[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:39

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:14

Gave fotos en filmpjes heb ik weer voorbij zien komen, wauw!! En sneeuw, daar kan ik dan weer jaloers van worden :D Ik vind Nederland een heerlijke omgeving om te rijden hoor, met veel ruiterpaden en prachtige natuur!!
Hier heb ik nog wel eens last van hoogtevrees en durf ik niet alle routes door de bergen te doen. Maar het is over het algemeen wel genieten ja :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:16

:wow: Jij jaloers?! Wat een gaaf gebied zeg!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:33

Op het moment rijd ik met mijn paard vooral rond op de Ginkelse hei. Paard staat nu in Renkum. Aangezien ik wil verhuizen naar Arnhem (en er een reële kans in zit dat ik in Velp kom te wonen) komt het paard dan vlak bij de Veluwe zoom te staan. Ik heb al 2 stallen uitgezocht, afhankelijk van waar ik ga wonen. Wat dat betreft kan ik niet wachten. Ik vind dat echt een prachtig gebied, en lekker veel hoog en laag. Hoogste verschil is het enige dat ik hier mis, het is hartstikke plat in dit gebied.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:36

Afbeelding
Dit was gister mijn uitzicht :D. Okee dit is wel van af de wei genomen. Maar ik wilde naar buiten, alleen stond een vrachtwagen voor de uitgang dus kon pony er niet langs...

Die bergen op de foto's zou ik echt eng vinden. Veel te bang om er af te rollen. Maar ziet err wel mooi uit op de foto

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:26

Ik blijf jouw omgeving schitterend vinden Rocymax, maar ik zou denk ik sommige bergpaadjes ook wel heel eng vinden,zeker smalle en hoge. Ik wil wel wat sneeuw bij ons ruilen voor wat zon en warmte bij jou :D

Kosseh, is die vrachtwagen blijven staan of ben je uiteindelijk toch nog voor een ritje geweest?

Hier nog een paar van woensdag jl op de Brunssummerheide

In galop een pittig heuveltje op
Afbeelding

In draf
Afbeelding

Een vennetje

Afbeelding

Langs de fabriek van de zandgroeve die bij ons achterom ligt

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg steken we een provinciale weg over

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zandgroeve

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:28

Lekker hoor. :)) ik ga morgen eens kijken of het bos meevalt..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:19

Leuk om weer wat van 'mijn' uitrijgebied te zien, de Ginkelse heide! Nienke, mijn verzorgpony staat nu in Rheden, wat naast Velp ligt en je kan daar inderdaad prachtig rijden over de Posbank!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:22

Afbeelding

mijn bijna 5 jarige verkent de Noordwijkse duinen op een vroege koude winterochtend...

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:28

Ooooh lekkere foto's allemaal! Het wordt ook echt weer nodig tijd voor een buitenrit... Hopen dat het maandag mooi weer is!

Zo ziet het er bij ons op de hei uit (paar maandjes terug?)
Afbeelding

Afbeelding

En vorige week een voorzichtig en koud rondje langs het dorp :brr:

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:14

Vandaag eindelijk in de sneeuw gereden! Er was maar weinig gevallen en de meeste paden waren al lang weer sneeuwvrij, maar af en toe toch een mooi winters plaatje!

Afbeelding

Afbeelding

Stuk zandverstuiving:
Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:56

Leuk allemaal!
Ik ga binnenkort ook weer een rondje doen, word helemaal blij van al die vrolijke oortjes.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:36

Nouvel, die foto van de Noorwijkse duinen lijkt wel wat op ons heuvelig heide gebied.

Renee_S, zal voor je duimen voor goed buiten-rij weer maandag. Ik hoop op goed weer morgen, dan ga ik ook weer voor een buitenrit. Vandaag heeft mijn vriend mijn paardje geleend voor een buitenrit samen met mijn dochter.
Wat leuk, het wit van de manen lijkt op de zand foto's witter dan op de sneeuwfoto's. :D Mooie brede paden!

Mooie foto's Chouchou, nog even wat sneeuw meegepakt. Ondanks dat ik niet van sneeuw hou, levert het wel mooie plaatjes op.

Citaat:
Op de terugweg steken we een provinciale weg over
Ik zag dat de Provinciale weg zelf net niet op de foto's stond :roll: , alleen het stuk erheen en toen we al overgestoken waren. Op het filmpje staat hij wel

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:18

Elegance_ schreef:
[ [url=m/PL3xdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R2jGaD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de veluwe :)

Gave foto's! Ziet er toch ook wel een beetje scary uit met dat effect eronder /3

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:22

Dit was eehhm ik geloof aan het einde van de zomer van 2014. Heel mooi stuk om te rijden! Is in de peel? geloof ik..
Zo zijn er nog wat meer mooie stukjes bij ons in de buurt kwam in laatst achter :j
Afbeelding

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:24

rocymax schreef:
Gave fotos en filmpjes heb ik weer voorbij zien komen, wauw!! En sneeuw, daar kan ik dan weer jaloers van worden :D Ik vind Nederland een heerlijke omgeving om te rijden hoor, met veel ruiterpaden en prachtige natuur!!
Hier heb ik nog wel eens last van hoogtevrees en durf ik niet alle routes door de bergen te doen. Maar het is over het algemeen wel genieten ja :D

[ [url=m/sGEcwm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w9gBCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fLlv2P.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pBcL15.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woww! Daar ben ik jaloers op! Zou ik wel willen rijden hoor _/-\o_

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:47

Citaat:
Dit was eehhm ik geloof aan het einde van de zomer van 2014. Heel mooi stuk om te rijden! Is in de peel? geloof ik..
Zo zijn er nog wat meer mooie stukjes bij ons in de buurt kwam in laatst achter
Toch altijd leuk om in eigen omgeving weer nieuwe leuke stukjes tegen te komen :j
Trouwens leuke foto!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:38

Mooie fotos allemaal weer !! Heerlijk om met de sneeuw te rijden, hier voorspellen ze einde week ook sneeuw :D
Ons gebied is heel erg mooi, maar ik heb een ontzettende handicap:Ik heb heel erge hoogtevrees!!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:22

Hier is er juist de komende twee weken mooi droog weer voorspeld! Mocht ook wel weer eens, heerlijk!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:37

Hier voorspellen ze morgen nog slecht en dan ook lekker zon... Eindelijk!

Hopen dat we ook weer eens lekker naar buiten kunnen. Vandaag was helaas weer ellende :(

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:00

@ rocymax; prachtige foto's, wat een heerlijk weer was het bij jullie.
@ Imala204; Ziet er leuk uit, jullie hebben in ieder geval een afwisselende route gekozen :D
@ Renee_S ; Volgens mij woon jij echt bij een prachtig gebied :j
@ r Chouchou; Gaaf ! Een sneeuwrit :D
@ Deniseevy ; ik schrok even van de foto, ik dacht hé?! In een T-shirtje? Maar het was
toen nog lekker zomer :D Mag het van mij ook snel weer worden trouwens.

Ik heb vandaag een redelijk simpel ritje gemaakt door de polder hier. Lag er bijna naast, mijn pony schrikt
eigenlijk nooit maar nu opeens; -toink- met 4 benen een meter naar links :+ Door een kudde schapen die
ze helemaal over het hoofd had gezien. Ik hing ernaast maar gelukkig niet gevallen. Verder een heerlijke rit gehad. We zijn 1,5 uur op pad geweest, 7,5 kilomter gereden, niet erg snel maar alleen gestapt en regelmatig even stilgestaan omdat mijn pony de laatste tijd nogal drammerig werd op de terugweg. Het ging
gelukkig vandaag al een heel stuk beter. Na 1,5 uur stappen had ik het wel redelijk koud haha. :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:18

Citaat:
Ik heb vandaag een redelijk simpel ritje gemaakt door de polder hier. Lag er bijna naast, mijn pony schrikt
eigenlijk nooit maar nu opeens; -toink- met 4 benen een meter naar links :+ Door een kudde schapen die
ze helemaal over het hoofd had gezien. Ik hing ernaast maar gelukkig niet gevallen. Verder een heerlijke rit gehad. We zijn 1,5 uur op pad geweest, 7,5 kilomter gereden, niet erg snel maar alleen gestapt en regelmatig even stilgestaan omdat mijn pony de laatste tijd nogal drammerig werd op de terugweg. Het ging
gelukkig vandaag al een heel stuk beter. Na 1,5 uur stappen had ik het wel redelijk koud haha.
Pfff... was dus boffen dat je er niet naast bent gevallen, de grond is nu wel erg hard.

Leuke foto's!

Hier vanmorgen vroeg ook al weer een buitenrit. Zijn ca 2 uur naar de heide geweest. Veel gestapt, maar gelukkig waren er ook genoeg paden waar we, ondanks de vorst ook veilig konden draven en galopperen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:50

Wat een prachtige foto,s weer allemaal :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:18

Imala, wat een gaaf gebied zeg! Daar is onze strabrechtse heide niets bij haha.

xapple, schapen zijn ook heeeel eng }:) die hebben wij Hier ook veel haha. Ze doen het gewoon express, zich eerst verstoppen en dan keihard 'beeeeeeeh' gaan roepen... Gemene dieren O:)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:29

Renee_S schreef:
Imala, wat een gaaf gebied zeg! Daar is onze strabrechtse heide niets bij haha.

xapple, schapen zijn ook heeeel eng }:) die hebben wij Hier ook veel haha. Ze doen het gewoon express, zich eerst verstoppen en dan keihard 'beeeeeeeh' gaan roepen... Gemene dieren O:)

Dank je. Maar.... net eens gegoogled op afbeeldingen van de Strabrechtse Heide... die ziet er ook schitterend uit. Net onze heide maar dan zonder de heuvels (zover ik de foto's kon beoordelen) Met schitterende ven(nen)of meertje(s) !

Hhaha....en lol dat ze dan hebben (die schapen)
Eefke is er een keer met me vandoor gerend toen op een (met draad afgezette vlakte) opeens een kudde schapen met rinkelende bellen ging rennen incl. de herders honden. Kreeg haar pas stop toen de schapen stopten. <<)

Gelukkig een keer daarna midden tussen een grote kudde grazende en rustende schapen en geiten incl herder en honden rustig door gestapt. Een geit met vervaarlijk lange gedraaide horens kwam heel dicht bij en ze keken elkaar met een schuin koppie rustig aan. (Balen was dat ik dacht dat ik alles mooi gefilmd had met mijn helmcamera, maar toen had ik hem niet goed aangezet (bleek achteraf) -:(-