[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:44

Ik heb onderstaande zadeltassen, ben er opzich wel tevreden mee want er kan veel in, maar ze klapperen wel in de galop. Meestal neem ik gewoon een heupzakje mee (en hou dat zelf even vast als het teveel klappert tijdens het galopperen :+ ) maar daar gaat dan enkel wat geld, gsm en evt fototoestel en paardenkoekje in. Drinken koop ik altijd onderweg :)

Paard staat er ook lekker enthousiast op :P
Afbeelding

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:46

Ik ga voor de Dabo,met kaartenhouder en bidonhouder(s).
Kan die kaartenhouder er ook af, Rais?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:03

Yep. Bij 'extra', geloof ik, op de site staat hoe het zit. Hij zit met klittenband vast. Zal binnenkort even proberen foto'tje te maken, als ik eraan denk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:07

Afbeelding
Stowaway western achter deze heb ik in het paars.
Afbeelding
Hier leeg achter het zadel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:25

Ik heb een banaantas van dabo voor achter het zadel.
Een heuptasje gaat ook vaak mee.

Voor meerdaagse tochten heb ik ortlieb tassen.

Ben net weer naar een bijeenkomst geweest bij de ruitersportzaak.
Ik zit daar in het testpanel dus elke maand leuke spulletjes om te testen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:06

Ik heb legerpukkels uit het voormalig Oost-Duitsland. Die kwamen vrij massaal op de markt, kort na de val van de muur en dat was (en is) erg goed spul. Ik moet er nog eens aanpassingen aan laten maken, zodat ze beter bij m'n huidige zadel en wijze van bepakken passen, maar in principe houden ze het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:07

Ah dat zijn ook leuke dingen ja volgens mij ligt er bij mijn ouders nog zo eentje..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:11

Anoniem schreef:
Ah dat zijn ook leuke dingen ja volgens mij ligt er bij mijn ouders nog zo eentje..

Moet je d'r nog eentje bijzoeken. Kom je daarna even spieken hoe ik dat gefabriekt heb.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:22

Oja, Bij de legerdump hebben ze er bij ons in de buurt ook nog wel, is wel een goed idee.

Mijn vader heeft vandaag een helmcamera gekocht! Die mag ik ook gaan gebruiken voor mijn ritjes! :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:31

Ik heb gewoon een dekje met zakken er in. Heel handig!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:45

Maar ook minder voor de drukverdeling als je die te vol stopt. ;)
Ik heb er ook een maar daar gaat nauwelijks wat in. Hooguit een routekaart.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:17

Veel plezier DC! Ik heb altijd een heuptas voor lange ritten, alleen voor een trec lijkt me dat niet handig.. Ik vind die tassen achter het zadel het fijnst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:32

Ik vind ze niet fijn in combinatie met paard met giga korte rug,past allemaal maar zo half dan..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:46

Anoniem schreef:
hier mensen ervaringen met fijne zadeltassen?
Ik had al voor bidonhouder gevraagd,die komt nog.
Heb wel van die achtertassen met bidonhouders,maar eigenlijk is mijn pony's rug zo kort dat een extra tas aan de achterkant al niet ideaal is.

Zijn voortassen handig?
Of klappen die met galop.

Of gewoon heuptasje?

Ik wil mee kunnen nemen:

drinken(flesje,kan in bidonhouder)
sultana/broodje oid
geld
mes
krabber
wat brokjes oid

hoe nemen jullie spullen mee met langere ritjes?

Dat heb ik (op het drinken na) gewoon in mijn jaszakken zitten..
En heel soms heb ik een heuptas om. Heb wel zadeltassen, die gebruik ik soms bij hele lange ritten in de Eifel.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:38

Die voortas van Dabo ziet er ook wel handig uit.. voor die prijs wil ik dat ook wel een keertje proberen :) (Note to self: rolmaat mee naar stal!)

Rais, vet! Weet je ook welke helmcamera je vader heeft gekocht? Ik heb er sinds kort ook een, bevalt goed en leuk om terug te kijken!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:44

ikke schreef:
Maar als je die tassen zou gebruiken voor een meerdaagse tocht, loop je een serieus risico op problemen bij de rug omdat de tassen daar, door het dek heen, gaan schuren.

Ik heb aan de achterkant van het zadel ringen laten maken waar ik dergelijke tassen aan vast kan maken, zodat het gewicht door het zadel gedragen wordt en de verbinding alleen een stabiliserende funktie heeft.

Ik heb diezelfde tassen ook ( geleend dat wel maar is ideaal voor lange dagtochten ;) )
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat schuren ?

Rijden met een rugzak is idd geen goed plan! Tenzij je zo'n rugzak hebt die je aan de voorkant ook nog helemaal vast kan maken ben je hem binnen een half uur zat. En zelfs een die je helemaal om je rug kan snoeren is na een uur strontvervelend volgens mij :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:48

Josien_ schreef:
ikke schreef:
Maar als je die tassen zou gebruiken voor een meerdaagse tocht, loop je een serieus risico op problemen bij de rug omdat de tassen daar, door het dek heen, gaan schuren.

Ik heb aan de achterkant van het zadel ringen laten maken waar ik dergelijke tassen aan vast kan maken, zodat het gewicht door het zadel gedragen wordt en de verbinding alleen een stabiliserende funktie heeft.

Ik heb diezelfde tassen ook ( geleend dat wel maar is ideaal voor lange dagtochten ;) )
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat schuren ?

Wanneer je serieus bagage bij je hebt, zeg 4 a 5kg per kant, dan draagt dat gewicht rechtstreeks op de rug van het paard. Dat geeft na enkele dagen reizen gegarandeerd forse problemen als schuur- en drukplekken. ik ken er ondertussen te veel die op die manier hun reis hebben moeten afbreken.

Volgens mij heb ik wel ergens foto's van mijn constructie, ik zal vanavond even kijken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:51

Ah, op die manier! Maar als je je tassen OP het zadel wilt bevestigen zal je een western of edurance zadel oid moeten hebben toch? Want ik zie niet helemaal hoe je dat bij een engels zadel voor elkaar krijgt ;) .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:57

Josien_ schreef:
Ah, op die manier! Maar als je je tassen OP het zadel wilt bevestigen zal je een western of edurance zadel oid moeten hebben toch? Want ik zie niet helemaal hoe je dat bij een engels zadel voor elkaar krijgt ;) .

Ik heb daarvoor speciale ringen aan mijn (engelse) zadel laten zetten.

De echte die-hards gaan natuurlijk voor een echte trekker (ik heb er twee te koop liggen), maar als je, zoals ik, minder vaak gaat, werkt een engels zadel met extra ringetjes ook prima.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:06

Snadrem schreef:
Rais, vet! Weet je ook welke helmcamera je vader heeft gekocht? Ik heb er sinds kort ook een, bevalt goed en leuk om terug te kijken!

Hij heeft een GoPro 3, Silver edition gekocht. Hij heeft hem met name aangeschaft voor de wintersport, motorrijden e.d.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:08

ikke schreef:
Josien_ schreef:

Ik heb daarvoor speciale ringen aan mijn (engelse) zadel laten zetten.

De echte die-hards gaan natuurlijk voor een echte trekker (ik heb er twee te koop liggen), maar als je, zoals ik, minder vaak gaat, werkt een engels zadel met extra ringetjes ook prima.

Ah okee :) Ik ben benieuwd hoe jij het gedaan hebt dan!
Ik heb idd ook een engels zadel, buitenrijden is heerlijk maar ik rijdt net zo fanatiek in de bak en ik heb het geld niet om alles in drievoud aan te schaffen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:22

Ik heb ook een dressuurzadel,bij mij komen er achter ringen op.

Als je interesse hebt in die zadeltassen Josien...(die met die bidonhouders erbij)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:59

Nog n tip om water/drinken mee te nemen is een, kleine, camelbag heel handig. Doe ik ook. Als je de waterzak er uit haalt is ie ook prima al rugzak(je) te gebruiken. Sommigen hebben ook een voorsluiting, die is wel aan te bevelen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:16

Ik heb twee leren tasjes aan mijn zadel hangen. Daar kan makkelijk wat geld in, wat eten, hoevenkrabber en klein zooi.
Aan de voorkant een bidonhouder.
Ik heb er geen last van, klappert ook niet. Oorspronkelijk was het een pommeltasje, maar ik heb het tussenstuk eruit gehaald en er twee aparte tasjes van gemaakt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:11

Rais schreef:
Nog n tip om water/drinken mee te nemen is een, kleine, camelbag heel handig. Doe ik ook. Als je de waterzak er uit haalt is ie ook prima al rugzak(je) te gebruiken. Sommigen hebben ook een voorsluiting, die is wel aan te bevelen.

camelbag?
:o?