Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:21

Oke, ik heb Endomondo. Lijkt me handig om te gebruiken.
Alleen; kan je het gebruiken als je meerdere sporten wil gaan doen? Dus paardrijden én hardlopen bijv.

En hoe meld ik mij aan voor deze challenge?

Somebitch

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:21

Ja dat kan. :) aanmelden kan door ts een pb te sturen :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:24

Somebitch schreef:
De groene. :+ die zijn het hardst. Die heb ik nu voor achteren liggen. De oranje liggen er van voren op :)

Maar ik rij dus altijd kriskras door de polder door verkeer etc. Tegenwoordig blijf ik dan ook gewoon netjes aan de kant draven als een auto me passeert (wel op rustig draftempo) anders is het echt geen doen om te trainen :n maar galoptraining das miet te doen.. Gelukkig heb ik in de zomer een aantal hectare land tot me beschikking wel waar oogst op staat dus moet de paden van de trekker volgen. Dan kan ik daar mijn galop training doen, dan lijkt het net een renbaan haha maar dan tussen de plantjes door echt geweldig lekker rijden is dat!

Inmiddels al weer 2 jaar geleden voor het laatst een paard op duplo's gehad O:) Hihi! Alsnog, ik vind ze geweldig! Het is dat ze bij mijn hoefsmid zelf besteld moeten worden ipv dat hij ze op voorraad heeft, anders hadden hier ook zeker duplo's onder gegaan! :D

Oef.. :\ Ik mag me echt wel in m'n handjes wrijven als ik het zo lees.. Ik heb een aantal heerlijke lange paden (ong 2 km per stuk) waar ik lekker stukken kan galopperen! := Ondanks dat het natuurlijk geen veluwe is, ben ik toch wel verwend!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:28

Heerlijk :) soms wil ik dat ook wel.. Maar mijn paard staat hier zo super goed dat ik niet twijfel om voor een bos te kiezen (stallen die hier bij het bos liggen spreken met niet aan kwa welzijn van het paard hoe ik het zou willen zien). Nee dan maar wat minder buitenrijden haha.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:38

Ik kan ook wel flinke stukken galopperen, weliswaar niet zo ver als jij, alleen liggen die paden naast fietspaden en bij iedere wandelaar/fietser ben ik weer 100 meter bezig om haar terug naar stap te krijgen, zo enthousiast als ze is :+ Dus dan blijft er niet zoveel mogelijkheid over.. Als het fietspad verder vrij is laat ik haar ook wel gewoon gaan

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:33

Iedereen weer heerlijke ritten gemaakt zie ik.
Ik heb vorige week rustig aan gedaan. Mn haflinger was niet helemaal fit en ben van het weekend naar London geweest. Zondagmiddag heb ik wel een klein rondje aangespannen gemaakt. Durfde niet op mn haf te gaan zitten was knettergaar van de busreis naar london. Gister mn haf maar weer gezadeld en een klein rondje gemaakt. Vanmiddag weer bevroren met de kleine op het karretje. Jammer van zon welsh. Pony dat je er niet veel anders dan aangespannen mee kan. Dan maar ff doorbijten in de winter. Wel een heel mooi plaatje gemaakt in de mist. Ik kan iedere keer weer zo genieten van de mooie omgeving waar ik in kan rijden.
<3
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:18

Haha ik ga morgen na buiten kwam vandaag pas half 12 thuis en aan avond eten wekker gaat weer 6 uur haha.. heerlijke ritte zie ik

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:08

Hele mooie foto Jen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:19

Wauw prachtig plekje Jen! :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:01

Leuke foto's zo in de mist!

Op korte ritjes (6-10 km) probeer ik ook goed door te draven, op langere ritten (15-20 km) probeer ik een gemiddelde van 8 km/h aan te houden, met in en uitstappen erbij dan. Tegenwoordig doe ik alles in draf (buiten het in en uitstappen dan he :P ) veel warmer onderweg en krijg ik minder snel kontpijn _O-

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:35

Mooie foto jen!

Heb problemen met endomondo.
De app wil soms niet opstarten.
Heel irritant. Kijken of hij het zo meteen wel doet

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:48

Ben echt jaloers op alle mensen die zo makkelijk het bos in kunnen.
Ik heb hier niks te klagen, kan makkelijk overal heen en overal zijn brede bermen of landbouwweggetjes.
Heb hier wel een aantal mooie lange brede bermen en onverharde wegen waar ik hele stukken in galop kan.
Maar voor echt bos ben ik of eerst een uur onderweg te paard of ik moet weg met de trailer.

Ga zometeen weer rijden. Maar denk dat ik even in de bak bezig ga. Zondag maar weer lekker een stuk buiten rijden.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:59

jen mooi plaatje zeg :j

ik zak wat in plaats omdat ik meer binnen aan het rijden ben oefenparcoursjes en dressuur en springles en dan staat mijn endomondo niet aan
ik rij nu iets minder km buiten dan zakt je plaats best snel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:07

Vandaag een snel rondje van 5 km in een half uurtje gedaan. Torpemo :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:16

Mooie foto's komen er weer voorbij!

Alanda is vandaag op sneeuwbeslag gezet. Eens kijken hoe dat zich houdt als er sneeuw ligt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:30

Neeeee ik wil GEEN sneeuw!

Maar vorig jaar ook sneeuwringen in het ijzer gehad. Voor de klompen werkte het perfect. :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:33

Ik heb eigenlijk best wel weer eens zin in een sneeuwritje :o

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:36

moonforever schreef:
Haha ik ga morgen na buiten kwam vandaag pas half 12 thuis en aan avond eten wekker gaat weer 6 uur haha.. heerlijke ritte zie ik

Wanneer ga je nu eigenlijk die bakritjes verwijderen?
De TS had je toch t/m het weekend gegeven.
Ik snap dat je dit weekend het ongelukje van je vriendin aan je hoofd had, maar inmiddels is het al woensdag.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:37

Ik heb ook sneeuwbeslag vrijdag eronder laten zetten :)

Maar hoe doen jullie dat dan, met sneeuw op rit?
Want als de sneeuw echt blijft liggen, betekent dat het vriest en de grond eronder hard is.
Bij ons in het bos is dat helemaal hobbelig bevroren.
Lijkt mij niet echt lekker om daar op te draven en een stapritje met vriestemperatuur is nou ook niet echt wat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:38

Ik rij niet met sneeuw. Ik heb hier alleen polder en ik vind dat te gevaarlijk als er autos over de sneeuw rijden waardoor ik de onderlaag gaat opvriezen.
Zeker toen met ijzers al helemaal niet. Mijn paard gleed al toen hij los in de wei ging op sneeuwbeslag laat staan als ik erop ga zitten. :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:43

Als het sneeuwt rij ik over de weg. Die wordt hier goed gestrooid en geschoven, dus da's fijn. Het bos/ruiterpad is me dan te ongelijk + vaak bevroren natte stukken = ijzig, dus dat laat ik dan voor wat het is.

Ik heb vandaag een rondje gedaan wat begon met wat miezer en eindigde met plensregen. Bah. Nou ja, in elk geval er even uit geweest :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:46

Ik wilde vandaag gaan rijden, maar toen ik thuis kwam uit school had ik toch niet meer zo'n zin :+ Morgen maar even kijken of het gaat stormen of niet, maar denk dat Loulou morgen sowieso maar een dagje vrij heeft. En als het vrijdag gaat sneeuwen minstens 2 dagen :')

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:47

Ik hoef altijd maar een klein stukje over straat voordat ik in het bos ben.
Het bos en de paden ken ik goed, dus ik weet welke paden ik op kan rijden en welke niet. De verse sneeuw is het meest ideaal om in te rijden vind ik, die aangetrapte sneeuw wordt op den duur spekglad..

Draven doe ik nauwelijks in de sneeuw. Galopperen al helemaal niet, dat durf ik niet aan.
Dus meestal wordt het een staprit. Onderweg zie je hier dan vaak ook nog reeën als het heeft gesneeuwd. Mijn paard vind sneeuw ook helemaal geweldig btw.

Foto van een sneeuwrit van vorig jaar:
Afbeelding

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:59

Die sneeuwringen die hier genoemd worden, is dat iets wat je zelf in de hoeven kunt doen of moet de hoefsmid dat doen? Vind het wel een veiliger idee als er dan geen klompen aan haar hoeven komen.. Ik heb ook niet de tijd om een paar keer per dag Loulou's hoeven leeg te halen maar de ijzers kunnen er niet af omdat haar hoeven dan scheuren geloof ik

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:31

Ik deed mee in de challenge maar kan nu niet meer erop inloggen... Ben ik er misschien uit gegooid...?