Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilli schreef:Chouchou schreef:Boven je kaartje staat een knopje met 'edit', daar kan je je workout aanpassen.
@moonforever: denk je dat het met deze tips gaat lukken, of heb je hulp nodig? Want dan kunnen we je misschien wel wat tips geven, zodat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken als dat niet goed lukt
Sok schreef:Alleen als je Endomondo niet aan zet als je in de bak gaat rijden!![]()
![]()
Hehehe! Nee hoor, welkom! Welke endurance wil je gaan starten?
Sok schreef:Cchanny schreef:Paardjes hier worden bijna elke dag gepakt en ook ritten rond de 20 km elke dag.
Eigenaar rijd nu Klasse III
Of bedoel je het anders met overtraining?
Ja, dan is het heel wat anders dan voor klasse I in training zijn![]()
Chouchou schreef:Hoe zit dat met een endurance wedstrijd? Moet je een aantal km verplicht stappen, net na de start of voor de finish, of mag je gewoon op het terrein al beginnen met wat stapwerk om vanaf de start al weg te draven? En hoe zit dat met finishen? Ik wilde er eigenlijk een apart topic over openen maar bedacht me net dat hier natuurlijk ook veel mensen zitten die dit wel weten
Solleke_Noah schreef:Ik heb die dingen laatst ook gevraagd. Ik geloof dat je sowieso op je paard start en finish moet passeren. Je kan instappen op het terrein en in draf vertrekken. Maar ben je zeker van die 8 km/h? Ik had begrepen dat het min. 10 km/h was en max. 13 km/h in de kennismakingsklasse.
Hilli schreef:Chouchou schreef:Hoe zit dat met een endurance wedstrijd? Moet je een aantal km verplicht stappen, net na de start of voor de finish, of mag je gewoon op het terrein al beginnen met wat stapwerk om vanaf de start al weg te draven? En hoe zit dat met finishen? Ik wilde er eigenlijk een apart topic over openen maar bedacht me net dat hier natuurlijk ook veel mensen zitten die dit wel weten
Tenzij anders aangegeven, mag je vanaf de startlijn meteen draven of galopperen - net wat je wil. Je kan inderdaad voor je starttijd op het stuk voor de finish instappen, tevens kan je dan ook je starttijd nog even op je veterinaire kaart laten zetten. Dus dat scheelt al tijd.
Nadat je over de finish bent gekomen heb je 10 minuten de tijd om de hartslag van je paard op 60 of lager te krijgen. Ik denk dat je met een IJslander er verstandig aan doet om ook voor de finish al te stappen, maar ook hier is geen verplichte afstand voor die je moet stappen. Hoe ver je moet stappen verschilt per paard en daar moet je bij jouw paard dus nog achterkomen.
In sommige gevallen heb je wel een verplicht staptraject, maar dit gaat nooit om kilometers, meestal zijn het dan de laatste (paar) honderd meter en stap je dan toch al.
Je zou dus eens kunnen kijken wat je snelheid is als je Endomondo pas aanzet als je gaat draven en uitzet nadat je 1 kilometer hebt gestapt. Ik denk dat je gemiddelde snelheid dan wel wat hoger ligt. Hou er wel rekening mee dat groomen (als je dat wil doen) je wat tijd kost en soms het oversteken van een weg of spoorlijn ook.
@Solleke: de snelheden die jij noemt zijn voor België. De 8 km/h waar Chouchou het over heeft is de Nederlandse regel voor de kennismakingsklasse.
Solleke_Noah schreef:Oh, ok, wist niet dat er een verschil was tussen België en Nederland daarinWeten we dat ook alweer
Hier is het dus 10 km/h minimum, dus we moeten nog wat doortrainen. Dit was ons laatste lange ritje, van 22 november.
[ Afbeelding ]
Cchanny schreef:Solleke_Noah schreef:Ik heb die dingen laatst ook gevraagd. Ik geloof dat je sowieso op je paard start en finish moet passeren. Je kan instappen op het terrein en in draf vertrekken. Maar ben je zeker van die 8 km/h? Ik had begrepen dat het min. 10 km/h was en max. 13 km/h in de kennismakingsklasse.
Volgens mij is dat met gewone klasse zo.
Kennismakingsklasse is het anders, geloof ik.
Staat het niet op de KNHS site?
Maaiike94 schreef:Laten we het even gezellig houden hier haha. Ben het er wel mee eens dat endomondo in de bak aanzetten niet bepaald eerlijk is.
Maar zoals TS ergens in dit topic zei: je kunt iemand het moeilijk verbieden.. Wel jammer dat anderen en ikzelf ook hierdoor lager staan in de ranking.