Paard staat er ook lekker enthousiast op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:hier mensen ervaringen met fijne zadeltassen?
Ik had al voor bidonhouder gevraagd,die komt nog.
Heb wel van die achtertassen met bidonhouders,maar eigenlijk is mijn pony's rug zo kort dat een extra tas aan de achterkant al niet ideaal is.
Zijn voortassen handig?
Of klappen die met galop.
Of gewoon heuptasje?
Ik wil mee kunnen nemen:
drinken(flesje,kan in bidonhouder)
sultana/broodje oid
geld
mes
krabber
wat brokjes oid
hoe nemen jullie spullen mee met langere ritjes?
ikke schreef:Maar als je die tassen zou gebruiken voor een meerdaagse tocht, loop je een serieus risico op problemen bij de rug omdat de tassen daar, door het dek heen, gaan schuren.
Ik heb aan de achterkant van het zadel ringen laten maken waar ik dergelijke tassen aan vast kan maken, zodat het gewicht door het zadel gedragen wordt en de verbinding alleen een stabiliserende funktie heeft.
Josien_ schreef:ikke schreef:Maar als je die tassen zou gebruiken voor een meerdaagse tocht, loop je een serieus risico op problemen bij de rug omdat de tassen daar, door het dek heen, gaan schuren.
Ik heb aan de achterkant van het zadel ringen laten maken waar ik dergelijke tassen aan vast kan maken, zodat het gewicht door het zadel gedragen wordt en de verbinding alleen een stabiliserende funktie heeft.
Ik heb diezelfde tassen ook ( geleend dat wel maar is ideaal voor lange dagtochten)
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat schuren ?
Josien_ schreef:Ah, op die manier! Maar als je je tassen OP het zadel wilt bevestigen zal je een western of edurance zadel oid moeten hebben toch? Want ik zie niet helemaal hoe je dat bij een engels zadel voor elkaar krijgt.
ikke schreef:Josien_ schreef:Ah, op die manier! Maar als je je tassen OP het zadel wilt bevestigen zal je een western of edurance zadel oid moeten hebben toch? Want ik zie niet helemaal hoe je dat bij een engels zadel voor elkaar krijgt.
Ik heb daarvoor speciale ringen aan mijn (engelse) zadel laten zetten.
De echte die-hards gaan natuurlijk voor een echte trekker (ik heb er twee te koop liggen), maar als je, zoals ik, minder vaak gaat, werkt een engels zadel met extra ringetjes ook prima.