Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:00

Ja dus? Je hebt al meer dan genoeg extra km's uit alle bakrondjes!
Je weet niet hoe je iets moet verwijderen?! Simpel klik op delete/verwijderen en klaar!

Je bent er nu al ZO vaak op gewezen, doe er iets mee of doe gewoon niet meer mee!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:01

Hoe je dat hebt gedaan geen idee, je snelheid lijkt ook niet helemaal te kloppen (heel hoog). Maar ik kan het niet goed zien, want je zoomt niet ver genoeg in.

Maar dan nog snap ik niet wat rondjes in de bak daarmee te maken hebben.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:01

Boven je kaartje staat een knopje met 'edit', daar kan je je workout aanpassen.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:05

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel :D :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:07

Chouchou schreef:

@moonforever: denk je dat het met deze tips gaat lukken, of heb je hulp nodig? Want dan kunnen we je misschien wel wat tips geven, zodat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken als dat niet goed lukt :j

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:14

oh ik sta ergens op plaats 86 hahaha
duur puur mee voor de lol, heb niet zoveel tijd/gelegenheid om buiten te rijden, en de ritjes zijn meestal hetzelfde rondje, soms linksom en soms rechtsom :D

Maar goed, gister weer even naar buiten geweest, zijn maar buitenom gegaan want ze waren met grote vrachtwagens de boomstammen aan het optakelen. Vond meneer toch wel een beetje spannend. De grote bietenlader 5 meter van hem vandaan interesseerde hem dan weer totaal niet. Rennende vreemde paarden in een grote wei zijn ook heel erg interessant, het liefst was ie meegerend volgens mij hahaha
Kort ritje, maar wel weer leuk.

http://www.endomondo.com/workouts/272432863/2333309

in een linkje, want het bijna iedere keer hetzelfde rondje, beetje saai dus :o

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:27

Hilli schreef:
Chouchou schreef:

@moonforever: denk je dat het met deze tips gaat lukken, of heb je hulp nodig? Want dan kunnen we je misschien wel wat tips geven, zodat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken als dat niet goed lukt :j

Ik stuur je wel even een pb, ;)
anders wordt erg ontopic, heb ziezo altijd ruzie met wijzingen enzo

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:32

Nou hehe, als het goed is krijg ik eindelijk mijn nieuwe hoefschoenen vandaag. Verder wordt morgen mn nieuwe paardje gekeurd en als hij goed is komt hij meteen mee, ook daarmee zal ik de nodige kilometers gaan maken :D
Valt me nog reuze mee, ik ben van plaats 48 gezakt naar 54 of zo terwijl ik toch al drie weken alleen naar de manege rij en terug. Verder nog één keer een proef buitenritje gemaakt met die nieuwe pony maar ben nu wel benieuwd hoe hard ik dan ga stijgen als ik weer normaal buiten kan rijden :o

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:33

Rijd je niet meer met je leuke draver dan? :oo

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:34

Mag ik ook nog meedoen met de Challenge? :) Heb TS even een pb gestuurd!

Volg dit topic al enkele weken stilletjes en het motiveert wel enorm om wat intensiever te gaan rijden :D Voor maart staat ons eerste endurance ritje gepland dus hoop dat deze challenge ons wat helpt met het trainen :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:39

Alleen als je Endomondo niet aan zet als je in de bak gaat rijden! :D :D

Hehehe! Nee hoor, welkom! Welke endurance wil je gaan starten?

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:42

Morgen weer buiten rijden :))
Heb er weer zin in. Laatste tijd is het af en toe wat lastig geweest om buiten te kunnen rijden.
Wil morgen eens in een ander deel van het bos gaan rijden. Ben benieuwd hoe hij het dan doet :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:46

Sok schreef:
Alleen als je Endomondo niet aan zet als je in de bak gaat rijden! :D :D

Hehehe! Nee hoor, welkom! Welke endurance wil je gaan starten?

:+

Nee, zal ik niet doen haha. Maar moet er wel even bijzeggen dat ik een hele oude telefoon heb (Nokia 3310) en een endomondo-account heb aangemaakt via mijn vriend z'n hippe telefoon. Ik teken dus alle routes zelf in en geef de tijd in die ik erover gedaan heb. Maar we hebben hier geen grote bossen ofzo dus ik volg altijd gewoon wegen en straten dus kan de route echt exact intekenen. Kan er dus wel geen max snelheid bij zien.

Ik zou graag in maart de 20 km in Bierbeek starten! :) Moest mijn paard z'n conditie echt enorm vooruitgaan de volgende maanden, dan heel misschien de 30 km.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:06

Sok schreef:
Cchanny schreef:
Paardjes hier worden bijna elke dag gepakt en ook ritten rond de 20 km elke dag.
Eigenaar rijd nu Klasse III

Of bedoel je het anders met overtraining? :oo

Ja, dan is het heel wat anders dan voor klasse I in training zijn :D

True heb je gelijk in. Sorry :) :P
Maar ik rij regelmatig met hem mee, met een van zijn andere paarden.
Hoewel dat ook niet elke dag is. Je hebt wel gelijk ja. :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:20

Vandaag weer een lekker ritje gedaan, niet super ver maar wel met wat meer snelheid!

Afbeelding

Mijn uitzicht, met op de achtergrond de Leersumse Plassen.
Afbeelding

Even een vraagje voor de endurance ruiters (of anderen die dit weten): Ik zou volgend jaar ook graag endurance willen starten met mijn IJslander, dus daar zijn we een beetje naartoe aan het werken. We zouden dan in de kennismakingsklasse willen beginnen, waar je dus minimaal 8 km/u moet rijden. Nu is het zo dat ik (volgens endomondo) met mijn IJslander vaker tegen de 7 km/u aan zit (en met echt lange ritten nog net wat lager), wat dus te langzaam is. Alleen is deze gemiddelde snelheid wél inclusief gemiddeld 2 tot 4 km in- en uitstappen per rit, waardoor mijn snelheid drastisch omlaag gaat. Hoe zit dat met een endurance wedstrijd? Moet je een aantal km verplicht stappen, net na de start of voor de finish, of mag je gewoon op het terrein al beginnen met wat stapwerk om vanaf de start al weg te draven? En hoe zit dat met finishen? Alle regels staan op internet maar dit soort simpele dingetjes kan ik nergens vinden! Ik wilde er eigenlijk een apart topic over openen maar bedacht me net dat hier natuurlijk ook veel mensen zitten die dit wel weten :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:24

Ik heb die dingen laatst ook gevraagd. Ik geloof dat je sowieso op je paard start en finish moet passeren. Je kan instappen op het terrein en in draf vertrekken. Maar ben je zeker van die 8 km/h? Ik had begrepen dat het min. 10 km/h was en max. 13 km/h in de kennismakingsklasse.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:27

Chouchou schreef:
Hoe zit dat met een endurance wedstrijd? Moet je een aantal km verplicht stappen, net na de start of voor de finish, of mag je gewoon op het terrein al beginnen met wat stapwerk om vanaf de start al weg te draven? En hoe zit dat met finishen? Ik wilde er eigenlijk een apart topic over openen maar bedacht me net dat hier natuurlijk ook veel mensen zitten die dit wel weten :)

Tenzij anders aangegeven, mag je vanaf de startlijn meteen draven of galopperen - net wat je wil. Je kan inderdaad voor je starttijd op het stuk voor de finish instappen, tevens kan je dan ook je starttijd nog even op je veterinaire kaart laten zetten. Dus dat scheelt al tijd.

Nadat je over de finish bent gekomen heb je 10 minuten de tijd om de hartslag van je paard op 60 of lager te krijgen. Ik denk dat je met een IJslander er verstandig aan doet om ook voor de finish al te stappen, maar ook hier is geen verplichte afstand voor die je moet stappen. Hoe ver je moet stappen verschilt per paard en daar moet je bij jouw paard dus nog achterkomen.

In sommige gevallen heb je wel een verplicht staptraject, maar dit gaat nooit om kilometers, meestal zijn het dan de laatste (paar) honderd meter en stap je dan toch al.

Je zou dus eens kunnen kijken wat je snelheid is als je Endomondo pas aanzet als je gaat draven en uitzet nadat je 1 kilometer hebt gestapt. Ik denk dat je gemiddelde snelheid dan wel wat hoger ligt. Hou er wel rekening mee dat groomen (als je dat wil doen) je wat tijd kost en soms het oversteken van een weg of spoorlijn ook.

@Solleke: de snelheden die jij noemt zijn voor België. De 8 km/h waar Chouchou het over heeft is de Nederlandse regel voor de kennismakingsklasse.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:29

Solleke_Noah schreef:
Ik heb die dingen laatst ook gevraagd. Ik geloof dat je sowieso op je paard start en finish moet passeren. Je kan instappen op het terrein en in draf vertrekken. Maar ben je zeker van die 8 km/h? Ik had begrepen dat het min. 10 km/h was en max. 13 km/h in de kennismakingsklasse.

Volgens mij is dat met gewone klasse zo.
Kennismakingsklasse is het anders, geloof ik.

Staat het niet op de KNHS site?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:30

Bedankt voor de uitleg, Hilli, ik zat me die dingen laatst ook al af te vragen!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:30

Laten we het even gezellig houden hier haha. Ben het er wel mee eens dat endomondo in de bak aanzetten niet bepaald eerlijk is.
Maar zoals TS ergens in dit topic zei: je kunt iemand het moeilijk verbieden.. Wel jammer dat anderen en ikzelf ook hierdoor lager staan in de ranking.

Nog even paar foto's van mijn ritje van 16 km vanmiddag. Gemiddelde snelheid was behoorlijk hoog voor ons doen (8 km/h), paard werd namelijk steeds drukker onderweg. Helemaal nadat we een hele leuke koe tegenkwamen }:0

Leuke kraan onderweg, Mirthe liep super braaf door! :)
Afbeelding

Over een weggetje waar we nog nooit langs waren geweest:
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:32

Oh, ok, wist niet dat er een verschil was tussen België en Nederland daarin :) Weten we dat ook alweer :D

Hier is het dus 10 km/h minimum, dus we moeten nog wat doortrainen. Dit was ons laatste lange ritje, van 22 november.

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:38

Hilli schreef:
Chouchou schreef:
Hoe zit dat met een endurance wedstrijd? Moet je een aantal km verplicht stappen, net na de start of voor de finish, of mag je gewoon op het terrein al beginnen met wat stapwerk om vanaf de start al weg te draven? En hoe zit dat met finishen? Ik wilde er eigenlijk een apart topic over openen maar bedacht me net dat hier natuurlijk ook veel mensen zitten die dit wel weten :)

Tenzij anders aangegeven, mag je vanaf de startlijn meteen draven of galopperen - net wat je wil. Je kan inderdaad voor je starttijd op het stuk voor de finish instappen, tevens kan je dan ook je starttijd nog even op je veterinaire kaart laten zetten. Dus dat scheelt al tijd.

Nadat je over de finish bent gekomen heb je 10 minuten de tijd om de hartslag van je paard op 60 of lager te krijgen. Ik denk dat je met een IJslander er verstandig aan doet om ook voor de finish al te stappen, maar ook hier is geen verplichte afstand voor die je moet stappen. Hoe ver je moet stappen verschilt per paard en daar moet je bij jouw paard dus nog achterkomen.

In sommige gevallen heb je wel een verplicht staptraject, maar dit gaat nooit om kilometers, meestal zijn het dan de laatste (paar) honderd meter en stap je dan toch al.

Je zou dus eens kunnen kijken wat je snelheid is als je Endomondo pas aanzet als je gaat draven en uitzet nadat je 1 kilometer hebt gestapt. Ik denk dat je gemiddelde snelheid dan wel wat hoger ligt. Hou er wel rekening mee dat groomen (als je dat wil doen) je wat tijd kost en soms het oversteken van een weg of spoorlijn ook.

@Solleke: de snelheden die jij noemt zijn voor België. De 8 km/h waar Chouchou het over heeft is de Nederlandse regel voor de kennismakingsklasse.

Dankjewel! Zoals jij het uitlegt, is het heel duidelijk :) Al gaan stappen voor de finish had ik ook al bedacht inderdaad, IJslanders zijn toch net wat minder goed in het kwijtraken van warmte en op adem komen. Vooral het niet meetellen van het instappen zal voor de gemiddelde snelheid veel schelen, dat is ook bijna altijd onze langzaamste kilometer. Ik rij precies in het gebied waar endurancewedstrijden worden georganiseerd dus ik ga ook eens zo'n ronde rijden voor klasse I, kan ik gelijk zien wat voor obstakels ik tegenkom!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:40

Solleke_Noah schreef:
Oh, ok, wist niet dat er een verschil was tussen België en Nederland daarin :) Weten we dat ook alweer :D

Hier is het dus 10 km/h minimum, dus we moeten nog wat doortrainen. Dit was ons laatste lange ritje, van 22 november.

[ Afbeelding ]

Gek dat die minimum snelheid zo verschilt van in Nederland... Ben blij dat ik in Nederland woon haha

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:25

Cchanny schreef:
Solleke_Noah schreef:

Volgens mij is dat met gewone klasse zo.
Kennismakingsklasse is het anders, geloof ik.

Staat het niet op de KNHS site?

Pas op, Solleke is een Belgje! :D Daar moeten ze inderdaad harder rijden!

Maaiike94 schreef:
Laten we het even gezellig houden hier haha. Ben het er wel mee eens dat endomondo in de bak aanzetten niet bepaald eerlijk is.
Maar zoals TS ergens in dit topic zei: je kunt iemand het moeilijk verbieden.. Wel jammer dat anderen en ikzelf ook hierdoor lager staan in de ranking.

Je kunt het iemand moeilijk verbieden inderdaad, maar dan horen ze gewoon NIET in de challenge! :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:41

Ik heb ook weer een rondje gedaan :) Beetje rare vorm, was een ruiterpad opgereden wat ik niet kende maar vond het achteraf toch te zwaar voor ponylief dus weer omgedraaid en over ons normale pad verder gereden. Zie nu op het kaartje dat we alweer bijna bij een pad waren toen we omdraaiden maar dat had ik dus niet door :')
Afbeelding