop en al 2x gereden en 1x gelongeerd denk ik? Paard heeft uitgebreide vakantie gehad, mede door het slechte weer (piste verzopen) en doordat het licht aan de buitenbak stuk is. Wil het nu wel weer gaan oppakken, en uiteraard horen buitenritten erbij :D