Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:07

Dat kende ik nog niet relive!

Hier geen verschil, alleen dat hij iets stijver is in het begin omdat hij ‘s nachts op stal staat in de winter. Maar alleen als hij meteen van stal af komt en dan rijden.
Maar ja hij is ook geen 18 meer :))

Normaal had ik ook wel wat een winterstop, maar heb nu een stalgenootje waar ik bijna elke zondag wel mee weg ga. Ook al is het wat minder weer.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:14

Hier ook niet echt verschil, alleen nu ivm de verhuizing is ze wel frisser, maar das eigenlijk alleen maar fijn :')
In de winter wel minder vaak grotere rondjes, maar een winterstop nooit gedaan. Gezien ze sowieso meer binnen staan hier in de winter, vind ik dat ook een no-go voor ons :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:27

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag een kerstritje met mijn man.
Voor t eerst sinds we 2 paarden hebben, samen naar het bos.
Hij had denk ik al zo'n 3 jaar niet gereden, maar het was opstappen en wegrijden.
Wel bijna alles gestapt. Af en toe op zijn initiatief een 100 m in draf.
Waarbij de laatste paar keer hij het ritme van het lichtrijden ook weer echt te pakken had.

Zo gaaf, die ouwe van mij die zet dan ook echt geen stap verkeer hè (manlief zit dus op de bijna-30jarige).

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:55

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:16

Relive ziet er leuk uit, ik kende het niet. Ook eens naar kijken.

Marije, leuk zeg zo samen op pad!

Vorige winter was beetje noodgedwongen dat we moesten. Pony met veel conditie en geschoren.
Nu doen we het rustig aan. Hij heeft veel haar, dus aangepast rijden. Maar dat bevalt ons prima. Rustige buitenritjes. En als het niet uitkomt dan rijden we niet. Ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:38

Het hangt hier per jaar af van de planning en vooral het weer. Bij echt nat weer zijn heel wat paden spekglad/zompig en gewoon niet fijn om te rijden. Om dan telkens datzelfde rondje in open veld te maken...

In de winter heb ik vooral een chagrijnig paard. Hij houdt niet van regen, modder en nattigheid. (Ijzige) kou met droog weer lukt wel maar hij is helemaal in zijn element met het zonnetje erbij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:49

Mijn pony is niet veel schrikkeriger hoor :)

Gewoon altijd beetje t zelfde :) heerlijk dier, lekker stapritjes maken.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:08

Kijk regelmatig even in dit topic mee. Ik neem mijn ritjes ook vaak op met endomo: wil me ook graag aansluiten bij de challenge *\o/*
Krijg het toevoegen van TO op endomo niet voor elkaar. Ik heb de standaard Endomo (geen Facebook) lukt het daar gewoon mee?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:55

Shaggy is ook niet anders in de winter. Afgelopen keer wel wat loperiger maar we hadden al ff niet buiten gereden en tja dan moet z’n turbostand ff aan. Daarna is ie het vaak ook wel weer kwijt. In de winter rij ik eigenlijk ook altijd gewoon buiten. Weet alleen niet of ik ook vaak groot rondje ga redden.... Maar dat ligt voornamelijk aan de hoeveelheid wind en regen .

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:28

Hier vinden ze het altijd leuk om mee te gaan. Hele makkelijke paarden :j

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:10

Fabster schreef:
Jessol, met een beetje ‘geluk’ breekt t kraakbeen. Klinkt een beetje raar, maar als t gebroken is, is er weer flexibiliteit. Mijn Belg heeft t ook. Als t net breekt, staan ze wel even 2 weken goed kreupel. Maar daarna ging hij weer echt goed. Heb van Van Nassau begrepen, dat ze vroeger het kraakbeen expres braken, als het helemaal verbeend was. Kon t knol weer aan t werk (komt heel veel bij trekpaarden voor).

Oh, daar hebben ze mij niets van gezegd? Hij heeft blijkbaar de verbening bijna even ernstig als het bij trekpaarden voorkomt. Hij heeft enkel wat last in het bochtenwerk.

De mijne is nu echt heel erg drammerig en wilt dus écht naar huis. Gisteren was ik hem 2 keer bijna kwijt, gelukkig is alles hier "veld" en kan hij niet op straat, hij is meestal wel slim genoeg om te stoppen aan een scherpe bocht of aan asfalt. Hij heeft gisteren op een gegeven moment 36 km/u gelopen, gek voor een fjord met zijn minibeentjes. Hij is van 5x per week intensief werken naar elke dag 1 uur stappen gegaan, en dan in het weekend buitenritten, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft, dat hij veel meer energie heeft.
Het knaagt wel een beetje aan het vertrouwen, vroeger kon ik zo relaxt wandelen. Iemand tips hoe ik mij kleine dondersteen moet aanpakken?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:29

Mijn paard is net zoals in de zomer, gewoon lekker voorwaarts. Heb door het vele werken een week niet kunnen rijden, dus vandaag een dagje vrij. Morgen hoef ik maar tot 13:30 uur, dus ga ik ook fijn rijden, maar dan heb ik waarschijnlijk les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:13

Fijn dat bij de meeste de paarden toch gewoon hetzelfde zijn, lijkt me heerlijk om gewoon zomer en winter op pad te kunnen met een betrouwbaar paard :j

Hier is dat niet het geval, ik heb echt 2 verschillende paarden en kom er niet achter waarom. Vind ik best frustrerend. Wil zo graag weer op pad maar het moet wel fijn en veilig blijven...

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:33

Zou iemand mijn er doorheen willen loodsen wat betreft meedoen aan de challenge? De helder beschreven stappen in de openingspost kriig ik gek genoeg niet voor elkaar -O-

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:55

Ik meld me hier ook maar weer eens. Doe al een poos trouw mee, maar reageren komt er eigenlijk niet echt van. Zie net dat ik op plek 8 sta met ruim 590km :wow: Ik tel alleen de km onder zadel mee, die aan de hand schrijf ik weg onder wandelen om het voor mezelf overzichtelijk te houden.

Winterstop doen we dan ook niet aan, al liggen afstand en snelheid wel lager ivm blubber. Maar na ruim een jaar kwakkelen zijn we weer up en running dus die km komen er nu langzaam maar gestaag weer bij :))

Edit: de rit van vandaag

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:07

TinGu schreef:
Ik meld me hier ook maar weer eens. Doe al een poos trouw mee, maar reageren komt er eigenlijk niet echt van. Zie net dat ik op plek 8 sta met ruim 590km :wow: Ik tel alleen de km onder zadel mee, die aan de hand schrijf ik weg onder wandelen om het voor mezelf overzichtelijk te houden.

Winterstop doen we dan ook niet aan, al liggen afstand en snelheid wel lager ivm blubber. Maar na ruim een jaar kwakkelen zijn we weer up en running dus die km komen er nu langzaam maar gestaag weer bij :))

Edit: de rit van vandaag

[ [url=m/4BJcI0.png]Afbeelding[/url] ]

Ah leuk Amsterdamse bos. Daar kom ik ook regelmatig. Vond t afgelopen vrijdag wel erg blubberig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:57

SunnyHorse schreef:
Zou iemand mijn er doorheen willen loodsen wat betreft meedoen aan de challenge? De helder beschreven stappen in de openingspost kriig ik gek genoeg niet voor elkaar -O-

Wat gaat er niet dan? In principe zou het moeten werken.. Kan natuurlijk wel even duren aangezien je handmatig toegevoegd moet worden.

In ieder geval al welkom!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:58

Poehh! Mijn normaal brave pony had de turbo op! Overal waren kabouters.. Maar heb even goed mijn ritje gemaakt die ik graag wou.

Heb alleen maar gestapten getölt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:06

[***] schreef:
SunnyHorse schreef:

Wat gaat er niet dan? In principe zou het moeten werken.. Kan natuurlijk wel even duren aangezien je handmatig toegevoegd moet worden.

In ieder geval al welkom!

Dankjewel!

Stap 1: vriendenverzoek krijg ik niet voor elkaar. Ik heb 3 opties bij “vindt je vrienden”
Scan contactpersonen
Via Facebook (heb geen Facebook)
Een uitnodiging delen.

Geen van de drie lukt niet?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 19:17

Ik heb je al een pb gedaan SunnyHorse, morgen kan ik je helpen door jouw toe te voegen ipv andersom. Klik je wel op de link in het stappenplan? Dan kom je namelijk gelijk op mijn profiel waar je kan klikken op 'voeg toe als vriend'. Via de computer, via de app is het heel beperkt wat je kan doen aan vrienden toevoegen (daarom kan ik ook pas morgen helpen ;) ).

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:20

Ah! Dat zal dan het euvel zijn: ik heb het niet op de PC maar via de app.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 21:42

xxVon schreef:
Ah leuk Amsterdamse bos. Daar kom ik ook regelmatig. Vond t afgelopen vrijdag wel erg blubberig

Vond het deze week goed meevallen eigenlijk. Deel bij de camping is prut, maar dat is het bijna het hele jaar helaas. Andere kant van de snelweg is bijna altijd prima te doen gelukkig. Nou zijn mijn paarden ook aardig blubberproof ondertussen, dus dat scheelt :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:14

TinGu schreef:
xxVon schreef:

Vond het deze week goed meevallen eigenlijk. Deel bij de camping is prut, maar dat is het bijna het hele jaar helaas. Andere kant van de snelweg is bijna altijd prima te doen gelukkig. Nou zijn mijn paarden ook aardig blubberproof ondertussen, dus dat scheelt :D

Ja inderdaad, alles ten zuide van de A9 was erg nat. Die van mij i sook blubberproef maar af en toe denk ik wel eens.. 'goh, als ik er nu afval, heb ik wel een heel nat pak'

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:21

xxVon schreef:
Ja inderdaad, alles ten zuide van de A9 was erg nat. Die van mij i sook blubberproef maar af en toe denk ik wel eens.. 'goh, als ik er nu afval, heb ik wel een heel nat pak'

_O- _O-
Dat was dus nog nooit bij mij opgekomen, dat heb ik wel altijd als ik vlak langs bossen brandnetels rijd 8)7

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:25

Gewoon zorgen dat je boven blijft dus?