Raya wat spannend

Vandaag flinke rit gemaakt, heerlijk! 5 uur op t paard gezeten.. heb wel last van mn rug nu

wat kiekjes:

http://5.media.hyves-static.net/1527187 ... 87756.jpeg
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Raya, als je het echt niet voor elkaar krijgt om aan de vergunning te komen wil ik er wel een halen en opsturen.
Snadrem schreef:Miracle, zo te zien hebben jullie heerlijk gereden! En anders hou je het natuurlijk ook niet vijf uur lang volHeeft het weer ook een beetje mee gezeten?
Raya, ik ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb begrepen dat het een en ander best afhankelijk is van de hoeveelheid ligt. Zo heb ik op youtube een filmpje gezien van skiën met de camera die ik nu heb, en die is scherp, helder en prettig om naar te kijken. Maar ja, ook licht te over. Van iemand met een stikdure camera las ik dat hij tevreden was over de beeldkwaliteit, maar dat het in donkere stukken van het bos nog wel eens tegenviel (ruis, beeldkwaliteit) omdat er dan niet genoeg licht was. Ik verwacht dat dat met mijn goedkope cameraatje niet veel anders zal zijn.
Ik ga hem vanmiddag testen in de binnenbak om te kijken of hij goed staat, maar ik ga er ook vanuit dat het daar wellicht iets te donker is. Dat merk ik al als ik daar een foto maak met mijn telefoon, dat is dan ook een wazig vlekkenfestijnterwijl die buiten haarscherpe foto's maakt (galaxy SII)
ikke schreef:Glas is het toverwoord bij dit soort zaken. Datzelfde glas maakt ook voor een belangrijk deel de prijs.
Als ik voor mijn camera een zoomlens f4.0 neem, kost die 1000 euro; wil ik diezelfde lens met f2.8 (betere foto's in donkere omgevingen) betaal ik 2000 euro. Deze f-factor wordt lichtsterkte genoemd. Hoe kleiner het getal, hoe lichtsterker de lens; met andere woorden: hoe minder licht nodig is voor foto's.
Hilli schreef:Los van hoe licht het is, is het bij een helmcamera vooral zaak om je hoofd stil te houden. Wat kun je wagenziek worden van sommige filmpjes zegGoed gelukte filmpjes zijn wel echt heel leuk om te zien
Snadrem schreef:ikke schreef:Glas is het toverwoord bij dit soort zaken. Datzelfde glas maakt ook voor een belangrijk deel de prijs.
Als ik voor mijn camera een zoomlens f4.0 neem, kost die 1000 euro; wil ik diezelfde lens met f2.8 (betere foto's in donkere omgevingen) betaal ik 2000 euro. Deze f-factor wordt lichtsterkte genoemd. Hoe kleiner het getal, hoe lichtsterker de lens; met andere woorden: hoe minder licht nodig is voor foto's.
Kijk, weer wat geleerd vandaagBij diafragma staat F = 2.0. Is dat dan de F waar jij het over hebt?