[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:40

Gaaf ding zeg! Die zou ik ook graag een willen ja.. Komt er elke keer niet van :=

Raya wat spannend :D Wel foto's maken bij aankomst he! ;)

Vandaag flinke rit gemaakt, heerlijk! 5 uur op t paard gezeten.. heb wel last van mn rug nu :+ da's wel minder. En paardje is een ijzer verloren op de terugweg, dus nu heeft ze wat last van haar pootje :(:)

wat kiekjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://5.media.hyves-static.net/1527187 ... 87756.jpeg

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:39

Anoniem schreef:
Raya, als je het echt niet voor elkaar krijgt om aan de vergunning te komen wil ik er wel een halen en opsturen.

Wat aardig DC! Ik laat het je weten :) Ga het eerst nog eens proberen, of kijken of stalgenootjes er toevallig ook ééntje gaan halen.

Snadrem, heel gaaf! Ik heb er ook naar zitten kijken, maar twijfelde over kwaliteit van goedkoop vs. duur. Stalgenootje heeft ook een action-cam, die van haar is wel (veel) duurder, dus ben nu ook wel heel erg benieuwd naar de kwaliteit van die van jou!
Heb al wel hele gave, mooie filmpjes voorbij zien komen die gemaakt zijn met action-cams, zowel te paard als niet-te-paard (bijvoorbeeld mountain-bike filmpjes).

Miracle, Mooie kiekjes hoor!
Ik ga zeker foto's maken als nieuwe aanwinst komt, en meteen een topic denk ik zo. Vind het zo leuk, ben lekker overenthousiast :o :D

Snadrem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:47

Miracle, zo te zien hebben jullie heerlijk gereden! En anders hou je het natuurlijk ook niet vijf uur lang vol :P Heeft het weer ook een beetje mee gezeten?

Raya, ik ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb begrepen dat het een en ander best afhankelijk is van de hoeveelheid ligt. Zo heb ik op youtube een filmpje gezien van skiën met de camera die ik nu heb, en die is scherp, helder en prettig om naar te kijken. Maar ja, ook licht te over. Van iemand met een stikdure camera las ik dat hij tevreden was over de beeldkwaliteit, maar dat het in donkere stukken van het bos nog wel eens tegenviel (ruis, beeldkwaliteit) omdat er dan niet genoeg licht was. Ik verwacht dat dat met mijn goedkope cameraatje niet veel anders zal zijn.

Ik ga hem vanmiddag testen in de binnenbak om te kijken of hij goed staat, maar ik ga er ook vanuit dat het daar wellicht iets te donker is. Dat merk ik al als ik daar een foto maak met mijn telefoon, dat is dan ook een wazig vlekkenfestijn :D terwijl die buiten haarscherpe foto's maakt (galaxy SII)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:03

Snadrem schreef:
Miracle, zo te zien hebben jullie heerlijk gereden! En anders hou je het natuurlijk ook niet vijf uur lang vol :P Heeft het weer ook een beetje mee gezeten?

Raya, ik ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb begrepen dat het een en ander best afhankelijk is van de hoeveelheid ligt. Zo heb ik op youtube een filmpje gezien van skiën met de camera die ik nu heb, en die is scherp, helder en prettig om naar te kijken. Maar ja, ook licht te over. Van iemand met een stikdure camera las ik dat hij tevreden was over de beeldkwaliteit, maar dat het in donkere stukken van het bos nog wel eens tegenviel (ruis, beeldkwaliteit) omdat er dan niet genoeg licht was. Ik verwacht dat dat met mijn goedkope cameraatje niet veel anders zal zijn.

Ik ga hem vanmiddag testen in de binnenbak om te kijken of hij goed staat, maar ik ga er ook vanuit dat het daar wellicht iets te donker is. Dat merk ik al als ik daar een foto maak met mijn telefoon, dat is dan ook een wazig vlekkenfestijn :D terwijl die buiten haarscherpe foto's maakt (galaxy SII)

Glas is het toverwoord bij dit soort zaken. Datzelfde glas maakt ook voor een belangrijk deel de prijs.
Als ik voor mijn camera een zoomlens f4.0 neem, kost die 1000 euro; wil ik diezelfde lens met f2.8 (betere foto's in donkere omgevingen) betaal ik 2000 euro. Deze f-factor wordt lichtsterkte genoemd. Hoe kleiner het getal, hoe lichtsterker de lens; met andere woorden: hoe minder licht nodig is voor foto's.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:07

Wat leuk zoon helmcam hoop dat het een beetje goeie kwaliteit is!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:14

ikke schreef:
Glas is het toverwoord bij dit soort zaken. Datzelfde glas maakt ook voor een belangrijk deel de prijs.
Als ik voor mijn camera een zoomlens f4.0 neem, kost die 1000 euro; wil ik diezelfde lens met f2.8 (betere foto's in donkere omgevingen) betaal ik 2000 euro. Deze f-factor wordt lichtsterkte genoemd. Hoe kleiner het getal, hoe lichtsterker de lens; met andere woorden: hoe minder licht nodig is voor foto's.

Kijk, weer wat geleerd vandaag :) Bij diafragma staat F = 2.0. Is dat dan de F waar jij het over hebt?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:24

Dag iedereen. Wat een leuk topic, wij doen ook alleen aan buitenrijden, in België wel.
Zelf neem ik op regendagen een waterdicht fototoestel (zakformaat, Canon) om wat foto's en filmpjes uit de hand te maken, en op mooie dagen durf ik mijn SLR ook wel in de zadeltas steken. Wel in een extra waterdichte kano-zak, want je weet maar nooit met het weer (en de condens).
Mijn vriend vindt uit de hand teveel gedoe, en filmt/fotografeert met GoPro toestellen. Dit lopen automatisch, vanop de helm of vanuit een borstharnas. De kwaliteit is super, dus die kan ik iedereen aanraden.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:28

De GoPro had ik ook bekeken, net als de Contour Roam toestellen. Maar die waren me toch een paar klasses te duur om mee te beginnen :P

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:31

Los van hoe licht het is, is het bij een helmcamera vooral zaak om je hoofd stil te houden. Wat kun je wagenziek worden van sommige filmpjes zeg := Goed gelukte filmpjes zijn wel echt heel leuk om te zien :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:34

Begrijp ik hoor, maar mocht je er op een dag aan toe zijn, GoPro is zijn geld alvast dik waard. De Hero3 filmt zo ongeveer in imax kwaliteit, en die kan je met een afstandsbedieningkje vanuit je jaszak bedienen. Hoef je niet te gaan frutten op je helm of aan het borsttuig voor aan-uit. Makkelijk als je al wat aan regie wil doen vanop je paard.
Alleszins veel plezier met experimenteren! Altijd leuk om wat herinneringen te maken van zo'n rit.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:35

Hilli schreef:
Los van hoe licht het is, is het bij een helmcamera vooral zaak om je hoofd stil te houden. Wat kun je wagenziek worden van sommige filmpjes zeg := Goed gelukte filmpjes zijn wel echt heel leuk om te zien :j

Ja is zo, en je hoeft er tegenwoordig geen dure soft meer voor te kopen om het toch wat te verbeteren. De stabilisatiefunctie op You-Tube is een aanrader op dat vlak :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:52

Ik heb gisteren voor de eerste keer met de nurtural bitloos gereden, even rondje dorp gedaan :).

Filmen doe ik met m'n gsm, niet ideaal maar het lukt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:31

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:50

Ik heb nog nooit in een gebied gereden waar een vergunning nodig was. Maar ik ben ook nog nooit heel veel verder gekomen dan de omgeving hier. Op vakanties en ponykampen na dan ;) .

Vanmiddag weer een lekker rustig ritje. Madame was gisteren enorm vervelend en vol energie, heb haar aan de longe even flink aan het werk gezet.
Voor mijn verjaardag heb ik nieuwe rijlaarzen gekregen, heb ze deze hele week elke dag aangehad om ze alvast een beetje in te lopen. Morgen er voor het eerst mee rijden, ben benieuwd!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:56

Geen idee of er hier gebieden zijn die verplicht zijn, is België... de ruiter weg loopt zoizo vooral over straat...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:08

Ziet er heerlijk uit miracle :j

Ik hoop dit weekend ook nog wat foto's te kunnen plaatsen :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:22

Gaaf die helmcamera's!
Ik vanochtend lekker uurtje gestapt buiten. Weinig gereden deze week

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:45

Snadrem schreef:
ikke schreef:

Kijk, weer wat geleerd vandaag :) Bij diafragma staat F = 2.0. Is dat dan de F waar jij het over hebt?

Yep en f=2.0 is best heel netjes. Als fotograaf en liefhebber van veel glas vind ik het "best aardig" maar in de praktijk van alledag is het uitstekend om mee te werken.

Wel is het van belang, zoals eerder al gezegd, om je hoofd stil te houden tijdens opnames anders worden de filmpjes niet om aan te zien. Maar expirimenteer er vooral veel mee, dan wordt je vanzelf ervaren in wat wel en niet werkt.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:56

De belichting valt inderdaad niet tegen als ik de beelden zo terug zie. Ik vind het wel jammer dat er geen geluid bij zit: het miezerde, dus ik had voor de zekerheid het waterdichte kapje er maar op gedaan. Daar sluit je dan alleen ook de microfoon mee af :')

Ik vond dat ik mijn hoofd al behoorlijk stil hield en heb vooral doorgezeten in draf. Als je dan terugkijkt en ziet hoeveel het dan al beweegt, dan kan ik me er wel een beeld van maken hoe het er uit moet zien als je steeds alle kanten op kijkt en niet stil zit :')

Ik ga even een stukje monteren en dan zal ik wat van het filmpje laten zien!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:04

eindelijk gisteren weer de eerste 15 km gemaakt na 5 weken stil staan. door het slechte weer. wel alleen draven en stappen. voor galop was het te nat. bij wegrijden was het droog maar algauw kwam de regen miezeren. toch door gegaan. nu de rest nog.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:58

Aanschouw, de testfilmpjes van de capcam!

Edit: ik heb bij het bewerken de kwaliteit wel wat omlaag gezet om het uploaden wat sneller te laten gaan.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:01

Leuk! Goed gelukt toch!
Maar die bosweg ligt er nogal bij zeg, pfoe..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:18

Ja, dat is het eerste stuk van het bos. Dat is een ramp. Ach ja, droogt wel weer een keer op :) De rest is goed te doen! Die diepe gaten komen met name door de jeeps e.d. die er door gaan.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:23

Wat leuk zeg, heel goed gelukt! Kwaliteit vind ik ook heel niet verkeerd zeg.
En jou tekst/commentaar erbij is echt super :D

Op het tweede filmpje wiebelt die zwarte balken steeds, op het eerste filmpje niet. Is dat door stabilisatie van youtube? Of iets anders?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:25

Ziet er netjes uit toch?

Vandaag weer heerlijk gewandeld, was alleen zelf meer moe als ponylief.. Haha.