[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:50

Vergunning heb je in sommige gebieden nodig ;)

Ik heb een mooie (hopelijk, ken hem nog niet) route uitgezet voor zondag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:11

Sterkte Bianca...

Marije, ik rijd "gewoon"op het menpad...boswachter weleens tegengekomen,zegt er nooit wat van.
(of dat is geluk hebben,hahah)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:14

Ik ben blij dat wij hier geen vergunning nodig hebben.. 50% is wel veel idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:15

Wij hier wel....maarja ach, 15 euro voor een jaar is wel te overzien.
Moeten ze wel de paden eens beter bijhouden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:29

Ik ben weleens aangesproken door de boswachter, DC, en wist het toen echt niet.
Bleef dus bij een waarschuwing toen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:30

Ja, als je er dan voor betaalt mogen ze het inderdaad ook wel onderhouden. Ik ben blij dat "mijn bos" gratis is, alleen jammer dat het niet daadwerkelijk "mijn" bos is en dat de grondbeheerder sommige delen heeft afgesloten. Zoals de hei. En daar wil ik zoooo graag overheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:32

Wat stom dan eigenlijk Marije...dat ze dus kennelijk met 2 maten meten.
(ws afhankelijk van wie je treft...?)
Maargoed,ik zal er dan idd voortaan maar beetje mee uitkijken,heb ook weinig zin in bekeuring.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:52

Ik rij ook "gratis" heb de vergunning voor de vakanties.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:30

Nee 15 euro is eigenlijk ook niks.. maar ik zou t ding altijd vergeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:48

Die haak je gewoon aan je zadel..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:52

Ah oke, da's handig :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:56

ik ga morgen rijden, maar ben vergeten om de eigenaresse te vragen voor een nieuwe vergunning.
ik kan zelf wel even eentje halen, maar als ik het niet hoef te gaan halen liever niet :P.

weten jullie of ze moeilijk doen in de drunense duinen?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:57

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Jeetje bianca, wat heftig... en dat voor zo'n jong paard! Ik hoop het beste voor jullie... Sterkte!

Ik heb hier net mijn beschermerkaart (=abonnement) voor de Hoge Veluwe besteld. Die komt op 43 euro, heel wat meer dus, maar ik vind het prima om te betalen. Ze moeten het ergens van onderhouden, en ik vind het zo'n prachtig gebied! Heerlijk om te rijden!
Nu ook nog eens kijken hoe ik die van de Veluwezoom/Posbank kan krijgen, want tot nu toe kon ik ze online niet op een fatsoenlijke manier bestellen, telefonisch ook tevergeefs vanalles nagevraagd, en te paard mag je weer niet naar het Veluwetransferium waar ze ze verkopen.

Bailey heeft oud&nieuw prima doorgemaakt hoorde ik van stalbaas, gezellig op stal met z'n vriendjes. Was allemaal prima gegaan!
Nog een paar dagen, dan komt mijn nieuwe aanwinst. Superspannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:07

Misschien kan iemand er 1 voor je kopen en even opsturen naar je in een envelop, Raya?

Spannend,je nieuwe aanwinst!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:08

PocoGaucha schreef:
ik ga morgen rijden, maar ben vergeten om de eigenaresse te vragen voor een nieuwe vergunning.
ik kan zelf wel even eentje halen, maar als ik het niet hoef te gaan halen liever niet :P.

weten jullie of ze moeilijk doen in de drunense duinen?

Ik wist niet dat je daar ook zoiets nodig had. Moet ik even onthouden voor als ik met Alanda die kant op ga.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:16

op de website van natuurmonumenten staat waar je ze kan halen. Zowieso in de buurt van alle parkeer plaatsen zit wel een of ander café, en je hebt ook dagvergunningen.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:24

DC, dát is nog wel een idee!
Al vind ik ergens gewoon dat het moet kunnen, digitaal of per formulier of wat dan ook. Waar kan dat tegenwoordig nou niet?

PocoGaucha, ja, maar dat zijn allemaal plekken waar je te paard niet kunt komen. En ik kom te paard, niet met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 07:23

43 euro voor de hoge veluwe vind ik eigenlijk ook prima te doen. Onderhoudt is inderdaad ook niet gratis. :)

Hier in het noorden is eigenlijk nergens een vergunning nodig. Uitsluitend een ruiterbewijs voor een landgoed hier in de buurt. Weet ook eigenlijk helemaal niemand en kun je alleen op een hele omslachtige manier achter komen dat die nodig is. Vrijwel niemand hier heeft hem dan ook, wordt ook niet op gecontroleerd. Vind het wel weer raar dat je daar perse een ruiterbewijs voor nodig hebt. Je kunt er eens een rondje van 3,5 km rijden, de zandpaden worden niet geweldig onderhouden en laten ze steeds dichter groeien omdat het zo leuk is voor de wandelaars... Kom er dus nooit. :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:10

Vergunningen zijn over het algemeen om met die inkomsten het onderhoud van het bos/de paden te kunnen betalen. De Hoge Veluwe heeft entree voor alles en iedereen, dat vind ik weer anders dan een vergunning die alleen door ruiters en MTBers moet worden gekocht.

Ik heb ook geen moeite met vergunningen, zolang je niet voor elk stukje bos een andere nodig hebt zoals omgeving Lage Vuursche, Hilversum, het Gooi ed. Dan ben je als je een beetje buitenrit wil maken zo'n 150 euro kwijt aan 3 verplichte vergunningen ivm verschillende beheerders.

50% prijsstijging is dan wel weer veel, al is het totaal van 15 euro nog steeds niet duur. Maar net als Marije vind ik het jammer dat 1 van onze paden niet alleen nog voor aanspanningen is. Hilli, de logica zit hem erin dat er minder menners dan ruiters zijn en dat met alleen menners het pad dus minder intensief gebruikt wordt en dus minder snel stukgereden wordt. Alleen is dat voor dat pad helemaal niet van toepassing omdat het erg stevig is (veel stenen in ondergrond) en het alleen stuk gaat als het zoals nu mega veel regent en er zwaar boswerkmaterieel overheen rijdt..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:22

Wij hebben hier niks waarvoor je zou moeten betalen. Zou ook niet nodig moeten zijn, erg mooie plekjes hebben ze hier niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:33

Raya, als je het echt niet voor elkaar krijgt om aan de vergunning te komen wil ik er wel een halen en opsturen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:17

Woehoe! Vandaag hebben ze mijn nieuwe helmcamera bezorgd :D Besloten op basis van de prijs en een aantal handige features (waterdicht, niet onhandig als je ook buiten rijdt in de regen). Eens kijken hoe het bevalt, dan kan ik altijd nog opschalen naar een duur model.

Afbeelding

Morgen uitproberen! Helaas kan ik dan niet echt een bosrit gaan maken, mijn rijgenootje kan namelijk niet mee en Alanda is nog niet gewend aan alleen op pad gaan. Maar we zullen zien.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:24

Heb je er een linkje van? Staat ook hoog op mijn lijstje zoiets ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:50

http://www.fotobooms.nl/detail/0/1191/1 ... el%29.html

Ik zie alleen dat ik de laatste heb gekocht, want nu zijn ze allemaal uitverkocht. Anders was ik namelijk voor de zwarte gegaan (valt misschien íets minder op :D ).

De camera is waterdicht tot 30 meter, zou filmen op HD kwaliteit, batterijduur is zo'n 2 tot 3 uur en ik heb er nu een SD kaart van 16 GB in. Voor al die dingen vind ik hem érg prijsvriendelijk, want ik heb hem voor 59 euro gekocht op die site. Gisteravond rond half 10 besteld, vandaag om half 2 al netjes geleverd, SUPERSERVICE. Ik had vanmorgen al een mailtje met een schatting van de tijd, en een uur voor bezorging kreeg ik een mailtje met de waarschijnlijke bezorgtijd. Nog nooit meegemaakt zoiets! En het verzenden was nog wel gratis :')

Ik laat wel even weten of de camera net zo goed bevalt als de service!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:15

Klinkt goed!!