Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:21

Jessol schreef:
Fabster schreef:
Jessol, met een beetje ‘geluk’ breekt t kraakbeen. Klinkt een beetje raar, maar als t gebroken is, is er weer flexibiliteit. Mijn Belg heeft t ook. Als t net breekt, staan ze wel even 2 weken goed kreupel. Maar daarna ging hij weer echt goed. Heb van Van Nassau begrepen, dat ze vroeger het kraakbeen expres braken, als het helemaal verbeend was. Kon t knol weer aan t werk (komt heel veel bij trekpaarden voor).

Oh, daar hebben ze mij niets van gezegd? Hij heeft blijkbaar de verbening bijna even ernstig als het bij trekpaarden voorkomt. Hij heeft enkel wat last in het bochtenwerk.

De mijne is nu echt heel erg drammerig en wilt dus écht naar huis. Gisteren was ik hem 2 keer bijna kwijt, gelukkig is alles hier "veld" en kan hij niet op straat, hij is meestal wel slim genoeg om te stoppen aan een scherpe bocht of aan asfalt. Hij heeft gisteren op een gegeven moment 36 km/u gelopen, gek voor een fjord met zijn minibeentjes. Hij is van 5x per week intensief werken naar elke dag 1 uur stappen gegaan, en dan in het weekend buitenritten, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft, dat hij veel meer energie heeft.
Het knaagt wel een beetje aan het vertrouwen, vroeger kon ik zo relaxt wandelen. Iemand tips hoe ik mij kleine dondersteen moet aanpakken?


Blijkbaar is het geen wijdsverspeide kennis. De DA die foto’s kwam maken van de voet van de Belg (kraakbeen gebroken) wilde de voet fixeren met een ijzer met heel veel lippen. Leek mij al raar, want kraakbeen hoort flexibel te zijn. Bij Van Nassau nagevraagd en die raadde wat de DA had aangeraden. Maar die zei dat het dierenkwelling was. Als het breekt, komt er natuurlijk een ontstekingsreactie en daar gaan ze goed kreupel op. Maar na 14 dagen liep hij weer als een kievit.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:51

Marije_jiplover schreef:
Gewoon zorgen dat je boven blijft dus?


Gelukkig al bijna een jaar er niet naast gelegen (afkloppen), maar dit doet me denken aan dat plaatje wat af en toe langskomt op facebook

'Paardrijden is de kunst van het paard tussen jouw en de grond houden' _O-

Dayanara

Berichten: 2379
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:36

Ik kan op zijn vroegst pas zondag een ritje doen, dat doe ik niet ivm vuurwerk dus het word volgende week pas weer helaas.

Rijden jullie wel gewoon 31 december?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:39

Dayanaera schreef:
Ik kan op zijn vroegst pas zondag een ritje doen, dat doe ik niet ivm vuurwerk dus het word volgende week pas weer helaas.

Rijden jullie wel gewoon 31 december?


Nee, vandaag ga ik voor t laatst naar t bos toe, maar dit weekend voor de zekerheid niet

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:45

Hier wordt vaak wel gewoon tm 31 december doorgereden. Maar wel in de bossen, daar is het rustiger.
Zelf ben ik zondag jarig en nog banger voor vuurwerk dan mijn paard geloof ik :P . Dat is dus geen succes, misschien zaterdag nog een buitenritje.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:51

Ik rijd ook niet als er veel geknald wordt. In het bos is t wel goed te doen, maar ik durf zelf nauwelijks over straat

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 10:51

Hier zitten we helaas midden tussen de vuurwerkwinkels die ook shows houden om de verkoop te boosten. Dus voor mij zal het fietsen en mennen ook wel afgelopen zijn voor 2017 nu de verkoop start. Gisteren nog wel even een rondje gedaan.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:55

Ik kan zo het bos in dus ik rijd vaak wel op 31 december.
Of ik er dit jaar aan toe ga komen, weet ik alleen nog niet.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:57

Op 31 december rij ik nooit. Dat heeft eerder met mezelf te maken dan met mijn merrie, want van ons tweetjes ben ik degene die het bangste is voor vuurwerk.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:58

Ik ga ook voor het laatst naar de bossen dit jaar. Moet toch de Rijksweg over en laatst met les gooide iemand zo'n knetterding richting de bak, pony was helemaal over de zeik.

We gaan vandaag naar McDonalds in Elmpt met zijn drieën! Ontzettend veel zin in!

Dayanara

Berichten: 2379
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:12

We zitten hier ook zo in de bossen maar vind het toch eng. Vandaag gaan de bijrijders samen op pad. Ik houd een pyama dag :))

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:15

Hoihoi even en vraagje ik had na twee weekje niks kunnen doen inverband hoefzweer en gladheid gisteren weer een rondje mee gepakt samen met stalgenootje, zij gebruikt de app paard en kaart.
En ik had dus endomondo aan zoals altijd.
Maar nu begin ik me af te vragen of mijn endomondo wel correct werkt.. we hebben hem precies op dezelfde tijd aangezet, ik reed voorop en zij achter mij ik moet af en toe wel even stilstaan zodat haar paard weer dichter bij ons kwam ( ijsco stapt nogal vlot haha )
Alleen nu was mijn snelste snelheid volgens endomondo dus 12 km per uur.. en die van haar gaf aan 22 km per uur ! Dat vind ik nogal een stuk schelen ( we hadden een stuk gedraafd zij weer achter ik voor kan zijn dat hij ietsjes in moest lopen af en toe en dus wat meer moest gassen maar ik vind 10 km wel een heel verchil.
Ook had die van haar een tijd getrackt van 45 min rijden.. en ik maar 37 .. terwijl we toch echt ook dezelfde tijd terug waren.

Hoe kom ik er nou achter welke het correct heeft gehad ? We willen beide namelijk endurance gaan rijden dus het is dan wel handig als je een realistish beeld hebt van je gemiddelde snelheid.
Het aantal km's was overgens wel hetzelfde dat klopte vreemd genoeg wel, haar gemiddelde snelheid lag ook hoger dan bij mij terwijl ik dus volgens app korter gereden had.

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 11:23

De hoogste snelheid moet je bij elke app met een korrel zout nemen, dat is gewoon zelden 100% betrouwbaar met telefoon. Je hoeft maar even verbinding kwijt te zijn en dan kan je rare uitschieters krijgen. Een IJslander draaft niet snel 22 km/h, 12 km/h is wel een redelijk normaal tempo voor een IJsco in draf.
De gemiddelde snelheid klopt over het algemeen wel gewoon, heb je niet gewoon aan staan dat hij de tijd stil zet wanneer je stil staat? Dat zou het verschil in tijd tussen jullie ritten verklaren (aangezien je ook aangeeft dat je soms stil hebt gestaan om te wachten).
Verder lijkt mij iets niet te kloppen aan haar app als ze langer heeft gedaan over dezelfde rit en toch een hogere gem. snelheid had. Niet per ongeluk gekeken naar tempo/pace ipv snelheid op endomondo?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:35

Ik ga vandaag nog even een ritje doen. De rest van het jaar :+ kom ik er toch niet meer aan toe.
Vuurwerk zal wel meevallen, heb een redelijk letterlijk bomproef paard dus kan wel wat hebben haha.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:41

Ik ga misschien morgen even. Pony woont in een rustig afgelegen dorp en met minder dan 10 minuten stappen zijn we al in het natuurgebiedje waar vuurwerk al helemaal ver weg is. Gelukkig, want ik ben echt vreselijk bang voor vuurwerk. _O-

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:14

Ik had eens hoogste snelheid 200km per uur dus daar kijk ik maar niet te veel naar :')

Pony vind siervuurwerk niet leuk, knallen geen probleem. We gaan nieuwjaarsritje doen en misschien morgen of zaterdag naar bos

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:16

Afgelopen jaren altijd juist het bos in geweest rond de jaarwisseling. In het bos is vuurwerk verboden, en paarden komen daar altijd heerlijk tot rust, lekker hoofd leeg maken.
Dit jaar staan we iets verder van het bos af, moeten nu een stukje langs de weg, dus moeten ff kijken hoe we dat gaan doen. Liefst ga ik wel, maar moet wel verantwoord blijven.


MissToseland schreef:
Ik had eens hoogste snelheid 200km per uur dus daar kijk ik maar niet te veel naar :')


Die had ik ook 1x, met mn pony van 35+... _O-

SunnyHorse
Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:24

Bedankt Mooney! Het is gelukt, ik mag ook meedoen.

Voor vandaag heb ik ook een mooi buiten ritje op de planning staan. Zal eerst nog even een anti-regendansje doen.

Qua fris gedrag merk ik zelf geen verschil, warm of koud weer. Altijd braaf onder het zadel. Aan de hand daarentegen blijkt hij in piaf te kunnen als het koud is buiten!
Paard heb ik sinds september en geeft bij de vorige eigenaar nooit buiten gereden. Aangalloperen buiten, zonder een bocht in de binnenbak, was even een uitdaging, maar inmiddels heeft hij het door :+

SunnyHorse
Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:25

Snelheid kijk ik ook niet meer naar. Daar klopt bij mij ook niets van. Hopelijk de km’s wel.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:55

Het kan ook aan je settings liggen. Heb je hem op 'pauzeren bij stilstaan' (of iets dergelijks) staan dan denkt 'ie ook om de haverklap dat je stilstaat en loopt je rijtijd dus niet door.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:07

Snelheid bij endomondo is niet al te betrouwbaar.
Als je alleen gedraafd hebt en niet een stuk gegaloppeerd, dan lijkt me 12 km als topsnelheid wel kloppen.
Voor 22 km/u moet je best even een sprintje trekken.

Ik gebruik endomondo tegenwoordig alleen doordat ik mijn Garmin account aan endomondo heb gekoppeld.
Mijn Garmin GPS horloge lijkt een stuk realistischer te zijn met topsnelheden en accuraatheid van de afstand, tov de GPS functie van mijn telefoon/de endomondo-app.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:39

Ik heb wel eens topsnelheden gehad van 45 km/u ofzo. Dat loopt mijn merrie echt niet, hoor _O- . Mss dat dat een seconde was dat ze net schrok ofzo, maar echt niet meer dan dat.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:25

Afbeelding
Ik ben lichtelijk onder de indruk van mijn knollebol!
Loopt gewoon tussen alle carbid knallen door alsof t de normaalste zaak van de wereld is en was ook nog eens mega braaf! Daarbij heeft hij afgelopen maand slechts 4x onder het zadel gelopen dus ik heb besloten dat ik niet meer zo op hem mag mopperen :')

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:53

Leuk filmpje Froemel! Grappige foto's ook.

Haha SuperAssie, stoer zeg! Hou het in gedachte als je nog eens boos wil zijn :P

Hier nog steeds de winterdip, gisteren wel besloten dat ik op z'n minst kan gaan wandelen aan de hand, dat overleef ik in principe wel. Vergeet dat altijd te tracken dus ga ik vanaf nu wel weer doen .. ben al begonnen met mijn wandelingen van gisteren in te tekenen :Y) Volgende keer maar weer horloge aan. Morgen gaat het weer regenen, kan ook pas vrij laat gaan, maar wie weet zit er toch nog wat in.. Zou eigenlijk gewoon in de regen moeten gaan, maar zover ben ik nog niet, en pony ook niet gok ik :')