Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je dit jaar ook (weer) mee met ons?

Tuurlijk, net als voorgaande jaren
288 (51%)
Ja, voor het eerst
254 (45%)
Egnie, heb wel wat beters te doen..
20 (3%)

Totaal aantal stemmen: 562

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 23:53

Het laatste verslag..
Toen het gisteren donker werd, bleek dat de plaats van de kar niet helemaal ideaal was.. Note to self: Kijk waar de verlichting van het terrein staat voordat je de kar ergens neerzet.. Nu stonden we PRECIES voor een mooie lantaarn, die de kar zo verlichtte dat we een mimespel konden spelen voor de rest van de camping.. En niet te vergeten het slapen in een fel verlichtte kar.. :D

Vanmorgen al weer vroeg wakker.. Note to self nummer 2 :D; volgend jaar een klein wekkertje meenemen zodat ik makkelijk kan zien HOE vroeg het is.. Nu moet ik telefoon zoeken op het aanrecht, en met 2 slapende armen (ja mijn slaaphouding is bagger) proberen dat kleine knopje aan de zijkant in te drukken zodat het display aangaat en ik de tijd kan zien.. Tegen die tijd ben je wel goed wakker, en als het pas half 6 is, is dat niet handig.. Toch weer in slaap gevallen, om rond half 9 dezelfde handelingen te herhalen, maar toen er maar wel uit gegaan.

Nadat we wakker waren, was Gerard even snel naar de AH gefietst voor verse broodjes, en tijdens het ontbijt kwam de vraag.. wat doen we vandaag? (Wat rijmt dat prachtig :D) Volgens leugenradar kwam er heel slecht weer aan voor de avond, nacht en zaterdag ochtend... En dat maakte dat het besluit toch naar huis te rijden het won van doorrijden naar Orvelte.. Wat hebben we aan een extra dag rijden, als die dag noodweer, onweer, en windvlagen met zich meebrengt..

Inspannen dan maar, en ondertussen de beste route uitzoeken van Sleen naar Ees. Ik wou de 80 km weg van Sleen - Schoonoord zoveel mogelijk vermeiden, en dat kon als we via 't Haantje gingen. Het vertrek van de camping was weer een ware attractie, ik schat zo`n 10 man/vrouw met camera`s, bijna vechtend voor de beste plekjes om een foto vandaan te nemen.. :D Blijft grappig :D

Na vertek wou Gerard beginnen met foto`s maken, om er achter te komen dat de accu van de camera leeg was... Hij had gister het lampje wel zien knipperen, maar door alle hectiek was hij vergeten hem aan de lading te doen.. Dus dan maar met de telefoon, maar zijn telefooncameralens (wow prachtig woord :D :D) is zo gekrast dat het wel een beetje euhhh vage foto`s opleverde.. Maarja beter iets dan niets toch, anders hadden jullie nu alleen maar tekst gehad.. :D

Afbeelding

Het eerste stukje van de rit was gelijk aan die naar Orvelte, Maar al gauw kwam het punt... nu rechtdoor is naar huis en einde vakantie, nu naar links is naar Orvelte en nog een dag... Een diepe zucht, ik sta achter de keuze, en we gingen verder rechtdoor... Terwijl je dan toch nog even achterom kijkt.. naar de "andere ik" die misschien wel afgeslagen zou zijn... zucht..

Afbeelding

Afbeelding

Maar veel tijd om na te zwijmelen had ik niet, de honden hadden iets te pakken (terwijl ze vast naast de kar lopen) dat verschrikkelijk aan het gillen was.. Gerard sprint van de kar, en red een jonge specht uit de bek van Garuda. We kijken hem even na, op een kras op zijn vleugel na zag hij er verder goed uit. Ik wil nog een foto nemen, maar net te vroeg weet hij zich uit Gerard zijn handen te werken, tegen de gevel van een huis aan de andere kant van de weg te vliegen, om daarna daar maar aan de muur te blijven hangen.. Hopelijk red hij het..

Afbeelding

De lucht was af en toe wat dreigend, maar we reden ook redelijk veel in de zon, en de hele pauze hebben we lekker kunnen genieten, wetende dat we met een paar uur weer terug zouden zijn in ons 'normale leven'.. We zijn niet te lang blijven zitten, als het kon wouden we toch wel voor het slechte weer thuis zijn.. Dus verder naar Odoorn, om daarvandaan via de paralelweg langs de N34 naar Ees te rijden.. Een ritje met de auto van nog geen 10 minuten, nu een uur..

Afbeelding

Ciara had als eerste door dat we op bekende gronden aangekomen waren.. Kop in de lucht, snuif snuif, een hinnik, gespitste oren... en een versnelde pas.. Katinka had het of niet door, of het boeide haar niet.. Haar kennende kon het ook zomaar dat tweede zijn..
En zowaar, terwijl we het erf opdraaien is het nog steeds droog.. gauw uitspannen dan maar, om daarna op de wei een HELE blije Ishara te treffen, die zo blij was dat haar moeder en oma terug waren (nouja, niet zo precies, maar ze was wel blij :D).

En dan.. dan plof je op de bank, kijkt naar het andere bankstel waar 2 honden zijn neergeploft en in coma zijn gevallen... en dan komt het besef... Het is voorbij..
Ik wil morgen nog een klein overzichtje maken, met de mooiste foto`s, wat filmpjes die we gemaakt hebben, en wat leuke wetenswaardigheden van onze vakantie.. Wou dat eerst vandaag nog doen, maar het is alweer veel te laat, en ik plof zo heerlijk in bedje... Mmmmmmmm thuiskomen heeft zo zijn voordelen..
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 30-05-15 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:58

Toch nog een beetje een mooi einde. Ondanks de tegenslag met Hope was het echt een top vakantie om mee te lezen!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:00

Ja nu kunnen jullie weer lekker in een warm bed kruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:01

Toch nog wat een mooi einde , echt knap die honden die een specht hadden := . En deze beelden ach ik zie wat er staat , paar oortjes en een stel kontjes en een prachtige omgeving :D

simodi

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:20

Geniet weer lekker van een echt bed!

Dank voor de heerlijke verslagen en prachtige foto's!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:22

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 16-12-24 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:28

Ik vond het echt heel leuk om met jullie mee te lezen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:35

Wel thuis, en bedankt voor de verhalen! <3

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 01:23

Ik heb nog niet gereageerd hier maar ik wil toch ook even zeggen dat ik het weer geweldig vond om mee te lezen!

Het zal raar zijn om geen verslagen meer te lezen... Op naar de volgende vakantie! *\o/*

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:54

Toch nog een leuk verslag. :D
Heb je lekker geslapen in je eigen bed?
Ik heb afgelopen dagen echt genoten van de verslagen, nou weer af kikken en wachten tot volgend jaar.
Bedankt Mariska en Gerard en natuurlijk onze Wendy. *\o/*

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 06:39

Ook namens hier bedankt voor de verslagen en foto's. Ik heb er ook van genoten! Op naar volgend jaar. :j: D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:39

Het was weer heerlijk genieten afgelopen dagen! Het voelde bijna een beetje alsof je als meelezer ook n poosje mee was :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:44

Bedankt voor de mooie verslagen en de prachtige foto's. Het was weer genieten van jullie trektocht , op naar volgend jaar. *\o/* +:)+

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:53

Veilig thuis!
Hebben jullie lekker geslapen?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:19

Bedankt voor het mee-beleven van jullie vakantie!
Erg leuke verslagen, mooie foto's etc. :D
Op naar volgend jaar!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:47

Met dit weer wat ik nu in Diever heb, zouden jullie niet echt bepaald een rit willen maken denk ik :=
Harde hagel, onweer.. Bah..

Fijn dat jullie en de beestjes veilig thuis zijn!
Op naar volgend jaar!

En Wendy, hou je ons op de hoogte van Hope? :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:14

Bedankt voor de mooie verhalen! Wat heb ik weer genoten :))

Lekker thuis in eigen bed en als ik het weer zo die misschien maar goed ook!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:18

Weer goed en veilig thuis; ook dat hoort bij een goede vakantie.

Bedankt voor alle gezellige en humoristische verhalen en mooie foto's.
Beterschap voor Hope, hopelijk blijkt het niks ernstigs zodat er voor Wendy ook geen nare nasmaak aan deze vakantie zit.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:23

Fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen.
Ik heb met plezier jullie verhaal gevolgd en zal het wel een beetje missen!!

Beterschap voor Hope, hopelijk is ze snel weer in orde.

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:29

"Het mooie van weggaan..... is het thuiskomen"
bedankt voor de mooie verhalen voor het slapen gaan.... zal ze missen! Volgend jaar weer?!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:53

Zo leuk om mee te kunnen genieten met jullie vakantie.
Dat was Super.

Op naar een volgende vakantie!

Rustig aan met Hope. Hopelijk kan de dierenarts maandag er iets over zeggen.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:07

Fijn dat jullie veilig thuis zijn gekomen, en er toch nog een mooie laatste dag van hebben gemaakt. Heel erg bedankt voor alle verslagen en het delen van jullie hele reis met ons, ik kan niet wachten tot de volgende! :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:40

Welkom thuis. De afterparty kan beginnen (wassen, opruimen, tuig poetsen). Succes!

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:37

Wauw klinkt als een topvakantie!! Het was echt heel leuk om elke avond te lezen. Hopelijk kan ik de volgende keer jullie topic weer vinden om weer elke avond mee te lezen. :) hoe is het nu met hope?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:57

Ik heb genoten van jullie verslagen