[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:55

Weer schitterende foto's/filmpjes en plekken voorij zien komen. En wat boffen we nog steeds met het weer!!

En wat ruikt zo'n herfstbos heerlijk.

Citaat:
Jij hebt ook zo'n mooi gebied om te rijden he, Imala.. Jaloers...
Dank je, maar jouw omgeving is toch ook schitterend!!

Citaat:
Uitrit in Schinveldse bossen.
foto direct plaatsen lukte niet!
Hé, niet ver van mij vandaan. Flinke wegversperring :D Hoe reageerden beiden op elkaar?
Het grootste dat je bij ons op de Brunssummerheide en de Teverenerheide tegenkomt zijn (buiten andere paarden) schapen en reeen ;)

Citaat:
Nederland blijft toch altijd nog mooi! Soms jammer dat ik daar niet meer woon !
Maar in Noorwegen zul je toch niet te klagen hebben over gebrek aan schitterende natuur ;)

Citaat:
Ik zag vandaag dit; mijn shire en de oprit
Zo'n oprit heeft toch niet iedereen ;)

[quoteNee, eerlijk, we waarderen vaak echt te weinig wat we hebben. Mijn familie uit Belgie is altijd stikjaloers als ze hier in het "bos" komen wandelen. Terwijl wij toch echt niet op het mooiste plekje van Duitsland zitten en ik klaag over slecht onderhouden, slecht aangegeven, modderige, smalle ruiterpaadjes met gevaarlijke prikkeldraad,... Maar het is altijd zo, helaas. Vergeleken met Belgie (tenminste, de streek waar ik vandaan kom) leef ik hier in een waar ruiterparadijs. Maar zelf kijk ik dan weer naar foto's van mooie, brede zandpaden op de heide en denk ik: "Had ik maar..."][/quote]KLopt, het gras lijkt altijd groener aan de overkant. We raken misschien te snel watt uitgekeken op wat voor ons al "normaal" is en een ander ziet het opeens weer door heel andere ogen.
Ik heb het voordeel dat ik een ontzettend slechte orientatie heb, waardoor de stukken waar ik rijd er steeds weer nieuw voor me uitzien := Dus het gebied waar ik ca 2 keer per week rijd ziet er iedere keer weer vrij nieuw voor me uit (hoewel ik de laatste tijd wel wat dingen begin te herkennen _O- ) Ik film gewoon elke rit met de GoPro helmcamera en kan zo steeds weer terugkijken waar ik gereden heb. ;)

Ritje Teverenerheide (Dld) 24 november

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9788_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 9217_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4608_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8890_o.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7116_o.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8149_o.jpg

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:00

Leuke filmpjes Imala, tof he zo'n gopro? Ik vind het zo leuk om mijn eigen
ritjes terug te kijken :D

Ik heb vandaag en gister lekker door de polder gereden. Was erg koud maar wel lekker.

Afbeelding

M_nouska

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:18

Leuk die filmpjes! Ben ook op zoek naar een GoPro maar zit te twijfelen want de omgeving is hier niet heel spannend en ben bang dat ik dat ding nooit ga gebruiken.
xApple, leuk zo rijd ik meestal. Gewoon lekker in de berm

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:19

Leuke filmpjes!

M_nouska, je kan ook een goedkopere camera nemen om het eens uit te proberen :) Ik heb de Denver AC5000W, prima cameraatje en een stuk goedkoper!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:15

Citaat:
ritjes terug te kijken
Ja ik ben er ontzetttend blij mee. Heb hem elke rit aan. (tenminste dat dacht ik) In september gebeurden er een paar bijzondere dingen tijdenss de rit en ik verheugde me tijdens dde rit al op het filmpje en op de mooie plaatjes die het zou opleveren. Kwamen nl een zeer zeldzame zwarte ooievaar tegen op ons pad, daarna reden we tussen een grote kudde schapen en geiten door die nieuwsgierig (met grote gedraaide hoorn) naar ons toe kwamen en als sluitstuk gingen we over een houten soort brug over moerasgebied. Maar helaas pindakaas, had de knop om te filmen blijkbaar niet goed ingedrukt of weer uitgedrukt, maar helaas geen enkel beeld op de camera 8)7 Nu check ik iedere keer dubbel. Ook een keer perongeluk de timelaps ingesteld en van een rit van 2 uur krijg je eenn hele hoop foto's als er elke 0,5 seconde een foto wordt gemaakt _O-

Citaat:
Leuk die filmpjes! Ben ook op zoek naar een GoPro maar zit te twijfelen want de omgeving is hier niet heel spannend en ben bang dat ik dat ding nooit ga gebruiken.

Als je hem denkt niet veel te gaan gebruiken is een GoPro misschien wat te duur in aanschaf. Misschien dan liever kijken voor een goedkopere optie?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:10

Afbeelding

Afbeelding

Op de veluwe :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:44

Nou lekker dan ... :D

Wat een mooie fjordenboog en pluisoortjes.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:48

Imala204 schreef:
Citaat:
ritjes terug te kijken
Ja ik ben er ontzetttend blij mee. Heb hem elke rit aan. (tenminste dat dacht ik) In september gebeurden er een paar bijzondere dingen tijdenss de rit en ik verheugde me tijdens dde rit al op het filmpje en op de mooie plaatjes die het zou opleveren. Kwamen nl een zeer zeldzame zwarte ooievaar tegen op ons pad, daarna reden we tussen een grote kudde schapen en geiten door die nieuwsgierig (met grote gedraaide hoorn) naar ons toe kwamen en als sluitstuk gingen we over een houten soort brug over moerasgebied. Maar helaas pindakaas, had de knop om te filmen blijkbaar niet goed ingedrukt of weer uitgedrukt, maar helaas geen enkel beeld op de camera 8)7 Nu check ik iedere keer dubbel. Ook een keer perongeluk de timelaps ingesteld en van een rit van 2 uur krijg je eenn hele hoop foto's als er elke 0,5 seconde een foto wordt gemaakt _O-

Citaat:

Als je hem denkt niet veel te gaan gebruiken is een GoPro misschien wat te duur in aanschaf. Misschien dan liever kijken voor een goedkopere optie?

Haha oh dat is lekker oliebol :') Ik heb ook weleens gehad dat ik ervan overtuigd was dat ik de batterij had opgeladen maar na 5 minuten instappen en het parkeerterrein hebben verlaten hoorde ik: piep piep; oftewel; batterij leeg :D Die foto's om de 5 minuten ook haha, als je dan een rit van 2 uur maakt heb je er in ieder geval genoeg :D

@elegance; wauw mooie foto's zeg!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:26

Citaat:
Haha oh dat is lekker oliebol :') Ik heb ook weleens gehad dat ik ervan overtuigd was dat ik de batterij had opgeladen maar na 5 minuten instappen en het parkeerterrein hebben verlaten hoorde ik: piep piep; oftewel; batterij leeg :D Die foto's om de 5 minuten ook haha, als je dan een rit van 2 uur maakt heb je er in ieder geval genoeg

Ja, daar kun je dan echt van balen hè |o
Het was zelfs elke halve seconde een foto :roll: Tel maar uit hoeveel je er dan hebt in 2 uur := Ik heb een poging gedaan er wat leuke uit te zoeken, maar het was onbegonnen werk, dus heel de boel maar gewist.

Vandaag al vroeg met de paarden op pad gegaan. Weer wat nieuwe paden verkend en in een bos(je) bij ons achterom gaan rijden (ik heb daar wel regelmatig met de honden gewandeld, maar te paard was is er nog nooit geweest) Er is, zag ik,een stuk van het bos weg gezakt in de zandgroeve. Lijkt er op dat dit niet de laatste keer was. Ze hebben het met lint afgezet. Je zult er maar net wandelen of rijden en zo'n stuk zakt weg de diepte in. Dat stuk ga ik in het vervolg toch maar overslaan. :(:) Ook weer een aardig pittig heuveltje aan de rit toegevoegd. Was ook de eerste keer dat ik dat stuk reed)

Het bosje bij ons achterom (grenzend aan een grote zandgroeve)

http://youtu.be/gZEXXjXPouM

rond 3.45 is te zien waar het af is gezet met lint vanwege wegzakken van stukken bos de diepte van de zandgroeve in)
http://youtu.be/gZEXXjXPouM

steile heuvel op, was even zwoegen
http://youtu.be/kFk4puZ5vZQ

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:56

Afbeelding

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:46

Ik ben vandaag met m'n pony naar 't strand geweest. Ik had wel gezien dat het
smiddags licht kon gaan regenen, maar het regende en waaide echt hard :') Maar ik wou
toch perse en het was leuk :D We zijn helemaal uitgewaaid, uitgespoeld en uitgeraasd.

Afbeelding
Alleen op de wereld.. :D

Afbeelding
Lekker door het water

Afbeelding
Selfie *-:)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:54

Haha wow die selfie ziet er nat maar wel voldaan uit!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:16

Wat leuk, ik was rond 12.00 uur ook op het strand, toen was het nog droog maar wel een koude wind inderdaad.
Ponybeest vond het maar niets, een heel strand voor haar alleen dus we hebben op zo´n 100 meter afstand een man met zwarte herdershond gevolgd. Die hond keek steeds om: "Baas, baas, we worden gevolgd!". Eh ja, anders durft ponybeest niet ...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:57

Apple, jammer van de regen, maar met storm vind ik het strand wel gaaf!

Maflinger, ook lekker naar het strand geweest dus, hoewel pony er anders over dacht :D .

Met Elvee alleen wordt nog niks, maar wie weet ga ik binnenkort wel weer een keer met een stalgenoot op stap.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:17

Jet schreef:
Apple, jammer van de regen, maar met storm vind ik het strand wel gaaf!

Maflinger, ook lekker naar het strand geweest dus, hoewel pony er anders over dacht :D .

Met Elvee alleen wordt nog niks, maar wie weet ga ik binnenkort wel weer een keer met een stalgenoot op stap.

Ik zie dat je dicht in de buurt woont, mijn pony is super mak en braaf (maar niet sloom). Ik wil ook wel een keer met je mee hoor.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:44

Ja, dat heb ik ook al eens bedacht, dat is ook een idee! Maar eerst toch nog een paar keer met die stalgenoot, die wil ook graag en kent ons. Als dat goed gaat ( de laatste keer was Elvee echt heel maf aan het doen toen ik er net op zat en zij was daar bij en heeft het voor elkaar gekregen dat ik niet gestuiterd ben :D ), meld ik me bij jou!
Ook bos is leuk hoor, jij gaat ook wel naar Johanna's Hof toch? Als jij de weg daar ene beetje weet en een niet al te lang rondje kent, is dat ook een optie. Ik ben er twee of drie keer geweest met mijn vorige paard, maar om nou te zeggen dat ik er bekend ben... Nee.
Bij Hargen vind ik het duin nog wat te zwaar voor Elvee.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:53

Ja het duin is daar pittig :j

Ik ga ook regelmatig naar Castricum ja, maar ik doe altijd maar wat. Soms rij ik een rondje.. Per ongeluk.. En soms ga ik gewoon een stuk rechtdoor (net zolang als ik zin heb) en dan keer ik weer om :+
Ben er ook al eens verdwaald maar vind altijd de weg weer terug :D

Nouja als je me eens nodig hebt, laat maar weten hoor :)

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:25

Afbeelding Afbeelding

Ik heb een hekel aan de winter, dus was vandaag extra blij met het zonnetje! En Schimpie ook :)

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:35

Leuk! Mooie omgeving <3
Wil al 2 weken lang een buitenrit maken, maar er komt steeds iets belangerijks tussen.
Hoop donderdag weer een buitenrit te maken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:51

Leuke,foto's! Mooi daar. :))

Hier vandaag ook een rondje gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:07

Wat een mooie foto,s zie ik weer voorbijkomen. :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:14

Ziet er allemaal weer prettig uit. Vandaag was het ook ineens weer heel fijn weer om lekker buiten te rijden.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:20

Zomer vs Herfst

Afbeelding Afbeelding

Nu hoop ik dat er deze winter wel sneeuw valt zodat ik op dezelfde plek ook nog een sneeuwfoto kan maken

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:30

Prachtig zeg al die herftsbladeren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:02

Ik vind de zomer mooier hihi. Verlang er nu alweer naar. :')