Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Ik heb diezelfde Snadrem,en vind de bidonhouders enorm irritant.
Misschien houd ik die tassen wel en sloop k de houders eraf.
Wat Ikke zegt is misschien wel zo.
Maar misschien, als je écht intensief rijdt(meerdaagse),kan je er dan wat zachters ondernaaien?
Mijn zadelmaker wil ook ringen aan de achterkant van mijn zadel maken,gratis service.
Maar dan nog weet ik gewoon niet goed wat ik wil.
met bepakking rijden(dus echt grote,volle tassen)ga ik niet doen.
Snadrem schreef:Nou ligt het er denk ik wel aan wat je er in doet. Die tas weegt bij mij met inhoud nog geen kilo (paar mueslirepen en een klein flesje water, en soms een regenjasje). Als je echt bepakt en bezakt aan de gang gaat, dan moet je wel wat degelijkers hebben.
Snadrem schreef:Begrijpelijk. Ik denk dat, als ik ooit een meerdaagse trektocht ga doen, de zadeltas hetzelfde ingepakt blijft als nu (gewoon wat te eten en te drinken er in). Andere bagage zal dan eerder in een rugtas gaan en in tassen die voor aan het zadel kunnen, met daarbij rekening houdende dat het paard het uiteindelijk allemaal draagt (als ik met rugzak op paard zit, draagt het paard ook de rugzak). Het gewicht moet dus binnen de perken blijven en niet in de weg zitten.