Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je dit jaar ook (weer) mee met ons?

Tuurlijk, net als voorgaande jaren
288 (51%)
Ja, voor het eerst
254 (45%)
Egnie, heb wel wat beters te doen..
20 (3%)

Totaal aantal stemmen: 562

Sanguine

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:23

Ach.. :(:) Zijn jullie er al uit wat het gaat worden? Sterkte ermee hoor, "vind ik niet leuk!". :\

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:24

Ach jeetje.... hoop voor Hope dat t allemaal mee mag vallen en dat jullie een wijs besluit mogen nemen over de rest van jullie vakantie.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:25

Wat jammer en wat een sneu einde zo... :(
Hopen dat het meevalt me Hope

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:41

Ik snap dat jullie morgen naar huis willen nu. Heel jammer dat de vakantie nu in een domper eindigd. Vergeet niet dat jullie een hele hoop mensen hebben laten meegenieten van jullie vakantie en jullie ritten. De vakantie eindigt dan wel 2 dagen eerder (of morgen 1 dag eerder) maar wat hebben jullie genoten, en dat is toch het belangrijkste... dat jullie genoten hebben van de voorbereiding, de route, de paardjes, de hondjes en elkaar en wij van jullie allemaal <3
Ik zou zeggen maak die fles lekker open, geniet hiervan en ga lekker slapen :+: en morgen gezond weer op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:44

Wendy, hoe sneu dit einde ook is, je hebt geweldige dagen gehad en daar kun je nog heel lang op teren. :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:48

Neem een borrel duik lekker samen je bedje in en slaap er een nachtje over een beslis morgen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:56

-O- wat een ***-nieuws!!
Wendy, ik hoop dat Hope snel weer opknapt. De gezondheid van Hope gaat voor en jullie hebben wel een top tijd gehad!!

Voor de achtergebleven vakantievierders is het beste advies al gegeven denk ik.. Borreltje en vroeg onder de wol.. Morgen is tijd genoeg om te beslissen of en hoe jullie verder gaan.

:(:) voor jullie alledrie!!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 23:01

Nou, wat kan een dag raar verlopen..
Gisteren heerlijk genoten van de warme namiddag, en `s avonds gelachen bij het kampvuur :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerard was ondertussen met de camera aan het spelen, en nu de maan met nog blauwe lucht kunnen vastleggen :D
Afbeelding

Vanmorgen begon met heerlijk vers gebakken broodjes, service van de camping.. Heerlijk!

Afbeelding

Het was droog toen we vertrokken, en we hadden wind in de rug..
Afbeelding

Maar we waren nog maar een paar km onderweg, toen we op een, van te voren prachtig uitziend, zandpad kwamen.. Was het niet, dat ze het waarschijnlijk kort daarvoor weer vlak gemaakt hadden, en de kar er een paar cm in zakte. Eerst hadden we het niet eens zo door, maar hoe verder we kwamen, hoe slechter het werd.. Omkeren kon niet, dus steeds maar een paar 100 meter draven, stoppen, paarden laten uithijgen, en dan weer een paar 100 meter verder.. En dat op een pad van een km of 3... Was echt afzien, en in plaats van een mooi ritje door het natuurgebied waren we blij dat we er voorbij waren..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna begon het zachtjes te regenen.. om daarna hard te gaan regenen... Gelukkig hadden we er op de bok niet zo erg veel last van, en Wendy was van top tot teen ingepakt, maar toch...
Afbeelding

Nadat we door Nieuwe-Balinge door waren kwamen we bij de bossen van Gees aan.
Afbeelding

Had ik al gezegd dat het regende? :D
Afbeelding

En toen, midden in het bos.. Hekwerk... En op slot.. Kaart erbij... en omkeren maar. Vandaag was al een lange rit, en deze extra km konden we er eigenlijk niet echt bij hebben... en al helemaal niet in dit weer...
Afbeelding

Maar niet al te ver terug konden we alsnog afslaan en uiteindelijk op de geplande route uitkomen.. En zowaar begon zowaar het zonnetje ook te schijnen.. Wow..
Afbeelding

Deze verandering van de route zorgde er ook voor dat we niet 2 maar 4 van deze jongens tegen kwamen.. :D Dus 4x het spul uitgespannen, paarden door het hek, kar over het rooster, inspannen, en weer verder.. :D
Afbeelding

Tijd voor pauze, het regende voor de afwisseling weer, maar met een warme pasta was het prima toeven in de kar.. Ondertussen was ik de kortste route naar een supermarkt aan het plannen, om wat van de teveel gereden kilometers te compenseren.
Afbeelding

Na de pauze begon de zon echt terrein te winnen, en wat is alles toch mooier met zonlicht erop..
Afbeelding

Onderweg naar Oosterhesselen..
Afbeelding

Aldaar boodschappen gedaan... en daarna verkeerd gereden... Had het gelukkig vrij snel door, maar oliebol, omkeren en gauw de goede kant op.. Richting de bossen..
Afbeelding

Om daar even een klein stukje illegaal te rijden (hooguit 200 meter) om daarna via dit bruggetje verder te kunnen :D
Afbeelding

Ondertussen was Hope steeds slechter gaan lopen, en waren we blij dat we er bijna waren.. Ze was niet echt heel kreupel ofzo, maar je zag gewoon dat ze niet lekker meer liep.. Dus waren we blij dat de laatste km aangebroken was.. Wel weer een prachtig zandpaadje..
Afbeelding

Onderweg hadden we al de beslissing gemaakt dat het zo niet kon, en dat Hope morgen niet verder kon. Gelukkig kon Wendy haar man haar op komen halen vanuit Lelystad, en zo eindigde de dag in een treurig moment.. Hope wordt opgeladen..
Afbeelding

Ben gelukkig weer een beetje 'back to earth'.. Merk op zo`n moment als dit opeens hoe moe ik eigenlijk ben.. Slaap natuurlijk niet super, vroeg wakker steeds.. en zoiets kleins als dit geeft dan opeens een over reactie van emoties.. Nu maar lekker slapen, zo te voelen wordt het wel een fris nachtje... en dan morgen bij het ontbijt beslissen hoe en wat verder...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:07

Ondanks alles toch weer een mooi verslag +:)+ . Balen van de regen. Sterkte met jullie beslissing morgen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:07

Welterusten dan, morgen alles met frisse moed maar eens overdenken en beslissen! :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:08

Roeien met de riemen die je hebt, lekker terug naar huis, huifkar in de eigen wei zetten, Wendy's tentje ernaast en Gerard z'n 'leermateriaal' erbij? Met hulp van je pa?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:13

:\ wat een verdrietig einde voor Wendy en Hope! En wat goed dat je voor Hope kiest, Wendy! :j we hebben denk ik alle 500 (!) van jullie genoten. En natuurlijk ook van de rest van de familie. Dat moest even op Bokt Gerard ~~}> ik ben benieuwd of jullie verder gaan morgen. Slaap lekker straks :Z

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:11

Wat een goede maar treurige beslissing.. :(:) Ik hoop dat jullie nog een beetje lekker kunnen slapen vannacht.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:29

Kom nu toch even onder mijn mee-lees-steen vandaan. Wat vervelend van hope zeg. Heel veel sterkte, hopelijk valt het mee. :(:)

Wat jullie ook beslissen, ik wil jullie alvast bedanken voor de heerlijke avond verhaaltjes. Krijg helemaal zin om zelf op pad te gaan en zo te lezen ben ik niet de enige. :))

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 01:12

Wat ontzettend rot voor jullie zeg.. echt balen dat het zo moet eindigen :(:)

ik hoop dat jullie het toch nog goed kunnen afsluiten en heel veel sterkte vooral met hope! Wat jullie ook beslissen met de rest van de vakantie, mooie herrineringen hebben jullie in elk geval denk ik, het was/is genieten om de verhalen te mogen lezen en jullie te mogen volgen! :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 06:26

Na niet zo'n fijne route ( ik bedoel jullie route met al die obstakels) ook nog Hope die niet echt goed loopt, en nog een regen.
Was niet echt een goede dag voor jullie gisteren. Wel weer mooi verslag en mooie foto's.
Hier scheen de zon, was echt warm en heb de hele dag in een hempje gelopen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:03

Wendy hoe is het nu met Hope? Hebben jullie een goede terug reis gehad?

Mariska heb je een beetje kunnen slapen? Voor mij zou de lol er wel af zijn en ik was na huis vertrokken. Al hoop ik nog een paar dagen van jullie te mogen genieten.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:56

Wat jammer dat het voor jou en Hope zo eindigt, Wendy. Gelukkig heb je bijna de hele vakantie kunnen genieten en heb je daar nu mooie herinneringen én beeldmateriaal van! Goed dat je voor Hope kiest.

Ik ben benieuwd wat Mariska en Gerard besluiten. Hoop dat jullie wel goed geslapen hebben, ondanks alles.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:07

wat een vervelend einde van je vakantie zo. Ik hoop dat Hope niets ernstigs heeft en dat ze snel weer opknapt.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:13

Wat jammer Wendy ! Vervelend einde van de reis zo.

Gerard en Mariska, succes met jullie besluit en hopelijk hebben jullie wel een goede nacht gehad ? :j

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:22

Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen.
Welke beslissing jullie ook nemen jullie hebben verder een prachtige vakantie gehad. We hebben met zijn allen mee kunnen genieten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 08:28

Was om kwart over 6 vanmorgen klaarwakker.. Maar uiteindelijk gelukkig weer in slaap gevallen.. Nu net wakker, met de zon schijnend op de huif..

Nou, zal Gerard maar eens wakker maken, die ligt om 12 uur nog te slapen anders..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:43

Mooi verslag geniet van jullie laatste dagen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:03

Mariska_28 schreef:
Nou, zal Gerard maar eens wakker maken, die ligt om 12 uur nog te slapen anders..

Mannen slapen ook gewoon zo makkelijk....... -O-

Wat jammer dat Hope opgehaald werd, maar wel beter voor hope!
Misschien wat overbelast en na wat rust weer beter?
Maar ondanks dat het einde anders is gelopen dan verwacht hebben jullie een mooie vakantie gehad! En ik heb met plezier gevolgd. Mooie verslagen.
Zet die mooi in een boek en kunnen jullie lekker terug kijken op de bank. :D
Succes met de terugweg!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:31

Aan het ontbijt.. Verse broodjes van de AH in Sleen... Waar een slijterij naast zit, dus volgend jaar kunnen we ook hier boodschappen doen.. :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 29-05-15 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt